Moi vaan kaikille tuleville äideille ja jo äidiksi tulleille! :)
Kävin torstaina yksityisellä ultrassa, jotta tietäisin, monellako viikolla olen raskaana. Mulla on epäsäännöllinen kierto ja kun tein testin 13.7.07, päivänä, jolloin ne yllensä ovat tulleet, jos ovat tulleet, testi näytti negaa.
Siellähän se vauva näkyi ja sydänkin löi. Lääkäri sanoi, että raskaus on lähtenyt hyvin käyntiin. :) Oli kylä ihanaa nähdä se sydän siellä, joka sykki. :)
Olen nyt 7 2 viikolla raskaana.
Silti olen peloissani lapsesta ja siitä, että se kasvaisi terveeksi ja syntyisi terveenä. Jotenkin minua pelottaa keskenmeno, eikä se pelko oikein lähtenyt vaikka vielä torstaina kaikki oli hyvin.
Lisäksi mitein, kun minulla tulee koko ajan valkovuotoa, että voikohan se olla hiivaa? Jossain luin että hiiva voi aiheuttaa vaikka mitä vahinkoa. Minulla on lääkäri vasta kuun lopussa. Mitenköhän kestän odottaa siihen?
Raskaus aiheuttaa niin paljon pelkoja ja ensisynnyttäjänä tämä kaikki tuntuu pahalta.
Olisi mukava saada ajatuksia teiltä muiltakin! :)
Ensisynnyttäjän pelot..
1
303
Vastaukset
Noi pelot varsinkin ekan raskauden alussa on ihan normaaleja. Siis se lisääntynyt valkovuoto on ihan normaalia, mutta jos se on outoa väriltään tai koostumukseltaan tai haisee, niin sillon se voi olla merkki tulehuksesta.
Hiiva ei ole vaarallinen raskausaikana,mutta tulisi hoitaa ennen synnytystä. Tosin usein hiivatulehdus aiheuttaa just noit hajuja ja kutinoita, joten sen kyl usein huomaa ja mielellään hoitaakin pois.
Neuvolassa kyllä pissatestistä huomaavat, jos on jotain tulehdusta.
Noi keskenmenopelot yleensä helpottaa, kunhan raskaus etenee yli 12.viikon. Ja jos nyt se yhtään helpottaa niin yleensä kemialliset raskaudet ja tuulimunat yms. tulee keskeytyy ennen kymmenettä viikkoa..
Eihän se paljoa oloa helpota, mutta on parempi ajatella niin, että jos kesken menee, niin sit se menee ja that´s it. Kun eihän sille itse kummiskaan mitään voi.
Tsemppiä odotukseen!Kyllä ne pelot siitä hellittää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."502202Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.1972029- 1161382
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711170- 96982
Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli73929Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.78889Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki47868Ja tääkin vielä...
Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/1347933845- 61746