eri "lajikkeita",naapurilla yksi pensas vielä raakasilla marjoilla ja punaiset,kypsätkin ovat ihan kovia...ja jotenkin kiinteämmän oloisia kuin "tavallinen" punaherukka jotka tässä vaiheessa kyllä ovat jo kypsiä kokonaan....
onko punaherukassa
2
447
Vastaukset
- Lajikkeita
on paljon. Ja valkoherukkakin (kuultavan vihervä) on punaherukan muunnos.
- Punainen hollantilainen
Meillä on noita kahta lajiketta. Niistä Jonkheer van Tets kypsyy yleensä viikon-pari aikaisemmin kuin Punainen hollantilainen. Näitä myöhemmin kypsyy vielä Rondom-lajike.
Jonkheer van Tetsin marjat ovat suuria ja makeita ja ne riippuvat pitkissä tertuissa. Punaisen hollantilaisen marjat ovat vähän pienempiä ja aavistuksen verran happamampia, ja niiden poiminta on vähän hankalampaa, sillä marjat kasvavat lyhyissä tertuissa. Ne joutuu "nipistämään" pois niin että sormenpäät ovat ihan hellinä muutaman tunnin poimimisen jälkeen...
Minusta on hyvä, että pihassa kasvaa eri aikaan kypsyviä lajikkeita. Mehustamisen kanssa ei tule semmoista kiirettä kuin jos kaikki paukahtaisivat kerralla valmiiksi. Luulen myös, että alkukesän hallanvaaran takia on hyvä, etteivät kaikki puskat ole samaan aikaan kukassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus167089- 1972500
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1011942En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.761517Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k1911059- 41980
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va46949- 77843
- 45719
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka7708