onko lähipiirissä odottajia?

odottaja vaasasta

Mietin että onko teidän muiden odottajien lähipiirissä raskaana olevia pariskuntia...?
itellä ei ole ja olisi mukavaa, mutta toisaalta oon kuullu juttuu että se ei olekaan kivaa jos kaveripiirissä odottaa kaksikin tai useampi..kertokaa mieliåiteitänne asiasta.

Itsestä ehkä olisi mukava ihan suullisestikin joskus jutella asioista vaikka palsta antaakin vähän tukea.

5

463

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • emmili

raskaaksi, en tuntenut ketään muuta raskaana olevaa - muutenkin vasta yhdellä ystävälläni on lapsia. Muut ovat vielä sinkkuja, tai vasta seurustelevia pareja... Oli vähän tylsää, kun pystyin puhumaan raskausjuttuja vaan oman äidin kanssa (ja mieheni, mutta ei se oo sama asia). Toki paras ystävänikin on aina valmis juttelemaan aiheesta, mutta ei se ole samanlaista asioiden ja kokemusten jakamista kuin jos oltaisiin samassa tilanteessa. Vähän kateellisena katselin kaupungilla muita mahakkaita, jotka liikkuivat yhdessä vauvantarvikeostoksilla...

No, nyt kuitenkin vastikään sain kuulla kahdesta raskautumisesta lähipiirissäni: äidin veljen vaimo odottaa ja eräs ystäväni. Edellinen asuu Suomessa, joten voidaan olla yhteyksissä vain sähköpostitse, mutta jälkimmäisen kanssa aiotaan kyllä lähteä yhdessä imetysliiviostoksille. :) Itse alan olla raskaudessani jo loppusuoralla, mutta mukava on silti jakaa fiiliksiä!

• neitokainen

ipä ole kavereilla kellään vielä lapsia, eivätkä ole äkkiä hankkimassakaan, useimmat viettävät railakasta sinkkuelämää ja nuoruusvuosia.joten aika yksinäni olen asian kanssa. vanhalla luokka kaverilla on alle yksivuotias poika, mutta emme ole kovin paljon yhteyksissä.

sukuun tosin on tulossa lapsia 3 kk sisään 6 kpl! tosin en näiden sukulaisten (serkkujen & tädin) kanssa niin kovin läheisiä ole. ja asuvat vielä niin kaukanakin . mutta kyllä se tästä :)

• meilläkään...

...odottajia lähipiiririssä. Olisi kyllä mukavaa ainakin näin ensikertalaisena jakaa ajatuksia ihan kasvokkain. Lapsellisia kavereita tämän ikäisellä on jo montakin ja sisaruksilla lapsia puoli tusina, mutta juuri ne saman aikaiset odottajat puuttuvat.

• leijonaemo?

Aina uudessa elämäntilanteessa tarvitsee vähän erilaisia ystäviä kuin vanhassa - ja sinä tarvitsisit odottavia tai vastikään synnyttäneitä äitejä ystäväksi. Voihan se olla että nykyisestä lähipiiristäsi näitä ilmaantuu, mutta nyt lienee aika lyöttäytyä yhteen kaikkien potentiaalisten odottavien tai synnyttäneiden kanssa!

Odottaako kukaan naapurisi? Entä serkkusi jota et ehkä tunne kovin hyvin? Entä töissä joku? Harrastuksissa? Nyt kannattaa tehdä töitä että saisi näitä yhteyksiä odottaviin äiteihin/pariskuntiin - yhteistä puhuttavaa teillä varmasti riittää.

• tuleva maami

Eräs työkaverini on myös paksuna, 2 ystävistäni, oli kolmaskin, mutta hän sai valitettavasti keskenmenon.
      Lapsia tuntuu nyt olevan lähes jokaisella ystävälläni.
      jos lasketaan vuosien 06-07 välissä syntyneet/syntyvät ystävieni lapset on luku aika korkea... Näin äkkiseltään laskettuna 10. Ei yksiäkään kaksosia.
      Taitaa tikittää tuo biologinen kello meidän ystäväpiirissä.. : )

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      106
      4592
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3403
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2390
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      41
      1438
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      36
      1353
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      38
      1206
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      14
      1102
    8. 159
      1026
    9. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
      Ikävä
      27
      998
    10. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen