moikkelis.. kannattasiko meidä ostaa suomenhevonen?olen ratsastanut aika vähän,mutta tidän tidollisesti hevosista paljon...isälläni on kokemusta hiukan ja osaa perusjutut ratsastamisesta...eli kannattaako..
kannattaisiko minun
5
741
Vastaukset
- Kyoko-
Se riippuu myös aika paljon iästä, koska hevosessa on todella suuuuuri vastuu ja pystyykö sen kantamaan yksin? Tietenkin tarvitsee kokemusta hoitsmisessa... ratsastuksessa ei tarvitse niinkään paljon, koska oman hevosen kanssa voi käydä myös tunneilla ja oppia koko ajan lisää.
- helppoa
osallistua tunneille jos hevonen kotona ja lähimmälle tallille 20 kilometriä,pitkin teitä kun sinne ratsastaa niin matkalla kyllä oppii vaikka mitä..Ei se hoitaminen niin kamalan vaikeeta ole ripaus maalaisjärkeä auttaa aika pitkälle.Itellä ollu nyt suokki 2,5 vuotta ja ihan vihreenä sen otin ja mitään ongelmia ei oo ollu.
- CrystalCinnamon
Ei kannata, ennen kuin kokemusta on todella tarpeeksi. Malta siis mielesi, hoitele hevosia, jatka ratsastamista, vuokraa hevonen, lue hevoskirjoja, ja niin edelleen.
Suomenhevonen on erittäin hyvä hevonen ensimmäiseksi hevoseksi toki. Itsekin suokin omistan. Mutta sen aika on vasta sitten, kun on todella valmis hevosen ottamaan.
Sanon tämän kokemuksen syvällä rintaäänellä enkä tarkoita latistaa innostustasi oman hevosen hankkimiseen. Päinvastoin, kannustan opettelemaan hevosista kaiken mahdollisen ja vielä joskus sen oman pollen hankkimaan. Anna ajan kulua. On parempi sekä itsesi, että hevosen kannalta, että kokemusta on tarpeeksi. Usko pois.
Mukavia hetkiä hevosten parissa! - ihana sh tamma
jos teilläkin on mahdollisuus pitää heppaa kotona.niin kannattaa ihan varmasti. itse olin haaveillut omasta hevosesta 16 vuotiaasta asti.nyt olen 42 ja mulla on oma hevonen.mitä tästä opimme: haaveista ei saa koskaan luopua..
- lenduuu
itse olen ratsastanut 8 vuotta ja viime huhtikuussa ostin vasta ensimmäisen oman hevoseni. joten hankinnan kanssa ei pidä kiirehtiä vaan kartuttaa omaa kokemusta ensin että pärjää tilanteessa kuin tilanteessa. silllä perus taidot eivät auta mikäli hevonen hätääntyy ratsastaessa yksin maastossa vaan silloin kokemus ja taito pelastaa. ensin ainakin kannattaa käydä tunneilla -> jos mahdollista niin yksityis tunneilla ja mahdollisesti myös valmennuksissa jollain vuokrahevosella millä on jo kokemusta. tai mikäli löydät hevosen joka olisi lähellä kotiasi ja se olisi mahdollisesti vuokrattavana tai annettavana ylläpitoon omalta talliltaan jolloin auttajia olisi paljon :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik185243MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar1162730- 102274
Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5882012Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1221739Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja701322Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s411309Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill31088Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641047Veda uskonto vs. muut uskonnot
Mitenkähän tuo Veda(Krisha)uskonto loppujen lopuksi eroaa muista niin sanotuista ilmoitus uskonnoista? Siinäkin vedotaan3821041