Olen juuri sairastanut vakavan tulehduksen. Muuten vointi on ok ja arvot kohdallaan, MUTTA kun rasitan itseäni, esim. pitkä kävelylenkki, muu rasitus, turpoan käsistä ja jaloista. Silmät ovat koko ajan turvoksissa ylä- ja alaluomista. Saatan myös herätä yöllä hengenahdistukseen, tosin sairastan astmaa, mutta astmalääke ei oikein tunnu auttavan ja puhallusarvotkin ovat normaalisti hyvät. Olen puhunu minua tutkineille lääkäreille asiasta, mutta kukaan ei ole noteerannut puheitani. Mistähän tämä turvotus voisi johtua? Voisiko olla sydänperäistä?
johtuuko sydämestä?
7
717
Vastaukset
- minäpä
Onkos lääkäri kattellu sun jalkoja kun olet asiasta valitellut?
- läpätin
Ongelma on, että raajat eivät ole koko ajan turvoksissa ja lääkärireissuille ei ole sattunut pahaa turvotusta esim. nilkkoihin. Ainoastaan silmät ovat turvoksissa koko ajan ja sen ovat todenneet lääkäritkin. Raajaturvotusta tulee rasituksessa enkä tarkoita mitään maratonijuoksua, vaan normaali, pitkähkö kävelylenkki riittää. Unohdin myös sanoa, että pulssi on nopea, verenpaine alhainen/normaali.
- minäpä
läpätin kirjoitti:
Ongelma on, että raajat eivät ole koko ajan turvoksissa ja lääkärireissuille ei ole sattunut pahaa turvotusta esim. nilkkoihin. Ainoastaan silmät ovat turvoksissa koko ajan ja sen ovat todenneet lääkäritkin. Raajaturvotusta tulee rasituksessa enkä tarkoita mitään maratonijuoksua, vaan normaali, pitkähkö kävelylenkki riittää. Unohdin myös sanoa, että pulssi on nopea, verenpaine alhainen/normaali.
Oletkos sattumoisin nuorehko nainen? Jos, niin turvotteluasi pidetään todennäköisesti hyvälaatuisena... Saati jos sulla sattuu olemana elopainoa hieman turhan paljon.
- läpätin
minäpä kirjoitti:
Oletkos sattumoisin nuorehko nainen? Jos, niin turvotteluasi pidetään todennäköisesti hyvälaatuisena... Saati jos sulla sattuu olemana elopainoa hieman turhan paljon.
Olen nainen, mutta en nuori, vaan keski-ikäinen ja painoindeksi on tasan 20, joten ei ole kysymys ylipainostakaan.
- Satunnainen Matkailija
Hei,
Kyllä sinun sijassasi vaatisin päästä tutkimuksiin. Onko sinulta otettu esim. sydänultra? tai EKG? Vaadi päästä näihin tutkimuksiin, kyllä toi turvotus kannattaa tutkituttaa!- läpätin
Olen yrittänyt parhaani, mutta minkäs teet kun lääkärit eivät noteeraa tutkimuspyyntöjäni. Olen tulehdukseni takia käynyt jälkitarkastuksissa monella erikoislääkärillä ja kaikki ovat tarkistaneet oman alueensa hyvin. Jokaisen kanssa olen ottanut puheeksi turvotuksen ja kaikki sanovat, että seuraava lääkäri tutkii sen asian ja kohauttavat olkapäitään, että ei se varmaan ole mitään vakavaa kun pieni verenkuvakin on erinomainen. Nyt on jäljellä enää sisätautilääkärin kontrolli joskus tulevaisuudessa, en edes tiedä koska. Pelkään, että hänkin kohauttaa olkapäitään varsinkin, jos juuri sillä hetkellä ainoa turvonnut alue on silmät. Turvotus kun pahenee iltaa kohti ja vain, jos olen päivällä rasittanut itseäni, esim. käynyt kävelyllä. Jos makoilen päivän ja tassuttelen hiljakseen sisällä, raajat eivät turpoa enkä herää hengenahdistukseen yöllä. Eli kun lääkäri ei ole illalla katsomassa pallukkajalkojani ja nakkisormiani, ei tunnu uskovan. Ei ainakaan nämä 3-4 erikoislääkäriä, joiden kontrollissa olen toistaiseksi käynyt.
- ******
läpätin kirjoitti:
Olen yrittänyt parhaani, mutta minkäs teet kun lääkärit eivät noteeraa tutkimuspyyntöjäni. Olen tulehdukseni takia käynyt jälkitarkastuksissa monella erikoislääkärillä ja kaikki ovat tarkistaneet oman alueensa hyvin. Jokaisen kanssa olen ottanut puheeksi turvotuksen ja kaikki sanovat, että seuraava lääkäri tutkii sen asian ja kohauttavat olkapäitään, että ei se varmaan ole mitään vakavaa kun pieni verenkuvakin on erinomainen. Nyt on jäljellä enää sisätautilääkärin kontrolli joskus tulevaisuudessa, en edes tiedä koska. Pelkään, että hänkin kohauttaa olkapäitään varsinkin, jos juuri sillä hetkellä ainoa turvonnut alue on silmät. Turvotus kun pahenee iltaa kohti ja vain, jos olen päivällä rasittanut itseäni, esim. käynyt kävelyllä. Jos makoilen päivän ja tassuttelen hiljakseen sisällä, raajat eivät turpoa enkä herää hengenahdistukseen yöllä. Eli kun lääkäri ei ole illalla katsomassa pallukkajalkojani ja nakkisormiani, ei tunnu uskovan. Ei ainakaan nämä 3-4 erikoislääkäriä, joiden kontrollissa olen toistaiseksi käynyt.
Allergia tai muu syy ennemmin. Sydämen vajaatoimintaan liittyy nesteen kertymistä, mutta ei nuo oireet oikein sovi. Silmissäkin turvotusta ja sitten taas turvotus poistuu. Sydänperäisten oireitten suhteen voi olla huoleti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1391412
- 104901
- 75723
- 51625
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa15553ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40494Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m153461Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..36441- 26409
Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;185402