Älkää olko

typeriä

Tavallisen tallaajan ensimmäinen paras sijoitus on oma asunto.Niin kauan kuin sinulla on asunto tai muuta velkaa,olet muiden sijoitus kohde!Sama jos asut vuokralla,olet sijoituskohde jollekin.Typerää kuvitella olevansa sijoittaja ja suunnata varojaan epävarmoihin kohteisiin em.tilanteissa.Vaurastuminen on pitkä tie,voi olla myös hauska peli,jos muistaa elää välillä.Rahastot ovat huono tapa saada tuottoa,kaikki riskit asiakkaalla ja varma voitto pankeilla ym.Vapaaehtoiset eläkevakuutukset ovat myös suuri riski,pitkällä aikavälillä.Mitkään firmat kun eivät ole ikuisia ja seuraaviin vuosikymmeniin mahtuu niin paljon mullistuksia,öljyvarojen hiipuminen pyyhkii yrityksiä pois ja muuttaa elämän tapoja.Yleensä kaikki mikä on suunnattu massoille,on sitä aluetta jossa voittaa vain palvelun tarjoaja.Pitää kyetä luomaan jotain omaa ja rikastua sillä.Siksi meitä varakkaita on suht harvassa.

10

979

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sirol.

jos on saanut vuokra-asunnon omistusasunto on erittäin huono sijoitus.
      hoitovastikkeen ja vuokran ero on niin pieni, että omistusasunto maksaa itsensä takaisin 40 vuodessa. kun osakemarkkinnoilla sijoitus maksaa itsensä takaisin 10 vuodessa.
      esim. minun kaksion vuokra on 300 euroa, samanlaisen omistustusasunnon hoitovastike on noin 150 euroa.
      ero on on vain 150 euroa.
      tämä asunto maksaa noin 80.000 euroa, eli 533 kuukauden ero on sama.
      ja tärkeintä on se että nuoruudessa tarvitaan enemmän rahaa kuin vanhuudessa.

• Sijoituksissa menee

Asunnot on suomessa yliarvostettuja. Kaverikin osti just nyt asunnon ja otti 80.000 lainaa keskustan yksiöön ja tulot on varsin epävarmalla pohjalla.

Minulla on ollut myös periaate, etten harrasta lainaa ja maksan maksut ajallaan. Mutta se ei selvästi ole ollut hyvä strategia. Sijoittamalla rahat ja roikkumalla lainassa olisi saanut paljon paremmat rahat aikaiseksi.

Asunto myös tuon ~80.000 euroa ja siihen julkisivuremppa noin 24.000 euroa. Siinä on jo 104 euroa sijoituspääomaa. Sijoittamalla sen vuonna 2003 jolloin tein muita merkintöjä ja maksoin asunnon pois olisin saanut venäjän markkinoilta noin 500.000 josta pois verot ja kädessä olisi nyt 360 tonnia ilmaista rahaa.

Aina välillä sitä tulee ihmetelleeksi miten joku törsää autoon 50-80 tonnia. Mutta eihän se ole raha eikä mikään, jos vaan vähän miettii miten pelaa merkkinsä. Nyt on taas sijoituksissa 130 tuhatta, mutta nyt ei enää uskalla paina osakkeissa täysillä. Joten taitaapi taskurahat jäädä tällä kertaa kuittaamatta. Mutta eihän siitä varma voi olla. Korot ovat käsittääkseni tällä hetkellä miinuksella, eli inflaatio on suurempaa kuin korot.

• tosissasi

Ei kukaan vuokraa kunnollista kaksiota,arvo 80000e.300euron kk vuokralla! Sinun täytyy olla joku sosiaalitapaus.Oikea vuokra olisi n 600e.Olen harrastanut kiinteistösijoituksia ja arvonnousu ja vuokratuotto olleet viimevuosina hyvät.Rahat paremmassa turvassa kuin pörssiosakkeissa.

• sirol.
        tosissasi kirjoitti:

Ei kukaan vuokraa kunnollista kaksiota,arvo 80000e.300euron kk vuokralla! Sinun täytyy olla joku sosiaalitapaus.Oikea vuokra olisi n 600e.Olen harrastanut kiinteistösijoituksia ja arvonnousu ja vuokratuotto olleet viimevuosina hyvät.Rahat paremmassa turvassa kuin pörssiosakkeissa.

kaupunki vuokraa.
        minä tiedän hyvin, että samanlainen asunto yksityisellä sektorilla maksaa 600 kuussa.
        minä tarkoitan jos on saanut kaupungin vuokra-asunnon ei kannata ollenkaan hankkia omistusasuntoa.
        minä sain sen onneksi todella nopeasti, vain puolessa vuodessa hakemuksen jättämisestä.
        huonoa on se että se on matalla ensimmäisellä kerroksella.

• sirol.
        sirol. kirjoitti:

kaupunki vuokraa.
        minä tiedän hyvin, että samanlainen asunto yksityisellä sektorilla maksaa 600 kuussa.
        minä tarkoitan jos on saanut kaupungin vuokra-asunnon ei kannata ollenkaan hankkia omistusasuntoa.
        minä sain sen onneksi todella nopeasti, vain puolessa vuodessa hakemuksen jättämisestä.
        huonoa on se että se on matalla ensimmäisellä kerroksella.

unohdin kirjoittaa sen ettei se ole kunnon kaksio.
        vaikka sen pinta-ala on 43 metriä se kelpaa vain 1 hengelle, koska sen toinen huoneista on läpikulkuhuone.
        eli huoneet eivät ole eristetyt.
        minä tein vaihohakemuksen 200 euron yksiöön, koska en tarvitse toista huonetta, joka pysyy tyhjänä. eli en halua maksaa sittä, mitä en käytä.

• kaksi pientä asuntoa

Eihän sitä säästämistä pidäkkään jättää vain yhteen asuntoon. Toisessa tietysti asuu itse ja toinen vuokralle niin ei tartte laskeskella päiviä ja voi vielä säästääkkin. Mites se olikaan tarina rahasta joka tulee rahan luokse.

• että asuntoon vaan rahat
        tosissasi kirjoitti:

Täällä liikkuu aina näitä sirolaopiston käyneitä antamassa typeriä neuvojaan ja joita sitten joutuu rahoittamaan verorahoilla.

• sirol.
        kaksi pientä asuntoa kirjoitti:

Eihän sitä säästämistä pidäkkään jättää vain yhteen asuntoon. Toisessa tietysti asuu itse ja toinen vuokralle niin ei tartte laskeskella päiviä ja voi vielä säästääkkin. Mites se olikaan tarina rahasta joka tulee rahan luokse.

quote:

minä annan viisaita neuvoja.
        minä kirjoitin selvästi, että KAUPUNGIN vuokra-asunnot 60-70 luvun taloissa ovat aika edullisia.
        yksiön saa helposti 250 eurolla, kun ei ole vaatimuuksia kuin minulla (parveke etelään eikä puita edessä)
        myös minun veljeni sai kaupungin asunnon aika nopeasti. hän sai 33 neliön 250 euron yksiön.
        samanlainen asunto maksaa yksityisellä sektorilla ainakin 450 kuussa. voi olla 500.
        ja jos on saanut sellaisen niin 80.000 euron sijoitus omistusasuntoon on epäjärkevä.
        parempi on nauttia elämästä näillä rahoilla nuoruudessa, kuin maksaa puolet palkasta lainaan ja jättää pois upeat etelämatkat.
        jos ei voi saada kaupungin asuntoa silloin on toinen kysymys.
        ero hoitovastikkeen ja vuokran yksityissekterin välillä on tosi iso.
        ja tärkeää on myös se, että niinä elämänvaiheina kun olen työtön ei ole väliä miten suuri on hoitovastike/vuokra jos se on alle 260 euroa.
        koska kela maksaa 80% asumiskuluista riippumatta onko kyseessä 17 neliön omistus pikku yksiö 50 euron hoitovastikkeella vai 260 euron 35 neliön vuokrakaksio.

quote:

tässä tapauksessa palkka pitää olla valtavan suuri.

• kaupungin vuokralle
        sirol. kirjoitti:

quote:

minä annan viisaita neuvoja.
        minä kirjoitin selvästi, että KAUPUNGIN vuokra-asunnot 60-70 luvun taloissa ovat aika edullisia.
        yksiön saa helposti 250 eurolla, kun ei ole vaatimuuksia kuin minulla (parveke etelään eikä puita edessä)
        myös minun veljeni sai kaupungin asunnon aika nopeasti. hän sai 33 neliön 250 euron yksiön.
        samanlainen asunto maksaa yksityisellä sektorilla ainakin 450 kuussa. voi olla 500.
        ja jos on saanut sellaisen niin 80.000 euron sijoitus omistusasuntoon on epäjärkevä.
        parempi on nauttia elämästä näillä rahoilla nuoruudessa, kuin maksaa puolet palkasta lainaan ja jättää pois upeat etelämatkat.
        jos ei voi saada kaupungin asuntoa silloin on toinen kysymys.
        ero hoitovastikkeen ja vuokran yksityissekterin välillä on tosi iso.
        ja tärkeää on myös se, että niinä elämänvaiheina kun olen työtön ei ole väliä miten suuri on hoitovastike/vuokra jos se on alle 260 euroa.
        koska kela maksaa 80% asumiskuluista riippumatta onko kyseessä 17 neliön omistus pikku yksiö 50 euron hoitovastikkeella vai 260 euron 35 neliön vuokrakaksio.

quote:

tässä tapauksessa palkka pitää olla valtavan suuri.

Jo pelkkä ympäristö ja ihmiset ovat kaupunkien vuokra-asunnoissa niin ala-arvoisia,etten sellaiseen voisi ikinä muuttaa.Kaikkein edullisin on ok-talo,järkevällä lämmitysjärjestelmällä.Asumiskulut alle 100e/kk.Ja erittäin laadukasta asumista.Jää rahaa muuhunkin,voi käyttää puolet tuloista helposti sijoituksiin ja jäädä niiden turvin vapaaherraksi,siis pois työelämästä 50v.Eli jos nuorena miettii asiat ja näkee hieman vaivaa,pääsee myöhemmin helpommalla.

• itse mieluumin sääsätän nuo...

kun keski ikäsenä. miks kaikki pitäää saada heti

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      40
      2899
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2681
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      35
      2411
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      50
      1918
    5. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      31
      1719
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1513
    7. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1473
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      102
      1213
    9. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      177
      1183
    10. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
      Ikävä
      71
      1025
    Aihe