Uusi nurmikkoni on kylvetty monessa osassa, ensimmäiset osat pari viikkoa ennen juhannusta ja viimeiset heinäkuulla. Kastelusta pidin heti alkuun huolen, mutta hyvin pian luonto alkoi huolehtia siitä... ehkä vähän liikaakin. Piha on hieman viisto, ja sateet veivät siemeniä kasoihin, josta aiheutui pieniä aukkoja, no niistä ei riesaa kun olen paikkaillut niitä.
Mutta nyt on alkanut mennä suuriakin alueita kauempaa katsottuna keltaiseksi, lähempää katsoessa huomaa että nurmi on alkanut ruskettua maan pinnasta ylöspäin. Onko tämä liiallisen märkyyden merkki? Outoa sinällään että pihan kuivinkin kohta ruskottaa. Vai onko sade vienyt lannoitteenkin mennessään ja ruskeaksi meno johtuu ravinnon puutteesta? Alavammissa kohdissa kasvaa todella komeaa nurmea, ja kasvuvauhti on kova.
Nurmen olen leikannut vasta kerran läpi, reilun 10 cm pituisena pisimpään sänkeen, jo ennen leikkaustakin oli vähän tätä ruskotusta tai kellerystä, mitä liekin. Ja nyt kun on viikko leikkauksesta, niin paremmissa paikoissa on tullut monta senttiä lisää pituutta, mutta keltaiset paikat eivät ole kasvaneet juuri yhtään.
Annanko lisää apulantaa, vai annanko vaan rauhassa kellertää ja katson mille ensi kesänä näyttää? Vai ei kai voi olla liika lannoitus kyseessä, jotenkin siihen en uskoisi koska mielestäni pahiten ruskottavat alueet saattoivat jäädä vähän vähemmälle apulannalle.
Nurmen siemen on Agrimarketin kestoseosta, ensimmäiset lajikkeet nousivat joka kohdassa piikille viikossa.
Multakerroksen paksuus on n. 15-20 cm, sen alle tuli toinen mokoma mäntykankaan hiekkaa (kun kaivettiin niin paljon kiviä pois nurmen pohjasta että piti ajaa täyttömaaksi tätä).
Salaojia on muutamassa kohdassa, ei ole mitään eroa niillä kohdilla tämän kellerryksen suhteen.
Uusi nurmi ruskottaa
Nurmis
1
1466
Vastaukset
- nyt laittaisin
Ei missään nimessä enää apulantaa. Hae nyt heti puutarhamyymälästä NURMIKON SYYSLANNOITETTA ja pistä sitä 20kg riittää 200M2. Nurmikko talvehtii kunnolla ja saa syyslannoitteesta potkua ensi kevääseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166040Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta334137- 823362
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182996Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2552083Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882014Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui441846- 1431805
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569