Asensin PHP5:n koneelleni, ja olen saanut sen toimimaan hyvin Apachen yhteydessä.
Mutta eikö tuossa PHP5:ssä ole enää configure skriptiä (mikä on PHP4:ssa) ?
Tämä siksi, että haluaisin saada myös MySQL:n toimimaan noiden ohessa.
PHP5 ja configure
5
201
Vastaukset
- fjjfj
Kyllä vain, kai latasit sivuilta PHP 5.2.3 installer paketin etkä PHP 5.2.3 zip package?
Tosin kyllä tuo on itse helppo laittaa toimimaan. Mene sinne hakemistoon mihkä asensit PHP:n nimeä php.ini.rec -> php.ini
Tuosta php.ini.rec nimestä en ihan varma, mut kyl sen huomaat mitä tiedostoa tarkoitin
Avaa se ja poista ; merkki edestä
;extension=mysql.dll
Sitten laitat tähän kohtaan sen hakemiston mihkä asensit PHP:n /ext/
extension_dir = "c:/php/ext/"- täälläkin!
Mites ku mulla ei ole php-kansiossa tuollaista ext hakemistoa lainkaan? siellä on ainoastaan dev?
"Sitten laitat tähän kohtaan sen hakemiston mihkä asensit PHP:n /ext/
extension_dir = "c:/php/ext/" "
Ja vielä semmoinen juttu, että eikö jossain kohtaa tuota ini-tiedostoa pitäisi osoittaa missä kansiossa mysql on?
- Avulias auttaja
sun täytyy ettiä olikohan php.ini file ja siellä lukee jotain extension=php5
niin otat sen ; pois rivin edestä ja restarttaat apachen niin siitä se lähtee...- Avuolias auttaja
ja tuo mun versio oli Linuxille jos satut käyttää...
- käytän..
Avuolias auttaja kirjoitti:
ja tuo mun versio oli Linuxille jos satut käyttää...
eli varmaankin menee sitten tuon ekan ohjeen mukaan, kiitos kuitenkin kaikille :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %
Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o3406365Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä
Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki483796- 81953
- 52870
- 56826
- 41820
Tämä kikka tekee lihapullista entistä maukkaampia - Tämä "ihmeaine" löytyy keittiön kaapista
Lihapullat ja ruskea kastike on arkiruokien kunkku! Paistatko itse lihapullat pannulla vai uunissa? Näin saat ruoasta v8803- 68800
Naiset ei halua kilttejä miehiä
Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,135792Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat
Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue14711