puniksen muninta

aaketar

elikkä mulla on 13-vuotias punis-tyttö...se on muninut munia muutamana kesänä mutta tänä kesänä munintaa on ollut muita kesiä enemmän...pelkästään tällä viikolla konna on muninut 3:na päivänä.munien määrästä en tiedä koska konnani pitävät huolta että munista ei jää muuta merkkiä jäljelle kuin valkoinen vesi.
Nyt tässä mietin että pitäiskö tästä munimisvauhdista olla huolissaan vai onko tämä ihan normaalia käytöstä?ei tässä muuten mitään mutta veden vaihto joka toinen päivä on aika tylsää touhua...=)

3

431

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vesik

      Ennemmin kannattaa huolestua jos kilppari jättää munimatta, silloin munat voi mädäntyä sen sisään. Eiköhän noilla vaihtele munimismäärä aika paljon, ja varmaan voi riippua siitä kauanko se on pidätellyt munia.

    • äitimuori

      Minulla itselläni on 14 vuotias punakorvakilpikonna, jonka otin hoitooni tyttäreltäni noin 2.5 vuotta sitten. Aloin netin kautta opiskella hyvää hoitamista ja ruokavaliota. Kilppari alkoi lisätä munintaa ja nyt olen alkanut pitää kirjaa sen munimisesta. Viimeisen 8 kuukauden aikana on muninut 52 munaa. Ennätys yhdelle päivälle on 5 kpl. Harvoin munii veteen, koska seuraan sen pyyntöjä. Kun muniminen tulee päälle haluaa ennemmin maihin ja kaivelee mattoja pari viikkoa ennen munintaa. Viimeksi muni auringonpaisteessa parveekkeella aurinkotuolissa, jossa oli takaosassa reikä laittoi jalat reijästä ja luuli ilmeisesti saneensa kolon ja pudotteli 4 kpl munia 1,5 tunnin sisällä. Itse olen usein miettinyt, että mikä on normaalia. Olen syöttänyt sitä melkein yksinomaan kalalla ja katkaravuilla. Kaikissa munissa on vielä melko hyvä kuori. Harvoin munii veteen ja jos munii ei useinkaan riko niitä.

    • Moonshadows

      moron.
      Mulla jo 13 vuotta lemmikkinä ollut naaras ei ole minun aikanani kertaakaan muninut, paitsi eilen. Mietinkin tässä samaa että onko tämä kesä ollut jotenkin erikoinen. Tähän mennessä munia on tullut kaksi joista olen molemmat saanut pelastettua altaasta. vai olisiko tähän munimiseen syynä kaksi viikkoa sitten saamani uros punakorva joka asuu eri altaassa kuin tämä naaras.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1867
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1709
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      17
      1563
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1266
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1214
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1212
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1176
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1151
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      9
      1150
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      9
      1140
    Aihe