Naisen siivellä

verditti

Kävin naisen euroilla v-kaupassa. Campari maksoi 19.70 litralta.
Osaako joku laskea paljonko se olisi tehnyt omilla euroilla?

28

1460

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mukaan

      Ammattiyhdistyssyöttiläiden mukaan kurssi on 0,8.

    • namisuku

      olisi ollut - panot;)

    • Campari taitaa

      maksaa ihan yhtä paljon akalle kuin ukolle, jos pitkäripaisesta ostelee. Jos on eri hinta, täytyy sitten vilkuilla saisiko jonkun "kassi-Hilman" värvättyä ostelemaan. Katoaa kyllä heti kun silmä välttää vaihtorahatkin tiukasti mukana.

      Ansiotasosta voidaan keskustella ja halvempiakin hankintapaikkoja on kuten laivoilla ja lätäkön eteläpuolella.

      Mutta mihin Sinä litran Camparia meinaat? Haluaisin nähdä, jos sen määrän pystyt juomaan. Pahaa kuin mikä. Janojuomaksi jäillä kelpaa lasillinen tai pari, mutta siihen tuon sortin myrkky jää.

      • verditti

        Heräsin hamassa nuorudessani suviseen auringonpistokseen vihreältä nurmikolta.

        Edellisiltaianen Carillo muistuu mieleeni vieläkin, nyt lähes neljäkymmentä vuotta myöhemmin.

        Se oli todella hyvä krapula!


      • verditti kirjoitti:

        Heräsin hamassa nuorudessani suviseen auringonpistokseen vihreältä nurmikolta.

        Edellisiltaianen Carillo muistuu mieleeni vieläkin, nyt lähes neljäkymmentä vuotta myöhemmin.

        Se oli todella hyvä krapula!

        Hyviä krapuloita ei ole olemassa, ei silloin eikä nyt.


      • verditti
        miljoona kirjoitti:

        Hyviä krapuloita ei ole olemassa, ei silloin eikä nyt.

        Se toivo ja tieto siitä että jotain parempaa on odotettavissa. Pitää tuntea edeltäpäin prosessin kulku. Tavoittelemisen arvoinen asia tuo uudelleensyntymisen ihme!


    • Hyi se on pahaa, kuin sinä noin pahaa menit ostemaan, vai etkö saanut valita.

    • se on Varma

      Litrahintaan pitää lisätä haittavero.
      Ym. kulut jälkiseuraamusten kuluista johtuen....

    • 19,70 = 15,76* n. 6 = 94,56mk; hemmetin kallista litkua.

      • nallemuori

        Eihän se campari naiselle halvempaa ole, kuin miehelle. Muunnettaessa miehen eurot naisen euroiksi täytyy summa jakaa 0,80:lla, joten litran hinnaksi naisen palkalla tulee 24,625 €. Toiseen suuntaan laskettaessa käytetään sitten sitä kertomataulua.


      • Pirre*
        nallemuori kirjoitti:

        Eihän se campari naiselle halvempaa ole, kuin miehelle. Muunnettaessa miehen eurot naisen euroiksi täytyy summa jakaa 0,80:lla, joten litran hinnaksi naisen palkalla tulee 24,625 €. Toiseen suuntaan laskettaessa käytetään sitten sitä kertomataulua.

        1,20 llä, - no joka tapauksessa minulle liian kallista "herkkua" :/


    • Rocellii

      eikös....

      :O

      • verditti

        Vahva otteesi siunatessasi luonnonlakeina elämän epäoikeudenmukaisuuksia jatkuu,- näemmä.
        Kertomataulusi on mielestäni kiertomataulu!


      • Pirre*
        verditti kirjoitti:

        Vahva otteesi siunatessasi luonnonlakeina elämän epäoikeudenmukaisuuksia jatkuu,- näemmä.
        Kertomataulusi on mielestäni kiertomataulu!

        Juuh - onhan se kallista 0,80 tasoisella ns. naisten eurolla, mutta onneksi noita viinejä meikäläinen ei ole oppinut litkimään.


      • henri.2

        puhaltelu olut-tuopin päältä essolla on halvempaa.


      • henri.2
        Pirre* kirjoitti:

        Juuh - onhan se kallista 0,80 tasoisella ns. naisten eurolla, mutta onneksi noita viinejä meikäläinen ei ole oppinut litkimään.

        tottunut Kiteen kirkkaaseen ;)


      • Juniperus

        Minä saan aivan eri tuloksen, mutta minähän en ymmärräkään naisen logiikkaa.


      • Rocellii
        Juniperus kirjoitti:

        Minä saan aivan eri tuloksen, mutta minähän en ymmärräkään naisen logiikkaa.

        käsitin, että pullo maksoi "naisen euroina"
        19.70, joten se olisi miehen euroilla maksanut enemmän

        ja TÄRKEINTÄHÄN tässä tietenkin oli se VAHVA "ote"
        alkoholin hinnoittelupolitiikkaa kohtaan,
        että se olisi siksi halvempaa, kun se hinnoitellaan naisen euroina

        pitäkää vain miehet itsellänne...tuokin "kunnia"
        ;)


      • verditti
        Rocellii kirjoitti:

        käsitin, että pullo maksoi "naisen euroina"
        19.70, joten se olisi miehen euroilla maksanut enemmän

        ja TÄRKEINTÄHÄN tässä tietenkin oli se VAHVA "ote"
        alkoholin hinnoittelupolitiikkaa kohtaan,
        että se olisi siksi halvempaa, kun se hinnoitellaan naisen euroina

        pitäkää vain miehet itsellänne...tuokin "kunnia"
        ;)

        Rocellii, olett ihana tarkkanäköisyygessäsi! Altia ei myy litran pulloja, ei ainakaan eilen!
        Olen muuten sitä mieltä, että jos kaikilla on rahaa on aivan sama kuka viinat maksaa! Persaukisia ei joukkoon hyväksytä!


      • henri.2
        verditti kirjoitti:

        Rocellii, olett ihana tarkkanäköisyygessäsi! Altia ei myy litran pulloja, ei ainakaan eilen!
        Olen muuten sitä mieltä, että jos kaikilla on rahaa on aivan sama kuka viinat maksaa! Persaukisia ei joukkoon hyväksytä!

        muttei kampiviinaa


      • Juniperus
        verditti kirjoitti:

        Rocellii, olett ihana tarkkanäköisyygessäsi! Altia ei myy litran pulloja, ei ainakaan eilen!
        Olen muuten sitä mieltä, että jos kaikilla on rahaa on aivan sama kuka viinat maksaa! Persaukisia ei joukkoon hyväksytä!

        Minä kyllä sain aivan eri tuloksen.


      • Juniperus
        Rocellii kirjoitti:

        käsitin, että pullo maksoi "naisen euroina"
        19.70, joten se olisi miehen euroilla maksanut enemmän

        ja TÄRKEINTÄHÄN tässä tietenkin oli se VAHVA "ote"
        alkoholin hinnoittelupolitiikkaa kohtaan,
        että se olisi siksi halvempaa, kun se hinnoitellaan naisen euroina

        pitäkää vain miehet itsellänne...tuokin "kunnia"
        ;)

        Litra olisi maksanut 24,63 euroa. Jos nyt oletetaan, että naisen euro olisi 80 % miehen eurosta, mitä se ei tietenkään ole. Euro on euro riippumatta siitä, kuka sen on ansainnut.


      • henri.2
        Juniperus kirjoitti:

        Minä kyllä sain aivan eri tuloksen.

        mitä maksoi, on kuulemma aina hintansa väärtti


    • henri.2

      kallista ja pahaa, katkero ei oikein kyllä maistu mekämannille.
      Olisiko kellään parempaa tarjolla.

      • Ei täs nyt muuta kuin tuo shampanjapullo, - sitä ei kyllä nyt aukaista - tavallisena lauantaina. :)


      • henri.2
        Pirrejuupas kirjoitti:

        Ei täs nyt muuta kuin tuo shampanjapullo, - sitä ei kyllä nyt aukaista - tavallisena lauantaina. :)

        jo töissä, kiirettä on pidellyt.


      • henri.2 kirjoitti:

        jo töissä, kiirettä on pidellyt.

        kiire, ja eläkkeellä - mitäs nyt töissä hoppuamaan :)


      • henri.2
        Pirrejuupas kirjoitti:

        Ei täs nyt muuta kuin tuo shampanjapullo, - sitä ei kyllä nyt aukaista - tavallisena lauantaina. :)

        hassusti kun sain kunnian avata shampanjapullon erääässä juhlassa.
        Kävi nimittäin niin että korkki lensi kattoon ja shappajat perässä, sieltä ne sitten tulivat niskaani ja henri oli shapanjassa yltä päältä, pulloon ei sitten jäänytkän mitään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1333
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      683
    4. 50
      577
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      464
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      441
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    Aihe