PHP5 ja configure

**newbie**

Asensin PHP5:n koneelleni, ja olen saanut sen toimimaan hyvin Apachen yhteydessä.

Mutta eikö tuossa PHP5:ssä ole enää configure skriptiä (mikä on PHP4:ssa) ?
Tämä siksi, että haluaisin saada myös MySQL:n toimimaan noiden ohessa.

5

199

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fjjfj

Kyllä vain, kai latasit sivuilta PHP 5.2.3 installer paketin etkä PHP 5.2.3 zip package?

Tosin kyllä tuo on itse helppo laittaa toimimaan. Mene sinne hakemistoon mihkä asensit PHP:n nimeä php.ini.rec -> php.ini

Tuosta php.ini.rec nimestä en ihan varma, mut kyl sen huomaat mitä tiedostoa tarkoitin

Avaa se ja poista ; merkki edestä
      ;extension=mysql.dll

Sitten laitat tähän kohtaan sen hakemiston mihkä asensit PHP:n /ext/
      extension_dir = "c:/php/ext/"

• täälläkin!

Mites ku mulla ei ole php-kansiossa tuollaista ext hakemistoa lainkaan? siellä on ainoastaan dev?

"Sitten laitat tähän kohtaan sen hakemiston mihkä asensit PHP:n /ext/
        extension_dir = "c:/php/ext/" "

Ja vielä semmoinen juttu, että eikö jossain kohtaa tuota ini-tiedostoa pitäisi osoittaa missä kansiossa mysql on?

• Avulias auttaja

sun täytyy ettiä olikohan php.ini file ja siellä lukee jotain extension=php5
      niin otat sen ; pois rivin edestä ja restarttaat apachen niin siitä se lähtee...

• Avuolias auttaja

ja tuo mun versio oli Linuxille jos satut käyttää...

• käytän..
        Avuolias auttaja kirjoitti:

ja tuo mun versio oli Linuxille jos satut käyttää...

eli varmaankin menee sitten tuon ekan ohjeen mukaan, kiitos kuitenkin kaikille :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      7
      2763
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2611
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      18
      2307
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      48
      1889
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1453
    6. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1453
    7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      177
      1173
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      101
      1144
    9. Persu ajoi autoa

Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1
      Perussuomalaiset
      20
      1073
    10. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
      Ikävä
      70
      986
    Aihe