Lain väärinymmärtäminen

Kristukseen uskova

Jos missä ikinä lakia luetaan sillä tavalla että sen ihminen voisi sen osittain täyttää ja loput sitten Kristuksen avulla, niin sellainen opetus on omanvanhurskauden humpuukia.

Laki pitää täyttää viimeistä piirtoa myöden, jotta se voisi ketään hydyttää. Tämä on lain pääsumma.

Pinnallinen käsitys synnnistä estää evankeliumin ymmärtämisen oikein. Vanhurskauttamisoppi ei silloin avaudu.

Mitä sitten on antinomismi, se on lain kieltämistä.

Laki on kuitenkin olemassa, ja se on voimassa niin kauan kun maailma seisoo. Yksi on joka on lain täyttänyt puolestamme, Jeesus Kristus, hän lahjoittaa meille oman vanhurskautensa, ehdolla että otamme sen USKOLLA vastaan. Aamen.

Teemekö siis lisään syntiä tahallamme, että armo näin tulisi suuremmaksi? Pois se!!!

Kristuksen oppiin ja uskonvanhurskauteen ei kuulu tahallinen synninteko, missään tapauksessa.

Synti on niin paljon maksanut Jeesukselle, ettemme me tahallamme halua syntiä tehdä.

Autuus ei kuitenkaan perustu tekemisiin taikka tekemättä jättämisiin, koska silloin laki olisi täytettävä kokonaan.

Gal. 2:19   Sillä minä olen lain kautta kuollut pois laista, elääkseni Jumalalle. Minä olen Kristuksen kanssa ristiinnaulittu,

Gal. 2:20   ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa; ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa, hänen, joka on rakastanut minua

- ja antanut itsensä minun edestäni.

Gal. 2:21   En minä tee mitättömäksi Jumalan armoa, sillä jos vanhurskaus on saatavissa lain kautta, silloinhan Kristus on turhaan kuollut.

Gal. 3:1   Oi te älyttömät galatalaiset! Kuka on lumonnut teidät, joiden silmäin eteen Jeesus Kristus oli kuvattu ristiinnaulittuna?

Gal. 3:2   Tämän vain tahdon saada teiltä tietää: lain teoistako saitte Hengen vai uskossa kuulemisesta?

Gal. 3:3   Niinkö älyttömiä olette? Te alotitte Hengessä, lihassako nyt lopetatte?

Gal. 3:4   Niin paljonko olette turhaan kärsineet? - jos se on turhaa ollut.

3

197

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kempelainen

      Ensin on selvitettävä, mikä laki on, ennekuin alkaa selvittää se luonnetta ja vaikutusta nykyihmiseen.

      Laki on Jumalan liitto Mooseksen kanssa Siinailla, juuri siksi, koska Hän joutui ajamaan ihmiset pois paratiisista, jossa syyllistämistä ja pahaa ei ollut. Lian tarkoitus oli suojella ihmistä, ja saada sitä kautta vahurkaus. Sovitusuhreina oli aina veri. Sitä vuodatettiin uhraamalla eläinten verta Jumalan kunniaksi ja ihmisen pahojen tekojen maksamiseksi, sekä myös Herran lepyttämiseksi.

      ”” Pinnallinen käsitys synnnistä estää evankeliumin ymmärtämisen oikein. Vanhurskauttamisoppi ei silloin avaudu. ”” Tämä on jo toista, eli Uutta Testamenttia, ja VL maallikkopuhujien fraaseja pinnallisesta synnistä, joka jäänee heille, kokonaisuudessaan.

      ””Laki on kuitenkin olemassa, ja se on voimassa niin kauan kun maailma seisoo. Yksi on joka on lain täyttänyt puolestamme, Jeesus Kristus, hän lahjoittaa meille oman vanhurskautensa, ehdolla että otamme sen USKOLLA vastaan. Aamen.”” Lisää fraaseoligiaa, miten uskolla jotain voi ottaa vastaan, jota uskotaan: Haloo sehän on hieman vaikeaa, mutta jos Uskoo Jeesuksen sovitustyöhön ja uudestisyntyy ylhäältä ollaan jo uskossa ja pelastutaan. Täöyttä maalikon huuhaata, jota VL harrastaa.
      Laki loppui Jeesuksen kuolemaan, hän sanoi viimeisinä sanoinaan ” ISÄ SE ON TÄYTETTY” Mikä siis täytetty, laki, laki tuli täyteen Jeesuksen sovitustyönä ja enää ei tarvitse veriuhreja, sillä JEESUS OLI VIIMEINENJ KARTISA, JOKA POPIUS OTTI MAAILMAN SYNNIN. Ja maailma vain seisoo. Tämä lukee muuten siinä Galatalaiskirjeessä, kuten myös Roomalaisille kirjoitettiin samasta asiasta.

      Otteesi galatalaisille on kun suoraan maallikonsaarnaajan suusta, >> Voi te Gal, voi teitä, Oi te älyttömät gal, Turhaa, turhaa Galataliset???? Missä evankeliumi, Haloo.

      Jos saan tarjota evankeliumia >> Kristuksesta tuli lain loppu (Room. 10:4). Kristus ei tullut kumoamaan lakia vaan täyttämään sen (Matt. 5:17). Täytettyään Golgatalla viimeisen kohdan Hän huusi: SE ON TÄYTETTY
      Silloin Kristus teki lopun Siinain laista, sekä seremonialaista että käskyistä. Siinailainen pappeus ja uhrimenot julistettiin vanhentuneiksi (Hebr. 8:13). Pappeuden muuttuessa muuttui lakikin (Hebr. 7:12,18).
      Mutta muutakin kuin vanha uhrimeno lakkasi. Laki loppui vanhurskauttavana tekijänä. Kristus on lain loppu juuri tässä mielessä (5). Lain vaatiman ansion hankkiminen loppui. Mutta samalla loppui myös lain siinailaisen muodon noudattaminen.
      Käskyistä sen verran, että ne ovat hyvät elämänkojeet, vai halveksitko sinä valehtelemista, kuten VL hoitokokouksissa, toisen vaimon himoitsemista, kuten VL saarnamiehet – 50 luvulla, Onko seurakunta Jumaläiti, joten älä pidä muita Jumalia, Käytätkö väärin Jumalan nimeä VL Jumalan huoneen hallitsija, Lausuko väärää todistusta kanssaihmisistä, vääräoppisen varjolla, näitä on ja olen tahtomattanikin rikkonut näitä, mutta en tahtoen.

      Joten eläkäämme vain Jeesuksen lunastuksessa, Rauhaa.

      • Kristukseen uskova

        Laki on huomattavasti nuorempi kuin lupaus. Siinä jo meni puuroy ja vellit sekaisin.

        Lupaus on annettu vaimon siemenestä joa polkee rikki käärmeen pään. Hän on Jeesus Kristus Jumalan Poika Vapahtaja. Lupaus annettiin jo paratiisissa, heti lankeemuksen tapahduttua.
        Laki on jäljetä päin säädetty.

        Pinnallinen käsitys synnistä ei liity käsitteenä mitenkään vanhoillislestadiolaisiin. Että tiedoksi sekin. Minä en itsekään liity millään lailla vanhoillislestadiolaisiin.

        Jos lakia ei ole, ei ole rikkomustakaan. Laki on voimassa ja pysyy maailman loppuun saakka. Se on kurittaja Kristuksen tykö, että me USAKOSTA vanhurskaiksi tulisimme kuten Paavali opettaa. Tämä on Jumalan sana. Fraseologia on tässä tapausessa aivan sinun omaa humpuukiasi.

        1. Kristus on täyttänyt lain. Hänessä tulevat vanhurskaiksi ainoastaan ne, jotka häneen uskovat.

        2. Synnin ja kuoleman laki tuomitsee jokaisen epäuskoisen kadotukseen.

        Kristuksessa Jeesuksessa on elämän Hengen laki joka tekee kuolevaiset ruumiit eläviksi.

        3. Kristuksesta ei tullut lain loppua muille, kuin niille jotka USKOVAT.

        4. Laki tuomitsee jokaisen joka ei usko. Tämä on totuus.

        Ja totuus ei muutu maailman loppuun asti. Jumala ei sanaakaan peruuta, mitä hän on sanonut sen hän pitää.

        Ja siksi Jumala tuomitsikin itsensä Poikansa Jeesuksen Kristuksen lihan ruumiissa, että lain vanhurskaus täytettäisiin meissä, jotka emme vaella lihan vaan Hengen jälkeen.


      • Kempelainen
        Kristukseen uskova kirjoitti:

        Laki on huomattavasti nuorempi kuin lupaus. Siinä jo meni puuroy ja vellit sekaisin.

        Lupaus on annettu vaimon siemenestä joa polkee rikki käärmeen pään. Hän on Jeesus Kristus Jumalan Poika Vapahtaja. Lupaus annettiin jo paratiisissa, heti lankeemuksen tapahduttua.
        Laki on jäljetä päin säädetty.

        Pinnallinen käsitys synnistä ei liity käsitteenä mitenkään vanhoillislestadiolaisiin. Että tiedoksi sekin. Minä en itsekään liity millään lailla vanhoillislestadiolaisiin.

        Jos lakia ei ole, ei ole rikkomustakaan. Laki on voimassa ja pysyy maailman loppuun saakka. Se on kurittaja Kristuksen tykö, että me USAKOSTA vanhurskaiksi tulisimme kuten Paavali opettaa. Tämä on Jumalan sana. Fraseologia on tässä tapausessa aivan sinun omaa humpuukiasi.

        1. Kristus on täyttänyt lain. Hänessä tulevat vanhurskaiksi ainoastaan ne, jotka häneen uskovat.

        2. Synnin ja kuoleman laki tuomitsee jokaisen epäuskoisen kadotukseen.

        Kristuksessa Jeesuksessa on elämän Hengen laki joka tekee kuolevaiset ruumiit eläviksi.

        3. Kristuksesta ei tullut lain loppua muille, kuin niille jotka USKOVAT.

        4. Laki tuomitsee jokaisen joka ei usko. Tämä on totuus.

        Ja totuus ei muutu maailman loppuun asti. Jumala ei sanaakaan peruuta, mitä hän on sanonut sen hän pitää.

        Ja siksi Jumala tuomitsikin itsensä Poikansa Jeesuksen Kristuksen lihan ruumiissa, että lain vanhurskaus täytettäisiin meissä, jotka emme vaella lihan vaan Hengen jälkeen.

        Amen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1087
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      123
      860
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      825
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      275
      652
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      68
      559
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      72
      553
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      552
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      526
    9. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    10. Jos saisit olla

      Kaivattusi kanssa päivän niin mitä tekisit?
      Ikävä
      50
      463
    Aihe