Joskus minua vaivaa ihan selittämätön häpeän tunne. En tiedä miksi. Vaikka mitään noloa ei olisi tapahtunutkaan, tunnen välillä mahassa ikävää "myllerrystä" ja puna nousee kasvoilleni. Mielessä saattaa kummitella pitkään vuosia sitten sanomani asiat, pienet sanat tai lauseet. Etenkin tuntemattomien kanssa käydyt keskustelut käyn monta kertaa läpi mielessäni ja mietin, millaisen kuvan ihminen sai minusta ja sanoinko jotain noloa tällä kertaa. Yleensä jokin pieni asia jää vaivaamaan, vaikka se ei olisi varsinaisesti nolo ollutkaan ja joka on voinut jäädä muilta huomaamatta. Sitten taas toisaalta pidän joitakin asioita, mitä muut voisivat hävetä naama punaisina, vain inhimillisinä erehdyksinä, enkä ajattele niitä sen koommin.
Tämä todella hankaloittaa elämää ja tekee sosiaalisista tilanteista vaikeita. Olen ujo, enkä mielelläni puhu tuntemattomille kuin sen mitä on välttämätöntä.
Selittämätön häpeän tunne...
..........
1
1075
Vastaukset
- Helpostikin
Yritä löytää sopiva psykoterapeutti, ja käy hänen vastaanotollaan. Heillä on koulutuksen ja kokemuksen tuomaa osaamista tuollaisista asioista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.824817- 1882178
- 1321822
- 1751455
- 341425
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161371ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj201329- 351116
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3181091- 781013