kannattaisiko minun

mhsgkys

moikkelis.. kannattasiko meidä ostaa suomenhevonen?olen ratsastanut aika vähän,mutta tidän tidollisesti hevosista paljon...isälläni on kokemusta hiukan ja osaa perusjutut ratsastamisesta...eli kannattaako..

5

728

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyoko-

      Se riippuu myös aika paljon iästä, koska hevosessa on todella suuuuuri vastuu ja pystyykö sen kantamaan yksin? Tietenkin tarvitsee kokemusta hoitsmisessa... ratsastuksessa ei tarvitse niinkään paljon, koska oman hevosen kanssa voi käydä myös tunneilla ja oppia koko ajan lisää.

      • helppoa

        osallistua tunneille jos hevonen kotona ja lähimmälle tallille 20 kilometriä,pitkin teitä kun sinne ratsastaa niin matkalla kyllä oppii vaikka mitä..Ei se hoitaminen niin kamalan vaikeeta ole ripaus maalaisjärkeä auttaa aika pitkälle.Itellä ollu nyt suokki 2,5 vuotta ja ihan vihreenä sen otin ja mitään ongelmia ei oo ollu.


    • CrystalCinnamon

      Ei kannata, ennen kuin kokemusta on todella tarpeeksi. Malta siis mielesi, hoitele hevosia, jatka ratsastamista, vuokraa hevonen, lue hevoskirjoja, ja niin edelleen.

      Suomenhevonen on erittäin hyvä hevonen ensimmäiseksi hevoseksi toki. Itsekin suokin omistan. Mutta sen aika on vasta sitten, kun on todella valmis hevosen ottamaan.

      Sanon tämän kokemuksen syvällä rintaäänellä enkä tarkoita latistaa innostustasi oman hevosen hankkimiseen. Päinvastoin, kannustan opettelemaan hevosista kaiken mahdollisen ja vielä joskus sen oman pollen hankkimaan. Anna ajan kulua. On parempi sekä itsesi, että hevosen kannalta, että kokemusta on tarpeeksi. Usko pois.

      Mukavia hetkiä hevosten parissa!

    • ihana sh tamma

      jos teilläkin on mahdollisuus pitää heppaa kotona.niin kannattaa ihan varmasti. itse olin haaveillut omasta hevosesta 16 vuotiaasta asti.nyt olen 42 ja mulla on oma hevonen.mitä tästä opimme: haaveista ei saa koskaan luopua..

    • lenduuu

      itse olen ratsastanut 8 vuotta ja viime huhtikuussa ostin vasta ensimmäisen oman hevoseni. joten hankinnan kanssa ei pidä kiirehtiä vaan kartuttaa omaa kokemusta ensin että pärjää tilanteessa kuin tilanteessa. silllä perus taidot eivät auta mikäli hevonen hätääntyy ratsastaessa yksin maastossa vaan silloin kokemus ja taito pelastaa. ensin ainakin kannattaa käydä tunneilla -> jos mahdollista niin yksityis tunneilla ja mahdollisesti myös valmennuksissa jollain vuokrahevosella millä on jo kokemusta. tai mikäli löydät hevosen joka olisi lähellä kotiasi ja se olisi mahdollisesti vuokrattavana tai annettavana ylläpitoon omalta talliltaan jolloin auttajia olisi paljon :D

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      296
      3178
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      234
      1723
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      86
      1254
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1243
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      78
      1149
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1148
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      43
      1020
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      954
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      896
    10. Liikennesäännöt

      Uuden ohitustien myötä torkkolantieltä tulevia kuuluu väistää tai ainakin kuuluisi väistää, jos he tulevat ollintielle.
      Pyhäjärvi
      11
      814
    Aihe