johtuuko sydämestä?

läpätin

Olen juuri sairastanut vakavan tulehduksen. Muuten vointi on ok ja arvot kohdallaan, MUTTA kun rasitan itseäni, esim. pitkä kävelylenkki, muu rasitus, turpoan käsistä ja jaloista. Silmät ovat koko ajan turvoksissa ylä- ja alaluomista. Saatan myös herätä yöllä hengenahdistukseen, tosin sairastan astmaa, mutta astmalääke ei oikein tunnu auttavan ja puhallusarvotkin ovat normaalisti hyvät. Olen puhunu minua tutkineille lääkäreille asiasta, mutta kukaan ei ole noteerannut puheitani. Mistähän tämä turvotus voisi johtua? Voisiko olla sydänperäistä?

7

717

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minäpä

      Onkos lääkäri kattellu sun jalkoja kun olet asiasta valitellut?

      • läpätin

        Ongelma on, että raajat eivät ole koko ajan turvoksissa ja lääkärireissuille ei ole sattunut pahaa turvotusta esim. nilkkoihin. Ainoastaan silmät ovat turvoksissa koko ajan ja sen ovat todenneet lääkäritkin. Raajaturvotusta tulee rasituksessa enkä tarkoita mitään maratonijuoksua, vaan normaali, pitkähkö kävelylenkki riittää. Unohdin myös sanoa, että pulssi on nopea, verenpaine alhainen/normaali.


      • minäpä
        läpätin kirjoitti:

        Ongelma on, että raajat eivät ole koko ajan turvoksissa ja lääkärireissuille ei ole sattunut pahaa turvotusta esim. nilkkoihin. Ainoastaan silmät ovat turvoksissa koko ajan ja sen ovat todenneet lääkäritkin. Raajaturvotusta tulee rasituksessa enkä tarkoita mitään maratonijuoksua, vaan normaali, pitkähkö kävelylenkki riittää. Unohdin myös sanoa, että pulssi on nopea, verenpaine alhainen/normaali.

        Oletkos sattumoisin nuorehko nainen? Jos, niin turvotteluasi pidetään todennäköisesti hyvälaatuisena... Saati jos sulla sattuu olemana elopainoa hieman turhan paljon.


      • läpätin
        minäpä kirjoitti:

        Oletkos sattumoisin nuorehko nainen? Jos, niin turvotteluasi pidetään todennäköisesti hyvälaatuisena... Saati jos sulla sattuu olemana elopainoa hieman turhan paljon.

        Olen nainen, mutta en nuori, vaan keski-ikäinen ja painoindeksi on tasan 20, joten ei ole kysymys ylipainostakaan.


    • Satunnainen Matkailija

      Hei,

      Kyllä sinun sijassasi vaatisin päästä tutkimuksiin. Onko sinulta otettu esim. sydänultra? tai EKG? Vaadi päästä näihin tutkimuksiin, kyllä toi turvotus kannattaa tutkituttaa!

      • läpätin

        Olen yrittänyt parhaani, mutta minkäs teet kun lääkärit eivät noteeraa tutkimuspyyntöjäni. Olen tulehdukseni takia käynyt jälkitarkastuksissa monella erikoislääkärillä ja kaikki ovat tarkistaneet oman alueensa hyvin. Jokaisen kanssa olen ottanut puheeksi turvotuksen ja kaikki sanovat, että seuraava lääkäri tutkii sen asian ja kohauttavat olkapäitään, että ei se varmaan ole mitään vakavaa kun pieni verenkuvakin on erinomainen. Nyt on jäljellä enää sisätautilääkärin kontrolli joskus tulevaisuudessa, en edes tiedä koska. Pelkään, että hänkin kohauttaa olkapäitään varsinkin, jos juuri sillä hetkellä ainoa turvonnut alue on silmät. Turvotus kun pahenee iltaa kohti ja vain, jos olen päivällä rasittanut itseäni, esim. käynyt kävelyllä. Jos makoilen päivän ja tassuttelen hiljakseen sisällä, raajat eivät turpoa enkä herää hengenahdistukseen yöllä. Eli kun lääkäri ei ole illalla katsomassa pallukkajalkojani ja nakkisormiani, ei tunnu uskovan. Ei ainakaan nämä 3-4 erikoislääkäriä, joiden kontrollissa olen toistaiseksi käynyt.


      • ******
        läpätin kirjoitti:

        Olen yrittänyt parhaani, mutta minkäs teet kun lääkärit eivät noteeraa tutkimuspyyntöjäni. Olen tulehdukseni takia käynyt jälkitarkastuksissa monella erikoislääkärillä ja kaikki ovat tarkistaneet oman alueensa hyvin. Jokaisen kanssa olen ottanut puheeksi turvotuksen ja kaikki sanovat, että seuraava lääkäri tutkii sen asian ja kohauttavat olkapäitään, että ei se varmaan ole mitään vakavaa kun pieni verenkuvakin on erinomainen. Nyt on jäljellä enää sisätautilääkärin kontrolli joskus tulevaisuudessa, en edes tiedä koska. Pelkään, että hänkin kohauttaa olkapäitään varsinkin, jos juuri sillä hetkellä ainoa turvonnut alue on silmät. Turvotus kun pahenee iltaa kohti ja vain, jos olen päivällä rasittanut itseäni, esim. käynyt kävelyllä. Jos makoilen päivän ja tassuttelen hiljakseen sisällä, raajat eivät turpoa enkä herää hengenahdistukseen yöllä. Eli kun lääkäri ei ole illalla katsomassa pallukkajalkojani ja nakkisormiani, ei tunnu uskovan. Ei ainakaan nämä 3-4 erikoislääkäriä, joiden kontrollissa olen toistaiseksi käynyt.

        Allergia tai muu syy ennemmin. Sydämen vajaatoimintaan liittyy nesteen kertymistä, mutta ei nuo oireet oikein sovi. Silmissäkin turvotusta ja sitten taas turvotus poistuu. Sydänperäisten oireitten suhteen voi olla huoleti.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      139
      1412
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      901
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      553
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      494
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      461
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      36
      441
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe