Asensin PHP5:n koneelleni, ja olen saanut sen toimimaan hyvin Apachen yhteydessä.
Mutta eikö tuossa PHP5:ssä ole enää configure skriptiä (mikä on PHP4:ssa) ?
Tämä siksi, että haluaisin saada myös MySQL:n toimimaan noiden ohessa.
PHP5 ja configure
5
199
Vastaukset
- fjjfj
Kyllä vain, kai latasit sivuilta PHP 5.2.3 installer paketin etkä PHP 5.2.3 zip package?
Tosin kyllä tuo on itse helppo laittaa toimimaan. Mene sinne hakemistoon mihkä asensit PHP:n nimeä php.ini.rec -> php.ini
Tuosta php.ini.rec nimestä en ihan varma, mut kyl sen huomaat mitä tiedostoa tarkoitin
Avaa se ja poista ; merkki edestä
;extension=mysql.dll
Sitten laitat tähän kohtaan sen hakemiston mihkä asensit PHP:n /ext/
extension_dir = "c:/php/ext/"- täälläkin!
Mites ku mulla ei ole php-kansiossa tuollaista ext hakemistoa lainkaan? siellä on ainoastaan dev?
"Sitten laitat tähän kohtaan sen hakemiston mihkä asensit PHP:n /ext/
extension_dir = "c:/php/ext/" "
Ja vielä semmoinen juttu, että eikö jossain kohtaa tuota ini-tiedostoa pitäisi osoittaa missä kansiossa mysql on?
- Avulias auttaja
sun täytyy ettiä olikohan php.ini file ja siellä lukee jotain extension=php5
niin otat sen ; pois rivin edestä ja restarttaat apachen niin siitä se lähtee...- Avuolias auttaja
ja tuo mun versio oli Linuxille jos satut käyttää...
- käytän..
Avuolias auttaja kirjoitti:
ja tuo mun versio oli Linuxille jos satut käyttää...
eli varmaankin menee sitten tuon ekan ohjeen mukaan, kiitos kuitenkin kaikille :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h72763Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062611Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv182307Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.481889Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141453- 321453
- 1771173
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1011144Persu ajoi autoa
Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1201073En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.70986