Sinivalkoinen OLLI

Hamara

Olli Jokinen sai vapautuksen armeijasta terveydellisistä syistä. (VESA KOIVUNEN)

- Sain vapautuksen armeijasta terveydellisistä syistä. Se myönnettiin toukokuussa, Olli Jokinen paljastaa Iltalehdelle.

NHL-joukkue Florida Panthersin 28-vuotiaan kapteenin armeija-asiasta on puhuttu pitkään. Nyt puhuu puolestaan Jokinen.

- Suomessa on tietyt standardit, mistä vapautuksen saa. Ne ovat kaikille samat. Mulla on julkinen ammatti, ja siksi tilanteeni herättää keskustelua, OJ pohtii.

- Olin intissä vuonna 1997 Lahden urheilukoulussa. Lopetin kuitenkin noin pari viikkoa ennen alokasajan loppumista. Siihen oli selvä syy: ensin tuli NHL-varaus ja sitten sopimus Los Angeles Kingsin kanssa. Kings oli silloin sitä mieltä, että armeija jää, maajoukkuehyökkääjä paljastaa.

Jokinen palasi kesken NHL-debyyttikautensa HIFK:hon, jossa hän oli voittamassa Suomen mestaruutta 1998. OJ pelasi IFK:n riveissä myös NHL:n työsulkukaudella 2004-05.

Jokinen on yrittänyt sovitella inttipäivien suorittamista kesiin, mutta se ei ole kuitenkaan eri syistä onnistunut.

- Esimerkiksi tänä kesänä mulla oli ranne kipsissä. Sain harjoitella kunnolla vasta heinäkuun loppupuolella. Enpä olisi voinut intissäkään mitään fyysistä kädellä tehdä. Kolhuja on ollut kolmena viime kesänä. Ne kesät ovat menneet toipuessa ja paikkoja kuntouttaessa, Jokinen jatkaa.

- Tämän enempää ei ole tarvetta asiasta keskustella.

VITTU MIKÄ VÄPELÖ!!!!

4

444

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eräs äitikkä

Jokisen Olli, ja myös puolustusvoimat, kun kohtelee Suomen nuoria miehiä kovin eriarvoisesti.

• sukupuolten tasa-arvo?

puolustusvoimat kohtelee myös nuoria miehiä ja nuoria naisia keskenään kovin eriarvoisesti. Hävetköön myös sitä, miksi naiset vapautetaan automaattisesti?

• *Ammattimies*

Ja minä joudun käymään intin kun muuten ei saa duunia. Joka duunihaastattelussa suunnilleen toinen kysymys on että "No onkos intti käyty" Miten helvetissä se intti liittyy minun ammattitaitooni? No mutta käydään nyt se **tun intti niin kohdellaan kuin ihmistä ja ukkelit töissä arvostaa. AMMATTITAITO TOISSIJAINEN ASIA TYÖPAIKOILLA SUOMESSA!

• johdu siitä...

... että he arvostaisivat inttiä yli ammattitaidon, vaan yksinkertaisesti siitä, että jos et ole käynyt inttiä, todennäköisesti lähdet duunista jopa vuodeksi inttiin, ja työnantaja on lain mukaan velvollinen ottamaan sinut sen vuoden jälkeen takaisin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      52
      5592
    2. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      67
      2621
    3. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      18
      1960
    4. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      154
      1796
    5. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      36
      1742
    6. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      19
      1713
    7. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      5
      1458
    8. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      19
      1141
    9. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      80
      1119
    10. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      62
      935
    Aihe