puniksen muninta

aaketar

elikkä mulla on 13-vuotias punis-tyttö...se on muninut munia muutamana kesänä mutta tänä kesänä munintaa on ollut muita kesiä enemmän...pelkästään tällä viikolla konna on muninut 3:na päivänä.munien määrästä en tiedä koska konnani pitävät huolta että munista ei jää muuta merkkiä jäljelle kuin valkoinen vesi.
Nyt tässä mietin että pitäiskö tästä munimisvauhdista olla huolissaan vai onko tämä ihan normaalia käytöstä?ei tässä muuten mitään mutta veden vaihto joka toinen päivä on aika tylsää touhua...=)

3

629

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vesik

Ennemmin kannattaa huolestua jos kilppari jättää munimatta, silloin munat voi mädäntyä sen sisään. Eiköhän noilla vaihtele munimismäärä aika paljon, ja varmaan voi riippua siitä kauanko se on pidätellyt munia.

• äitimuori

Minulla itselläni on 14 vuotias punakorvakilpikonna, jonka otin hoitooni tyttäreltäni noin 2.5 vuotta sitten. Aloin netin kautta opiskella hyvää hoitamista ja ruokavaliota. Kilppari alkoi lisätä munintaa ja nyt olen alkanut pitää kirjaa sen munimisesta. Viimeisen 8 kuukauden aikana on muninut 52 munaa. Ennätys yhdelle päivälle on 5 kpl. Harvoin munii veteen, koska seuraan sen pyyntöjä. Kun muniminen tulee päälle haluaa ennemmin maihin ja kaivelee mattoja pari viikkoa ennen munintaa. Viimeksi muni auringonpaisteessa parveekkeella aurinkotuolissa, jossa oli takaosassa reikä laittoi jalat reijästä ja luuli ilmeisesti saneensa kolon ja pudotteli 4 kpl munia 1,5 tunnin sisällä. Itse olen usein miettinyt, että mikä on normaalia. Olen syöttänyt sitä melkein yksinomaan kalalla ja katkaravuilla. Kaikissa munissa on vielä melko hyvä kuori. Harvoin munii veteen ja jos munii ei useinkaan riko niitä.

• Moonshadows

moron.
      Mulla jo 13 vuotta lemmikkinä ollut naaras ei ole minun aikanani kertaakaan muninut, paitsi eilen. Mietinkin tässä samaa että onko tämä kesä ollut jotenkin erikoinen. Tähän mennessä munia on tullut kaksi joista olen molemmat saanut pelastettua altaasta. vai olisiko tähän munimiseen syynä kaksi viikkoa sitten saamani uros punakorva joka asuu eri altaassa kuin tämä naaras.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      276
      4712
    2. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      134
      3050
    3. Miten löydän sinut

Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      45
      2914
    4. Miksei Björn Wahlroos jaa rahaa köyhille?

Esimerkiksi Nordean tiloissa? Vai tuovatko ne köyhät hiekkaa marmorilattioille ja siksi ei pysty mursunviiksi pystyyn k
      Maailman menoa
      36
      2892
    5. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      77
      1826
    6. Vaikea tilanne

Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te
      Ikävä
      106
      1684
    7. Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?

Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn
      Maailman menoa
      28
      1521
    8. Milloin kaivatullasi

.. on nimipäivä?
      Ikävä
      61
      1448
    9. Kehtaisitko näyttäytyä

kaivattusi seurassa?
      Ikävä
      97
      1322
    10. Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!

Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En
      Maailman menoa
      227
      1222
    Aihe