Mikä tässäkin olisi

riittävä rangaistus?

16

1344

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nokivasara

      Näinhän meillä ajetaan, eli suojatien eteen viereiselle kaistalle pysähtyneen ohi ajetaan surutta ja uskotaan jalankulkijoiden väistävän. Valitettavasti kulkijat olivat nyt ulkomaalaisia eivätkä osanneet varoa.

      Ihme ettei näitä satu useammin.

      • Norjassa

        kun autoilijat todella pysähtyvät suojatien eteen!!! Mikä siinä on että suomalaiset eivät osaa?

        Onko täällä vaan niin vähän liikennettä, että ei osata/haluta ottaa kanssaliikennettä huomioon?


    • sattuu ja tapahtuu

      Naiset ovat vaarallisia liikenteessä, jopa kaupungissa saavat tuommosta vahinkoa aikaan.

    • superkuski

      mutta oliko vasemmalle kääntyvällä punainen nuolivalo ja siksi pysähtynyt? uutinen ei kerro oliko valot vilkulla vai toiminnassa.

      • Välä sillä

        Kyllä se Naisenkin täytyisi ymmärtää että suojatien eteen pysähtynyttä autoa ei saa pysähtymättä ohittaa.


    • SUOJAtie.

      Muualla maassa suojatielle tulevia jalankulkijoita täytyy auton väistää...

      Toivottavasti häkki heilahtaa.

    • vituttaa tollaset paskapäät

      Isin Volvolla vedetty kovaa Manskua pitkin kaverit kyydissä, juuri saatu ajokortti. Noin pian unohtuivat opetukset säännöistä, ajonopeudesta, suojatiestä ja yleisestä varovaisuudesta.

      Siitä vaan akalle syyte neljästä tapon yrityksestä, vammantuottamuksesta ja törkeästä liikenteen vaarantamisesta. Linnaa useampi vuosi ja kortti pois 10 vuodeksi. Korvauksia jokaiselle uhrille vammojen mukaan.

    • nokalla

      Auto oli vw konsernin vehkeitä. Niillä on lupa tapaa liikenteessä. Samoin niillä, joissa on nokalla tähtäin. Molemmilla vehkeillä voi ajaa bussikaistaa ja 60 km/h keskustassa. Köyhät väistää ja evoluutio korjaa pois ne jotka eivät ehdi alta pois kun audi tulee.

      Näkikö kukaan menikö kuski tarkastelemaan ensin auton kolhuja, kuten muinoin tapahtui huopalahdentiellä?

      • ......

        Volvo S40 ei kyllä ole VW konsernin. Vaikka onhan koko Volvo myynnissä, saattaahan olla että veikkalitkin sitä. Mielenkiintoinen ajatus, en kuitenkaan usko VAGin ostavan Volvoa.


      • samannäköinen
        ...... kirjoitti:

        Volvo S40 ei kyllä ole VW konsernin. Vaikka onhan koko Volvo myynnissä, saattaahan olla että veikkalitkin sitä. Mielenkiintoinen ajatus, en kuitenkaan usko VAGin ostavan Volvoa.

        pimeässä otetussa valokuvassa muistuttaa kovasti A4 etuviistosta, kun maski ei näy.

        Joka tapauksessa ao. autoilijan voisi viedä ensin roomaan opettelemaan metropoliautoilua (siellä vielä kunnioitetaan jalankulkijoita) ja vasta sitten saunan taakse vaikkapa CAT D8 yliajettavaksi.

        http://www.hs.fi/kaupunki/artikkeli/Neljä norjalaisturistia jäi auton alle Mannerheimintiellä/1135229433299


    • Yksityisyrittäjä

      Menkääpä esim. Itäkeskukseen,varsinkin kävelkää vanhan Puhoksen puolelta suojatien yli ja takaisin.Ihmetellä täytyy tätä meidän ihmisten VÄLINPITÄMÄTTÖMYYTTÄ.Vikaa on autoilijoissa mutta myös jalankulkijoissa,monta kertaa olen huomannut,että ihmiset eivät edes viitsi katsoa ollenkaan liikennettä juostessaan suojatien yli.

      • teeskennellä, ettei näe

        Kyllä monessa paikassa yli pääsee vain ja ainoastaan teeskentelemällä, ettei ole lainkaan huomannut lähestyvää autoa.

        Jos jalankulkija osoittaa huomanneensa auton, niin silloin autoilija tietää olevansa "etuajooikeutettu", mutta "sokkona" palloilevan jalankulkijan tapauksessa useimmilla kaasujalka kevenee, kun eivät tiedä, tuleeko se alle vai ei.

        Toki aina pitää olla valmiina loikkimaan sivuun, koska osa kuskeista ajaisi ihan surutta yli - ämmät ovat kunnostautuneet tässäkin lajissa ihan kiitettävästi. Polkupyörällä liikuttaessa akkoja saa ihan tosissaan pelätä, koska useimmat eivät tunnu lainkaan tietävän, että oikealle kääntyvän auton pitäisi väistää risteävän pyörätien liikennettä. Moni akka näyttää kääntyvän ihan sokkona, edes peileihin vilkaisematta...


      • teeskennellä, ettei näe kirjoitti:

        Kyllä monessa paikassa yli pääsee vain ja ainoastaan teeskentelemällä, ettei ole lainkaan huomannut lähestyvää autoa.

        Jos jalankulkija osoittaa huomanneensa auton, niin silloin autoilija tietää olevansa "etuajooikeutettu", mutta "sokkona" palloilevan jalankulkijan tapauksessa useimmilla kaasujalka kevenee, kun eivät tiedä, tuleeko se alle vai ei.

        Toki aina pitää olla valmiina loikkimaan sivuun, koska osa kuskeista ajaisi ihan surutta yli - ämmät ovat kunnostautuneet tässäkin lajissa ihan kiitettävästi. Polkupyörällä liikuttaessa akkoja saa ihan tosissaan pelätä, koska useimmat eivät tunnu lainkaan tietävän, että oikealle kääntyvän auton pitäisi väistää risteävän pyörätien liikennettä. Moni akka näyttää kääntyvän ihan sokkona, edes peileihin vilkaisematta...

        käytöstä se näkyy olevan Hesan takseillakin, vaikka ammattimiesten jos kenenkään pitäisi säännöt osata ja niitä noudattaa. Taannoin bussissa istuessani se pysähtyi suojatien eteen, mutta taksi porhalsi viereistä kaistaa täysillä ohi. Onneksi ei sillä kertaa osunut jalankulkija alle.


      • Yksityisyrittäjä
        sitroen kirjoitti:

        käytöstä se näkyy olevan Hesan takseillakin, vaikka ammattimiesten jos kenenkään pitäisi säännöt osata ja niitä noudattaa. Taannoin bussissa istuessani se pysähtyi suojatien eteen, mutta taksi porhalsi viereistä kaistaa täysillä ohi. Onneksi ei sillä kertaa osunut jalankulkija alle.

        Aivan pelkkää välinpitämättömyyttä.Huolestuttava ilmiö,joka on kasvamaan päin.Yhtä asiaa olen myös seurannut,uusien kuljettajien autonkäsittelytaito,jo pelkkä peruuttaminen saa hiukset pystyyn ja sitten kun lähdetään liikkeelle voi päivää sentään.


      • yksityisyrittelijä
        teeskennellä, ettei näe kirjoitti:

        Kyllä monessa paikassa yli pääsee vain ja ainoastaan teeskentelemällä, ettei ole lainkaan huomannut lähestyvää autoa.

        Jos jalankulkija osoittaa huomanneensa auton, niin silloin autoilija tietää olevansa "etuajooikeutettu", mutta "sokkona" palloilevan jalankulkijan tapauksessa useimmilla kaasujalka kevenee, kun eivät tiedä, tuleeko se alle vai ei.

        Toki aina pitää olla valmiina loikkimaan sivuun, koska osa kuskeista ajaisi ihan surutta yli - ämmät ovat kunnostautuneet tässäkin lajissa ihan kiitettävästi. Polkupyörällä liikuttaessa akkoja saa ihan tosissaan pelätä, koska useimmat eivät tunnu lainkaan tietävän, että oikealle kääntyvän auton pitäisi väistää risteävän pyörätien liikennettä. Moni akka näyttää kääntyvän ihan sokkona, edes peileihin vilkaisematta...

        kun liikut polkupyörällä ,tiedätkö milloin pyöräilijä väistää autoilijaa?


      • The Rat

        Itse yleensä jalankulkijana kyllä katson liikennettä - ja menen sille suojatielle tuli sitä eli ei.

        Parikin kertaa on jonkun naama punottanut paniikkijarrutuksen jäljiltä. Häpeästä varmaan. Minähän osoitan selvästi aikomukseni kävellä suojatien yli (kävelemällä sitä kohti hidastamatta). :)

        Ja jos joskus kolahtaa. No, parempi minä, ehkä se lapsi jonka yli tuo kuski jättää seuraavan kerran ajamatta on omani...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      110
      1070
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      102
      948
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      96
      807
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      86
      723
    5. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      655
    6. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      17
      627
    7. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      48
      536
    8. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      36
      526
    9. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      515
    10. Kuinka paljon hänestä tykkäät?

      Vai tykkäätkö ollenkaan? 🤣
      Ikävä
      43
      492
    Aihe