potkurinakselista

vuotaa

läpivienti mesinkiholkki,missä uritettu kumilaakeriholkki, sitten 30cm kumikumiletkua klemmareineen , sitten messinkiholkki jossa on rasvakuppi. auttaa jonkinaikaa kun laittaa rasvaa ( valkoinen valvoline)sit alkaa taas vuotaa n. 20-30 litraa/vrk mitähän pitäis tehdä asialle,kun sukat kastuu.nostan veneen ylös tänään.Asiantuntiat,kiitos tiedoista etukäteen!    

8

1119

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • wrewr

Oisko siinä talipoksi. Sitä tarttis varmaan kiristää tai avata ja laittaa ihan uuden nauhat sinne

• mitä siis

missäs semmonen on, ei kai ,nyt mä en tajuu

• miten messinkiholkki

toimii enkä ole avannut, mutta minulla on myös sellainen ja sen päällä on öljynippa johon pitää laittaa vesivaselinia aina ajon jälkeen. Vaselinia on sopivasti kun sitä hieman pursuaa akselin liitoksesta ulos. Aluksi liitos vuoti vesille laskettaessa ja hieman aina ajon jälkeen. Nyt kun olen säännöllisesti joka ajon jälkeen rasvaa laittanut on vesivuoto lakannut kokonaan. Rasvan lisäily on vaan pieni vanhasta tekniikasta koituva lisävaiva...

• näistä kahdesta

vastauksesta, siinä on talipoksi, täytyis laittaa uutta tiivistettä, toinen seikka oli varmaan liian vähän rasvaa, no puran huomenna ..kiitoksia

• kiristäminen
        näistä kahdesta kirjoitti:

vastauksesta, siinä on talipoksi, täytyis laittaa uutta tiivistettä, toinen seikka oli varmaan liian vähän rasvaa, no puran huomenna ..kiitoksia

jos tuon laittaa liian kireälle lämpenee akseli ajossa liikaa, eli kannattaa tarkistaaa ajolenkin päätteeksi kapistuksen lämpötila. liian lyösä puolestaan tiputtaa liikaa.

• se on varmaan

kanssa poksi missä on poksinauhaa ja vaseliinia, kysyhän neuvoa ja etsi google "talipoksit" sieltä kuvia jne

• talipoksi

Mistä voisi johtua kun minulla on samanlainen läpivienti ja se ulisee tietyillä kierroksilla (parhaalla matkanopeudella) ikävästi? Nyt olen ajossa säätänyt kaasun sen verran pienelle ettei vinkunaa kuulu.

• politaksi

Joku häikkä siellä on.
        Jos on mennyt väljäksi niin resonoi kun akseli pääsee värisemään. Sepä voisi vaikka kuulua ulinana.

Tai olisko kumilaakeri turvonnut jumiin? Raotappa turkkia sen verran, että näet pyöriikö akseli. Sitten vauhdissa laitat vaihteen vapaalle ja vahtaat jääkö akseli pyörimään kun veneellä on vielä vauhtia (potkuri nääs pyörittää akselia). Jos jää, ei varmaankaan ole jumissa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4128
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      26
      3000
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2320
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1338
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      909
    6. 133
      901
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      874
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      822
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      766
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      760
    Aihe