En mene enää Sedun yökerhoihin

suomainen mies

Ulkomaalaisten vaikea päästä Turun yökerhoihin, kirjoittaa tämän aamun Turun Sanomat. Sedu Koskinen kommentit asiaan ovat niin ala-arvoisia, että en suostu menemään enää kyseisen herran ravintoloihin.

http://www.turunsanomat.fi/kotimaa/?ts=1,3:1002:0:0,4:2:0:1:2007-08-13,104:2:478371,1:0:0:0:0:0:

372

102190

    Vastaukset

    • paikoissa, mutta

      kun sedu antoi niin rehellisen tuntuisen ja rohkean lausunnon, niin taidampa alkaa kanta-asiakkaaksi hänen ravintoloihin!

      • 2 sekuntia asiakkaana ollut.

        Jos valkonen mies menee vapaaehtosesti sedun ravintolaan, niin ei se ihan terve voi olla.


      • olen ihan

        samaa mieltä kanssasi. On todella helpottavaa huomata että Suomesta löytyy edes joitakin julkisuuden hahmoja jotka uskaltavat antaa mielipiteensä maahanmuuttajista. Itse olen vaalea suomalainen nainen joka tämän tästä joutuu kohtaamaan epäystävällisiä ja epäkunnioittavia ulkomaalaisia miehiä. Tietyt maahanmuuttajat ovat todella piittamattomia maamme laeista ja säännöistä. Miesystäväni vanha ystävä, eräs vanha nainen kaadettiin tahallaan ja hän mursi kätensä. Perään kuului vielä että "te suomalaiset olette meidän palvelijoita ja piikoja". Kyseiset nuoret olivat 13- ja 14-vuotiaita albaaneja. Voi hyvin arvata keneltä ovat suhtautumisensa oppineet. Ei muuta kuin että pitäkää puolenne hyvät suomalaiset!


      • sanoa___

        Olen samaa mieltä, ei pahemmin ole Sedun paikat kiinnostaneet, mutta äijä vaikuttaakin ihan asialliselta.


      • mieltä

        !!!


      • kyusss
        olen ihan kirjoitti:

        samaa mieltä kanssasi. On todella helpottavaa huomata että Suomesta löytyy edes joitakin julkisuuden hahmoja jotka uskaltavat antaa mielipiteensä maahanmuuttajista. Itse olen vaalea suomalainen nainen joka tämän tästä joutuu kohtaamaan epäystävällisiä ja epäkunnioittavia ulkomaalaisia miehiä. Tietyt maahanmuuttajat ovat todella piittamattomia maamme laeista ja säännöistä. Miesystäväni vanha ystävä, eräs vanha nainen kaadettiin tahallaan ja hän mursi kätensä. Perään kuului vielä että "te suomalaiset olette meidän palvelijoita ja piikoja". Kyseiset nuoret olivat 13- ja 14-vuotiaita albaaneja. Voi hyvin arvata keneltä ovat suhtautumisensa oppineet. Ei muuta kuin että pitäkää puolenne hyvät suomalaiset!

        Olisi helppo sanoa että ei pidä yleistää, onhan moni maahanmuuttaja ihan mukava... no joo... tuskin. Ja minusta ravintoloitsija saa asiakkaistaan päättä, joten hyvä niin!


      • RUOTSIN KOHTALOA
        olen ihan kirjoitti:

        samaa mieltä kanssasi. On todella helpottavaa huomata että Suomesta löytyy edes joitakin julkisuuden hahmoja jotka uskaltavat antaa mielipiteensä maahanmuuttajista. Itse olen vaalea suomalainen nainen joka tämän tästä joutuu kohtaamaan epäystävällisiä ja epäkunnioittavia ulkomaalaisia miehiä. Tietyt maahanmuuttajat ovat todella piittamattomia maamme laeista ja säännöistä. Miesystäväni vanha ystävä, eräs vanha nainen kaadettiin tahallaan ja hän mursi kätensä. Perään kuului vielä että "te suomalaiset olette meidän palvelijoita ja piikoja". Kyseiset nuoret olivat 13- ja 14-vuotiaita albaaneja. Voi hyvin arvata keneltä ovat suhtautumisensa oppineet. Ei muuta kuin että pitäkää puolenne hyvät suomalaiset!

        Kaikkihan sen tietaa etta etelan maissa on aivan mielivaltaista kaikki viranomaistoiminta. Siina sitten kasvaa naita pikkukuningas poikia joille laki ei merkitse mitaan, koska heidan maissaan lainvalvojat on itsekin sikoja. Olen asunut 6 vuotta Espanjassa ja paikallinen poliisi yrittaa kusettaa turisteja sen minka kerkeaa. Eli, pidetaan suomalaisuudesta kiinni ja jos joku tulee meidan Suomeen asumaan niin ne pitaa opetaa tavoille. Hyvalla tai pahalla. Eva Biaudet voisi osallistua talkoisiin kun on ollut ongelmaa itse aiheuttamassa. Mutta sita ei Eva nae kun ei seurustele siirtolaisten kanssa...


      • P-Karjalaa

        Miksi aina aletaan itkemään jotain rasisti paskaa jos joku suomalainen uskaltaa sanoa jotain nekatiivista asiaa ulkomaalaisista jotka pitäävät paikkaansa??Samahan se pitäs olla sit että kenestäkään suomalaisesta ei saa kirjottaa mitään negatiivista koska samanlaista yleistämistähän se on sit muita suomalaisia kohtaan!Ja baareissa paljon käynyt ja nähnyt sen että kylmä FAKTA on ollu että ylipuolissa tilanteissa on ollu ulkomaalaisten aiheuttama tai ulkomaalainen mukana rähinässä/häirinnässä ja se on järettömän suuri prosentti häiriöistä/ongelmista baareissa jos suhtautetaan ongelmat ulkomaalaisten määrään baareissa...!!!!Hienoa et suomessa löytyy myös joitain julkisuuden henkilöitä jotka uskaltavat sanoa asiansa vaikka saavat veti paskaa niskaansa pelkistä TOSI asioista!


      • kokenut jussi
        RUOTSIN KOHTALOA kirjoitti:

        Kaikkihan sen tietaa etta etelan maissa on aivan mielivaltaista kaikki viranomaistoiminta. Siina sitten kasvaa naita pikkukuningas poikia joille laki ei merkitse mitaan, koska heidan maissaan lainvalvojat on itsekin sikoja. Olen asunut 6 vuotta Espanjassa ja paikallinen poliisi yrittaa kusettaa turisteja sen minka kerkeaa. Eli, pidetaan suomalaisuudesta kiinni ja jos joku tulee meidan Suomeen asumaan niin ne pitaa opetaa tavoille. Hyvalla tai pahalla. Eva Biaudet voisi osallistua talkoisiin kun on ollut ongelmaa itse aiheuttamassa. Mutta sita ei Eva nae kun ei seurustele siirtolaisten kanssa...

        ,,ja varsinkin nämä kunniamurhaajat ja naisten kivittäjät pitäis heti pistää suomesta pihalle ja portit kiinni!!!!!!!!!!


      • oikeassa

        IHAN OIKEIN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! HYVÄ SEDU


      • ..,
        2 sekuntia asiakkaana ollut. kirjoitti:

        Jos valkonen mies menee vapaaehtosesti sedun ravintolaan, niin ei se ihan terve voi olla.

        Miksei ole!!!
        Itse naisena koitan käyttää vain semmoisia ravintoloita, missä ei ulkomaalaiset miehet ole koko aika takamuksessa kiinni!!!


      • ..,
        olen ihan kirjoitti:

        samaa mieltä kanssasi. On todella helpottavaa huomata että Suomesta löytyy edes joitakin julkisuuden hahmoja jotka uskaltavat antaa mielipiteensä maahanmuuttajista. Itse olen vaalea suomalainen nainen joka tämän tästä joutuu kohtaamaan epäystävällisiä ja epäkunnioittavia ulkomaalaisia miehiä. Tietyt maahanmuuttajat ovat todella piittamattomia maamme laeista ja säännöistä. Miesystäväni vanha ystävä, eräs vanha nainen kaadettiin tahallaan ja hän mursi kätensä. Perään kuului vielä että "te suomalaiset olette meidän palvelijoita ja piikoja". Kyseiset nuoret olivat 13- ja 14-vuotiaita albaaneja. Voi hyvin arvata keneltä ovat suhtautumisensa oppineet. Ei muuta kuin että pitäkää puolenne hyvät suomalaiset!

        Meillä Espoossa on monia ulkomaalaissyntyisten
        omistamia ravintoloita, missä suorastaan suositaan tumma ihoisia! Jos suomalaisena yrität pitää puoltasi asiassa kun asiassa, niin johan on tumma omistaja (tai joku hänen työntekijöistään) valvomassa tumman oikeuksia...
        Riitatilanteissa suomalainen heitetään pihalle.
        Ja suomalaiset rasisteja???


      • vaimontappajat?
        kokenut jussi kirjoitti:

        ,,ja varsinkin nämä kunniamurhaajat ja naisten kivittäjät pitäis heti pistää suomesta pihalle ja portit kiinni!!!!!!!!!!

        Samaan syssyyn saisi laittaa kaikki vaimontappajat ja pahoinpitelijät, joita on ikävä kyllä suomalaisissa iso joukko.


      • dwz

        Ihan oikein.


      • mikä VITSI
        .., kirjoitti:

        Miksei ole!!!
        Itse naisena koitan käyttää vain semmoisia ravintoloita, missä ei ulkomaalaiset miehet ole koko aika takamuksessa kiinni!!!

        Ai että Sedua kiinnostaa miten naisia kohdellaan?!!
        No huhhuh. Tutkikaa hiukka millaisia hommia, millasilla palkoilla ja säännöillä Sedun ulkomaan södet somistukset tekee duunia, niin jo selkiää mitä tuo mies naisista ajattelee. Tekopyhä pikkumies.


      • kaksi sekkaasi
        2 sekuntia asiakkaana ollut. kirjoitti:

        Jos valkonen mies menee vapaaehtosesti sedun ravintolaan, niin ei se ihan terve voi olla.

        sitten pääsemättä sisälle, buhhaa... Siellä kato TARVII OLLA FYFFEÄ ja vinkki: Mene töihin, niin on vara käydä Sedun paikoissa, ei siellä vettä lipittäviä tyhjätaskuja kaivata.


      • Mää oon

        samaa mieltä. Mitä vähemmän ulkomaalaisia on ravintolassa nii sitä paremmin niissä viihdyn. Toki myönnän että varmasti ikävä tapaus ollu uutisten päähenkilölle kun oikein suomen armeijaa käy jne. Mutta silti oon sitä mieltä että ravintoloilla pitäisi olla laajempi oikeus valita omat asiakkaansa...
        Tällä tarkoitan myöskin sitä, että vaikka ois suomalainen, niin ei oo pakko päästää jos ei naama miellytä.


      • Tosi-mies07
        kyusss kirjoitti:

        Olisi helppo sanoa että ei pidä yleistää, onhan moni maahanmuuttaja ihan mukava... no joo... tuskin. Ja minusta ravintoloitsija saa asiakkaistaan päättä, joten hyvä niin!

        Täysin samaa mieltä Sedun kanssa!


      • ehkä se johtuu..
        .., kirjoitti:

        Meillä Espoossa on monia ulkomaalaissyntyisten
        omistamia ravintoloita, missä suorastaan suositaan tumma ihoisia! Jos suomalaisena yrität pitää puoltasi asiassa kun asiassa, niin johan on tumma omistaja (tai joku hänen työntekijöistään) valvomassa tumman oikeuksia...
        Riitatilanteissa suomalainen heitetään pihalle.
        Ja suomalaiset rasisteja???

        SINUSTA. Mulla on erittäin hyviä kokemuksia ulkomaalaisista ravintoloitsijoista. Esim. naapurin intialaiset on erittäin ystävällisiä ja suomalaiset viihtyvät pubissa jopa ulkomaalaisia paremmin (ehkä siksi, että olemme juopompia kuin ulkomaalaiset!).

        ..ja jos nyt puhuit Kannun kulmasta, niin se on yksi niistä paikoista mihin JOPA ulkomaalaisetkin pääsevät sisään. Voisi sedukin ottaa siitä mallia. xD


      • on.
        P-Karjalaa kirjoitti:

        Miksi aina aletaan itkemään jotain rasisti paskaa jos joku suomalainen uskaltaa sanoa jotain nekatiivista asiaa ulkomaalaisista jotka pitäävät paikkaansa??Samahan se pitäs olla sit että kenestäkään suomalaisesta ei saa kirjottaa mitään negatiivista koska samanlaista yleistämistähän se on sit muita suomalaisia kohtaan!Ja baareissa paljon käynyt ja nähnyt sen että kylmä FAKTA on ollu että ylipuolissa tilanteissa on ollu ulkomaalaisten aiheuttama tai ulkomaalainen mukana rähinässä/häirinnässä ja se on järettömän suuri prosentti häiriöistä/ongelmista baareissa jos suhtautetaan ongelmat ulkomaalaisten määrään baareissa...!!!!Hienoa et suomessa löytyy myös joitain julkisuuden henkilöitä jotka uskaltavat sanoa asiansa vaikka saavat veti paskaa niskaansa pelkistä TOSI asioista!

        että riitaan tarvitaan aina kaksi. Ja varsinkin sun kommentistasi päätellen, se joka aloittaa riidan voisi olla helpostikin sinä. En usko, että katsot hyvällä ulkomaalaisia baarissa. Tuskin hekään lähtökohtaisesti lähtee baariin tappelemaan tai haastamaan riitaa. JOKIN heidät vain usein ajaa siihen. Mikäköhän?


      • albaaneista tietävä
        olen ihan kirjoitti:

        samaa mieltä kanssasi. On todella helpottavaa huomata että Suomesta löytyy edes joitakin julkisuuden hahmoja jotka uskaltavat antaa mielipiteensä maahanmuuttajista. Itse olen vaalea suomalainen nainen joka tämän tästä joutuu kohtaamaan epäystävällisiä ja epäkunnioittavia ulkomaalaisia miehiä. Tietyt maahanmuuttajat ovat todella piittamattomia maamme laeista ja säännöistä. Miesystäväni vanha ystävä, eräs vanha nainen kaadettiin tahallaan ja hän mursi kätensä. Perään kuului vielä että "te suomalaiset olette meidän palvelijoita ja piikoja". Kyseiset nuoret olivat 13- ja 14-vuotiaita albaaneja. Voi hyvin arvata keneltä ovat suhtautumisensa oppineet. Ei muuta kuin että pitäkää puolenne hyvät suomalaiset!

        tätä sun juttua nyt ei usko kukaan albaaneja tunteva, älä yritäkään. Keksi siis parempia valheita. Ja muutenkin on vaikea kuvitella että kaikki palstalle kirjoittelavat naiset ovat niin vastustamattoman kauniita että joutuvat kokemaan ahdistelua. Itse en ok näköisenä, normaalipainoisena, pitkähiuksisena ja hyvin pukeutuvana nuorena naisena ole koskaan kokenut ahdistelua ei-suomalaisilta miehiltä.Suomalaisilta joskus... mutta vain niiltä jotka ovat muutenkin huonokäytöksisiä. Asiallisia ovat suurin osa, niin suomalaiset kuin muunmaalaisetkin.


      • albaanien kanssa
        albaaneista tietävä kirjoitti:

        tätä sun juttua nyt ei usko kukaan albaaneja tunteva, älä yritäkään. Keksi siis parempia valheita. Ja muutenkin on vaikea kuvitella että kaikki palstalle kirjoittelavat naiset ovat niin vastustamattoman kauniita että joutuvat kokemaan ahdistelua. Itse en ok näköisenä, normaalipainoisena, pitkähiuksisena ja hyvin pukeutuvana nuorena naisena ole koskaan kokenut ahdistelua ei-suomalaisilta miehiltä.Suomalaisilta joskus... mutta vain niiltä jotka ovat muutenkin huonokäytöksisiä. Asiallisia ovat suurin osa, niin suomalaiset kuin muunmaalaisetkin.

        He pitävät suomalaisia naisia lähinnä huorina,joilta saa aina. Omassa kulttuurissan he eivät sallisi samanlaista käytöstä naisille,vaan naisen paikka on kotona lapsilaumaa hoitamassa.
        Täällä Suomessa he kyllä käyttävät suomalaisnaisten kevytkenkäisyyden häikäilemättä hyväkseen makuualustana kun tietävät miten suomalaiset naiset ovat tummien perään.


      • jos on tietoa
        mikä VITSI kirjoitti:

        Ai että Sedua kiinnostaa miten naisia kohdellaan?!!
        No huhhuh. Tutkikaa hiukka millaisia hommia, millasilla palkoilla ja säännöillä Sedun ulkomaan södet somistukset tekee duunia, niin jo selkiää mitä tuo mies naisista ajattelee. Tekopyhä pikkumies.

        sinne mamu kämppääsi.


      • -soltera-
        olen ihan kirjoitti:

        samaa mieltä kanssasi. On todella helpottavaa huomata että Suomesta löytyy edes joitakin julkisuuden hahmoja jotka uskaltavat antaa mielipiteensä maahanmuuttajista. Itse olen vaalea suomalainen nainen joka tämän tästä joutuu kohtaamaan epäystävällisiä ja epäkunnioittavia ulkomaalaisia miehiä. Tietyt maahanmuuttajat ovat todella piittamattomia maamme laeista ja säännöistä. Miesystäväni vanha ystävä, eräs vanha nainen kaadettiin tahallaan ja hän mursi kätensä. Perään kuului vielä että "te suomalaiset olette meidän palvelijoita ja piikoja". Kyseiset nuoret olivat 13- ja 14-vuotiaita albaaneja. Voi hyvin arvata keneltä ovat suhtautumisensa oppineet. Ei muuta kuin että pitäkää puolenne hyvät suomalaiset!

        Kyllähän homma on niin että sekä ravintoloissa käyneenä että ite järjestyksenvalvojan hommia tehneenä voin sanoo että suomalainen mies se vasta karski ja törkee on humalassa. Koskaan ei oo kohdalle osunu ulkolaista joka ei osais käyttäytyä muttä näitä kotimaisia sikoja piisaa enemmän kun laki sallii.


      • tuostahan voisi loukkaantua...
        mikä VITSI kirjoitti:

        Ai että Sedua kiinnostaa miten naisia kohdellaan?!!
        No huhhuh. Tutkikaa hiukka millaisia hommia, millasilla palkoilla ja säännöillä Sedun ulkomaan södet somistukset tekee duunia, niin jo selkiää mitä tuo mies naisista ajattelee. Tekopyhä pikkumies.

        Rasismia...ei ihonvärin perusteella voi asiakasta käännyttää ravintolan ovesta ulos..jos on ihan asiallinen ja ok..


      • miimu

        Itsekin ahdistelun kohteeksi joutuneena kannatan Sedua täysin! Turun Clubista en ole niin pitänyt paikkana, mutta jos siellä ei enää ole (40v) maahanmuuttajia kähmimässä persettä, kourimassa rintoja eikä tunkemassa vessaan perässäni niin sinne! Sedu tekee täysin oikein suojellessaan ja välittäessään naisasiakkaistaan. Se ei ole rasismia vaan huolenpitoa ettei satu onnettomuuksia; ei asiakkaille eikä henkilökunnallekaan.


      • Todella törkeetä
        tuostahan voisi loukkaantua... kirjoitti:

        Rasismia...ei ihonvärin perusteella voi asiakasta käännyttää ravintolan ovesta ulos..jos on ihan asiallinen ja ok..

        Ei voida yleistää et kaikki olis samanalaisia. Joten toi on tosi väärin niitä kohtaan, jotka käyttäytyy kunnolla!


      • Todella törkeää
        tuostahan voisi loukkaantua... kirjoitti:

        Rasismia...ei ihonvärin perusteella voi asiakasta käännyttää ravintolan ovesta ulos..jos on ihan asiallinen ja ok..

        Ei voi yleistää et kaikki olis samanalaisia. Joten toi on tosi väärin niitä kohtaan, jotka käyttäytyy kunnolla!


      • ....!.....
        2 sekuntia asiakkaana ollut. kirjoitti:

        Jos valkonen mies menee vapaaehtosesti sedun ravintolaan, niin ei se ihan terve voi olla.

        Voi etta te jotkut osaatte olla TYHMİA!!! Mie toivon etta te jotka hyvaksytte rasismin, teidat potkitaan tohjoks matkustaessanne ulkomaille..


      • seuranta
        vaimontappajat? kirjoitti:

        Samaan syssyyn saisi laittaa kaikki vaimontappajat ja pahoinpitelijät, joita on ikävä kyllä suomalaisissa iso joukko.

        Naiset tappaa jopa lapsensa.


      • menemään sinne
        ....!..... kirjoitti:

        Voi etta te jotkut osaatte olla TYHMİA!!! Mie toivon etta te jotka hyvaksytte rasismin, teidat potkitaan tohjoks matkustaessanne ulkomaille..

        paikan päälle, hengissä jos takaisin tuut... olet sie "värikäs" ihminen.


      • redwine-f
        kyusss kirjoitti:

        Olisi helppo sanoa että ei pidä yleistää, onhan moni maahanmuuttaja ihan mukava... no joo... tuskin. Ja minusta ravintoloitsija saa asiakkaistaan päättä, joten hyvä niin!

        olen myös samaa mieltä siinä, että ravintoloitsija saa asiakkaistaan päättää.... :-/


      • Helsingissä...
        .., kirjoitti:

        Meillä Espoossa on monia ulkomaalaissyntyisten
        omistamia ravintoloita, missä suorastaan suositaan tumma ihoisia! Jos suomalaisena yrität pitää puoltasi asiassa kun asiassa, niin johan on tumma omistaja (tai joku hänen työntekijöistään) valvomassa tumman oikeuksia...
        Riitatilanteissa suomalainen heitetään pihalle.
        Ja suomalaiset rasisteja???

        Jos kukaan on koskaan käynyt Helsingin Redrumissa "sikamaanantaisin" niin ei voi enää Sedua haukkua mistään.
        Siellä suositaan ulkomaalaisia! Yhtä rasistista se on.
        Eräänä maanatai-iltana ystäväni kanssa jonotettiin sisälle tunti ja 20 minuuttia. Sillä välin jonon ohi käveli vähän väliä ulkomaalaisia sisälle ja suomalaiset pistettiin jonottamaan.
        Olisi kai itsekin pitänyt kokeilla heittää muutama kolikko portsarille ja yrittää ohi.
        Kilinää sieltä oven suunnalta koko ajan kuulu


      • JEPJEP-

        Tämähän todistaakin sen fiksun käyttäytymisen osaamisen. wau


      • eihelvetti
        ....!..... kirjoitti:

        Voi etta te jotkut osaatte olla TYHMİA!!! Mie toivon etta te jotka hyvaksytte rasismin, teidat potkitaan tohjoks matkustaessanne ulkomaille..

        joku päivä joku ulkomaalainen raiskaa tai pahoinpitelee sut ja sen jälkeen saattaa mielipiteesi muuttua.


    • -Huomauttaja

      Jos kyseiset henkilöt ovat syyttömiä väitettyihin rähinöihin ja siitä saatuun porttikieltoon, niin he voivat tehdä aisasta poliisille tutkintapyynnön tai rikosilmoituksen!

      • Lyyli

        Onko sekin syy porttikieltoon???


      • saa porttikieltoa
        Lyyli kirjoitti:

        Onko sekin syy porttikieltoon???

        Liikuntarajoitteinen tuskin aiheuttaa hirveästi tappeluita tai on osallinen niihin - liikuntarajoitteisuutensa vuoksi! Luit kai jutun hyvin läpi, ennen kommenttiasi?


      • ####

        tiesitkös sitä tosiasiaa, että ravintolalla on oikeus valita asiakkaansa ja myös se, että ravintolalla on velvollisuus turvata asiakkaittensa terveys ja turvallisuus asiakastiloissa ja tästä velvoitteesta vastaa hyvinpitkälle järjestysmies.


      • Nimetön

        syrjintä ja syrjintä. aika pelleä puhetta, mene käymään jossain harlemin kulmilla tai banaanitasavallassa niin katotaan tuletko edes hengissä takas.


      • Tuu käymään Turus

        ...ja suomalaiset naiset vois kans tehdä rikosilmoituksen kaikista tummahipiäisistä törkyturvista ja perseenlikistelijöistä...


    • sinulla on

      oikeus valita, menet tai et.
      Myös ravintolalla on oikeus valita asiakkaansa ja niin pitää ollakin. Jotkin ravintolat pyrkivät profiloitumaan tietyntyyppisiksi, ja niillä on oikeus toimia sen mukaisesti. Pidän erittäin hyvänä, että vielä on yrittäjiä, jotka antavat arvoa asikkaiden turvallisuudelle ja viihtyvyydelle.

      • väärinväärin

        sillä ravintolalla EI ole oikeutta valita asiakkaitaan, ainakaan ihovärin perusteella.


      • on oikeus
        väärinväärin kirjoitti:

        sillä ravintolalla EI ole oikeutta valita asiakkaitaan, ainakaan ihovärin perusteella.

        valita asiakkaansa, mutta rotua, kansalaisuutta, sukupuolta, sukupuolista suuntautumista ...ei saa käyttää valintaperusteena.

        Aikanaan ravintolat kiersivät "jotakin" kieltämällä kansallispuvut !!!

        Esim pukupakko ja 24- ikärajan on mahdollista asettaa... Jos haluaa pitää kassikaljaväen ulkona..


        Alle 18 vuotiaskin saa olla anniskeluravintolassa, mutta henkilökunnan on kyettävä valvomaan, että hänelle ei anniskella, joten yleensä minimi-ikänä ravintolat pitävät sitä 18-wee.


      • Entinen alalla ollut

        Samaa mieltä ehdottomasti!Ravintolalla pitää olla oikeus valita asiakkaansa.Ja aika usein henkilö joka sisään ei pääse on aiemmin aiheuttanut ongelmia jollei siinä nimenomaisessa niin jossain toisessa ravintolassa.Ja mikään ei toimi yhtähyvin kuin puskaradio.
        En ole rasisti,mutta itselläni on ikäviä kokemuksia maahanmuuttajista.Heillä on ihan eri rytmi kuin työssäkäyvillä.Ja yleensä aina puoli sukua mukana tai yökylässä.Omat paikat heille ja työllistymispakko!Niin ettei valvoteta koko taloa!
        Terv.ravintolatyöläinen joskus


      • Entinen alalla ollut kirjoitti:

        Samaa mieltä ehdottomasti!Ravintolalla pitää olla oikeus valita asiakkaansa.Ja aika usein henkilö joka sisään ei pääse on aiemmin aiheuttanut ongelmia jollei siinä nimenomaisessa niin jossain toisessa ravintolassa.Ja mikään ei toimi yhtähyvin kuin puskaradio.
        En ole rasisti,mutta itselläni on ikäviä kokemuksia maahanmuuttajista.Heillä on ihan eri rytmi kuin työssäkäyvillä.Ja yleensä aina puoli sukua mukana tai yökylässä.Omat paikat heille ja työllistymispakko!Niin ettei valvoteta koko taloa!
        Terv.ravintolatyöläinen joskus

        Olen jokseenkin samaa mieltä. Ikävä kyllä yhä useammin törmää ravintoloissa maahanmuuttaneisiin jotka pelaa sillä, että he ovat ne kaltoin kohdellut jotka ovat "joutuneet" muuttamaan pois omasta maastaan ja sen turvin toimivat miten huvittaa.
        Olen sitä mieltä, että maassa MAAN tavalla eli voisivat nämä tietyt maahanmuuttaneet kunnioittaa niitä lakeja ja toimintatapoja mitä täällä käytetään. Liian usein baareissa törmää maahanmuuttaneisiin jotka kohtelevat muita baarissa olevia alentavasti ja syyllistyvät törkeyksiin.
        Ikävä kyllä näitä on niin paljon...
        Kuitenkin näkee jokapäiväisessä elämässä niitäkin maahanmuuttaneita jotka yrittävät tehdä töitä ja pärjätä rehellisesti ja "sääntöjen" mukaan eli yrittävät elää kuin täällä muutkin elävät. Ja nämä ns kunnon kansalaiset jäävät huomiotta. EN Tarkoita "ns kunnon kansalaisilla" väheksyvää mielipidettä vaan sitä, että on niitäkin näissä Suomeen turvaan tulleita jotka yrittävät pärjätä hyvällä tavalla täällä toisin kuin jotkut muut.
        Nostan hattua kaikille omasta maastaan pakoon joutuneille jotka tekevät rehellisesti töitä ja yrittävät! olivat sitten mistä tahansa, heitä haluan tukea. Mutta nämä sosiaalipummit jotka vain käyttävät hyväkseen maatamme...olisiko jo korkea aika alkaa päättäjien herätä EU.ssa näkemään tämä hyvksikäyttö..eihän sitä hyväksytä niiltäkään jotka ovat asuneet maassa syntymästään asti!!
        Toisekseen, ihmiset..voisitte olla vähän enempi avarakatseisempia. Ei kaikki tummaihoiset ihmiset ole pahoja. Kuten mainitsin jo aiemmin, osa tekee todella rehellistä työtä ja ansaitsee rahansa samoin kuin te. Katsokaa ennen kuin heitätte sen "kiven" toista päin..
        Pistetään rikoksiin syyllistyneet takaisin, fine by me, mutta antakaa mahdollisuus niille jotka oikeasti yrittävät pärjätä täällä Suomessa. Katsokaa ja kuulkaa ennenkuin lyötte tai tuomitsette.


      • suomipoika_88
        AngieB kirjoitti:

        Olen jokseenkin samaa mieltä. Ikävä kyllä yhä useammin törmää ravintoloissa maahanmuuttaneisiin jotka pelaa sillä, että he ovat ne kaltoin kohdellut jotka ovat "joutuneet" muuttamaan pois omasta maastaan ja sen turvin toimivat miten huvittaa.
        Olen sitä mieltä, että maassa MAAN tavalla eli voisivat nämä tietyt maahanmuuttaneet kunnioittaa niitä lakeja ja toimintatapoja mitä täällä käytetään. Liian usein baareissa törmää maahanmuuttaneisiin jotka kohtelevat muita baarissa olevia alentavasti ja syyllistyvät törkeyksiin.
        Ikävä kyllä näitä on niin paljon...
        Kuitenkin näkee jokapäiväisessä elämässä niitäkin maahanmuuttaneita jotka yrittävät tehdä töitä ja pärjätä rehellisesti ja "sääntöjen" mukaan eli yrittävät elää kuin täällä muutkin elävät. Ja nämä ns kunnon kansalaiset jäävät huomiotta. EN Tarkoita "ns kunnon kansalaisilla" väheksyvää mielipidettä vaan sitä, että on niitäkin näissä Suomeen turvaan tulleita jotka yrittävät pärjätä hyvällä tavalla täällä toisin kuin jotkut muut.
        Nostan hattua kaikille omasta maastaan pakoon joutuneille jotka tekevät rehellisesti töitä ja yrittävät! olivat sitten mistä tahansa, heitä haluan tukea. Mutta nämä sosiaalipummit jotka vain käyttävät hyväkseen maatamme...olisiko jo korkea aika alkaa päättäjien herätä EU.ssa näkemään tämä hyvksikäyttö..eihän sitä hyväksytä niiltäkään jotka ovat asuneet maassa syntymästään asti!!
        Toisekseen, ihmiset..voisitte olla vähän enempi avarakatseisempia. Ei kaikki tummaihoiset ihmiset ole pahoja. Kuten mainitsin jo aiemmin, osa tekee todella rehellistä työtä ja ansaitsee rahansa samoin kuin te. Katsokaa ennen kuin heitätte sen "kiven" toista päin..
        Pistetään rikoksiin syyllistyneet takaisin, fine by me, mutta antakaa mahdollisuus niille jotka oikeasti yrittävät pärjätä täällä Suomessa. Katsokaa ja kuulkaa ennenkuin lyötte tai tuomitsette.

        Toki suomeen on aina tullut milloin matkustajia, milloin kauppiaita, ja työntekijöitä.

        Minunpuolestani saa tulla vastakin, kunhan tulevat rakentamaan maata, eivätkä hajottamaan, tai elämään kantaväestön kustannuksella.Kun maahanmuuttajia otetaan, olisi syytä myös katsoa, että niistä ei aiheudu turhan suuria kustannuksia suomalaisille, eikä liikaa riesaa.Ja "elintasopakolaisia"/"turvapaikkashoppailijoita" ei kuuluisi mielestäni ottaa yhtään!!

        Onkin huvittavaa kuunnella, kuinka sitä on ahdasmielinen rasisti, vaikka olen tullut kaikenlaisten/kaikenmaalaisten ihmisten kanssa toimeen.

        Mielestäni pitäisi kuitenkin olla realisti.Jos tietyt ryhmät,esim somalit aiheuttavat eniten harmia, tulee heitä kohtaan olla varovaisempia.

        Kansallismielisenä en myöskään ymmärrä tuota monikulttuurisuus vouhotusta, sillä mielestäni se käy todella kalliisi, niin taloudellisesti, kuin myös inhimillesti katsottuna.


    • niinpä niin

      Mikä ihmeen älynväläys oli tuollaistakin ruveta tekemään? :\ Clubilla käy paljon ulkomaalaistaustaisia, monta minunkin kaveriani.. en kyllä sinne enää jalallani astu!

      Fortea en kyllä PYSTY boikotoimaan...

      • Sedun paikat kantapaikoiksi

        Seudulla oli hyvä perustelu lehdessä ja asia on täysin totta


      • niinpä niin
        Sedun paikat kantapaikoiksi kirjoitti:

        Seudulla oli hyvä perustelu lehdessä ja asia on täysin totta

        Minusta Sedun kommentti oli hyvin epämääräinen ja idioottimainen..

        "- Ymmärrän kyllä, että halutaan antaa varoittava esimerkki. Nämä ulkomaalaiset ovat ihan erilaisia kuin suomalaiset ja tarttuvat helpommin aseisiin. Joskus on nostettava kissa pöydälle.

        - Tätä on helppo kutsua rasismiksi, mutta suuri osa heistä on hyvin törkeitä meidän naisasiakkaitamme kohtaan, Koskinen väittää"

        Mitä ihmettä? Eipä ole asiakkaiden törkeys minua koskaan haitannut, helppo siitä tilanteesta on pois lähteä. Kännisimmät ruinaajat ne eniten ärsyttävät, mutta kyllä niistäkin naiset ihan itse pääsevät eroon jos haluavat. Ja mikä ihmeen varoittava esimerkki? Että kaikki ulkomaalaistaustaiset täytyy käännyttää ovelta koska he vain tappelevat asein ja iskevät naisia? Miten he ovat niin kovin erilaisia?



        Mukavinta olisi, jos Turkuun tulisi enemmän vaihtoehtoisia yökerhoja. Sedu kun on ottanut Turun yöelämän melkeinpä kokonaan valtaansa.


      • Ihmettelijä80
        niinpä niin kirjoitti:

        Minusta Sedun kommentti oli hyvin epämääräinen ja idioottimainen..

        "- Ymmärrän kyllä, että halutaan antaa varoittava esimerkki. Nämä ulkomaalaiset ovat ihan erilaisia kuin suomalaiset ja tarttuvat helpommin aseisiin. Joskus on nostettava kissa pöydälle.

        - Tätä on helppo kutsua rasismiksi, mutta suuri osa heistä on hyvin törkeitä meidän naisasiakkaitamme kohtaan, Koskinen väittää"

        Mitä ihmettä? Eipä ole asiakkaiden törkeys minua koskaan haitannut, helppo siitä tilanteesta on pois lähteä. Kännisimmät ruinaajat ne eniten ärsyttävät, mutta kyllä niistäkin naiset ihan itse pääsevät eroon jos haluavat. Ja mikä ihmeen varoittava esimerkki? Että kaikki ulkomaalaistaustaiset täytyy käännyttää ovelta koska he vain tappelevat asein ja iskevät naisia? Miten he ovat niin kovin erilaisia?



        Mukavinta olisi, jos Turkuun tulisi enemmän vaihtoehtoisia yökerhoja. Sedu kun on ottanut Turun yöelämän melkeinpä kokonaan valtaansa.

        myös. Täysin käsittämättömiä kommentteja kaverilta, jota olen tähän saakka pitänyt fiksuna tyyppinä. Mikään ei ole naurettavampaa kuin yleistäminen, samalla lailla meissä kantasuomalaisissa on tätä häirikköä ja rettelöitsijää.

        Tämä maa tukehtuu tätä menoa omaan ahdasmielisyyteensä, kun on tätä kommenttien sävyä katellu. Sedulla on täällä Kuopiossakin useita paikkoja. Menevät boikottiin allekirjoittaneen osalta...


      • Turku underground

        Pysykää juntit vain niissä Sedun karsinoissa, ei tarvitse munkaan kuunnella idioottimaisia läppiänne, senkin trendipellet...


      • iho
        Turku underground kirjoitti:

        Pysykää juntit vain niissä Sedun karsinoissa, ei tarvitse munkaan kuunnella idioottimaisia läppiänne, senkin trendipellet...

        " Pysykää juntit vain niissä Sedun karsinoissa, ei tarvitse munkaan kuunnella idioottimaisia läppiänne, senkin trendipellet...

        Tänä syksynä trendinä on pukeutua natsiks vai?
        Eikös se prinssi Harry pukeutunu joskus natsiks? Sekös tän trendin pisti liikkeelle? =P


    • hjgkh

      Sedu puhui täyttä asiaa. Asiakkaiden ja työntekijöiden turvallisuuteen pitää kiinnittää huomiota.

      • -Redneck-

      • sedun paikassa
        -Redneck- kirjoitti:

        Sedun pulju!

        http://en.wikipedia.org/wiki/Redneck

        kun kaksi mamua alkoi siellä mellakoimaan. Kysyin portsareilta, oliko kyseisille herroille tehty mitään tarkastusta pommien tai teräaseiden varalle ja vastus oli että he eivät voi tehdä niin, koska nämä syyttäisivät heitä rasisteiksi. Eli asiakkaiden turvallisuus on vaarassa, koska nämä pokemonit pelkäävät leimautumista.

        Järjestysmiesten on jo todella vaikea hillitä tilannetta jos jo kolmenkin mamun porukka aloittaa mellakointinsa. Heidän kulttuurissaan on totuttu hieman kovempaan voimankäyttöön. Nähty on.

        Useissa maissa on eri ihmisryhmille omat paikkansa ja suomessa ne päästetään mihin vain. Näin se vaan on, kovista puheista huolimatta.


      • oville
        sedun paikassa kirjoitti:

        kun kaksi mamua alkoi siellä mellakoimaan. Kysyin portsareilta, oliko kyseisille herroille tehty mitään tarkastusta pommien tai teräaseiden varalle ja vastus oli että he eivät voi tehdä niin, koska nämä syyttäisivät heitä rasisteiksi. Eli asiakkaiden turvallisuus on vaarassa, koska nämä pokemonit pelkäävät leimautumista.

        Järjestysmiesten on jo todella vaikea hillitä tilannetta jos jo kolmenkin mamun porukka aloittaa mellakointinsa. Heidän kulttuurissaan on totuttu hieman kovempaan voimankäyttöön. Nähty on.

        Useissa maissa on eri ihmisryhmille omat paikkansa ja suomessa ne päästetään mihin vain. Näin se vaan on, kovista puheista huolimatta.

        Eikös sitä voisi laittaa jokaisen yökerhon ovelle pakollisen tarkistuksen kaikenlaisten aseiden varalta. Olipa sitten kyseessä suomalainen, ulkomaalainen, valkoinen, tumma, keltainen tai punainen. Sillä ei sitten poke tai ravintola leimaudu rasistiksi.


    • siellähän

      on portsarit!

    • suomalainen nainen

      Olen kerta kaikkiaan saanut tarpeekseni minua kohtaan kohdistuvasta ahdistelusta ! Olen vaaleahipiäinen ja vaaleatukkainen nainen, ja varmaankin siitä syystä olen tummaihoisten silmätikkuna. Jatkuvaa lääppimistä, tanssilattialla hinkuttamista ym. häiriköintiä. Ja sitten kun en näihin ulkomaalaisten "ihaniin" iskuyrityksiin lämpene, niin seurauksena on huorittelua ja muita rivouksia (ja lisää lääppimistä). Ja tätä tapahtuu nykyään aivan joka kerta. Suomalainen mies sentään uskoo, kun sitä pyytää jättämään rauhaan.

      • Pläsiin vaan

        Pyydä sivullisilta apua, huuda kovaan ääneen että ympäristö kuulee mitä juuri tapahtui. Ja kyllä niiden veri alkaa valua... Ja sitten lentävät vielä pihalle.


      • nainenko?

        Et sitten muuta keksinyt tähän hätään.


    • Rogue

      Mielestäni ravintolalla on oikeus valita asiakkaansa! Oli kyse sitten pukukoodista tai mistä tahansa. Jos ravintola näkee aiheelliseksi pitää nämä häiriköijät ulkopuolella niin olkoon niin, vaihtakoot baaria. Itsepähän ovat käytöksellään tämän porttikiellon itselleen aiheuttaneet! Ei voi kuin kiittää että joku tosiaan uskaltaa nykysuomessa ottaa tämän asian julkisesti esille ja puolustaa kantaansa kaikenmaailman kukkahattutädeille, joiden ainoa kosketus maahanmuuttajiin rajoittuu johonkin Kimi Räikkösen naapurissa asuvaan jazzpianistiin! Nykyajan suomessa tavallinen kansa ei uskalla enää avata suutaan,koska heti on joku leimaamassa rasistiksi. Maahanmuuttajien tekemät väkivaltarikokset ja raiskaukset ovat Turussakin tosiasioita joita järjestelmällisesti peitellään ja vähätellään. Jopa niin vapaa ja rohkea lehdistömme on joutunut sensuurin kouriin kirjoittaessaan näistä em aiheista.
      Tosiasia on että Turku (niinkuin koko Suomi), kaivaa omaa hautaansa ottamalla näitä rikollisia ja loisia joukkoonsa.
      Millaisen kaupungin ja millaisen maan haluatte jättää lapsillenne?
      Aika ajatella ja aika toimia on nyt!

      • rajansa kaikella

        Tottakai häiriköijät saa ja tuleekin jättää ulkopuolelle, mutta ei kai sen perusteella voi porttikieltoa antaa kokonaiselle kansanryhmälle, kyllä porttikielto pitää olla henk.koht ja papereista se nimi on helppo tarkistaa jos ei kerran kasvot jää (ymmärrettävästi) muistiin. En minäkään hyväksyisi porttikieltoa ravintolaan vain siksi, että siellä joku suomalainen tai valkoihoinen on rettelöinyt.
        Eniten harmitti tämän erään armeijasta juuri päässeen sisäänpääsyn evääminen kotiuttamispäivänä muiden armeijakavereiden sitä ko. paikassa juhliessa. Kyseinen henkilöhän oli jo 17 vuotta suomessa asunut eli mielestäni kyllä jo täysin suomalaiseksi laskettava.


      • mielipiteen omaava!
        rajansa kaikella kirjoitti:

        Tottakai häiriköijät saa ja tuleekin jättää ulkopuolelle, mutta ei kai sen perusteella voi porttikieltoa antaa kokonaiselle kansanryhmälle, kyllä porttikielto pitää olla henk.koht ja papereista se nimi on helppo tarkistaa jos ei kerran kasvot jää (ymmärrettävästi) muistiin. En minäkään hyväksyisi porttikieltoa ravintolaan vain siksi, että siellä joku suomalainen tai valkoihoinen on rettelöinyt.
        Eniten harmitti tämän erään armeijasta juuri päässeen sisäänpääsyn evääminen kotiuttamispäivänä muiden armeijakavereiden sitä ko. paikassa juhliessa. Kyseinen henkilöhän oli jo 17 vuotta suomessa asunut eli mielestäni kyllä jo täysin suomalaiseksi laskettava.

        Vaikka olisi 30vuotta Suomessa asunut niin suomalaista siitä ei tule vaikka paperissa lukisikin 'suomen kansalainen'..Ja se on varma! Turha lätistä muuta..Kohan tässä vaan oman mielipiteeni halusin kuuluviin..Ja kyllä Sedun puolella tässä asiassa olen!!


      • noubadi
        mielipiteen omaava! kirjoitti:

        Vaikka olisi 30vuotta Suomessa asunut niin suomalaista siitä ei tule vaikka paperissa lukisikin 'suomen kansalainen'..Ja se on varma! Turha lätistä muuta..Kohan tässä vaan oman mielipiteeni halusin kuuluviin..Ja kyllä Sedun puolella tässä asiassa olen!!

        Olet rasisti. Toivottavasti et pääse mihinkään ravintolaan missään ulkomailla.


      • vähän lisää :)

        Älä muuta sano. Suomalainen ei osaa mitään muuta niin tehokkaasti kuin suojella muita oman kansamme kustannuksella. Miksi? Ei meillä ole ollut edes siirtomaita, joten senkään puolesta ei tarvitse potea niin huonoa omaatuntoa. Me emme voi kantaa huolta koko maapallon miljardiväestöstä, kuten joskus tuntuu, että joidenkin mielestä meidän pitäisi. Meidän pitää ymmärtää muiden kieltä, muiden tapoja ja sitten äkkiä hävetä omiamme tyyliin: "Mitähän nekin meistä ajattelee".


      • kauhistuttaakin...
        noubadi kirjoitti:

        Olet rasisti. Toivottavasti et pääse mihinkään ravintolaan missään ulkomailla.

        Sehän onkin maailman tärkein asia että pääsee ulkomailla ravntolaan. Eihän ihminen Suomessa ole YHTÄÄN MIKÄÄN jos ei ole käynyt jossain, missä tahansa, ulkomailla ravintolassa.


      • Noubadi
        kauhistuttaakin... kirjoitti:

        Sehän onkin maailman tärkein asia että pääsee ulkomailla ravntolaan. Eihän ihminen Suomessa ole YHTÄÄN MIKÄÄN jos ei ole käynyt jossain, missä tahansa, ulkomailla ravintolassa.

        Se ei ollut viestini pointti, vaan se, että meidän pitäisi täällä käyttäytyä samallalailla muunmaalaisia kohtaan kuin me haluamme itseämme kohtaan muualla käyttäydyttävän.
        Suomalaiset reissaavat nykyään paljon ulkomailla ja käyvät myös ulkomailla ravintoloissa.


      • kuinka monessa
        Noubadi kirjoitti:

        Se ei ollut viestini pointti, vaan se, että meidän pitäisi täällä käyttäytyä samallalailla muunmaalaisia kohtaan kuin me haluamme itseämme kohtaan muualla käyttäydyttävän.
        Suomalaiset reissaavat nykyään paljon ulkomailla ja käyvät myös ulkomailla ravintoloissa.

        clubissa olet ulkomailla käyny???
        Esim, Thaimaa... siellä ei edes viranomaiset siedä,
        arabi/ynnä muita niin sanottuja tummia ihmisiä...
        koska on kuulemma kieroja,laiskoja ja varkaita.

        Ja lähes kaikissa euroopan maissa, saman kohderyhmän henkilöillä estoja yökerhoihin...


      • sähän olet..
        mielipiteen omaava! kirjoitti:

        Vaikka olisi 30vuotta Suomessa asunut niin suomalaista siitä ei tule vaikka paperissa lukisikin 'suomen kansalainen'..Ja se on varma! Turha lätistä muuta..Kohan tässä vaan oman mielipiteeni halusin kuuluviin..Ja kyllä Sedun puolella tässä asiassa olen!!

        oikein mallikansalainen! mitä ahdasmielisempi, sitä isänmaallisempi. tämä taitaa olla totuus. :P


    • aloitettava...

      Jostain on aloitettava.

    • faktoina

      Turun Sanomien jutun kirjoitti Tuomas Rimpiläinen ([email protected]). Jo pelkästään Rimpiläisen puolesta toivon hänen olevan kesätyöntekijä ja opiskelija...

      Mikäli Rimpiläinen yritti kirjoittaa sensaatiomaista paljastusta Pulizer silmissään, pitäisi tekstistä karsia jo kättelyssä ristiriitaisuudet. Lisäksi jos tehdään empiiristä tutkimusta johon koko juttu perustuu, pitäisi otoksen olla "aavistuksen" laajempi, kuin "yksi ravintola - yksi ilta - viisi yritystä".

      Sijamak Farzad ei päässyt eräänä iltana ravintolaan. Onpa merkillistä! Kuinka moni suomalaisista on joskus käännytetty yökerhon ovelta, milloin vedoten ikään, päihtymykseen tai pukeutumiseen. Myöskään minä en aina ole ravintolaan päässyt, mutta siltikään en ole koskaan edes harkinnut syytteen nostamista portsareita vastaan.

      Kulttuurikohtaisia eroja ON yökerhokäyttäytymisessä. Jos suomalainen kokee itsensä, seuralaisensa tai arvonsa uhatuksi, seuraa ensin kova-äänistä keskustelua ja nokittelua, sitten tönimistä ja vasta sitten fyysistä kanssakäymistä. Mikäli tässä tapauksessa toisena osapuolena on maahanmuuttaja Etelä-Euroopasta tai Pohjois-Afrikasta, seuraa suomalaisen keskustelun avausta isku tuopilla tai muulla astalolla takaviistosta joltain muulta (ulkomaalaiselta) tilanteeseen kuulumattomalta. Tässä vaiheessa alkaa joukkotappelu, jossa likipitäen aina suomalaisseurue saa lukuisia vammoja ja poistuu sairaalaan. Suomi vs Suomi -tapauksessa vammat ovat lähes aina vaarattomampia ja lähinnä henkisiä...

      TS:n ja Turku-TV:n pistokokeen mukaan vain yksi viidestä pääsi lauantaina sisälle. Tekstistä käy ilmi, että toinen pääsi sisälle haastattelun jälkeen ja kolmas käännytettiin huonojen papereiden takia. Toimittajalle otollisesta otosryhmästä siis vain 40 % käännytettiin ovelta väkivaltaan vedoten. Painetussa sanassa näyttää toki paremmalta yleistys, että "80% ulkomaalaisista eivät pääse yökerhoihin Turussa".

      Jutussa ei myöskään mainita yhtään naispuolista edustajaa. Miksi? Koska otokseen ei kuulunut ainuttakaan naista! Onkohan Turun Sanomat syyllistynyt tasa-arvorikokseen?

      Kommentti -osiossa varsinaisen jutun alapuolella (jonka Rimpiläinen on nimennyt kömpelöllä mietelausemuunnelmalla "liekinheittimellä tulta päin") Rimpiläinen kirjoittaa, että olisi parempi päästää yksi tappelupukari sisään, kuin jättää kymmenen kunnollista kansalaista ulos varmuuden vuoksi. Rimpiläisen mielipiteeseen voi yhtyä ainoastaan nuo tappelupukarit, sillä kaikki muut asiakkaat nauttivat varmasti illasta enemmän juhliessaan turvallisesti, kuin jatkuvan pelon alla järjettömän väkivallan kohteeksi joutumisesta. Mikäli kaikki turvallisuudesta vastaavat instanssit ympäri maailmaa ajattelisivat Rimpiläisen aivoilla (jotka eivät näemmä kykene käsittelemään syy-seuraus -yhteyttä), ei koko maailmassa olisi ainuttakaan yleisötapahtumaa! Kuka suostuisi menemään lentokoneeseen, jos sinne päästetään varmuuden vuoksi terroristi räjäyttämään se? Maksan mielelläni sisäänpääsymaksun turvalliseen ravintolaan (vaikka sitä syytettäsiin rasismista), kunhan ei tarvitse pelätä väkivaltaa!

      Tuomas Rimpiläinen, ole hyvä ja jatka opintojasi tai vaihda alaa, sillä muuten kirjoituksiasi julkaistaan enää Suomi24:n sivuilla...

      Aihetta käsitellään lisää Turku-TV:n Jambo-ohjelmassa 28. elokuuta. Olisi kiinnostavaa tietää, keitä ohjelmassa haastatellaan ja ketkä ovat keskustelu-osuudessa mukana.

      • asiaa kirjoitat

        kerrankin kunnollista tekstiä tällä palstalla!


    • Blöörpwqa

      "..suomalainen tappelee reilusti, mutta ulkomaalainen lyö tuopilla päähän.." Tai kommentti, että vain ulkomaalaisilla on aseita.

      Hmm.. kyllä kautta aikain on suomalaiset ihan kotoisesti omassa porukassaan saanut toisiaan hengiltä puukkotappeluissa. Ja sairaalan päivystyksessä työskennelleenä olen montakin korvaa paikkaillut tuopin iskun jäljiltä. Ja aina on ollut molemmat suomalaisia, niin uhri kuin tekijäkin.

      On ilmeisesti kovin houkuttelevaa nostaa meidät juoppokansana tunnetut suomalaiset nyt hienoiksi ja sivistyneiksi, kun ollaan saatu "varoittaviksi esimerkeiksi" muutama yhtä sekopäisesti käyttäytyvä ulkomaalainen.

      Miksi on vaikea ymmärtää sitä yksinkertaista tosiasiaa, että ketään ei voi tuomita toisen tekemisistä. Jos ulkomaalaisissa onkin myös mätiä, niin on heissä myös hyviä ja hienoja ihmisiä. Aivan kuten meissä suomalaisissakin.

    • noissa manujen suosimissa p...

      Sedu puhuu täyttä asiaa. Tietyt ryhmät ovat oikeasti ongelma ravintola alallakin..

    • Tässäkin tapauksessa se että estetään ravintolaan pääsy on ihan aiheellista, ja totta myös se että heillä on etnisen taustan omaavia töissä, Olen vieraillut Helsingin the clubilla ja todennut asian. Samaan hengenvetoon totean että sedun kommentti ulkomaalaisista ravintolassa (ja heidän käytöksensä) ovat omiin kokemuksiin todeten totta.

      • Sedu!!!!!!!!!!!!!

        Juuri näin. Kissa rohkeasti pöydälle ja sanotaan miten asiat on ja mitä mieltä ihmiset ovat. Eiköhän mamujen aiheuttamia ongelmia ole jo hissuteltu ja vähätelty aivan tarpeeksi. Minusta tuli kanta-asiakas.


    • tehty

      Asiaa.

    • SEDU!!!!!!!!

      Jokainen suomalainen yrittäjä tunnistaa saman ongelman, minkä sinä rehtinä miehenä sanot suoraan. Nykyisin on kovin ikävää mennä kahviloihin, baareihin ja yökerhoihin, nimenomaa ahdistelevien ja törkeästi käyttäytyvien mamu-ukkojen takia. Varsinkin kun on kaunis nainen, kuten minä.

    • en ole rasisti

      ihan oikein ! olin vusi sitten meksikossa menossa ystävieni kanssa juomaan baarin portsari sanoi etä emme pääse sisään vaikka ikää olisi riitänyt menimme puku vuokraamoon vuokraamaan peruukit ja sitten vasta pienen väittelyn jälkeen päääsimme sisään ja tämähän on uisean mielestä rasismia !

    • Räkä

      Olisi kiva tietää etteikö Sedulle kelpaisi ulkomaalaisten rahat. Paitsi muutama Mamu-taustainen kun joutuu kieltoon, evääkö Sedu pokekavereineen myös muiden ulkomaalaisten pääsyn ravintoloihin? Suomessa on paljon turisteja jotka saattavat ihmetellä jos ohi kävelee pissiksiä sisään mutta itse eivät pääse taustansa vuoksi.

      SEDU HEI! He kertovat näistä asioista eteenpäin! Olet osaltasi auttanut suomen joutumista matkailun mustalle listalle. Ehdotan sinulle MAMEKin antimarkkinointipalkintoa!

      • Noubadi

        Olen kanssasi samaa mieltä. Ei tänne Suomeen kohta halua enää kukaan tulla. Pohjoinen ja kylmä maa, jossa ihmiset pelästyvät heti jos joku "ulkopuolinen" tai tuntematon kysyy jotain. Muualla ihmiset osaavat small-talkin ja sosiaalisen käyttäytymisen taidot, mutta Suomessa vetäydytään kuoreen ja eristäydytään muista. En mene puolustelemaan ulkomaalaistaustaisten pahoja tekoja, mutta en myöskään syrji ketään sen takia, että joku yksittäinen tyyppi, vaikkakin ulkomaalainen, on idiootti.


      • vaikka hiukan
        Noubadi kirjoitti:

        Olen kanssasi samaa mieltä. Ei tänne Suomeen kohta halua enää kukaan tulla. Pohjoinen ja kylmä maa, jossa ihmiset pelästyvät heti jos joku "ulkopuolinen" tai tuntematon kysyy jotain. Muualla ihmiset osaavat small-talkin ja sosiaalisen käyttäytymisen taidot, mutta Suomessa vetäydytään kuoreen ja eristäydytään muista. En mene puolustelemaan ulkomaalaistaustaisten pahoja tekoja, mutta en myöskään syrji ketään sen takia, että joku yksittäinen tyyppi, vaikkakin ulkomaalainen, on idiootti.

        Jonkun satunnaisen tyypin käännyttäminen ovelta ei vaikuta Suomen matkailuun yhtis mitenkään. Vai uskotko, että hän oli jokin ministeri tms. jonka kommentti kuullaan seuraavassa uutislähetyksessä?

        Menes vaikka Egyptissä jollekin sopivalle, turisteilta kielletylle arabi-alueelle ja kokeiles, miten hyvin he osaavat small-talkin ja sosiaalisen käyttäytymisen taidon :)))) Mutta varo, ettei mee henki, menetettäisi taas yksi harvinainen suomalainen. Meitä on tosi vähän - pidetään yhtä.


      • Missä päin
        vaikka hiukan kirjoitti:

        Jonkun satunnaisen tyypin käännyttäminen ovelta ei vaikuta Suomen matkailuun yhtis mitenkään. Vai uskotko, että hän oli jokin ministeri tms. jonka kommentti kuullaan seuraavassa uutislähetyksessä?

        Menes vaikka Egyptissä jollekin sopivalle, turisteilta kielletylle arabi-alueelle ja kokeiles, miten hyvin he osaavat small-talkin ja sosiaalisen käyttäytymisen taidon :)))) Mutta varo, ettei mee henki, menetettäisi taas yksi harvinainen suomalainen. Meitä on tosi vähän - pidetään yhtä.

        Egyptiä tuollaisia "turisteilta kiellettyjä arabialueita" on?


      • vastausta
        Missä päin kirjoitti:

        Egyptiä tuollaisia "turisteilta kiellettyjä arabialueita" on?

        Varsinaiseen keskusteluaiheeseen puuttumatta vastaan tuohon kysymykseesi. Egyptissä on moniakin alueita joihin turvallisuusjoukot estävät pääsyn turisteilta, lähinnä heidän oman turvallisuutensa tähden.

        Esimerkkinä: turistibussit Punaiselta mereltä Luxorissa käydessään ajavat letkassa ja poliisien suojaamana. Luxorista palattaessa siitä risteyksestä missä bussit kääntyvät Niiliä seuraavalta tieltä itään kohti rantaa, pohjoiseen Kairon suuntaan jatkava tie on estetty turisteilta (fundisalue alkaa jo muutaman kilometrin päästä).


      • sen saa, mitä tilaa

        jos hänelle tärkeitä vain nämä suomen "julkkikset", ketä, kun täällä ei ole muita kuin a la jokikunnas, hah... en todellakaan tiedä, kaikki "avustukset" sepolta pois ja vain nää ed mainitut turhuudet sinne, sitten itkeköön, miksi kukaan, esim ulkolainen ei käy humppapaikoissa kuten onnelankukkulat jne...ainoastaan, ed mainitut turhuudet, jotka eivät ole päässeet "tilansa" takia muualle. Itse en ole ja jos tämä järki pysyy, en tule antamaan centtiäkään hänen, siis sepon, ravintoloihin ja onneksi vain kuullut, mitä "räkälöitä" ovat, joten sepon varmaan itse mentävä siivoamaaan, kaikin puolin, tarkoittaa häntä itseään myös!


    • toisinaan ei

      ei kai ihonvärin perusteella voi ketään olla sisään päästämättä. kuitekin tilanteissa, joissa sisään pyrkivä henkilö on kytköksissä johonkin väkivaltaiseen porukkaan, voi hänet jättää ulkopoulelle (sama raja suomalaisten kanssa). sekin riittää, että henkilö vaikuttaa väkivaltaiselta, käyttäytyy huonosti, on huumeiden vaikutuksen alaisena tai liiallisessa humalassa.
      monta kertaa on itsekin joutunut nuorempana oven ulkopuolelle jäämään (toisinaan syystä, toisinaan syyttä), mutta en ole siitä kenellekään valittaa voinut.

      olipa muuten kerran sellainenkin tapaus, että aikoinaan ADA-kebabin vieressä ollut ravintola (olikohan sen nimi savanah. älkää sekoittako gringoon, jossa asiat toimii aina hyvin) ei päästänyt valkoisia miehiä sisään, mutta valkoiset naiset ja ulkomaalaiset miehet kyllä pääsivät. ko. käytös herätti kysymyksiä, mutta en tehnyt rikosilmoitusta (tosin tämä clubin tapaus on aika törkeä, jos ovat vielä kehdanneet sanoa, että sisään ei pääse koska näyttää ulkomaalaiselta. toisaalta jos uusnatsit olisivat lyöneet jotain tuopilla päähän, niin ei vieraspaikkakuntalainen uusnatsikaan sisään pääsisi, vaikka hänellä ei asian kanssa olisi mitään tekemistä).

      kerran tapahtui niin hauskasti, että erästä tyttöä tuli afrikasta lähtöisin oleva mies iskemään ja kun tyttö ei sitten innostunut, rupesi mies inttämään, että missä vika. tyttö sanoi, että hän ei vain nyt ole kiinnostunut. mies rupesi huutamaan, että tyttö on rasisti, kun ei lähden hänen mukaansa :D kovan metakan piti ukkeli.

    • Julku

      Viisaita sanoja Sedu! En ole paljoa ravintoloissasi käynyt, mutta nyt sait minusta uuden kanta-asiakkaan.

    • ukkeliskukkelis

      mitenhän asiat on thaimaassa, eikös sedulla sielläkin ole ravintola? hmm... ei ulkomaalaisille? ketä ne siellä sitten ovat? me vai he vai edelleen vielä jotkut muut, marssilaiset? hauskaa.

      • itsessään...

        ... ei ole varmaan este Sedun ravintolaan pääsemiseen.

        Ei Sedukaan ihan suoraan ja tarkkaan kertonut, minkämaalaisia / minkä etnisen taustan omaavia hänen ravintoloihinsa ei päästetä, mutta "porttari" ei kai koske kaikkia ei-suomalaisia.

        Vahinko, että sitten tuo asiallinen asiakaskin joutui tuon erottelun uhriksi.


    • miksi pitäisi?

      eikös se ole yrittäjän asia että ketä sisälle päästää? Maksavia asiakkaita siinä va karkotetaan! Ulkomaalaistaustaiset tässä vaan kerjää itselleen erivapauksia. Taisi se kapakkaan yrittäny mustalaislauma olla portsarin vanhoja tuttuja. Olisko ne pitäny ensin riisua aseista? Olisko niiden pitäny vaihtaa siviilit päälle, naisten kansallispuvut on tunnetusti täynnä salataskuja, mihin muiden asiakkaiden rahapussit sujahtelee ammattitaitoisesti.

    • henry

      Voi hyvä veli sedu että puhistat noi puukkojunkkarit
      sielt, mä haluan elää ilman pelkoa....

      • VELI

        ei se sedu voi sitä sun pelkoas poistaa..


    • nainen*_*

      että hyvä että Sedu nosti sen kissan pöydälle... Itse olen naisena joutunut todella usein ulkomaalaistaustan omaavien miesten ahdistelemaksi baareissa. Olen ollut tosi onnekas koska aina on avuksi rientänyt Suomalainen Ritari. Mutta entä jos joku kerta ei olekkaan kukaan "puolustamassa" ? Nainen on useissa maissa arvoton ja ulkomaailaistaustan omaavat miehet eivät tajua ettei Suomessa naista kohdella ihan miten vain

      Myönnän, että on ulkomaalaisissakin todella hyviä tyyppejä, mutta ne vain auttamatta jäävät huonosti käyttäytyvien varjoon

      • ???????????????????????

        Miksi änkeät paikkoihin missä itsekin tiedät olevan normaalia suurempi raiskauksen riski? Sinä tuet monikulttuurisia ravintoloita jolloin myös hyväksyt monikulttuurisuuden seuraamukset. Turha on itkeä sitten kun käy huonosti.


      • ???????????????????????

        Miksi änkeät paikkoihin missä itsekin tiedät olevan normaalia suurempi raiskauksen riski? Sinä tuet monikulttuurisia ravintoloita jolloin myös hyväksyt monikulttuurisuuden seuraamukset. Turha on itkeä sitten kun käy huonosti.


      • ???????????????????????

        Miksi änkeät paikkoihin missä itsekin tiedät olevan normaalia suurempi raiskauksen riski? Sinä tuet monikulttuurisia ravintoloita jolloin myös hyväksyt monikulttuurisuuden seuraamukset. Turha on itkeä sitten kun käy huonosti.


    • Juntti

      Ihan asiaahan tuo Sedu puhuu! Kyllä sillä miehellä on kokemusta näistä asioista... Sitä en kyllä väitä että tämä kyseinen henkilö ei olisi voinut päästä sisään... Tästä lähin menen aina Sedun ravintoloihin. En ihmettele yhtään miksi ovat törkeitä naisille. Eihän niiden kultuurissa arvosteta naista ollenkaan. Ja sitten on vielä näitä naispuolisia puolustelijoita. Mietinpähän vaan,että miten kauan haluaisivat elää sellaisessa maassa... Karkaa vähän juttu asiasta,mutta kun niin pistää vihaksi... :D

    • Ellen_12

      Tuon nyt asiaan myös Sedun mainitsemien naisten osittaista kantaa; itse olen 19- vuotias tyttö ja todellinen SK ravintoloiden kanta-asiakas :) rasisti en ole ollut koskaan eivätkä myöskään ystäväni, vaan tunnemme ja olemme myös tekemisissä tuttavapiirissämme monien ulkomaalaisten kanssa, tummista venäläisiin. En halua yleistää, mutta runsaan baarikokemuksemme ;) perusteella voisin sanoa että suomalaiset, virolaiset ja venäläiset miehet (kuten ruotsalaiset ja latvia tms.) käyttäytyvät lähes poikkeuksetta naisia kohtaan kunnioittavasti eikä heidän kanssaan ongelmia tule. Toisin on asian laita kuitenkin esim. turkkilaisten, tummien ja arabimaiden edustajien kanssa. Kohtelevat kuin halpaa kinkkua tulemalla ehdottelemaan suoraan ties mitä, roikkuvat ja ovat aika vainoajiakin pahimmassa tapauksessa.
      Ymmärrän hyvin Sedun kannan sillä tätä asiaa ei vain voi kiistää. On se väärin että tälläinen kanta sivistysvaltiossa julkisuuteen hyväksyttäväksi tuodaan, MUTTA kun se vain on niiiiiin totta :)

      • heheheaaaa

        Jospa karistaisit loputkin viherpaskan rippeet aivoistasi. Olethan jo aikuinen etkä mikään 14wee maailmanparantaja.
        Ensin kiistät olevasi rasisti mutta heti perään latelet yleistyksiä eri roduista. Teit tämän kokemuksiesi perusteella joten se on totta. Etkö jo huomaa että suvaitsevaisuus-hömppä on keinotekoista ja ennenkaikkea valhetta? Suvaitsevaisuus johtaa väkivaltaan ja raiskauksiin minkä varmasti tiedät kerta kerroit yleistyksiäsi eri rotujen miehistä.

        Tämä suvaitsevaisuus on juutalais-marxistien keksimä ideologia minkä tarkoituksena on tuhota Eurooppa väkivaltaisilla mamuilla.


      • heheheaaaa

        Jospa karistaisit loputkin viherpaskan rippeet aivoistasi. Olethan jo aikuinen etkä mikään 14wee maailmanparantaja.
        Ensin kiistät olevasi rasisti mutta heti perään latelet yleistyksiä eri roduista. Teit tämän kokemuksiesi perusteella joten se on totta. Etkö jo huomaa että suvaitsevaisuus-hömppä on keinotekoista ja ennenkaikkea valhetta? Suvaitsevaisuus johtaa väkivaltaan ja raiskauksiin minkä varmasti tiedät kerta kerroit yleistyksiäsi eri rotujen miehistä.

        Tämä suvaitsevaisuus on juutalais-marxistien keksimä ideologia minkä tarkoituksena on tuhota Eurooppa väkivaltaisilla mamuilla.


    • historioitsija

      joskus joku ehkä... tyyliin olisi hyvä peruste estää jotakin kansanryhmää käymässä ravintolassa, niin kukaan suomalainen ei pääsisi yhteenkään suomalaiseen ravintolaan.

      Koska jokaisessa suomalaisessa ravintolassa ja bupissa on ihan varmasti jossakin vaiheessa tapellut joku humaltunut suomalinen.

      Minä olenkin entistä vakuuttuneempi siitä, että tulevaisuudessa on syytä tuomita humalassa tehdyt rikokset kovimman rangaistusasteikon mukaan.
      Sillä sen lisäkis että syyllsityy häiriköintiin ja rikoksiin, niin on vielä niin tyhmä että juo itsensä humalaan.

      Siis kaikki väkivaltaiset pois Sedun kapakoista.

    • mahtikoira

      jos mulla on ravintola niin saan päättää
      ketä päästän sisään.
      enkä ole rasisti.
      eikä siitä voi langettaa tuomiota oikeudessa tai sakkoja.

    • Noubadi

      En hyväksy naisten ahdistelua, mutta en myöskään hyväksy "ulkomaalaistaustaisten" syrjintää ravintoloiden ovilla.
      Suomi on kyllä aika rasistinen ja takapajuinen junttila. Kyllä sen huomaa kun liikkuu muualla maailmalla. Muualla ihmiset eivät ole niin sisäänpäin kääntyneitä ja sosiaalisia tilanteita karttavia kuin Suomessa.
      Muuten, miten ottaisitte sen, jos ette vaikka ulkomailla liikkuessanne pääsisi ravintolaan sen takia, että olette Suomesta kotoisin.
      Turku nyt on Suomen pahin punaniskajunttila. Toivottavasti se erotetaan muusta Suomesta.

      • näin|on

        Kyllä valitettavasti suomalaiset ovat aika tosikkoja, niillä ei oo huumorintaju, ylimielisiä ja ennakkoluuloisia yms.

        Kaikista huolimatta kunnioitan suomalaisia ja toivon niille äkkiparannusta. En kuitenkaan halu yleistää, onhan täällä Suomessa, jonkin verran niitä ystävällisiäkin ihmisiä, jotka ovat ihan supisuomalaisia.


      • ja niinpä niin

        No käys vaikka Kiinan maaseudulla. Voivat hiukan tuijotella ja ihmetellä... mutta kun muualla niin osataan, niin etköhän tule toimeen :)


      • Voi apua...

        "Muuten, miten ottaisitte sen, jos ette vaikka ulkomailla liikkuessanne pääsisi ravintolaan sen takia, että olette Suomesta kotoisin."

        Öööööh no kuule, toi on ihan tavallista että ulkomainen äijäporukka ei pääse klubiin sisään. Etelä-Euroopassa enemmän sääntö kun poikkeus.

        Blondit pohjoismaiset naiset nyt tietty pääsee sisään vaikka minne. Jätän kotitehtäväksi miettiä miks. :)

        Mut siinä oot oikeassa että kannattaa vähän matkustella ennen kun alkaa hölisemään. Mars mars siis lentolippuja ostaan vaikka Kreikkaan tai Italiaan tai ihan Berliiniin.


      • vähän...

        Ihan sama juttu on muuallakin maailmassa, ja vielä enemmän. Porukka ulkkisäijiä ei pääse hyviin klubeihin sisään ilman naisseuraa, tuskin aina senkään kanssa. Matkustele hei vähän.


      • maahanmuuttaja

        Suomi on vähiten rasistinen maa euroopassa,
        kuten ruotsikin.
        Et taida kovin paljoa lukea uutisia/ja varsinkaan
        reissaa ulkomailla.. Ja puhua paikallisten kanssa
        niitä näitä...
        Missä päin maailmaa tahansa, on ongelmia mamujen
        kanssa, ja todella paljon syrjintää.
        Kärsii siinä toki aina myös asialliset heputkin.. Ja suomen maine ei ryvety vaikka BBC:uutisissa tästä tapauksesta kerrottais. Ei ranskan turismi ole vähentynyt mellakoista.

        Ja et hyväksy naisten ahdistelua...
        Sokea ko olet... koko ajan samoja juttuja päivittäin baareissa... Ja jos ulos heittää, saa lukea täältä syytöksiä rasismista...


      • scorp

        Olen aivan samaa mieltä kanssasi. Kyllä asia on näin myös pääkaupunkiseudulla. Suomalaiset unohtavat tässä rasismiaiheessa sen että rettelöivät kännissä paljon pahemmin kuin selvin päin. Eli suhteessa väkilukuun...kyllä väkivaltaisia hommmia tapahtuu enemmän suomalaisten aiheuttamina kun "somalien" tai muiden ulkomaalaisten aiheuttamana. Ja toinen juttu on se että helppohan sitä on yleistää. Ei yhden henkilön rettelöinnillä voi kaikkia tuomita. Noh, mutta anyway, takapajuinen junttila tämä on ja kyllä se jonkun aikaa vie että mentaliteetit muuttuu. Ja kyllä minäkin suomalaisena tuolilla, pullolla, tuopilla tai jollain muulla esineellä päähän vedän jos ensin puhe tai sitten nyrkki eivät riitä pakkotilanteen edessä. Voi olla äijä olematta juntti tai rasisti. Tilanteen mukaan. Ja ihan sama tuleeko rosista, sakkoa tai ei. Jos on oma turvallisuus kyseessä, turpaan tulee ja se joka tippuu ensimmäisenä häviää rundin.


      • kauheanpahojaollaan

        "Suomi on kyllä aika rasistinen ja takapajuinen junttila. Kyllä sen huomaa kun liikkuu muualla maailmalla."

        -Mutta sinä et onneksi ole rasisti etkä takapajuinen. Missä muualla olet liikkunut pystyäksesi näinkin huikaisevaan empiiriseen johtopäätökseen? Turkin lomakohteissa? Miten muuten kommenttisi liittyy siihen, että tietty ulkomaalaisryhmä häiriköi suomalaisissa ravintoloissa? Poistaako kommenttisi tuon tosiasian vai onko sinulla kenties parempaa tietoa kuin ravintoloiden omistajalla? Eikö tosiasioita saa sanoa, jos ne koskevat ulkomaalaisia ja ovat negatiivissävytteisiä?


      • ............
        scorp kirjoitti:

        Olen aivan samaa mieltä kanssasi. Kyllä asia on näin myös pääkaupunkiseudulla. Suomalaiset unohtavat tässä rasismiaiheessa sen että rettelöivät kännissä paljon pahemmin kuin selvin päin. Eli suhteessa väkilukuun...kyllä väkivaltaisia hommmia tapahtuu enemmän suomalaisten aiheuttamina kun "somalien" tai muiden ulkomaalaisten aiheuttamana. Ja toinen juttu on se että helppohan sitä on yleistää. Ei yhden henkilön rettelöinnillä voi kaikkia tuomita. Noh, mutta anyway, takapajuinen junttila tämä on ja kyllä se jonkun aikaa vie että mentaliteetit muuttuu. Ja kyllä minäkin suomalaisena tuolilla, pullolla, tuopilla tai jollain muulla esineellä päähän vedän jos ensin puhe tai sitten nyrkki eivät riitä pakkotilanteen edessä. Voi olla äijä olematta juntti tai rasisti. Tilanteen mukaan. Ja ihan sama tuleeko rosista, sakkoa tai ei. Jos on oma turvallisuus kyseessä, turpaan tulee ja se joka tippuu ensimmäisenä häviää rundin.

        "Eli suhteessa väkilukuun"

        Juuri suhteutettuna väkilukuun tietyt maahanmuuttajaryhmät syyllistyvät roimasti suomalaisia enemmän vakaviin rikoksiin. Voit tutustua aiheeseen oikeuspoliittisen tutkimuslaitoksen kotisivulla.


    • SK:lta

      Ravintolan pitää saada valita asiakkaansa. Tiedän yökerhoja, joissa RAHAA KÄYTTÄVÄT ihmiset eivät viitsi,uskalla... enää käydä rötöstelevien maahanmuuttajien vuoksi.

    • ...............

      mä en asu turussa, vaan pk-seudulla, mutta olen täysin samaa mieltä sedun kanssa siitä että ulkomaalaiset käyttäytyvät vitun törkeesti naisia kohtaan baarissa. Näen itse lähes joka viikonloppu, sekä käytännössä jokainen naispuolinen ystäväni on valittanut usein että ne käyvät perseeseen kiinni ja eivät tajua lähteä lyömälläkään. Myös se epäilyttää mua, kun tuossa viereisessä käy about 40v ulkomaalaisia suomalaisten keski-iän ollessa 20v. Sen ikäsiä suomalaismiehiä siellä taas ei käy. Eikö tosta tyhmäkin tajua minkä perässä ovat? lupaamassa kuuta taivaalta, tietysti. 2 kertaa oon vetänyt suoraan sanottuna turpaan ulkomaalaista baarissa kun ovat käyneet mun tyttöystävään käsiks ilman epäselvyyttä siitä että onko hän varattu vai ei. ja vaikka ei oliskaan niin silti ei kosketa. Suomalaiset eivät käyttäydy näin, paitsi yksittäistapaukset. ulkomaalaisilla on täysin erilaiset tavat ja ajatusmaailma, tiedät varsin hyvin että moni tulee maasta jossa nainen on toisarvoinen, lähes esine. Se ei ole rasismia sanoa sitä ääneen. Ja lisäksi joka kerta kun olen ITSE nähnyt jonkun yrittävät kähmiä tyttöystävääni tai muuta naispuolista seurueeni henkilöä, eivät he tiedä muka asiasta yhtään mitään.

    • AIVAN OIKEIN TEKI! <3

      AIVAN MAHTAVA JUTTU! PISTEET KOTIIN TURKU!! :D

      • Ravintolatyöntekijä

        Vaan se, että Suomessa "mukamas" on yrittämisen vapaus!
        Todella upeeta, hienoa, että joku yrittäjä uskaltaa sanoa ääneen sen, mitä kaikki SUOMALAISET ajattelee, mutta ei uskalla sanoa ääneen, koska heti joku syyttää syrjinnästä, tai rasismista! Jos Koskinen lukis näitä palstoja, niin hän tietäs, että me työläiset melkeen nuollaan hänen jalanjälkiään, niin kiitollisia kentällä ollaan!
        Kiitos!!!


    • janica333

      Anyway ulkomaalaset syyttää ihan kaikesta rasisimia, viimeks kun en maksanu jätkälle drinkkiä vaikka ei edes tunnettu niin olin rasisti : D : D tästä lähtien alan joka asiassa kun visa ei toimi kassalla huutaa et se ei toimi koska ette haluu sen toimivan ku oon valkonen !

      • kylläpä osu

        Ei perhana, nythän on vihdoin ja viimein joku uskaltanut astua ulos mykkämaailmasta, hyvä Sedu!

        Nykyään ulkomaalaiset pistävät rasismin piikkiin aivan kaiken ja totta on tuo, ulkomaalaiset ovat usein häiriköitä ja tappelevat epärehellisesti.

        On uskomattoman hienoa, että joku uskaltaa vihdoin nousta esiin ja sanoa asian, niin kuin se onkin.


      • Nainen..
        kylläpä osu kirjoitti:

        Ei perhana, nythän on vihdoin ja viimein joku uskaltanut astua ulos mykkämaailmasta, hyvä Sedu!

        Nykyään ulkomaalaiset pistävät rasismin piikkiin aivan kaiken ja totta on tuo, ulkomaalaiset ovat usein häiriköitä ja tappelevat epärehellisesti.

        On uskomattoman hienoa, että joku uskaltaa vihdoin nousta esiin ja sanoa asian, niin kuin se onkin.

        Todellakin "Joskus on nostettava kissa pöydälle".


    • Pohjan-Akka

      Oli ostanut kahvilassa piirakan. Kaikki hyvin siihen asti. Turkulainen nainen (ilmeisesti alkuperäisasukki) oli huudellut hänelle tiskintakaa: "Kuis muna voi?!!!"

      Outo paikka, onneksi on kaukana.

      • Suoraselkäistä toimintaa Sedu

        Hei! Tuu ihan itse tutustumaan turkulaiseen yöelämään niin et enää ihmettele näitä kirjoituksia. Kyllä täällä ollaan noitten tummahipiäisten kanssa tosiaan nesteessä.


    • hwhwhww

      hyvä sedu..aivan oikein..kuitenkin suurin osa ulkomaalais taustaisista käyttäytyvät liian agressiivisesti..

      • LiisaPaananen

        Totta. Kaikki joilla on oikeita kokemuksia tietävät tämän. Siitä syntyvä rasismi ei ole sen kaameampi rikos kuin sanotaan vaikka 'ahneus' tai itsekkyys. Jotkut holhoavat niin pirusti kun kokevat koko Suomen alkukantaisuudeksi jotkin omat estot ja häpeäntunteet. Suomalaista pidetään jo tarpeeksi naiivina että olkaa hyvä vaahtosuu-suvaitsijat ja ottakaa mielipiteistä opiksi; ne ovat suoraa raporttia kentältä jossa tavallinen suomalainen kohtaa pellossa kasvaneen maahanmuuttajan.


    • kyllä huomaa

      todellakin,kuinka takapajunen junttila suomi oikeastaan on,ykskin kysyy miksi ulkkisnaisilla on huivi sidottuna päähän helteellä..hah hah nauran,
      voi oikeesti,kyllä pitäisi moneltakin suomalaiselta mieheltä evätä pääsy ravintolaan,tullaan ilman omaa vaimoa ja vedetään pää täyteeeen VIINAA ja kun ollaan tarpeeks änkyräkännissä,niin mennään kotiin pieksään akka ja lapset,hah.

      • huivia - suosittelen

        Oletko nainen vai mies. No jos olet nainen tai vaikka mieskin, niin laita se huivi päähän ja yritä elää sen kans. Naurut voi jäädä lyhyeen kun pakkaa 30 astetta plussaa ja tahtoisi vaikka uimaan mennä.


      • whatthe..`?
        huivia - suosittelen kirjoitti:

        Oletko nainen vai mies. No jos olet nainen tai vaikka mieskin, niin laita se huivi päähän ja yritä elää sen kans. Naurut voi jäädä lyhyeen kun pakkaa 30 astetta plussaa ja tahtoisi vaikka uimaan mennä.

        voivoi,taas on juntti vauhdissa.mites lähi-idässä ym.naiset käyttää jopa plus50 asteessa huivia..?He haluavat suojella itseään susilta.


    • sananvapaus

      Hienoa, että alan rautainen ammattilainen uskaltaa sanoa asian niinkuin se on:

      "- Tätä on helppo kutsua rasismiksi, mutta suuri osa heistä on hyvin törkeitä meidän naisasiakkaitamme kohtaan, Koskinen väittää."

      Ehkäpä hän on työssään törmännyt näihin "kulttuuri"eroihin ja tietää asian paremmin...

      • Erittäin moni ajattelee, harva uskaltaa sanoa. tottahan se on, että prosentuaalisesti ulkomaalaiset tekevät kaikesta eniten rikoksia. Viime vuonna helsingin pahoinpitely/murha jutuista somaleilla oli asiaa 74%(Etelä-suomen uutiset @yle). ja kun laksee paljonko somaleita on prosentuaalisesti helsingissä. Maine ansaitaan, joten saavat vaan syyttää itseään siitä kun valtaväesto syrjii niitä.


    • Bogda

      Selvää rasismia Venäläisiä / Entisen itä-blokinporukoita vastaan. ainaki The Club Helsingissä. Portsari soittaa puhelun: pääseeks venäläiset sisään? ei edes riidellä siellä.

      • Pohjan-Akka

        Yhtä tylyjä ne on muillekin ihmisille. Pelkkiä mököttäviä naamatauluja. Ystävät joutuu aina valitsemaan.


    • theMia

      Sedun paikoissa, Clubillakin, ulkomaalaiset ovat aina olleet hyvin kohteliaita ainakin minulle. Tulipa mieleeni se sanonta, että metsä vastaa miten sinne huutaa..

    • täysin

      En minäkään halua suomalaisa resupekkoja svenskaklubbeniin, missä poltan sikaria ja juon konjakkia muiten kartanonomistajien kanssa.

      • porttikielto

        kaikille MIEHILLE, sillä jossain vaiheessa luultavasti kuitenkin tappelevat tai ahdistelevat naisia. Vaimot tietenkin kotona ja silti lirkutetaan muille naisille baarissa.
        Olen lukenut lehdistä kuinka MIEHET ovat tappaneet vaimojaan, ryyppykavereitaan tai ihan vaan ohikulkijoita. Suurin osa vangeista on MIEHIÄ. He ovat siis vaarallisia eikä heitä näin ollen voi päästää ravintoloihin häiritsemään ihmisten rauhallista illanviettoa. Suomi Siistiksi!! MIEHET reservaatteihin.


    • sopeuduttava on

      Suomalaisten ja vaikkapa iranilaisten tai vastaavanlaisten maahanmuuttajien kulttuurierot ovat liian suuret. Tällaiset maahanmuuttajat ovat jo luonteeltaan ja kulttuuritaustaltaan väkivaltaisempia kuin suomalaiset. Suomalaiset miehet käyttäytyvät myös naisia kohtaan huomattavasti paremmin. Maahanmuuttajien olisi sopeuduttava asumaan ja käyttäytymään Suomessa niin kuin täällä on tapana. Se nyt on vaan niin, etteivät he usein sopeudu noudattamaan täällä olevia lakeja, sääntöjä tai tapoja. Kyllä suomalaisenkin on vastaavasti sopeuduttava, jos hän muuttaa ulkomaille. Maassa maan tavalla. Minulla ei ole periaatteessa mitään ulkomaalaisia vastaan, mutta he ovat itse omalla toiminnallaan lietsoneet suomalaisissa rasismia raiskauksillaan ja väkivallanteoillaan.

    • fgyhtr

      Ei Sedu ihan väärässä ole.

      Näin juuri muutama viikko sitten, kun eräs ulkomaalainen nuori mies poistettiin väkivaltaisuuden takia Onnelasta. Pihalle päästyään hän riisui vyönsä, joka oli niiteistä, ja alkoi lyödä sillä järjestyksenvalvojia.

      Jokin aika sitten Marokosta kotoisin oleva henkilö poistettiin lähiöpubistani lyötyään yht`äkkiä ilman syytä erästä nuorta miestä kasvoihin. Kun miestä järjestyksenvalvojan toimesta vietiin ulos, niin tuulikaapissa hän puri palasen lasituopista jolloin hänen suuhun tuli vertavuotavia haavoja. Tämän jälkeen mies sylki verta järjestysmiehen kasvoille.
      Noin tunnin kuluttua järjestysmies sai puhelun kollegaltaan: sama ryhmä oli käyttäytynyt väkivaltaisesti lähistöllä olleessa Pubissa ja käyneet järjestyksenvalvojan päälle.

      Sanotte mitä sanotte, mutta jos minä satunnaisena pub/yökerho kävijänä todistan lyhyessä ajassa näin monta väkivaltaisuutta ulkomaalaisten toimesta, niin kuinka paljon niitä tapahtuu Suomen kokoisessa maassa?

      Moni pitää varmasti Sedua ja minuakin rasistina. Ehkä kyse on kuitenkin ennemmin realismista?

      • Pohjan-Akka

        Aina tuli luettua ne pikkupräntillä painetut tekstit, missä kemiläiset mätkivät toisiaan ravintolaillan aikana tai ainakin sen jälkeen. Alkoi pelottaa mennä iltasella postilaatikolla, vaikka mulla onkin lukollinen loota. Epäilyttävän näköisiä finninaamoja kun pyörii ympäristössä. Äijilläkin on karmea "mä oon paperimies"-jökötys päällä. pelkään niitä.

        Viimeinen tikki oli se kun luin, että naisetkin vetävät toisiaan pullolla päähän, hampaat suusta jne.

        Tornio-Haaparannalla taas tappelevat jo ihan teinitkin (ainakin silloin kun lehti tuli). Ne taas mätkivät toisiaan vanhalla valtakunnan välisellä junaradalla. kyseessä on ruotsi-suomi -rasismi. En tiedä onko kukaan pudonnut vielä jokeen.

        Lopetan kohta tämän laajakaistankin, vai mikä lie.

        Vaihdan kansalaisuutta. Inhottaa tuollaiset nöffet.


      • Rasisti...
        Pohjan-Akka kirjoitti:

        Aina tuli luettua ne pikkupräntillä painetut tekstit, missä kemiläiset mätkivät toisiaan ravintolaillan aikana tai ainakin sen jälkeen. Alkoi pelottaa mennä iltasella postilaatikolla, vaikka mulla onkin lukollinen loota. Epäilyttävän näköisiä finninaamoja kun pyörii ympäristössä. Äijilläkin on karmea "mä oon paperimies"-jökötys päällä. pelkään niitä.

        Viimeinen tikki oli se kun luin, että naisetkin vetävät toisiaan pullolla päähän, hampaat suusta jne.

        Tornio-Haaparannalla taas tappelevat jo ihan teinitkin (ainakin silloin kun lehti tuli). Ne taas mätkivät toisiaan vanhalla valtakunnan välisellä junaradalla. kyseessä on ruotsi-suomi -rasismi. En tiedä onko kukaan pudonnut vielä jokeen.

        Lopetan kohta tämän laajakaistankin, vai mikä lie.

        Vaihdan kansalaisuutta. Inhottaa tuollaiset nöffet.

        heinäkenkä siellä poronmunanpurijoiden palstoilla äläkä tule ihmisten foorumeille julkituomaan tyhmyyttäsi.


      • Pohjan-Akka
        Rasisti... kirjoitti:

        heinäkenkä siellä poronmunanpurijoiden palstoilla äläkä tule ihmisten foorumeille julkituomaan tyhmyyttäsi.

        ...olen aika tyhmä, tiedän sen itsekin. Johtuisikohan se tyhmyys etnisestä taustastani? Pyydän nöyrimmästi anteeksi teiltä arvon arjalaisilta suurta röyhkeyttäni tulla tänne fiksujen ihmisten ilmoille.

        Lappi on aina parempi suunta turisteillekin. Näköjään tuo etelä...on outo paikka. Pitäkäähän hyvänänne: en tule sinne hajuhaittoja tuomaan.

        Pohjan Akka


      • noinaa...
        Pohjan-Akka kirjoitti:

        ...olen aika tyhmä, tiedän sen itsekin. Johtuisikohan se tyhmyys etnisestä taustastani? Pyydän nöyrimmästi anteeksi teiltä arvon arjalaisilta suurta röyhkeyttäni tulla tänne fiksujen ihmisten ilmoille.

        Lappi on aina parempi suunta turisteillekin. Näköjään tuo etelä...on outo paikka. Pitäkäähän hyvänänne: en tule sinne hajuhaittoja tuomaan.

        Pohjan Akka

        Miten se nyt voi olla noin kova paikka myöntää, että varsinkin ns. pohjoisafrikkalaistaustaiset nuoret kundit aiheuttavat määräänsä nähden enemmän melko lailla häiriötä ja haittaa yöelämässä.

        Siis ainakin täällä stadissa. Ei nyt millään pahalla, mutta voiskohan olla niin ettei siellä pohjoisessa oikein olla vielä päästy nauttimaan näistä monikulttuurisuuden ihanan eksoottisista värinöistä, no jotain Oulun joukkoraiskauksia lukuun ottamatta?


      • Pohjan-Akka
        noinaa... kirjoitti:

        Miten se nyt voi olla noin kova paikka myöntää, että varsinkin ns. pohjoisafrikkalaistaustaiset nuoret kundit aiheuttavat määräänsä nähden enemmän melko lailla häiriötä ja haittaa yöelämässä.

        Siis ainakin täällä stadissa. Ei nyt millään pahalla, mutta voiskohan olla niin ettei siellä pohjoisessa oikein olla vielä päästy nauttimaan näistä monikulttuurisuuden ihanan eksoottisista värinöistä, no jotain Oulun joukkoraiskauksia lukuun ottamatta?

        Tosin en käy enää "baareissa". Olen törmännyt paikallisiin pakolaisiin ym. ulkomaalaisiin lähinnä koulujen, lasteni kautta. lapsillani on ollut ulkomaalaistaustaisia luokissaan aina joskus, ja olemme käyneet keskusteluja...niistä eroistakin. melko mukavasti on kumminkin mennyt. uskon, että lapseni ovat oppineet tajuamaan, että kyse on yksilöistä...ja ainakin sietämään, jos ei aina rakastamaan sitä erilaisuutta.

        itse en pelkää "tummia miehiä" vaikka tulevat joukolla vastaan. He kulkevat usein porukalla, ehkä jotkut kokevat sen uhkaavana. Ei ole tullut mieleenkään koskaan pelätä. Esim. kurdit: eiväthän he käytä edes alkoholia ja ovat muutenkin umpimoralisteja.

        Kun katsoo ihmistä silmiin, näkee millainen ihminen on.

        Onko siitä mitään todisteita, että esim. raiskaajia olisi suhteessa enemmän täällä asuvissa ulkomaalaisissa kuin kantaväestössä.


      • todisteita
        Pohjan-Akka kirjoitti:

        Tosin en käy enää "baareissa". Olen törmännyt paikallisiin pakolaisiin ym. ulkomaalaisiin lähinnä koulujen, lasteni kautta. lapsillani on ollut ulkomaalaistaustaisia luokissaan aina joskus, ja olemme käyneet keskusteluja...niistä eroistakin. melko mukavasti on kumminkin mennyt. uskon, että lapseni ovat oppineet tajuamaan, että kyse on yksilöistä...ja ainakin sietämään, jos ei aina rakastamaan sitä erilaisuutta.

        itse en pelkää "tummia miehiä" vaikka tulevat joukolla vastaan. He kulkevat usein porukalla, ehkä jotkut kokevat sen uhkaavana. Ei ole tullut mieleenkään koskaan pelätä. Esim. kurdit: eiväthän he käytä edes alkoholia ja ovat muutenkin umpimoralisteja.

        Kun katsoo ihmistä silmiin, näkee millainen ihminen on.

        Onko siitä mitään todisteita, että esim. raiskaajia olisi suhteessa enemmän täällä asuvissa ulkomaalaisissa kuin kantaväestössä.

        "Onko siitä mitään todisteita, että esim. raiskaajia olisi suhteessa enemmän täällä asuvissa ulkomaalaisissa kuin kantaväestössä."

        Ööh, no on.

        http://www.optula.om.fi/uploads/sgag5lork5ayj.pdf

        Viime vuonna ulkomaalaiset olivat ensi kertaa vastuussa yli puolista pk-seudulla tehdyistä raiskauksista (miespuolisesta väestöstä heitä n. 4-5 %).

        Mut kuten sanoin, te siellä pohjoisessa olette Oulun tapausten kautta saaneet vaan pientä esimakua tulevasta. Koitahan suojella lapsiasi.


      • Guest Star

        ...heti kun Jesse Mäkynen Keravalta tekee vastaavaa, voidaan vastaavin perustein sulkea koko kantaväestö turvallisuussyihin vedoten ulkopuolelle?

        Jos suomalainen öykkäröi, hän on aina poikkeava yksilö.

        Jos ulkomaalainen öykkäröi, hän on aina tyypillinen ryhmänsä edustaja.

        Ehkä kyse on kuitenkin realismia enemmän rasismista.


      • herää kysymys
        Pohjan-Akka kirjoitti:

        ...olen aika tyhmä, tiedän sen itsekin. Johtuisikohan se tyhmyys etnisestä taustastani? Pyydän nöyrimmästi anteeksi teiltä arvon arjalaisilta suurta röyhkeyttäni tulla tänne fiksujen ihmisten ilmoille.

        Lappi on aina parempi suunta turisteillekin. Näköjään tuo etelä...on outo paikka. Pitäkäähän hyvänänne: en tule sinne hajuhaittoja tuomaan.

        Pohjan Akka

        Niin, minkähän alan maisteri mahtaa olla,
        kun noin tyhmiä ilkeää kirjotella?


    • Tietäjä____

      Kyllähän nuo maahanmuuttajat usein käyttäytyvät sopimattomasti ja uhkaavasti omienkin kokemusten mukaan. Mutta mielestäni erilainen kulttuuritausta ei voi olla peruste sille ettei pääse tiettyyn baariin, koska onhan heidän joukossa varmasti myös kunnollisia ihmisiä. Mielestäni baareista tulisi surutta heittää ulos kaikki jotka hiemankin rettelöivät tai hiplaavat naisia.

      • tummat hiplaajat

        vaan minkäs teet, kun kaksmetriset korstot kerääntyy ympärille haukkumaan rasistiksi, piilosta vilautellaan veistä, kun koettaa tilannetta selvitellä, että täällä MEILLÄ naiset saavat kulkea ilman koraania ja huntupakkoa ei ole ja silti pitää rauhassa saada iltaa viettää baarissa. Thorsin astriitille vaan terkkuja, että henkensä kaupalla tässä hankkii moni opiskelija elantoaan. Monet niistä mulkvisteista tulee iskemään kypsää lihaa, että saavat elannon tekemättä mitään. Tosin noita naikkosia en ymmärrä myöskään, joten sitä saa mitä tilaa.


    • tahansa

      olisi suivaantunut tommosesta kohtelusta ja täällä vaan jauhetaan paskaa.
      Kaikille jauhajille samanlainen kohtelu ulkomailla,eiks niin;)

    • Sedun mestoissa?

      Pääseekö Tallinnan yökerhoon suomalaiset sisään entä virolaiset?

    • Suomalaisia

      Hyvä sedu vihdoinkin joku alkaa tajuun jotain :)

    • esitti

      henkilöllisyystodistuksena iranilaisen ajokortin jossa maatunnus IRN. Suomen kansalaisena hänellä pitäisi olla suomalainen ajokortti. Vai ajoiko hän kortin varmuuden vuoksi jo vauvana Iranissa. Koko juttu haiskahtaa aika huuhaalta. Suomalaisessa kortissa on maatunnus FIN.

      • suomalainen mies

        niin minäkin olen suomalainen mutta olen syntyny ulkomaailla ja minun ajokortissani ei lukee FIN:ta


      • tajuutko?

        Kaverilla on tietenkin kaksi kansalaisuutta. En minäkään luopuisi Suomen kansalaisuudesta, vaikka asuisin lopun ikääni toisessa maassa ja saisin myös sen maan kansalaisuuden. Ja jollei hänellä vielä ole ajokorttia, kun on vasta armeijassa eli nuori, 18-19-vuotias. Itse ajoin kortin vasta 21-vuotiaana, kun sain rahat kasaan.


      • Iranilaisessa
        suomalainen mies kirjoitti:

        niin minäkin olen suomalainen mutta olen syntyny ulkomaailla ja minun ajokortissani ei lukee FIN:ta

        ajokortissa ei ole maatunnusta IRN. Siinä lukee Iranin Islamistinen Tasavalta, arabiaksi, ja ei muuta. Jos jätkällä on ajokortti jossa maatunnus IRN, se on väärennös.


    • k3rk3r

      Hyvä Sedu!

    • sig83

      kerrankin joku sanoo asiat niinku ne ovat..eikä ala mielistelemään ketään. hetihän toi voidaan leimata rasistiseks, mut ei se ole sitä. Onko kukaan ikinä miettinyt että ulkomaalaisetkin voivat olla rasisteja??

      • tmo

        Näin on,et hyvä ku joku sanoo ääneen,miten asiat oikeesti on.Varmasti on ulkomaalaiset esim somalit on rasisteja Suomalaisia kohtaan ja mikä on syynä? joutuu menee tekee töitä!eikä sossu maksa loputtomiin niiden astianpesukoneita,autoja,pyykkikoneita jne.Helkkarin elintaso pakolaiset,voisivat mennä töihin,eikä elää minun tai sinun verorahoilla,et ne saa uuden auton. Et jotain mätää on systeemissä,ooppa Suomalainen ja mee pyytää sossusta esim astianpesukonetta,tuskin sitä Suomalaiselle tipahtaa,mut Somalille kyllä.


    • elfina01

      Ihan oikeinhan se Sedu puhui..
      Noi on kaikki aina naisten perseissä kii eikä usko ku sanoo et painu v***ttuun!!

    • suomalainen mies.

      siis miks sekoittaa kaks selvää asiaa ... jotkut ulkomaalaiset on ongelma baarissa varsinkin naisia he kohtelevat kuin huoria ... siksi aika monella on porttikielto tasokkaimmissa baareissa .. ja sitten kun monilla on samallaisia nimiä niin sekaannuksia sattuu,, ei siis sedun syy ollenkaan ...

      • liberalisti

        Mielestäni jokainen yrittäjä saa valita asiakkaansa.


      • ...........
        liberalisti kirjoitti:

        Mielestäni jokainen yrittäjä saa valita asiakkaansa.

        meillä eräässä turun kaupungin osassa on kielletty kokonaan ulkomaalaisten pääsy kapakkaan,syy tähän on ymmärrettävä: ennen kun kyseisessä paikassa kävi ulkomaalaisia niin tuli paljon kuolemia/pahoinpitelyjä suomalaisten-ulkomaalaisten erimielisyyksistä. En ole rasisti mutta ymmärrän tämän kiellon,koska ei monet suomalaiset sulata kamalasti ulkomaalaisia nimenomaan tässä kyseisessä kaupungin osassa :(


    • poliisit

      vievät putkaan mieluummin ulkomaalaista syntyperää olevan kuin sen suomalaisen joka kahakan aloitti.
      Portsarit raahaavat ulos ulkomaalaisen joka tönäisee vahingossa jonkun juoman kumoon. Meille suomalaisillehan ei koskaan käy niin, vaikka pöydät ja tuolit on tungettu kuinka lähekkäin ja vaikka olisi minkälainen tungos tahansa. Eihän?

      Poliisi vie putkaan suomalaista syntyperää olevan vaimon joka tulee selvittelemään tilannetta. Naispoliisi repii häneltä hiukset päästä. Myös suomalaista syntyperää oleva anoppi murjotaan mustelmille ja viedään putkaan. Sakkoa 200e ties mistä! Naiskonstaapeli oli vain todennut, että kuuluukin sattua, kun anoppi oli koittanut pyytää ettei satutettaisi ja murjottaisi hänen käsiään. Se siitä ammattitaidosta!
      Partioparina ollu miespuolinen poliisi oli jopa ääneen ihmetellyt, että miksi syyttömät viedään putkaan!!! Miespoliisi oli tietääkseni koittanut jopa suojella naisia tältä hulluna riehuvalta pariltaan.
      Aamulla kuulusteluissa oli kuulustelija ehdottanut ettei asiasta tehtäisi juttua koska miehen oleskeluluvan saanti voisi vaikeutua. Ai, senkö vuoksi, että hän vahingossa tönäisi jonkun suomalaisen lasin nurin ravintolassa? Senkö vuoksi, että poliisi repii hänen vaimonsa hiukset ja pahoinpitelee hänen anoppinsa?
      Anoppi oli jopa maksanut 50euroa korvausta kaadetusta drinkistä sen suuren vahingon kärsineelle.
      Tämä ulkomaalainen mies on ollut jo muutaman vuoden Suomessa ja tehnyt töitä kuin mielipuoli. Hän on rauhaarakastava, hän rakastaa suomalaista sukuaan, hän pitää kalastamisesta, saunomisesta jne... Hän itkee nyt täkäläisen sukunsa saamaa kohtelua. Hän itkee kun ei voi perhettään puolustaa...
      Hän ei ole elintasopakolainen. Hän on tullut tänne Turkuun töihin veljensä firmaan. Hän ei ole vienyt kenenkään naista, vaan on löytänyt parikseen fiksun ja itsenäisen tytön.

      Epäoikeudenmukaisuus on häpeällistä!
      Ollaan nyt ylpeitä itsestämme!
      "Tässä olisi lehtijutun ainesta"; mietiskeli anoppi!
      Eipä voi tehdä mitään asialle koska saatamme jo arvata miten siinä sitten käy! Mies saa jättää vaimonsa, työnsä....
      Juupa juu!

    • kylvaan

      Koska valitaan asiakkaat silmien värien perusteella? '' Sori sulla on ruskeat silmät, et pääse sisälle sulla on ainainen porttikielto '' Tasa-arvoinen meininki. Myös tosi ala-arvoista ja lapsellista.

    • Flightman

      Hyvä Sedu. pääpiirteittäin varmasti aivan oikeassa.

    • tyhmänä

      ,mutta kaverillahan näyttää olevan fiksuja mielipiteitä. Hänen ravintoloissaan täytyykin käydä,taitaa olla tuo asiakaskunta miellyttävämpää kuin muualla.

    • joo,joo

      Ihan oikein etteivät sisään pääse. Yöllä kun ravintola suljetaan niin somalit tienaamaan ja ravintolaa siivoamaan.

    • meiminii

      Jokainen saa itse määrätä ketä omaan ravintolaan ottaa asiakkaaksi .
      Ulkomaalaiset niitä on monenlaisia , mutta mä en ihmettele ollenkaan että rajaa ne pois koska niin paljon heissä on rikollisia uhoajia ja onhan sitten rauhallisempaa ja turvallisempaa kun ne on poissa sieltä ravintolasta jotka vain rikkoo rähjää raiskaa ja häiriköi.
      Näin se on tehkööt töitä ja olkoon ihmisiksi sitten on ovetki varmaa auki moniin paikkoihin
      se siis riippuu IHMISESTÄ ja KÄYTÖKSESTÄ ketä pääsee ja minne

      • häätäisi

        Minä häätäisi luudalla kaikki ulkolaiset jotka on sotkeutuneet rikoksiin tai eivät välitä töissä käydä.Menolippu käteen eikä paluuta.


      • ajattelia

        Entä sitten kun sedun ravintoloihin ei pääse romanit jotka tulisi rauhassa viettää iltaa ja ovella sanotaan ettei romani vaatteissa pääse kun suomalaiset alkaa rähjää,haastaa riitaa ja nahkapäät ei hyväksy jos sinne menee samaan aikaan.kuitenkin se portikielto annetaan aina romanille vaikkei olisi syytä heissä vaan valta väestössä eli meinaako se sitä että suomalaiset määrää kuka tulee baariin ja kuka ei kun ei pärstä tai väri mielytä haluaisin kommenteja tähän


    • suomipoika_88

      Jos kyseessä olisikin ollut valkoihoinen/suomalainen, olisi toimittu täysin oikein, koska kyseessä olisi ollut häiriötekijä tai huligaani. Kun kyseessä onkin tummaihoinen, onkin portti kielto rasismia.

      Onko se muka noin mustavalkoista? Aloittajalla ei tieteskään käynyt mielessä, että musta huligaani käytti, tai yritti käyttää rasismia vain lyömäaseena, jotta pääsisi aiheuttamaan lisää harmia.

      • Turun äijä

        Mitä häiriötä kyseinen henkilö oli ravintolassa aiheuttanut?


      • juuu-u

        "Kyllä munkin tuttujani on saanut porttarin baariin, vaikka eivät ole mitään tehneet.."

        No iiiiiiihan varmaan. :-D Viattomia kuin karitsat.

        Sain just etiäisen sun tulevaisuudesta... Työntelet työttömänä yh-äitinä mulattilasta vaunuissa harmaan lähiön tunneleissa... :(


      • huoleen...

        Mä yleensä näen asiat niin kuin ne on.

        Sullahan ne tuntuu olevan ne (arvattavasti "värikkäät") kaverit, jotka ihan syyttä ovat porttareita saaneet vaikkei koskaan oo yhtään mitään tehneet. :-D


      • pointtia...

        "ei voi sanoa, että koko porukka on perseestä, jos joku tekee virheitä."

        Jos stadilainen fiksu poke näkee 10 äijän meluavan arabilauman, jotka näkee just lähiöstä tuleeksi, niin hän sanoo hiljaa mielessään että tämä porukka on perseestä, ja ääneen arabeille "joku toinen kerta sitten."

        Tästä seuraava tappelu on helpompi hoitaa kuin se, mikä syntyy kun känniset arabit kähmivät valomerkin aikaan blondeja (ja jotkut känniset blondit heitä ja suomalaiset äijät tästä hermostuu). Oli tämä sitten rasismia tai ei. Tervettä järkeä se ainakin on.

        Sori nyt vaan, mutta te maalaiset ette vaan oikein ole kartalla stadin tilanteesta.


      • kartalla
        pointtia... kirjoitti:

        "ei voi sanoa, että koko porukka on perseestä, jos joku tekee virheitä."

        Jos stadilainen fiksu poke näkee 10 äijän meluavan arabilauman, jotka näkee just lähiöstä tuleeksi, niin hän sanoo hiljaa mielessään että tämä porukka on perseestä, ja ääneen arabeille "joku toinen kerta sitten."

        Tästä seuraava tappelu on helpompi hoitaa kuin se, mikä syntyy kun känniset arabit kähmivät valomerkin aikaan blondeja (ja jotkut känniset blondit heitä ja suomalaiset äijät tästä hermostuu). Oli tämä sitten rasismia tai ei. Tervettä järkeä se ainakin on.

        Sori nyt vaan, mutta te maalaiset ette vaan oikein ole kartalla stadin tilanteesta.

        mitä tekemistä tuolla esimerkillä ja ko. tapauksella on keskenään?

        tapauksessa suomalainen ja suomalaiselta näyttänyt kaveri tuli muiden valatilaisuudesta tulevien ystäviensä kanssa ravintolaan, jonne hän ei päässyt synnyinmaansa takia. musta lehtijutussa oleva kuvaus ei oikein kuullosta samalta kuin "10 meluava arabilauma".


      • Leo 86

        Kummallista kyllä, jos suomipojalta kielletään pääsy johonkin baariin kukaan ei jää ihmettelemään. Ja kyseinen herra luultavasti suorii ihmeempiä välittämättä seuraavaan juottolaan. Näin homma ainakin toimii kaupungissa. täällä maallapäin ei paljon yön timoja baareissa palloile, tietävät kai saavansa negatiivista huomiota ja paljon.

        Ja jos miettii rasistista puolta, jos itse lähdet namibiaan ampumaan elefantteja tai jotain ja paikalliset eivät päästä teikäläistä niitten pubiin niin so? Porttikiellon nyt voi saada suomessakin. Ei nyt niin ihmeellistä.
        Mutta nämä meikäläisten maahan muuttajat miksi niitten pitää rutista ihan joka kommentista ja niistä kirjoitellaan kaiken maailman sivupäivälehdissä. luulisivat jo tietävän tämän maailman kolkan asenteen niitä kohtaan.
        Kyllä niitä tääläpäinkin on, yksi tapaus esim. teki aikoinaan ilmoituksen rasismista poliisille, ja nyttemmin tuomittu pahoinpitelystä ja huumetouhuista. se siitä kulttuurierosta...


    • Onnela

      Kumma juttu kun ne ei olekaan niin hyviä, vaikka niitä ruvettiin tuomaan jonkinlaisiksi pelastajiksi. Surkeeta vaan kun todellisuus pitää tulla yrittäjän suusta ja sehän on kaameeta.

    • Mister xx

      Hyvä kun Sedu on nostanut "kissan pöydälle".

      Onhan se parempi ,kun ravintolassa on turvallista
      ,ei tarvii pelätä tyrmäystippoja tai lompakon
      varastamista.Onhan näillä ulkomaisilla omiakin
      ravintoloita.Menköön halukkaat niihin sitten.

    • Nipa....

      Jos jollain on oma bisnes niin kyllä hänellä tulee olle oikeus valita asiakaskuntansa!

      • ajattelia

        Kuinka sitte kun itse olisit menossa ravintolaan syömään ja ovella imoitaisivat ettet pääse kun olet suomalainen ja syyksi sanotaan kun eilen täällä kuppia ottaessa suomaliset riehu


      • vastaus kysymykseen
        ajattelia kirjoitti:

        Kuinka sitte kun itse olisit menossa ravintolaan syömään ja ovella imoitaisivat ettet pääse kun olet suomalainen ja syyksi sanotaan kun eilen täällä kuppia ottaessa suomaliset riehu

        Ymmärtäisin asian varsin hyvin ja menisin kotiin syömään tai juomaan. Oletko nyt tyytyväinen? Siis minä OLETTAISIN että jos suomalaiset ovat jossain riehuneet, että minäkään en sisään pääsisi. EN TIETENKÄÄN PÄÄSISI! Mutta ei mun elämä, hyvä ihminen, pääty yhden baarin ovelle!

        Pelkääväthän monet ihmiset katsos saksanpaimenkoiriakin ja kysyvät minulta, onko koirani poliisikoirakoulutettu, koska poliisi käyttää saksanpaienkoiraa työssään ja vartiokylteissä on sen rotuisen koiran kuvan.

        En siis ole se, jolle kommentoit, mutta oli pakko laittaa tämä.


      • ajattelia
        vastaus kysymykseen kirjoitti:

        Ymmärtäisin asian varsin hyvin ja menisin kotiin syömään tai juomaan. Oletko nyt tyytyväinen? Siis minä OLETTAISIN että jos suomalaiset ovat jossain riehuneet, että minäkään en sisään pääsisi. EN TIETENKÄÄN PÄÄSISI! Mutta ei mun elämä, hyvä ihminen, pääty yhden baarin ovelle!

        Pelkääväthän monet ihmiset katsos saksanpaimenkoiriakin ja kysyvät minulta, onko koirani poliisikoirakoulutettu, koska poliisi käyttää saksanpaienkoiraa työssään ja vartiokylteissä on sen rotuisen koiran kuvan.

        En siis ole se, jolle kommentoit, mutta oli pakko laittaa tämä.

        siinähän se on ettei sellasta portikieltoa suolaisille anneta olisi he tehneet mitä tahansa ja väitetään että ollaan oikeuden mukaisia ,siinä on se kaukana


    • hdfgdfhrtbhrt

      Voiko enää muuta sanoa.

    • J_Julistaja

      Hienoa, ettet hyväksy ulkomaalaisten harjoittamaa naisten ahdistelua ravintoloissasi. Aion alkaa käydä paikoissasi ihan vain kannatuksen vuoksi.

      Sedu, olet hieno isänmaallinen mies.

    • Res. ltn.

      Tyypillistä junttisuomea, asennetta, joka ajaa Suomen tuhoon. Lisää vaan ulkomaalaisia Suomeen, jotta asenteet muuttuvat vaikka väkisin.

      • || että ||

        "väkisin" ahdetut asenteet ja mielipiteet ovat mikään hyvä vaihtoehto. Hyvänä esimerkkinä Jenkkilä.. katsopa miten siellä on asiat.


      • VPK

        Sinäkö maksat?


    • Maksava asiakas

      Jos joku kansanryhmä ei tuota ravintolalle muuta kuin järjestyshäiriöitä, pysyköön ulkona!
      Nostan kolpakon Sedun mielipiteille Sedun ravintolassa.

    • Glorie23

      onkos se sitten ihme.. ettei enää pääse.. taannoinen juttu joka kävi juuri sedun baarissa turussa the clubilla jossa ulkomaalainen vetäsi pokea tuopilla päähän ja siitä sitte 27 tikkii yms yms yms vakavia seuraamuksia.. ja sitte se on muka syrjintää jos ei pääse baariin.. ymmärrän pointin että joku pilaa ulkomaalaisten maineen kun ei kaikki varmasti ole samanlaisia, mutta niinhän se useimmiten menee.. kai baarilla on oikeus olla ottamatta jengiä sisään ja valita asiakkaansa..??

      • ajattelia

        tossa asiassa on perääkin kunhan se koskis kaikkia ihmisiä väärin,kansalaisuuten ja vaatetukseen katsomatta.en ole koskaan kuulut ettei kukaan suomalaiset pääse sisään vaikka me olisi tehneet mitä vai oletteko toisin kuulut


    • Respectori

      Thaimaassa ollaan suvaitsevaisia ja siellä on asia ilmoitettu joidenkin ravintoloiden ovensuissa seuraavalla kyltillä:

      "NO ARAB TO SIT DOWN HERE
      WE DO NOT WANT ARAB PEOPLE
      CONSUMING ALCOHOL, ACCOSTING WOMEN
      OR SINGING ALONG WITH INFIDELS.

      We respect your belief in Islam, Thank you!"

      • sillälailla

        Ei muuta kun ovelle kyltti ja siihen teksti " OLE KILTTI SOOMITYTÖLLE NIIN PÄÄSET SISÄÄN" ja toisille ei,ei,ei.....


    • totta sedu turisee

      Kerrankin joku uskaltaa sanoa suoraan että suurin osa näistä ulkomaalaisista käyttääytyy baarissa törkesti, jos ei ahistele naisia niin on tappelemassa.

    • Mäenpään malliin

      Pidä vaan tästäkin eteenpäin sama tiukka linja kuin valt. Mäenpäälläkin oli hänen ollessaan Cafenoirin ja muiden paikkojen pokena.

    • kongoz

      No helvetti. Olen kyllä samanlaisia tarinoita kuulut että ulkomaalaisia ei tiettyihin baareihin päästettä mutta ajatellaanpa asia myös tältä kannalta. Järjestyksenvalvonnan yksi pääperiaate on se että uhka tilanteet ja järjestyshäiriöt pystytään ennaltaehkäisemään riittävän aikaisin joten siis jos sellainen sysimusta tai muutenkin ulkomaalaiselta näyttävä mies pyrkii baariin niin siinä voi olla se tilanne että "poke" ei häntä päästä sisään hänen oman turvallisuutensa takia. mutta myönnettäköön että sedulla oli hyviä vastauksia joten taidan alkaa sedun baarien vakkari asiakkaaksi.

    • Nimetön

      Ulkomaalaistaustaiset aiheuttavat suhteessa paljon enemmän ongelmia kuin muut. Olen kiertänyt helsingin yöelämässä yli 10 vuotta, yhden kerran ainoastaan minulle on tultu haastamaan riitaa, ja se oli somalipelle ja hänen kaverinsa yöbussin jonossa. Täysin provosoimatta. Paljonko suomessa on maahanmuottajia suhteessa suomalaisia ja miksi 100% riidanhaastajista on ollut maahanmuuttajia?

      Lisäksi tyttöystäviäni on vuosien varrella monesti ahdistelleet maahanmuuttujat, lähtevät seuraamaan, eivät usko kun sanoo ei, hyvä etteivät käsiksi käyneet sentän kuten lehdistä on usein lukenut.

      Minusta tänne ei pidä tuoda ollenkaan maahanmuuttajia ja vanhatkin pitäisi lähettää takains ensimmäisestä rikokesta.

      Rasismista tässä ei ole kyse, rotua minulla ei ole mitään vastaan, vaan heidän käytöstään täällä.

      Suomi suomalaisille. Maassa maan tavalla tai maasta pois.

    • she

      Olen sitä mieltä, ettei ihmisiä toki tulisi syrjiä ihonvärinsä tai taustoidensa takia, mutta asia ei ole aina niin yksinkertainen.

      Itseäni on monesti tullut juhlailtoina ahditelemaan/häiritsemään tummaihoisia miehiä/mies enkä varmasti ole ainoa. Vaatetukseni on ollut täysin normaalia ja vaikkei olisikaan ollut niin ei tarkoita, että kenelläkään olisi oikeus lähennellä ilman lupaa.

      On harmillista, että muutama ihminen onnistuu pilaamaan koko yhteisönsä maineen, mutta niin se vain on. Kun on melko mahdotonta ripustaa jokaisen ihmisen kaulaan kylttiä, että onko kenties narkkari/ väkivaltainen tai muu hörhö.

    • careful

      mrs sedu is playing with fire.............plz careful

    • Ymärrän yrittäjää joka suoj...

      Luuletko, että Sedulla ei ole hyviä perusteita kannalleen? Ihan huvikseen heittelee kommentteja ilman mitään perusteita, silkkaa ilkeyttäänkö??

      Onko olemassaolevan ongelman julkinen toteaminen rasismia??

      Monet tahot ovat Sedun kanssa 100% samaa mieltä em. asiasta mutta eivät esim viranomaisina/virkamiehinä voi/saa todeta olemassaolevia ongelmia.

      Pitääkö kaikesta vaieta suvaitsevaisuuden nimissä?

      Luultavasti saan paatoksellisen vastauksen vilpittömään kysymykseen.

      • Superman-TKU

        Menkää itse katsomaan millaista se on, nuoria tyttöjä ahdistellaan ja pidetään ihan alkuasukas tyttöinä joille saa tehdä mitä haluaa. se on nykypäivää, mut sossuihmiset vain hokee hyväksynnästä. Ei italialaisetkaan hyväksy pakolaisia, ei saksalaiset tykkää turkkilaisista, ei venäläiset tykkää tsetseeneistä, ei espanjalaiset tykkää nigerialaisista. Miksi meidän pitäisi hyväksyä kaikki. Ei väri määrittele vaan käytös. Suomalainen ei ole rasisti, se ei vain tykkää ihmisistä jotka eivät tykkää käyttäytyä kuten ihmisen kuuluu länsimaassa.
        Tästä pitää puhua julkisesti eikä pelätä rasistiksi leimautumista. Maassa pitää aina käyttäytyä maan tavalla, miksi he saavat käyttäytyä miten huvittaa?
        Jos me menisimme vieraaseen maahan väkisin kähmimään naisia ja remuamaan esim. Somaliaan, tulisimme ilman oikeaa kättä.
        Aikuistukaa naivit lapset, varsinkin tytöt.
        t: huolestunut maailmaa nähnyt komistus


      • Mun teoria

        Se on vain luonnon laki. On ihan normaalia että vieroksumme eri "rotuisia" välttyäksemme rotujenväliseltä sekoituksilta niin että omat geenit, oma rotu ja erikoisuus säilyisivät.


    • Ihan sama mulle

      Ei niin hirveästi kiinnosta pääseekö joku käkkäräpää sisään vai onko pääsemättä. On meikäkin joskus jäänny ulos ja ihan selvin päin;)

    • sedu_

      Olen aiempien lehtijuttujen perusteella pitänyt sedua melko neitinä! täytyypä korjata käsitystäni, sillä nämä puheet tulee kyllä suoraan tosimiehen suusta, sellaiselta joka uskaltaa sanoa asiat niinkuin ne on.

    • Globetrotter...

      Onkohan ne sakemannit ja itävaltalaiset ja kaikki etelä-eurooppalaiset jne. sit kanssa rasisteja, kun niitten yökerhoihin ei ulkkismiehet/tummat pelkällä äijäporukalla pääse?

      Mut oikea ratkaisu on tämä: ns. tummat ei pääse ravintolaan, ellei mukana ole sama määrä gimmoja. Näin homma toimii muualla Euroopassa, miksei toimis sitten Suomessa. Tältäkin palstalta löytyy varmaan heti gimmoja jotka on valmiita "saattajiksi." :)

      Ja mitä tulee näiden rasismin itkijämummojen (Satusisko, PohjanAkka, NakedSunday) niin voi perkele GROW UP ja käykää joskus muuallakin kun siinä lähiön kapakassa!!! Sedu oli tyhmä kun sanoi ton ääneen, mutta IHAN SAMALLA TAVALLA homma toimii muuallakin maailmassa. Ei niihin parempiin klubeihin vaan pääse ulkkisäijät porukalla, varsinkaan mustat/arabit ilman naisseuraa. SO WHAT?!?!?!?!? Sama koskee suomalaisia äijiäkin!!!

      • Haamu

        Sedu ei ole tyhmä, vaan rohkea, kun sanoo totuuden. Harvalla on uskallusta moiseen, etenkään noin tunnetulla henkilöllä. Se on sitten niin helppoa kauhistella Sedun puheita. Tässäkin on ihan ihme asetelma, että Sedun puheita kauhistellaan eikä sitä, että mamut kähmii ja raiskailee suomalaisia naisia suhteessa Huomattavasti enemmän kuin suomalaiset miehet.


    • tuli vain mieleen

      mikä on suomainen? vai olitko sittenkään suomalainen mies?!

      • suomainen mies

        Ihan Suomessa olen syntynyt ja sukuni suomalainen. Ja näytän suomalaiselta, ja nimenikin kuulostaa ja näyttää suomalaiselta.

        En hyväksy maahanmuuttajien enkä kenenkään muunkaan rikollisuutta enkä loukkaavaa toimintaa. Uskoisin, että soputumisongelmien kasvu ja rasistisien käyttäytymisen lisääntyminen korreloivat. Suomalainen yhteiskunta on erittäin vaikea sopeutua, tässä ainakin voimme yrittää kehittyä. Vai onko se jotenkin liikaa? Se on yksinkertainen fakta, että Suomeen muuttaa jatkossa yhä enemmän ulkomaalaisia. Ongelmia syntyy jatkossa yhä vaan enemmän, jos rasistinen ajattelu ja käytös yleistyy. Minä en ainakaan halua sitä. Ja joku idiootti varmaan tähänkin vastaa että Suomi suomalaisille, rajat kiinni. Niin ei vaan ikinä tule tapahtumaan, onneksi.

        Seduun vielä... Ongelmat täytyy tuoda esiin, mutta samaan hengenvetoon olisi järkevää mainita että ko. tapauksessa kävi selkeä virhe. Toivottavasti yökerhoihin edelleen pääsee asiallaisesti käyttäytyvät ulkomaalaiset tai maahanmuuttajat sisälle. Huonosti käyttäytyvät tuleekin heittää ulos.

        Itse olen törmännyt yökerhoissa mukaviin ja hauskoihin maahanmuuttajiin, mutta olen myös todistanut maahanmuuttajan häiriökäyttäytymistä. En halua juhlia paikassa missä ihmiset eivät viihdy tai kokevat itsensä turvattomaksi, mutta en myöskään halua paikkaan mihin jollakin ihonvärillä ei ole asiaa. Kyllä niitäkin paikkoja onneksi löytyy.


    • nähnyt ja kuullut

      Valitettava tosiasia on se, että Turussa ulkomaalaiset miehet aiheuttavat järjestyshäiriöitä ravintoloissa. Ymmärrän täysin portsareitten menettelyn, varsinkin kun heidän kollegansa melkein menetti näkönsä.

      En väitä, että kaikki tummahipiäiset olisivat syyllisiä, mutta valitettavasti siitä kärsivät myös syyttömät. Sitten kun pikku hiljaa osataan jo käyttäytyä ravintoloissa, niin tämän tapaiset uutiset vähentyvät...

    • Nimetön

      Olen ex järjestyksen valvoja ja voiko pokea syyttää siitä että hän arvioi tulevan asiakkaan olevan haitaksi turvallisuudelle. Se päätös joudutaan tekemään monesti nopeaan ja pikkuasioista ja lähes poikkeuksetta ne ovat hyviä päätöksiä oli asiakas sitten minkävärinen hyvänsä..
      Itselle on ollut pari kolmekertaa tunne ettei kaikki ole kunnossa mutta ei ole ollut muuta näyttöä ja olen päästänyt sisään jonka jälkeen olen katunut päätöstäni..
      Yleeens on tullut rumaa jälkeä sisällä ennenkuin olemme kerinneet väliin ja sen jälkeen on alkanut asioiden puiminen oikeudessa monella eri tasolla vuosia joka on itsellekkin rasittavaa vaikka onkin todistajan aitiossa.
      Saatika niitä viattomia joidenka kimppuun on monsti käyty kun vastaaja vain ei ole pitänyt heistä sanakaan sanomatta ja jne
      Poke vain koittaa turvata työpaikan rauhan ja asiakkaiden turvallisuuden joka on monesti pelkästään vain kolmannesta vaistosta kiinni..

    • rovasti

      Nyt pidän Sedun ravintolaa kantapaikkanani

    • rehellisen työn tekijä

      Oikein ! Suomi suomalaisille...

      • roturealisti

        Vaikka tässä on kyseessä ihan varmasti kunnon jeppe niin voin ymmärtää käytännön..jos jotain noin kamalaa on sattunut kun ulkomaalais taustainen henkilö on alkannut kekkuloida ja saanut toiselle 27tikkiä päähän yms niin käytöntö on se että nämä "pahantekiät" pidetään ulkopuolella...sedulle pointsit!


    • Seduttaja

      "Tätä on helppo kutsua rasismiksi, mutta suuri osa heistä on hyvin törkeitä meidän naisasiakkaitamme kohtaan, Koskinen väittää."

      Sanoo Koskinen joka mielellään omassa ravintolassa tiirailee kun ulkomaalaiset yrittävät Suomalaisten miesten ohella iskeä Suomalaisia kevytkenkäisiä naisia ja onnistuvatkin siinä usein paremmin kuin Suomalaiset känniset örveltäjät.

    • sitten et vaan mene

      Sedun mestoihin. On se nyt helvettiä, että kun joku tosiaan nostaa kissan pöydälle, joku hintti saa hepulin. Käy vaikka niissä h-paikoissa, sinne ei tartte jonotella.

    • vahtimestari hki

      jokaisella ravintolalla on oikeus päättää asiakkaistaan! yritäpä mustalaisena mennä helsinkin yökerhoihin. jos/kun omistan oman ravintolan tulen suosimaan suomalaisia. tämä ei tietenkään ole oikein heitä kohtaan mutta enemmistön mielipide ratkaisee!

    • kysymys...

      Jos omistaisit yökerhon ja sisään pyrkisi tyyppi, joka ulkoisten ominaisuuksien perusteella aloittaa 10% todennäköisyydellä tappelun (vaikkapa moottoripyöräjengiläinen), päästäisitkö hänet sisään? Tai jos et, kuinka suuri todennäköisyyden pitäisi olla, ettet enää päästäisi häntä sisään?

    • johannes19

      Kun ravintolassa ennen asioimattoneen ulkomaalaistaustaisen ovelta käännyttämistä "perustellaan" sillä, että tälle "on jostakin häiriökäyttäytymisestä annettu porttikielto", ollaan todella vahvalla pohjalla! Ja kun vielä todetaan ulkomaalaistaustaisista, että "suuri osa heistä on hyvin törkeitä meidän naisasiakkaitamme kohtaan", ei asiasta voi jäädä mitään epäselvää - ovelta käännyttäminen oli täysin aiheellista!

      Ja samalla tavalla aiheellista lienee, ettei Sedun paikkoihin oteta vaikkapa pitkähiuksisia miehiä, jos joku "humppatukka" on joskus aiheuttanut ongelmia. Ja tietenkään eivät myöskään noin parikymppiset, vaaleat, lyhythiuksiset miehetkään pääse sisään, jos joku moisiin tuntomerkkeihin sopiva on joskus rettelöinyt. Pakkohan sen on näin mennä tämän tapauksen logiikan vallitessa! Vai onko?

      Olen lukenut joitain kommentteja, joissa vannotaan, ettei Sedun paikkoihin enää mennä. Sinänsä tämä on ymmärrettävää, mutta ei ole - luuleeko joku, että hänen ja mahdollisesti muutaman muun henkilökohtainen boikotti Sedun paikkoja kohtaan vaikuttaa mitenkään negatiivisesti liiketoimiinsa? Kuten on jo osoitettu, on varaa valita asiakaskunta, joka olisi kyllä riittävä silloinkin, kun se koostuisi vain ja ainoastaan Sedua kuorossa ylistävistä idiooteista. Herran Jeesuksen armo olkoon kaikkien kanssa. Amen.

    • Stadilainen

      Olen jotenkin aikaisemmin vieroksunut Seduloita, mutta tämä oli hyvä uutinen! Kun lähden viikonloppuna viihteelle, taidankin suunnata vaihteeksi johonkin Sedun raflaan ihan kannatuksen vuoksi.:)

      Liian moni hyvä ravintola on mennyt pilalle kun etniset vähemmistöt ovat "ottaneet paikan haltuun".

    • byebyebye

      Kyllä sedu tietää mitä hän tekee samoin ammattimies ovella, jos sanotaan että ei niin se tarkoittaa EI ! onko tuo niin vaikeata tajuta ?, olen ollut yrittäjänä ravintolaalalla, korualalla, rakennusalalla, kyllä minä päätän kuka sisälle minun ravintolaani tulee vieraakseni tai kuka pääsee kultaliikkeeseeni sisälle, tai otanko ulkomaalaisen työhön en mielellän ota, koska se riippuu niin monista asioista, esim, joku rähjäinen ryhmä ulkomaalaisia likaiset vaatteet, ym, jo antavat varoittavan käskyn aivotoimille, ei silloin tule yksikään niistä vieraakseni ja asiakkaakseni jotka minä itse valitsen se on varmaa se että kun hälytyskellot soi niin se tajuttava liiketoiminnan kannalta että ei oteta sisään ihmisiä jotka oletetaan olevan rahattomia, kerjäläisiä, varkaita ! ja näinhän se on lue lehtiä paljonko ulkomaalaiset tekevät suomessa rikoksia niin alat käsittämään ettei ihmiseen voi luottaa ei koskaan eikä yhteenkään ihmiseen oli se sitten kuka vain, ihminen on eläin ja sekoaa viinasta pullon verran joku syrjityksi itse ajatteleva juo ja päässä liikkuu että olen vieraassa maassa eikä kukaan ole minusta kiinostunut ei saa seuraa tanssiin eikä juttuun niin silloin monilla naksuu päässä siksi kun he ovat oikeasti sellaisia miltä he näyttävät, eli vodka pullollisen verran juotuaan tämä itse itsensä naulaama ihminen voi seota ja olla aamulla murhaaja tai raiskaaja, varas. Kannattaa vain katsoa totuutta silmiin ja tutkia asioita niin tekin tajuaisitte mitä on hyvän liiketoiminnan periaatteet ei sinne ennän pääse pummit ja varkaat sisälle siksi he kyttäävät puistoissa avuttomia ihmisia jotka on ollut nauttimassa ravintolassa tms, iltaansa aamuyöhön ja joutuvat rikoksen uhriksi ja juuri se ulkolainen mikä ei pääse ravintolaan on se puskajussi joka tekee oletettavan em, rikokset.

    • huolestunut äiti

      tyttäreni on kertonut näitten ulkomaalaisten sikojen käytöksestä aivan järkyttävää..
      ei pitäisi päästä edes tähän maahan.

    • ihan oikea

      asenne.miten saman asenteen saisi vielä tarttumaan suomen päättäjiin...

    • Jamboreesz

      Sedu puhuu täyttä asiaa! Itse olen käynyt sedun omistamissa ravintoloissa siitä lähtien kun niitä alkoi Hkiin ilmaantumaan, ja voin sanoa, että Sedu tietää mistä puhuu. Ulkomaalaiset käyttäytyvät usein todella törkeästi naisia kohtaan. Esim. aikanaan Helsingin Baarikärpäsessä jouduttiin lopettamaan rapin soitto, koska naisasiakkaat olivat valittaneet toistuvasti ravintolapäällikölle mustien lähentelevän hyökkäävästi aina kun räppi lakoi soimaan.

    • en_koskaan

      nyt ainaki tietää ettei yritä sisään sinne ulkomaalaisen poikakaverin kanssa!!!
      säälittävää. aivan kuin jotku suomalaiset juopot ei tarvis porttarii, luullakseni kuitenki he ovat niitä jotka siellä kommelluksia tekee.

    • Ravintolatyöntekijä

      Hienoa Sedu!
      Kunpa pääsisi sinun ravintolaan töihin!
      Olisi jotain turvaa töissäkin, kun nämä "ulkomaalaistaustaiset" pitää naispuolisia ravintolatyöntekijöitä todella halpa-arvoisina!
      Näin "vanhana-akkana" se todella
      käy hermoille, kun kuvittelevat, että tarjoilijat kuuluu juoman hintaan!
      Hyvä että nostit kissan pöydälle!!!
      asteikolla 1-10 saat 100 Pistettä!

    • Tavan suomalainen.

      Viimein joku tosiaan ottaa pitkään tiedetyn asian esille. Olen nähnyt kuinka ulkomaalaistaustaiset käyttäytyvät ravintoloissa, ja se on tässä jo tullut esille. Myös ravintoloiden ulkopuolella käytös on ennenkuulumatonta. On seurailua kadulla ja suorasukaista ehdottelua. On siinä nainen niin kauhuissaan, ettei uskalla suutaan avata. Asiaan on vaikea puuttua, koska tuo porukka suojautuu suomalaisten rasismitabun taakse.

    • vanhemmat

      tyttäremme oli ystäviensä kanssa juhlimassa eräässä ravintolassa suomessa. Tyttäremme soitti ravintolasta keskellä yötä meille ja pyysi että tulisimme hakemaan hänet, koska hän pelkäsi mennä ulos. Lauma somaleja oli piirittänyt häntä koko illan. Yksi oli jopa vilautellut. Tytärtäni yritettiin ahdistaa myös miesten vessaan.
      Nämä lauma somalit puhuivat todella rivoja ja olivat uhkaavia. Muutamilla oli puukkokin mukana.
      He kourivat tyttöjä ja naureskelivat päälle.

      Aikapommi on tikittämässä.

    • RASISMI ON VÄÄRIN

      RASISMI ON VÄÄRIN!

      Haloo ihmiset! IHMISARVO ON IHMISARVO, IHONVÄRIIN KATSOMATTA! Luulisi Sedunkin kansainvälisenä ihmisenä ymmärtävän merkityksen. Sedullahan oli rakenteilla Thaimaaseenkin ravintola. Kuinka ihmeessä hän siellä viitsii toimia "tummahipiäisten" parissa?

      Menkää jonnekin Suomen peräkylille katsomaan kuinka kylien omat kasvatit nahistelevat toisiaan vastaan. Kaikki tyynnin valkoisia sekä suomalais-syntyisiä. Aika naivia vedota syntyperään.

    • Antsuliini

      Maassa on elettävä maan tavalla, tai maasta pois.
      Mikäli nämä etniset eivät opi käyttäytymään, niin ei ole asiaa mihinkään muuhunkaan. Oulussa on kaikki törkeimmät raiskaustapaukset näiden tyyppien tekemiä. Vain osa on saatu vastuuseen.

    • muijajärkkä

      paremmin sitä ei voisi enää sanoa! täyttä asiaa! hienoa että löytyy lisää näitä ihmisiä jotka sanovat asiat suoraan ja niinkuin ne ovat! MIKÄ SANA ALKAA N:llä JA PÄÄTTYY I:hin JA JOLLAISEKSI SOMALIA EI HALUAISI KUTSUA? -NAAPURI

      • mielipide...

        En tiedä oletko kuinka paljon liikkunut yöelämässä, mutta Helsingissä tummaihoiset tekevät määräänsä nähden selkeästi enemmän rikoksia ja aloittavat enemmän häriöitä yökerhoissa kuin kantaväestö. Tuo kielto on vahvalla pohjalla virallisten tilastojen ja kaikkien yöelämän ammattilaisten kokemuksen perusteella. Tietysti sinä tuskin tästä välität, kun et ilmeisesti halua millään uskoa, että tuohon voisi olla perusteluita.


      • vehjeilijä

        Uskoisin etteivät ole "pekkaa" pahemipia, kyllä nuo hommat suomalainenkin mies taitaa


      • ja kulttuuri
        vehjeilijä kirjoitti:

        Uskoisin etteivät ole "pekkaa" pahemipia, kyllä nuo hommat suomalainenkin mies taitaa

        Jos neljä tai useampi ulkomaalaistaustaa edustavaa henkilöä pahoinpitelee suomailaista järjestyksenvalvojaa ravintolassa , seurauksena että, sairusloma kestää 1.5 kk , katson että syy estää sisäänpääsyn on täyttynyt . Samalla esitän kysymyksen tämän lukijalle : kumpikohan ryhmä tässä tapauksessa on vähemmistö ?


      • toisaaltaja

        Käväisepä seuraamassa oululaista yöelämää. Etniset liikkuvat jengeissä. Tajuttomaksi lyötyjä tyttöjä raiskataan porukalla. He elävät meidän maksamilla verorahoilla ja vielä pahoinpitelyyn syyllistyy huomattavasti suurempi % kuin valtaväestöstä koskaan.
        Ei ystävä hyvä savua ilman tulta. Olen aina ollut rasismia vastaan, mutta rajansa kaikella. Toisaalta poket voisivat heitellä näitä suomen uusomistajia hieman herkemmin ulos kapakoista, ettei kenenkään tarvi törkeyksiä kuunnella. Ei kapakoihin mennä mieltä pahoittamaan ja kuuntelemaan mitä jokin paskiainen päästelee päin näköä tuntemattomille ihmisille.


      • suomainen mies

        Aika jännä että näit viestissäni joitain homoeroottisia piirteitä. Täytyy tuottaa pettymys, olen hetero.

        Eikö tämä ole keskustelupalsta - jos kirjoitukseni on mielestäsi epäasiallinen, varmaankin ylläpitäjältä voi pyytää viestin poistamista.

        Jos tämä Suomi on näin mahtava maa ja suomalaiset niin fiksua porukkaa, kuin chauvinistit täälläkin ilmoittavat, niin emmekö pysty asiaa hoitamaan sivistyneesti? Kiihkonne ulkomaalaisia kohtaan on naurettavaa, mitä ihmettä te pelkäätte?

        Kun järki loppuu, alkaa kiihko, kun sekään ei riitä tulee väkivalta.


      • poken silmin

        Jos työssäni arvioin riskin noin suureksi, en päästä asiakasta sisälle.Ihonväri eikä ulkomaalaisuus tosin nosta minun silmissä häiriökäyttäytymisen riskiä yhtään.

        Nyt on henkilökunnalla käynyt virhe. Virheet ovat inhimillisiä. Minulla on käynyt vastaavia virheitä työssäni myös. Sekä vaaleaihoisia että tummaihoisia kohtaan.

        Sedun kommentti oli epäasiallinen, tai se oli puutteellinen. Sedu voisi täsmentää sanomaansa, koska on myös totta että tietyissä piireissä ongelmia on suhteellisesti muita enemmän. Mun kokemuksen mukaan kuitenkin valtaosa myös maahanmuuttajista käyttäytyvät normaalisti. Täytyy muistaa, että valtavirrasta poikkeavaa seurataankin enemmän, siksi asiakkaiden mieleen jää valitettavan helposti mm. tummaihoisten tekemät lääppimiset tai naisille huutelut. Kyllä niitä tapahtuu, enkä minä sellaista ainakaan hyväksy ja heitän häiriköitsijät pihalle. Silloin sitten tietty aika äkkiä tulee pokelle huutelua mutta ei sille sitten mitään voi.

        Vähintään yhtä paljon ravintoloissa kuitenkin "kulttuuritappeluiden" aiheuttajat ovat suomalaiset, jotka huutavat rasistisia kommentteja tai käyvät jopa käsiksi, usein syyttä. Joillekin asiakkaille romaanin tai tummapintaisen ihmisen näkeminen tuntuu olevan kamala paikka. Päässä soi kai "vittu ne iskee meidän naisetkin" tai muuten jotain naksahtaa ja sitten ollaan valmiita aloittamaan raukkamainen ja humalan värittämä nimittely. Olen näitä kusipäitä uloskantaessa ihmetellyt miten nämä mammanpojat ikinä uskaltavat mennä ulkomailla baariin jos ulkomaalaisen näkeminen on noin kamalaa. Suomalaisen miehen itsetunto on kai sitten noin älyttömän huono.

        Jos joku häiritsee sinua ravintolassa, ilmoita siitä ravintolahenkilökunnalle. Poke poistaa kyllä kaikki häiriötä aiheuttajat oli ihonväri sitten mikä tahansa jos on aihetta. Ravintolat ovat kuitenkin hyvä paikka tutustua myös toisinlaisiin kulttuureihin, joten vähän järki käteen puolin ja toisin.


      • johannes19
        toisaaltaja kirjoitti:

        Käväisepä seuraamassa oululaista yöelämää. Etniset liikkuvat jengeissä. Tajuttomaksi lyötyjä tyttöjä raiskataan porukalla. He elävät meidän maksamilla verorahoilla ja vielä pahoinpitelyyn syyllistyy huomattavasti suurempi % kuin valtaväestöstä koskaan.
        Ei ystävä hyvä savua ilman tulta. Olen aina ollut rasismia vastaan, mutta rajansa kaikella. Toisaalta poket voisivat heitellä näitä suomen uusomistajia hieman herkemmin ulos kapakoista, ettei kenenkään tarvi törkeyksiä kuunnella. Ei kapakoihin mennä mieltä pahoittamaan ja kuuntelemaan mitä jokin paskiainen päästelee päin näköä tuntemattomille ihmisille.

        "Ei kapakoihin mennä mieltä pahoittamaan ja kuuntelemaan mitä jokin paskiainen päästelee päin näköä tuntemattomille ihmisille."
        -toisaaltaja

        Oikein! Kapakoihin mennään riekkumaan.

        Ulos heittämisen kriteerit vaihtelevat suuresti riippuen ravintoloista ja jonkin verran paikkakunnistakin. Joskus porukkaa heitetääni liian heppoisesti pihalle suurin piirtein siksi, ettei naama miellytä, toisinaan toiminta on kauttaaltaan ammattimaista - ja toisinaan joutuu väkisin sietämään liian löysäilyn takia jotain mölyävää känni-idioottia, joka saattaa vieläpä käyttäytyä uhkaavasti.

        Kokemuksieni mukaan näitä paskiaisia on sekä "kantaväestön" että "etnisten" keskuudessa. Syystä että minä olen nähnyt enemmän "kantaväestön" toimintaa, paskiaistoimintaa olen heidän toimestaan nähnyt absoluuttisesti enemmän kuin "etnisten" toimesta. Siihen en voine ottaa kantaa, mikä taasen on paskiaistoiminnan suhteellinen osuus kaikesta toiminnasta edellä mainituissa ryhmissä. En lähtisi välttämättä yleistämään niin kuin toisaaltaja. Herran Jeesuksen armo olkoon kaikkien kanssa. Amen.


      • johannes19
        mielipide... kirjoitti:

        En tiedä oletko kuinka paljon liikkunut yöelämässä, mutta Helsingissä tummaihoiset tekevät määräänsä nähden selkeästi enemmän rikoksia ja aloittavat enemmän häriöitä yökerhoissa kuin kantaväestö. Tuo kielto on vahvalla pohjalla virallisten tilastojen ja kaikkien yöelämän ammattilaisten kokemuksen perusteella. Tietysti sinä tuskin tästä välität, kun et ilmeisesti halua millään uskoa, että tuohon voisi olla perusteluita.

        En tiedä, oliko kirjoitukseni erityisen naiivi, mutta paljon enemmän sille oli järkiperusteita kuin sinun "vastineellesi"!

        Jos on tilastoja ja kokemuksia ulkomaalaistaustaisten rettelöinneistä, oikeuttaako tämä ilmeisesti rettelöintiin syyllistymättömän syrjimiseen taustansa perusteella? Miksei samalla tavalla syrjitä vaikkapa kaikkia vaaleita, lyhythiuksisia miehiä; sillä minä totisesti, totisesti minä sanon, olen joskus nähnyt tuollaisen rettelöivän? Huomaatko, mitä ikäänkuin "ajan takaa"?

        Yleistämällä ja yksittäisistä ihmisistä valhettelemalla ei musta muutu valkoiseksi kuin Sedun ja järjestyksenvalvontaan käyttämiensä lihapäiden mielissä. Muut, joilla musta valkoiseksi kehnoilla "argumenteilla" muuttuu, ovat yksinkertaisesti hyljänneet oman ajattelun ja mukisematta nielevät "auktoriteetin", kuten Sedun, nieluunsa tunkemaa paskaa. Herran Jeesuksen armo olkoon kaikkien kanssa. Amen.


      • Nimetön
        johannes19 kirjoitti:

        "Ei kapakoihin mennä mieltä pahoittamaan ja kuuntelemaan mitä jokin paskiainen päästelee päin näköä tuntemattomille ihmisille."
        -toisaaltaja

        Oikein! Kapakoihin mennään riekkumaan.

        Ulos heittämisen kriteerit vaihtelevat suuresti riippuen ravintoloista ja jonkin verran paikkakunnistakin. Joskus porukkaa heitetääni liian heppoisesti pihalle suurin piirtein siksi, ettei naama miellytä, toisinaan toiminta on kauttaaltaan ammattimaista - ja toisinaan joutuu väkisin sietämään liian löysäilyn takia jotain mölyävää känni-idioottia, joka saattaa vieläpä käyttäytyä uhkaavasti.

        Kokemuksieni mukaan näitä paskiaisia on sekä "kantaväestön" että "etnisten" keskuudessa. Syystä että minä olen nähnyt enemmän "kantaväestön" toimintaa, paskiaistoimintaa olen heidän toimestaan nähnyt absoluuttisesti enemmän kuin "etnisten" toimesta. Siihen en voine ottaa kantaa, mikä taasen on paskiaistoiminnan suhteellinen osuus kaikesta toiminnasta edellä mainituissa ryhmissä. En lähtisi välttämättä yleistämään niin kuin toisaaltaja. Herran Jeesuksen armo olkoon kaikkien kanssa. Amen.

        Valtaväestössä on aina osa paskiaisia. Etnisissä on osa kunnollisia. Käväise katsomassa hesan rautatieasemalla, minkäväriset naamat on kaikkein pelottavimmilla jengeillä. Herrajjeesussiunakkoon.


      • mutta...
        johannes19 kirjoitti:

        En tiedä, oliko kirjoitukseni erityisen naiivi, mutta paljon enemmän sille oli järkiperusteita kuin sinun "vastineellesi"!

        Jos on tilastoja ja kokemuksia ulkomaalaistaustaisten rettelöinneistä, oikeuttaako tämä ilmeisesti rettelöintiin syyllistymättömän syrjimiseen taustansa perusteella? Miksei samalla tavalla syrjitä vaikkapa kaikkia vaaleita, lyhythiuksisia miehiä; sillä minä totisesti, totisesti minä sanon, olen joskus nähnyt tuollaisen rettelöivän? Huomaatko, mitä ikäänkuin "ajan takaa"?

        Yleistämällä ja yksittäisistä ihmisistä valhettelemalla ei musta muutu valkoiseksi kuin Sedun ja järjestyksenvalvontaan käyttämiensä lihapäiden mielissä. Muut, joilla musta valkoiseksi kehnoilla "argumenteilla" muuttuu, ovat yksinkertaisesti hyljänneet oman ajattelun ja mukisematta nielevät "auktoriteetin", kuten Sedun, nieluunsa tunkemaa paskaa. Herran Jeesuksen armo olkoon kaikkien kanssa. Amen.

        Olen itsekin todistanut Kaukoidässä pari paikkaa, joihin oli valkoihoisilta pääsy kielletty. Läheisellä USA:n tukikohdalla oli iso osa hommassa, mutta kyllä ymmärsin, että häiriökäyttäytyminen laskee tuolla toimenpiteellä, vaikka turhauttavaahan se tottakai omalta kohdalta oli.

        "Jos on tilastoja ja kokemuksia ulkomaalaistaustaisten rettelöinneistä, oikeuttaako tämä ilmeisesti rettelöintiin syyllistymättömän syrjimiseen taustansa perusteella?"

        Minäpä teen vastakysymyksen: kuinka paljon pitää ihmisten ruumiillista koskemattomuutta ja yleistä järjestystä arvostaa, että epätasa-arvoinen kohtelu on kohtuullinen hinta niistä?


      • RAUTANYRKKI

        MAASSA MAAN TAPOJEN,LAKIEN,KULTTUURIN YMS. MUKAAN !!!!! MENKÖÖT KOTIMAAHAN HIPLAILEMAAN JOS SE ON NIIN IHMISARVOISTA ?


    • ei-blondi

      Voi Sedua voi! On tainnut kusi vallata pään tällä makkomiehellä... Setä valittaa, että ei ole naista hänellä, jonka kanssa voisi perustaa perheen. Enkä kyllä yhtään ihmettele naisen puutetta, jos mies on noin ahdasmielinen ja suvaitsematon ja omaa Aatamin-aikaisen käsityksen maailmanmenosta. Varmaan ko. nainen joutuisi Sedun "onnelassa" sinne, minne nainen kuului v. 1 ja 2 eKr. eli nyrkin ja hellan väliin. En mene minäkään Koskisen kuppiloihin, koska olen aika tummahiuksinen suomalaiseksi... En ehkä pääsisi sisään... :-D

    • äänestetään

      Sedu on ensimmäinen suoraselkäinen suomalainen mies aikoihin, joka ei tyydy vain yleisönosastokirjoitteluun. Hyvä Sedu. Asetu ehdokkaaksi, äänestän heti!!!!

    • puhetta

      sinun laisia ei niissä yökerhoissa varmaan kaivatakaan. Parempi ku pysyy poissa, jotka ei kestä kulttuuritodellisuutta. Naisena olen sedun kanssa aivan samaa mieltä.

    • jjoo

      pysy vaan poissa.

    • sinccu

      Joo, mä olen kyllä sedun portsarien kanssa samaa mieltä. Olen itekin työskennellyt portsarina noin seitsemän vuotta eri paikoissa, ja täytyy kyllä sanoa että osa ulkomaalaisista on todellakin erittäin eitoivottuja asiakkaita. Joten helpommalla pääsee kun ei ota kyseisiä tyyppejä sisään ollenkaan. Tottakai sieltä alkaa huuto että ollaan rasisteja ja ties mitä sikoja, mutta sehän vaan omalta osaltaan todistaa sitä käyttäytymistä....!
      Ravintolalla on aina oikeus valita asiakkaansa! Eihän toki saisi yleistää, mutta ainakin omalta osaltani kokemukset ovat enemmän negatiivisia kun positiivisia.

    • Saanatyttö

      Olet mies!

      • suosin rauhaa

        mieluummin menen kyllä paikkaan missä sählämit eivät tarraa kiinni kaikenaikaa. - Oikea periaate SEDU!


    • tässä ole

      kysymys rasismista vaan joukosta tummaihoisia nuorukaisia jotka terrorisoivat Turun yöelämää . Ja on vain ajan kysymys milloin "räjähtää" ja silloin ei enää poliisikaan pysty ylläpitämään yleistä turvallisuutta , ellei puutu siihen NYT .

    • harasoo

      No jo on taas aikoihin eletty. Ulkomaalaiset voikin niin hyvin niputtaa. Saako ruotsalainen "käännytyksen" ovella? Ja muutenkin, haloo, suomalaiset käyttäytyykin niin hyvin aina noissa paikoissa. Kaatokännissä örisee nii miehet ku naisetkin.

    • mansesterynited

      Mikä ihme noissa kommenteissa on ala-arvoista? Jos tietty ulkomaalaistaustainen porukka kähmii naisia ja käyttäytyy huonosti, niin et sinä itkullasi asiaa miksikään muuta. Eiköhän Sedu aika hyvin ole selvillä, mitä baareissansa tapahtuu. Vai eikö ulkomalaisista saa sanoa mitään negatiivista? Ovatko ne jokin suojelukohde?

      Sedulle kiitos, koska on yksi harvoja, jotka uskaltavat avata suunsa.

    • vanha rva

      Oikein että joku sanoo ääneen sen minkä kaikki, ainakin naiset tietävät:
      eivät kaikki, mutta monet, hyvin monet ulkomailta muuttaneet miehet käyttäytyvät avoimen vihamielisesti naisia kohtaan ravintoloissa, kahviloissa ja yleensäkin julkisilla paikoilla.

    • vwxyz

      Oikein että joku sanoo ääneen sen minkä kaikki, ainakin naiset tietävät:
      eivät kaikki, mutta monet, hyvin monet ulkomailta muuttaneet miehet käyttäytyvät avoimen vihamielisesti naisia kohtaan ravintoloissa, kahviloissa ja yleensäkin julkisilla paikoilla.

    • ...

      Mennäänpä rapakon taakse jossa herra (taiteilija)nimeltään P.Diddy on perustanut tasokkaan ravintolaketjun joka suosii ensisijaisesti afroamerikkalaisia asiakkaita, koska "ovat kokeneet syrjintää aikaisemmin"

      Näinhän se on, ihmiset hakeutuvat kaltaistensa seuraan.

      Sedu menettelee aivan oikein: henkilö joka edustaa jotain "poikkeavaa" on selvä turvallisuusriski, varsinkin alkoholia tarjoavissa paikoissa. Ei Armeija-asuistakaan päästetä sen takia sisälle että pukukoodi on väärä, vaan että kaiken maailman "nollaa! nollaa!" tyypit eivät tulisi avautumaan....

    • q23w

      Oikein että joku sanoo ääneen sen minkä kaikki, ainakin naiset tietävät:
      eivät kaikki, mutta monet, hyvin monet ulkomailta muuttaneet miehet käyttäytyvät avoimen vihamielisesti naisia kohtaan ravintoloissa, kahviloissa ja yleensäkin julkisilla paikoilla.

    • kjlkjhöl

      Pysyköön mamut omissa oloissaan ja painukoon vaikka vittuun täältä jos eivät osaa käyttäytyä.
      Pitääkö niitä silitellä jos pahojaan tekevät? Samat rangaistukset kuin Suomalaisillekkin ( joka hyvinkin monessa tapauksessa ei ole sama ) Esimerkki-Suomalainen raiskaa 1-2 vuotta ehdotonta mamu tekee saman-päänsilitystä. Sitten, jos ne saavat tuomion samasta mistä Suomalainenkin, niin se on rasismia. Eli näiden mamujen pitäisi antaa tehdä mitä vaan sanktioita saamatta.

      Tänne tullaan hakemaan turvapaikkaa, mutta eletään kuin porsaat karsinassa, välittämättä meidän maamme laeista. Jos haetaan turvapaikkaa, niin se käsittääkseni tarkoittaa myös sitä että noudatetaan meidän kulttuurimme lakeja eikä eletä niin kuin lystätään. Eli kaikki rikoksia tekevät mamut omaan maahansa tuomioita saamaan ja kärsimään. Taitaa olla vaan tuomiot pikkasen erilaisia kun täällä :) Mutta silitellään vaan niiden päätä ja siitähän ne oppii että saa tehdä lähestulkoon mitä vaan saamatta rangaistusta.

    • jeppe1964

      Suomalaisten oma kateus ja uusien asioiden pelko aiheuttaa sen miten he kohtaavat ihmiset.
      Perus suomalainen haluaa olla se erakko joka asuu omassa elin tilassa johon ei mahdu muuta kuin se ja ne asiat mitka han on hankkinut ja saanut.
      Ollaan kuin kollit omalla reviirilla.
      Ei haluta oppia uutta tai tutustua uusiin asioihin ,koska ollaan niin kiinni siina vanhassa "ruutupaitaluukissa"
      Suomalaisilla on ihme kasitys asumisesta jossain lintukodissa missa koskaan ei tuule eika sada....
      Kun sitten muutama tippa sadetta saadaan ...koko systeemi kaatuu...
      Itse matkustan ympari maailmaa ja havettaa olla suomalainen jos asiat on nain....
      Koska meidat otetaan vastaaan muissa maissa todella hyvin...tosin on monia maita jotka ei edes tieda mika suomi on...etta se siita meidan suuruudesta...
      Minun mielesta Ravintoloitsija on anteeksi pyynnon velkaa,,,typeraa ja ennakkoluuloista kayttaytymista...

      • mie vaan

        pelko on ihan aiheellista...

        "tosin on monia maita jotka ei edes tiedä mikä Suomi on"

        Eli toisin sanoen jenkeiksi ne meitä siellä luulee...


      • ..--..

        "Suomalaisten oma kateus ja uusien asioiden pelko"

        -Eli se, että maahanmuuttajat ahdistelevat suomalaisnaisia baareissa ja hakkaavat porukalla tuoppeja käyttäen suomalaisia on suomalaisten oma vika? :)


        "Ei haluta oppia uutta tai tutustua uusiin asioihin"

        -Tässä tapauksessa siis naisten kähmiminen baarissa ja tuopilla hakkaaminen ovat uusia ja omaksuttavia asioita.


        "Suomalaisilla on ihme kasitys asumisesta jossain lintukodissa missa koskaan ei tuule eika sada"

        -Olet aivan oikeassa. Haluaisitko sinä luopua siitä lintukodosta?


        "Itse matkustan ympari maailmaa ja havettaa olla suomalainen jos asiat on nain"

        -Oho. Sait kaksi pahinta klisettä mahtumaan yhteen lauseeseen. Mitäs jos joskus matkustaisit Alanyaa kauemmaksi?


        "Koska meidat otetaan vastaaan muissa maissa todella hyvin"

        -Koska suomalaiset käyttäytyvät ulkomailla pääsääntöisesti hyvin, poikkeuksena ehkä Viro ja Thaimaa sekä suomalaisnaiset esim. Turkissa. Suomalaiset itsekin ottavat suurimman osan maahanmuuttajista vastaan todella hyvin, niin kauan kuin maahanmuuttaja elää maassamme maamme tavoilla. Kannattaisi tosiaan harrastaa matkailua esimerkiksi jyrkästi islamilaisiin maihin tai Afrikkaan, niin saisit kokemusta "hyvästä" vastaanotosta. Mene sinne toteuttamaan omaa kulttuuriasi, niin saat kuulan kalloosi.


        "tosin on monia maita jotka ei edes tieda mika suomi on...etta se siita meidan suuruudesta..."

        -Ketä kiinnostaa Suomen suuruus ja mihin tämä lause liittyy? Kyllä Afrikassa ja Lähi-Idässä tiedetään Suomi ja Suomen rikkaus liiankin hyvin.


        "Minun mielesta Ravintoloitsija on anteeksi pyynnon velkaa,,,"

        -Totuutta ei siis saa sanoa, jos se koskee ulkomaalaisia ryhmiä ja on negatiivinen.


        "typeraa ja ennakkoluuloista kayttaytymista..."

        -Mutta tuopilla hakkaaminen ja naisten kähmiminen luvatta ei ole?


        Minua hävettää suomalaisuudessa lähinnä tämä tiettyjen maahanmuuttajaryhmien nöyristely ja kaiken sormien läpi katselu. Miksi ihmeessä ongelmista ei saa puhua ääneen ilman että joku kukkahattutäti alkaa huudella rasistiksi ja häpeää olla suomalainen.

        Pahinta punaniskaisuutta tässäkin viestiketjussa osoittaa se, että "ulkomaalaisia" pidetään niin hienona ja jotenkin eksoottisena asiana, että joillakin on kauhea tarve kääntää kaikki heidän mukana tuomaan idiotismi suomalaisten syyksi. Ikään kuin ulkomaalaisilla ei olisi mitään vastuuta itsestään.


      • yjgyj

        sut pitäs pudottaa johki kiihko islamilaiseen maahan jossa naisten asema "ihana"!


      • dghgfh

        niin.. miten se on niin vaikeata myöntää että keskimäärin ulkomaalaiset aiheuttaa enemmän häiriötä suhteessa määräänsä yöelämässä ja siksi ovat haitaksi enemmän kuin hyödyksi. piste.


      • Huh huh...

        "Noh, Suomi on aika junttila. Huomaahan sen jo alkoholi käyttäytymisestä."

        Jos Suomi on junttila, sen huomaa pikemminkin kaltaistesi naiivien maailmanparantajien huonosta itsetunnosta. Hoet samaa ulkoa oppimaasi mantraa kuin paraskin buddhisti, eikä mikään tosiasia uppoa päähäsi. Olet kuin jossain huumekoukussa, niin fanaattinen on kantasi näihin asioihin!

        Tämä on klisee, mutta koitahan ihan oikeasti käydä joskus Kanarian saaria pidemmällä, niin tajuat miten hieno ja suvaitsevainen paikka Suomi oikeastaan onkaan. Itse olen rundannut maapallon ympäri kahdesti (tai no oikeastaan puolitoista kertaa), ja vaikka muuallakin on mukavaa, harvemmassa paikassa on siirtolaisella yhtä lokoisat oltavat kuin Suomessa!


      • ..--.. kirjoitti:

        "Suomalaisten oma kateus ja uusien asioiden pelko"

        -Eli se, että maahanmuuttajat ahdistelevat suomalaisnaisia baareissa ja hakkaavat porukalla tuoppeja käyttäen suomalaisia on suomalaisten oma vika? :)


        "Ei haluta oppia uutta tai tutustua uusiin asioihin"

        -Tässä tapauksessa siis naisten kähmiminen baarissa ja tuopilla hakkaaminen ovat uusia ja omaksuttavia asioita.


        "Suomalaisilla on ihme kasitys asumisesta jossain lintukodissa missa koskaan ei tuule eika sada"

        -Olet aivan oikeassa. Haluaisitko sinä luopua siitä lintukodosta?


        "Itse matkustan ympari maailmaa ja havettaa olla suomalainen jos asiat on nain"

        -Oho. Sait kaksi pahinta klisettä mahtumaan yhteen lauseeseen. Mitäs jos joskus matkustaisit Alanyaa kauemmaksi?


        "Koska meidat otetaan vastaaan muissa maissa todella hyvin"

        -Koska suomalaiset käyttäytyvät ulkomailla pääsääntöisesti hyvin, poikkeuksena ehkä Viro ja Thaimaa sekä suomalaisnaiset esim. Turkissa. Suomalaiset itsekin ottavat suurimman osan maahanmuuttajista vastaan todella hyvin, niin kauan kuin maahanmuuttaja elää maassamme maamme tavoilla. Kannattaisi tosiaan harrastaa matkailua esimerkiksi jyrkästi islamilaisiin maihin tai Afrikkaan, niin saisit kokemusta "hyvästä" vastaanotosta. Mene sinne toteuttamaan omaa kulttuuriasi, niin saat kuulan kalloosi.


        "tosin on monia maita jotka ei edes tieda mika suomi on...etta se siita meidan suuruudesta..."

        -Ketä kiinnostaa Suomen suuruus ja mihin tämä lause liittyy? Kyllä Afrikassa ja Lähi-Idässä tiedetään Suomi ja Suomen rikkaus liiankin hyvin.


        "Minun mielesta Ravintoloitsija on anteeksi pyynnon velkaa,,,"

        -Totuutta ei siis saa sanoa, jos se koskee ulkomaalaisia ryhmiä ja on negatiivinen.


        "typeraa ja ennakkoluuloista kayttaytymista..."

        -Mutta tuopilla hakkaaminen ja naisten kähmiminen luvatta ei ole?


        Minua hävettää suomalaisuudessa lähinnä tämä tiettyjen maahanmuuttajaryhmien nöyristely ja kaiken sormien läpi katselu. Miksi ihmeessä ongelmista ei saa puhua ääneen ilman että joku kukkahattutäti alkaa huudella rasistiksi ja häpeää olla suomalainen.

        Pahinta punaniskaisuutta tässäkin viestiketjussa osoittaa se, että "ulkomaalaisia" pidetään niin hienona ja jotenkin eksoottisena asiana, että joillakin on kauhea tarve kääntää kaikki heidän mukana tuomaan idiotismi suomalaisten syyksi. Ikään kuin ulkomaalaisilla ei olisi mitään vastuuta itsestään.

        Suomalaisethan ei tunnetusti hakkaa naisiaan tai lyo tuopilla ketaan...ja kiitos matkailu vinkista,tosin olen itse ent. muslimi ja nykyaan kristitty joten ns.muslimaat on tuttuja...ja olen mies puolinen syntynyt suomessa isani on libyasta,,,itse emme ole rasistia kohdanneet...mutta esim.naapurissa asuvat SUOMALAISET romanit joutuvat elamaan sen kanssa joka paiva.


      • ..--..

        "Ainoat tuopilla hakkaamiset ja naistenkähminnät joita olen nähnyt, on tuolloinkin tekijänä ollut se perusjuntti suomalainen."

        -Hmm.. Kummallakahan on parempaa tietoa asiasta. Tavallisella baarinkäyttäjätytöllä vai 50 ravintolan omistavalla miehellä? :)

        On se tosiasioiden tunnustaminen ikävä juttu.


      • bulgarianhoitajat
        buku kirjoitti:

        Suomalaisethan ei tunnetusti hakkaa naisiaan tai lyo tuopilla ketaan...ja kiitos matkailu vinkista,tosin olen itse ent. muslimi ja nykyaan kristitty joten ns.muslimaat on tuttuja...ja olen mies puolinen syntynyt suomessa isani on libyasta,,,itse emme ole rasistia kohdanneet...mutta esim.naapurissa asuvat SUOMALAISET romanit joutuvat elamaan sen kanssa joka paiva.

        ja libyahan on tunnetusti ei-rasistinen ja muukalaisystävällinen paikka :DDDD


      • ölkä

        Mulle on käynyt kaksi kertaa niin että en ole päässyt ravintolaan.

        Ensimmäisellä kerralla silmät punotti heinänuhan vuoksi ja poke sanoi että "olet liian humalassa" eikä muita selityksiä kuunneltu. Siispä menin toiseen ravintolaan.

        Toisella kerralla portsari sanoi että "meille ei pääse ulkomaalaiset kun paikalliset miehet ei tykkää siitä ja tulee kimppuun". Siispä menin toiseen ravintolaan.

        Eka kerralla portsari oli väärässä. Siinä syrjittiin punasilmäisiä. Mutta virheitä sattuu, niinkuin ilmeisesti tälle Turun portsarillekin.

        Toisella kerralla portsari oli ilmeisesti kokemuksen perusteella oikeassa, en ole katkera jos vältyin tappelulta. Ja kokemuksesta se Sedukin puhuu niinkun moni silminnäkijä kertoo.

        Eka tapaus oli Suomessa ja tämä jälkimmmäinen Koreassa. Paikallinen alkoholikäyttäytyminenkään ei mitenkään häviä suomalaiselle, kyllä siellä näkee suorituksia joille suomalainen jää kakkokseksi.

        Eli ei tässä nyt mikään maailman pahin takapajula olla. Samat ongelmat on muuallakin. Erona on vaan se että täällä se on pieni porukka joka aiheuttaa häiriötä, joten on mahdollista pistää porukka "jäähylle" siihen asti että opitaan käyttäytymään - jos opitaan. Vai onko olemassa jokin muu keino jolla ravintoloihin saadaan rauha aikaan, jos ketään ei saa kieltää käymästä?

        Vaikka sanotaan että "parempi kymmenen syyllistä vapaana kun yksi syytön vankilassa" niin ei se kerran aiheetta käännytetyksi tuleminen nyt niin paha juttu ole, jos vastaavasti saadaan pidettyä iso joukko häiriöntuottajia ulkona. Vaihtaa paikkaa niin kuin minäkin.


      • Suomalainen nainen

        Mitä sinä määyt? Jos et ole tyytyväinen elämääsi tässä maassa, niin miksi et ota koulutettuna ihmisenä katsettasi ulkomaille??

        Mitä sinä itket, oletko masokisti?

        Nappaa mukaasi lauma kouluttamattomia taskuvarkaita, Uskon, että teillä tulee älykästä keskustelua sekä opit sinäkin käden taidot. Akateemisesti voit pestä suvun pyykit, tehdä ruuat sekä pitää koko suvun miehet tyytyväisenä seksin saralla. Näin toimitaan esim. Turkissa.

        Sinun kaltaiset ihmiset vastustivat tämän maan itsenäisyyttä viime vuosisadan alussa. Heitä kutsuttiin punaisiksi..


      • ongelma...

        "Kai mä nyt tiedän miten asiat ovat."

        Ongelma piileekin juuri siinä, että teinin varmuudella _luulet_ tietäväsi, miten asiat ovat.


      • luiyfkutfifuyfufkuf

        kirjoitustyylisi ja epäasiallinen ylimielinen saarnaava asenteesi eivät kyllä tee ainakaan hyvää asiallesi.

        Lue vaikka itse viestisi uudestaan muutaman päivän kuluttua niin näet mistä puhun.


      • koomikkko

        Tyypillinen vasuripaska. Uskotaan pikkulapsen uskolla johonkin (=suvaitsevaisuus) ja luullan että aikuiset ihmiset alkavat uskoa siihen kunhan vain sitä toistaa tarpeeksi usein. Lapsellista toistoa tehostetaan aina vastustajien (=90% Suomen kansasta) haukkumisella junteiksi ja ääliöiksi. Sitten kun lopulta kommaripaskalle menee jakeluun että normaalit ihmiset hahmottavat maailmaa kokemuksiensa ja faktojen perusteella niin tiedostava vetäytyy keskustelusta koska 'Turha on teille mitään selittää, kun idiotismi vaan syvenee. Kai mä nyt tiedän miten asiat ovat. '

        Tässä on taas yksi tyyppiesimerkki miten suvaitsevaisuus ja muu vasuripaska nojaa ylitunteellisten vajokkien pohjattomaan tyhmyyteen.


      • koomikkko

        Tyypillinen vasuripaska. Uskotaan pikkulapsen uskolla johonkin (=suvaitsevaisuus) ja luullan että aikuiset ihmiset alkavat uskoa siihen kunhan vain sitä toistaa tarpeeksi usein. Lapsellista toistoa tehostetaan aina vastustajien (=90% Suomen kansasta) haukkumisella junteiksi ja ääliöiksi. Sitten kun lopulta kommaripaskalle menee jakeluun että normaalit ihmiset hahmottavat maailmaa kokemuksiensa ja faktojen perusteella niin tiedostava vetäytyy keskustelusta koska 'Turha on teille mitään selittää, kun idiotismi vaan syvenee. Kai mä nyt tiedän miten asiat ovat. '

        Tässä on taas yksi tyyppiesimerkki miten suvaitsevaisuus ja muu vasuripaska nojaa ylitunteellisten vajokkien pohjattomaan tyhmyyteen.


    • mäkin

      Boikotoin sedun ravintoloita, ensiksi otetaan helvetin kalliit maksut 2 kertaan ja sen jälkeen kiskotaan pihalle niskasta humalaisen käytöksen takia. Törkeetä, eikö portsareitten pitäisi jo ovella tunnistaa että onko asiakas ravintolaan liian humalainen vai ei. Vai jaetaanko sedun ravintolassa nämä asiakkailta huijatut rahat illan päätteeksi? Todella törkeää, näin tapahtuu ainakin Lahdessa, epäonnelassa. Hyi Hyi ja vielä kerran hyi!

    • Mene mutta älä kuluta rahaa. Limua vaan ja varovasti. Vähenevää rahaa se Sedukin ymmärtää.
      Toivottavasti kaveri nostaa syytteen muutenhan kaveri hyväksyy toiminnan.
      Olisi aika kornia olla pokena ravintolassa jonne ei itse pääsisi taustansa perusteella asiakkaaksi.

    • oumaikaad

      Tämä viestiketju on hyvä esimerkki siitä, kuinka tosiasioiden lausuminen ääneen on kuin sohaisisi tikulla muurahaispesään.

      Itse en Sedun baareihin aio mennä, mutta olen kyllä mukana, jos patsasta pystytetään.

    • faktaasuomesta

      Vuonna 2005 Oikeusministeriön tilastojen mukaan ulkomalaiset (2% Suomen väestöstä) teki 27,5% raiskauksista Suomessa. Tämä ei ainakaan todista Sedun kommenttia "naisten arvostuksen puutteesta" vääräksi.

      Ennen kuin alatte itkeä, että "kyllä suomalaisetkin raiskaavat ja suurin osa jää tuomitsematta" niin kerron, että suhteellisesti eniten perheväkivaltatapauksista (sis. raiskaukset) jää piiloon maahanmuuttajaperheissä.

      • adfasdfasdfasdf

      • siitä johtuu
        adfasdfasdfasdf kirjoitti:

        Raiskaukset ovat lisääntyneet viime vuodesta 55 %, löytyy keskeltä uustista pienellä. Mistä johtuu???

        http://www.yle.fi/uutiset/kotimaa/id65153.html

        Mä ehdotankin että sossu alkaa antamaan ulkomaalaisille seksiä niin raiskaukset vähenee.


      • ihmettelevä!
        siitä johtuu kirjoitti:

        Mä ehdotankin että sossu alkaa antamaan ulkomaalaisille seksiä niin raiskaukset vähenee.

        Suomessakin ulkomaalaisnaisia..Eivätkö he kelpaa ulkomaalaismiehille!??


    • White Power

      Helvetin hyvä, että joku uskaltaa sanoa ääneen sen mitä kaikki ajattelevat tuosta loiskuonasakista!

    • Pikkupimppi

      Nyt ollaan oikealla asialla.

    • Mutta nyt menen

      En ole ennen käynyt Koskisen paikoissa, johtuen siitä, että itse ravintolassa töissä, eikä huvita vapaa-aikaa viettää ko. paikoissa,
      mutta nyt on pakko mennä kannatuksen vuoksi!
      Hitto, Koskinen, sinä pelastat meidät työläiset , kun puhut asiaa!! Kiitos! Kiitos! Kiitos!

    • Borneo

      Kun joku sanoo että maahanmuuttajat tekevät suhteessa väkilukuun eniten rikoksia, vetävät monet ässän hihasta joka kuuluu näin:

      "tekeväthän suomalaisetkin rikoksia"

      Eli toisin sanottuna tällä lauseella tarkoitetaan sitä että koska suomalaiset tekevät rikoksia, hyväksytään myös maahanmuuttajien tekemät rikokset...

      tilastot puhuvat puolestaan, ei siinä akateemista koulutusta ja puolen vuoden vaihto-oppilaskautta Välimerellä tarvita, jotta tämän ymmärtäisi...

      • eivät osaa

        ajatella noin monimutkaisia asioita. On todella naurettavaa vedota suomalaisten teemiin rikoksiin. Tottakai niitä rikoksia tapahtuu mutta jokainen ulkomailta Suomeen tullut rikollinen on liikaa ja välitön karkoitus on ainoa vaihtoehto.

        Suomessa on ollut ja aina tulee olemaan rikollisia omasta takaa, miksi niitä täytyy tänne rahdata ulkomailta lisää veronmaksajien elätettäväksi?


    • KTM & OTK

      Loistavaa!

      Ensimmäinen tosissaan otettava julkkis, joka uskaltaa ilmaista mielipiteensä noista maahanmuuttajista.

      Kommentti ei todellakaan ollut rasistinen tai yleistävä. Se nyt vaan sattuu olemaan totta!

      Yrittäjä haluaa palvella mahdollisimman hyvin asiakkaita, jotka ovat hänelle tärkeitä. (nämä kauniit naisasiakkaat houkuttavat myös muita ihmisiä baariin)

      Harrastamalla tietynlaista sisäänpääsypolitiikkaa baarin ovella saadaan baarista viihtyisämpi, tasokkaampi ja tietysti suositumpi.

      Jokaisella yökerholla tulisi olla mahdollisuus valita asiakkaansa perustelelematta valintoja millään tavalla!
      Kyllä noita kuppiloita jokaiselle tässä maassa riittää!

      • Samaa mieltä oleva

        Juuri näin. Joku tuossa aikaisemmin syytti Sedua "ennakkoluuloseksi" ja joku toinen, ylhäältä alas katsova ja julistava kertoi syyksi suomalaisten "toiseuden pelon". Heh heh.

        Mitä ennakkoluuloja Sedulla ja kumppaneilla on? Heillä on omakohtaista kokemusta, ei siinä yhteydessä voi puhua ennakkoluuloista.

        Toivottavasti muutkin palvelualojen yrittäjät työntekijöineen avaavat vihdoin sanaisan arkkunsa tässä asiassa.


    • väärässä

      Mutta oletteko koskaan pannut merkille, millaisia suomalaisia tyttöystäviä somaleilla on.
      Yleensä nämä henkilöt ovat tukevia, huonosti koulutettuja ja muutenkin (ei ainakaan meikäläisen ihanne naisia).

      Tunnetteko yhtään hyvin koulutettua suomalaista naista joka seurustelisi somalin kanssa???
      Missä vika?

      Kuitenkin juuri näistä itsestään huolen pitävistä, tyyliikäistä naisista somalit ovat kiinnostuneita ja lääppivät heitä baareissa.

      • random fake name

        Miksi yksikään hyvännäköinen menestyvä nainen, jolla on varaa valita, olisi missään tekemisissä somalisaastan kanssa?


      • ----__-__-_____
        random fake name kirjoitti:

        Miksi yksikään hyvännäköinen menestyvä nainen, jolla on varaa valita, olisi missään tekemisissä somalisaastan kanssa?

        Rumille naisille on pienestä pitäen vanhemmat, kaverit, sukulaiset ja joissain tapauksissa kallokutistajat takoneet päähän, että sisäinen kauneus on tärkeintä.

        Ja kun se niin ihana somali mies sitten löytyy niin aletaan haukkumaan kaikkia rasisteiksi, jotka vain kertovat tositarinoita tosielämästä.

        Rajansa sisäisellä kauneudellakin...


      • Poison.
        ----__-__-_____ kirjoitti:

        Rumille naisille on pienestä pitäen vanhemmat, kaverit, sukulaiset ja joissain tapauksissa kallokutistajat takoneet päähän, että sisäinen kauneus on tärkeintä.

        Ja kun se niin ihana somali mies sitten löytyy niin aletaan haukkumaan kaikkia rasisteiksi, jotka vain kertovat tositarinoita tosielämästä.

        Rajansa sisäisellä kauneudellakin...

        Jaha, että länsimaisen kauneusihanteen mukaisesti kauniit naiset, eivät seurustele häiritsevästi käyttäytyvien somalien kanssa, ja ne vähemmän viehättävät ovat tietenkin epätoivoisia luusereita jotka eivät menesty elämässä ja vaihtoehtojen vähyyden edessä hyökkäävät ensimmäisen suostuvaisen kimppuun? Just just. Tiedänpähän aika monta naista jolla olisi sana jos toinenkin tuohon sanottavana, joillekin ihmisille siinä parin valitsemisessa tosiaan on tärkeää muutkin kriteerit kuin ulkonäkö (monet niistä huonosti käyttäytyvistä somaleista on ihan ok näköisiä, arvomaailmasta en sitten mitään sano). Rautatieasemalla muuten näkee päivittäin 13-17-vuotiaita suomalaisia teinityttöjä, jotka ovat sinänsä varmaan ihan nättejä jos sen pakkelikerroksen alle nyt näkee, jotka tykkäävät näiden jengien kanssa hengata, missähän vika?


    • Mafasfd

      Ainakaan muutama vuosi sitten ei tiettyhin Turun baareihin päässyt sisään jos oli varusmies ja palveluspuku päällä. Varusmiehet kuulemma tappelivat liikaa.

      Mitäs syrjintää tämä sitten on??????????????

      Ei jääty muitten solttujen kanssa itkemään vaan mentiin paikkoihin, joihin päästiin sisään.

    • Juntti?!?!?!

      Olenko JUNTTI jos haluan pitää Suomen suht turvallisena maana, "lintukotona"? Onko siinä jotain pahaa? Tilastot kertovat faktaa, samoin ystävieni kokemukset; kaksi ystävääni ovat olleet pelottavissa tilanteissa missä olisi voinut käydä pahasti. Molempia seurattin ensin autolla, sen jälkeen mies nousi ja tuli luokse ahdistelemaan, toiselta ystävältäni repesi vaatteet. Onneksi pääsi karkuun. Lienee turha sanoa että molemmat tekijät olivat ulkomaalaisia... Tästä syystä kuljen nykyään yöllä taksilla kotiin.

      Suomessa on tarpeeksi rikollisia ja raiskaajia omasta takaa, en halua niitä tänne lisää!!!!!

      Tervetuloa Helsinkiin katsomaan miten asiat on.

    • Isänmaan puolesta!

      Sedu tietää hyvin, että Suomi Suomalaisille on ainoa oikea metodi!

    • Pysyn kotona

      Kaiki suomen hyysärit. Tervetuloa öisin katselemaan näitä erittäin agressiivisia "susilaumoja " turun yökerhoihin.
      Voisitte ehkä vähän korjata mielipiteitänne.

    • epäileväksi

      Nämä viattomat, herkät sekä väärinkohdellut ulkomaalaiset on syystäkin epäillyttäviä. Lue lisää, toivottavasti seriffi antaa ihmisten tutustua syistä, miksi Suomalaiset ovat epäluuloisia muista kulttuureista tulleita kohtaan: http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1421693 tässä toinen: http://www.iltasanomat.fi/uutiset/ulkomaat/uutinen.asp?id=1421664 ja kolmas: http://www.iltasanomat.fi/uutiset/ulkomaat/uutinen.asp?id=1421670 neljäs: http://www.iltalehti.fi/uutiset/200708136458636_uu.shtml viides: http://www.iltalehti.fi/uutiset/200708136457566_uu.shtml kuudes: http://www.iltalehti.fi/uutiset/200708136456250_uu.shtml Nämä kaikki uutiset reilun viikon ajalta.

      • kaltaisia

        tarvitsee Turku lisää. Siinä oli aikoinaan sellainen "poke" Noirissa ja muissa paikoissa ettei ulkomaalaiset hilluneet.

        Hyvä Sedu! Hyvä Ola!


    • PaavoPoika

      Sankari! Taidankin heti perjantaina mennä onnelaan ja kaataa kurkustani paljon viinaa, jotta sedu saa lisää rahaa, on ne meinaan ansainnut. En itsekkään yhtään pidä romaneista, tai somaleista ravintoloissa, aina ovat haastamassa riitaa, ja lääppivät ihan tuntemattomia naisia!

    • Guiri

      Kannatan Sedua sillä sama systeemi toimii monissa muiaakin maissa EU:nkin sisällä. Itse asun Espanjassa ja mulla on vaikeukisia päästä sisään joskus sillä ovimies luulee itäurooppalaiseksi huoraksi (Suomi luetaan täällä Itä-Eurooppaan ja ihan yleisesti ajatellaan että olen täällä Espanjassa paremman elintason takia vaikka olin Erasmusvaihtari ja nyt töissä).
      Joissain paikoissa täällä Afrikkalaiset todella käy käsiksi eikä siitä välietetä koska olen ulkomaalainen...espanjalaiset miehet eivät käyttäydy niin ainakaan espanjalaisia tyttöjä kohtaan, jos kourisivat yms niin espanjalaiset tytöt vetäisivät litsarit poskelle!Toisaalta siinä mielessä mua kohtaan käyttäydytään paremmin kuin Suomessa että vaikka olen aika läski enkä mikään ruusu niin ei mua ainakaan suoraan haukuta kuten Suomessa ihan suomalaisten miesten taholta, jossa dicoissa yms sain kuulla olevani läski ja ruma joka kerta....

      Joten hyvä systeemi tämä, kaikissa maissa sisäänpääsy vaan niille jotka ovat sen maan kansalaisia, eli esim. Tukholmassa ei sisäänpääsyä suomalaisille eikä Hesassa ruottalaisile, sama juttu porttari suomalaisille blondimiehille vaikka Kreikan turistimestoissa (he voivat olla itäeuroopan mafiaa yms).

      Olisi kivaa olla "kuningaskansan" edustaja mutta valitettavasti täällä asuessa on liiat luulot ropisseet sen suhteen kun Suomea pidetään ns. "huonona" maana täällä...joten ymmärrän noita Suomen ulkomaalaisia siinä mielessä että ei se syrjintä tunnu kivalta mutta sitä vaan tapahtuu, myös suomalaisille ulkomailla.

      • eik kaikille

        En tiedä onko jollekin tapahtunut noin oikeasti vai onko se pelkästään kuulopuhetta. Minä ainakin olen pääsyt sisälle sedun bailupaikkoihin italialaisen poikaystäväni kanssa ilman mitään ongelmia mukavaa on ollut :)


    • Tänään Onnelaan=)

      Tää onkin erinomainen uudistus. Kaikki ahmed-ahneet saakin olla mun puolesta pitserioissaan uuni kuumana valmistamassa meikäläiselle kännimättöö.

      Muutenkin epäilyttävii äijii nää turkkilaiset ym. Koskaan ne ei ota kunnolla viinaa, laumassaan vaan tarkkailee menoa. Ja sitten kun joku humalainen suomineito menee lavalle jamittaa, niin nää syöksyy heti piirittämään. Pahemman luokan hyväksikäyttäji koko sakki.

      Suomalainen mies kun menee pokailemaan kännistä suomityttöä, niin hän on itsekin yleensä aika päreessä. Tää tuntuu jotenkin reilummalta noin naisten näkökulmasta katsottuna. Ja suomalainen mies yleensä tajuaa mitä tarkoittaa, kun nainen sanoo EI! Toisin kun nämä pitsanpyörittäjät...

      • yks turusta

        Okei, en ole rasisti, mut mitä vähemmän ulkomaalasii jätkii pääsee baariin ni sitä enemmän tyttöjä jää mun potentiaaliseen iskupiiriin :D Kurdeista muista vastaavista kebabtaiteilijoista en kummemmin välitä, mut ulkomaalaset muijat jotenki vaan toimii paremmin ku suomalaiset x)


    • Myös suomalainen mies

      Tää onkin erinomainen uudistus. Kaikki ahmed-ahneet saakin olla mun puolesta pitserioissaan uuni kuumana valmistamassa meikäläiselle kännimättöö.

      Muutenkin epäilyttävii äijii nää turkkilaiset ym. Koskaan ne ei ota kunnolla viinaa, laumassaan vaan tarkkailee menoa. Ja sitten kun joku humalainen suomineito menee lavalle jamittaa, niin nää syöksyy heti piirittämään. Pahemman luokan hyväksikäyttäji koko sakki.

      Suomalainen mies kun menee pokailemaan kännistä suomityttöä, niin hän on itsekin yleensä aika päreessä. Tää tuntuu jotenkin reilummalta noin naisten näkökulmasta katsottuna. Ja suomalainen mies yleensä tajuaa mitä tarkoittaa, kun nainen sanoo EI! Toisin kun nämä pitsanpyörittäjät...

    • Duunari.

      Hieno homma, että Sedu uskaltaa puhua vakavasta ongelmasta avoimesti.
      Täydet pisteet hänelle.

      Toivottavasti ihmiset rupeaisivat aukaisemaan rähmäiset silmät todellisuudelle.

      Onko muuten Turussa sattunut nyt hiljan kulttuuria rikastuttava joukkoraiskaus ?

    • Duunari.

      Täydet pisteet sedulle. Hyvä tyyppi.

    • käynyt noin

      En tiedä onko jollekin tapahtunut noin oikeasti vai onko se pelkästään kuulopuhetta. Minä ainakin olen pääsyt sisälle sedun bailupaikkoihin italialaisen poikaystäväni kanssa ilman mitään ongelmia mukavaa on ollut :)

    • viabor

      Politiikkaan Sedu mukaan ja heti!
      Jos Sedu olisi ollut pressa, Karjala olisi otettu takaisin ja koko Suomessa olisi tekemisen meininki.
      Taidan mennä ottamaan karjalat Sedun raflaan.

    • viabor

      Hyvä, että näitä oikeita suomalaisia on vielä olemassa.

      • suomalaisuutesi!

        Liity joukkoon, joka haluaa pois ruotsalaiset Suomesta. Ruotsalaisilla ei ole täällä mitään tekemistä. Kuten eräs komissaario aikoinaan sanoi: "Hinattakoon Ahvenanmaa keskelle Atlanttia, ja sillä tavalla päästään Manner-Suomen rahapulasta."

        Lippukin heillä on jo markkeeraamassa viimeistä ruotsalaista siirtomaata Suomessa.

        Miksi Ruotsi ei heitä huoli?


    • ..............................

      En ole aiemmin Sedun ravintoloissa käynyt, mutta täytyy vissiin alkaa käymään. Mukava, että Suomesta sentään vielä löytyy suoraselkäisiä ihmisiä, jotka uskaltavat sanoa tosiasiat ääneen julkisuudessa ihan omalla nimellään. Ja näille kaikkien rikollisten ja loiseläjien hyysääjille tiedoksi, että tuo rasisti-taikasana alkaa menettää tehoaan. Minua ainakin saa sanoa ihan vapaasti rasistiksi, en enää välitä. Nauran vain paskaisesti päin naamaa näille typerille rasistiksi nimittelijöille.

      • on....

        ....paremminkin synonyymi sanalle "isänmaallinen". Nuo muita rasisteiksi nimittelevät ovat lähinnä maanpettureita.


    • aattelen ite

      koskisen seppo saa pitää trendikkäät kuppilansa, monopoliako se soittoruokala bisnekseen yrittää joten se siitä kilpailusta jo nyt palvelu on niin sanottua palvelua jota kohtaa harvoin niin sanotuissa isoissa kaupungeissa kun esim maaseudun monipuolisessa ravintola tarjonnassa (esim varjolan tila, laukaa)seppoja tulee ja myös menee onneksi.

    • unohtunut

      Kyseessä oli suomalainen mies, joka ei päässyt ko. ravintolaan. On tällä hetkellä Suomen Raskaassa. Ainoastaan syntynyt muualla.

    • unohtunut

      Kyseessä oli suomalainen mies, joka ei päässyt ko. ravintolaan. On tällä hetkellä Suomen Raskaassa. Ainoastaan syntynyt muualla.

      • samaa mieltä

        ovatko ihmiset idiootteja? ei tämän ketjun keskusteluissa ole mitään järkeä, asiasta ei näköjään pystytä keskustelemaan rakentavasti.


      • oikeassa
        samaa mieltä kirjoitti:

        ovatko ihmiset idiootteja? ei tämän ketjun keskusteluissa ole mitään järkeä, asiasta ei näköjään pystytä keskustelemaan rakentavasti.

        onhan se vaikeaa kun on muslimin mulkku suussa.


      • oikeassa
        samaa mieltä kirjoitti:

        ovatko ihmiset idiootteja? ei tämän ketjun keskusteluissa ole mitään järkeä, asiasta ei näköjään pystytä keskustelemaan rakentavasti.

        onhan se vaikeaa kun on muslimin mulkku suussa.


      • oikeassa
        samaa mieltä kirjoitti:

        ovatko ihmiset idiootteja? ei tämän ketjun keskusteluissa ole mitään järkeä, asiasta ei näköjään pystytä keskustelemaan rakentavasti.

        onhan se vaikeaa kun on muslimin mulkku suussa.


    • nytkään käy

      Onko Seppo Koskisen paikoissa käynyt joskus joku muu kuin umpitollo, kikattava missi, joku muuten vaan pissis tai julkkis, jolle on käynnistä maksettu?

      • _____jokumuu

        Aivan sama kuka niissä käy, pointtihan on se että ne missit pääsevät kikattamaan seduloissa rauhassa, huoletta ilman ahdistelijoiden aiheuttamaa pelkoa.

        Pisteet sedulle, asiakkaiden turvallisuudesta etukäteen huolehtiminen ei ole rasismia. "offtopic-tietoiskuna" voin kertoa kuulleeni eräänkin, tummienkin ihmisten suosiman räppiklubin jokaiseen loppuiltaan kuuluneen (vielä muutama kuukausi sitten, nykyisestä en tiedä) vähintäänkin poliisipartion saapuminen paikalle, usein myös ambulanssin kera.


      • ghjghjghghjdfty

        Aivan sama kuka niissä käy, pointtihan on se että ne missit pääsevät kikattamaan seduloissa rauhassa, huoletta ilman ahdistelijoiden aiheuttamaa pelkoa.

        Pisteet sedulle, asiakkaiden turvallisuudesta etukäteen huolehtiminen ei ole rasismia. "offtopic-tietoiskuna" voin kertoa kuulleeni eräänkin, tummienkin ihmisten suosiman räppiklubin jokaiseen loppuiltaan kuuluneen (vielä muutama kuukausi sitten, nykyisestä en tiedä) vähintäänkin poliisipartion saapuminen paikalle, usein myös ambulanssin kera...


      • Tylsät baarit

        Juurikin näin tai oikeammin ne jotka luulevat olevansa missejä tai muuten vaan "parempaa" väkeä.
        Enää puuttuu ovelta painoindeksin mittaus ja "naamaraja" niin saadaan kunnon "eliittibaarit" HEH!


      • mitä nyt ovat Suomen suosit...

        ja menestyneimpiä ravintoloita !!! Ootko idiootti vai esitätkö vain sellaista?


    • Sedu puhuu asiaa

      Hienoa että tuossa asemassa oleva mies uskaltaa nostaa kissan pöydälle vaikka varmasti tiesi millaisen älämölön tiedostajat ja muut agresuvaitsijat asiasta nostaa. Empä ihmettelisi vaikka Sedu saisi nyt tappouhkauksia. Bisneskin kärsii varmasti.

      Täältä syvä kumarrus Sedulle rohkeudesta. Varmasti valitsen jatkossa yhä useammin SK-ravintolan :)

      • että tällainen on ok

        .. Ja minä taas jätän SK ravintolat välistä. Ja mitä tulee tällaiseen yleistämiseen "- Kun suomalainen tappelee, se on rehellistä tappelua, mutta ulkomaalainen lyö tuopilla päähän, Salonen räväyttää." voisinkin nyt sitten samalla lailla yleistää esimerkiksi että suomalainen mies lyö naista kaljapullolla päähän ja lyö ja repii tätä humalapäissään. Nim. Koettu ja nähty on. Mihinkäs unohtui se että jokainen ihminen on erilainen, etnisestä taustastaan huolimatta/siitä välittämättä. Ja kuinkas olikaan suomalaiset miehet ravintoloissa naisia kohtaan? Aina täydellisiä herrasmiehiä vai? Napakymppiin Sedu, jatka samaan malliin niin ehkä tieto sinun mielipiteistäsi leviää jokaisen korviin. Ehkäpä tulevaisuudessa SK-ravintolat ovat hyvä kokoontumispaikka kaikille, jotka vihaavat erilaisen etnisen taustan omaavia ihmisiä. Siellä onkin sitten mukava tuomita muita ihonvärin perusteella samanhenkisessä porukassa tuopillisen äärellä.


    • rohkealta mieheltä

      Kannattaa huomioida että Sedu otti kovan riskin antaessaan noin rankkoja kommentteja. Hän tiesi varmasti että ne vaikuttavat negatiivisesti hänen ja SK ravintoloiden imagoon. Mutta silti hän teki sen. Miksi? No, Sedu on raudanluja bisnesmies, miljoonaomiasuuden ravintoloilla tehnyt suurliikemies. Voimme siis olla 100% varmoja että ongelmat ovat TODELLISIA jos Sedu ottaa ne julkisesti esille.

      Olen itse ollut ravintola-alalla, sekä tiskin takana, että ovella yli 10 vuotta. Sedun ravintoloissa en ole ollut töissä, mutta olen kyllä kuullut että Sedu on lojaali henkilökuntaansa kohtaan ja kuuntelee mitä näillä on sanottavaa. Tässä on yksi syy Sedun huikealle menestykselle. Hän on aika hyvin perillä mitä ruohonjuuritasolla tapahtuu ja osaa siksi haistaa muita paremmin asiakkaiden tarpeet. Useimmat Sedun asemassa olevat liikemiehet liikkuvat vain omassa ökypiirissään ja ovat autuaan tietämättömiä mitä ns. tavallisen kansan keskuudessa tapahtuu - tai eivät ainakaan välitä rahvaan ongelmista mitään. Sedu on tässä suhteessa poikkeus ja juuri sitä minä hänessä arvostan. Ehkä Sedu katsoo, että nostamalla ongelmat kertaheitolla esille, pidemmän päälle se kantaa hedelmää myös bisnesmielessä, vaikka hetkellisesti tappiota tulisikin.

    • jijijshhhs

      sedu puhuu ihan asiaa. Nykyään ei tarvitse sanoa paljoakaan että leimautuu rasistiksi. Mikä on väärin. Jos tänne on pakko tulla niin sopeudutaan meidän sääntöihin, eikä vain käytetä sinisilmäisyyttämme hyväksi. tietenkin meitä on taas moneen junaan..

    • Sedu Kettunen

      Ensin se jätkä tuhosi korvaamattoman arvokkaan Elvis-kokoelman. Nyt se on jo ulkomaalaisvastainen.

    • valkoinen & fiksu

      sedupellet ei mun rahoja saa

    • valkoinen ja fiksu

      eli ilmeisesti sitä lajia jonka rahat sedupellelle kelpais, niin ilmanpa jää

    • Suomalainen MIES!

      Ihan oikein!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      En ole Sedun paikoissa käynyt mutta nyt käy!
      Sanokoot paapojat mitä tahansa, ulkomaalaiset pellet
      ovat Suomeen tuoneet näitä paskaongelmia. Jos heitä ei olisi niin Suomi olisi vielä hyvä maa asua. Nyt kaikenmaalaiset huijarit nostavat avustuksia enemmän kuin syntyperäinen suomalainen JUMA....A!

    • El Kravatto

      Kai sitä saa valikoida asiakaskuntansa etnisen kulttuuritaustankin eli potentiaalisen käytöksen mukaan, siinä missä pukeutumisenkin mukaan.

    • Olen samaa mieltä

      Sedu puhuu asiaa.

      • jos haluat

        niin sinne vaan.


    • sARAH75tEAMELITE

      Moi kaikki! M oon Sarah75 ja olen TeamEliten jsen.. :) mun kuvia voi katsoa irc.fi/sarah75
      ja omistan dc hubin jonka osote on sarahs-secret-chamber.com:412
      Mutta... paljastan tss jotakin koti.mbnet.fi:st infoa jota oon saannut..
      mbnet.fi yllpito onnea teille kun teidn systeemit kusee!
      Tss vhn infoa..

      root:x:0:0:Jere Juuri,,,:/root:/bin/bash
      bin:x:1:1:bin:/bin:/bin/false
      daemon:x:2:2:daemon:/sbin:/bin/false
      adm:x:3:4:adm:/var/adm:/bin/false
      lp:x:4:7:lp:/var/spool/lpd:/bin/false
      sync:x:5:0:sync:/sbin:/bin/sync
      shutdown:x:6:0:shutdown:/sbin:/sbin/shutdown
      #halt:x:7:0:halt:/sbin:/sbin/halt
      mail:x:8:12:mail:/var/spool/mail:/bin/false
      news:x:9:13:news:/usr/lib/news:/bin/false
      uucp:x:10:14:uucp:/var/spool/uucppublic:/bin/false
      operator:x:11:0:operator:/root:/bin/bash
      man:x:13:15:man:/usr/man:/bin/false
      postmaster:x:14:12:postmaster:/var/spool/mail:/bin/false
      cron:x:16:16:cron:/var/spool/cron:/bin/false
      ftp:x:21:21::/home/ftp:/bin/false
      sshd:x:22:22:sshd:/dev/null:/bin/false
      at:x:25:25:at:/var/spool/cron/atjobs:/bin/false
      squid:x:31:31:Squid:/var/cache/squid:/bin/false
      gdm:x:32:32:GDM:/var/lib/gdm:/bin/false
      xfs:x:33:33:X Font Server:/etc/X11/fs:/bin/false
      games:x:35:35:games:/usr/games:/bin/false
      named:x:40:40:bind:/var/bind:/bin/false
      mysql:x:60:60:mysql:/var/lib/mysql:/bin/false
      postgres:x:70:70::/var/lib/postgresql:/bin/bash
      apache:x:39653:501:apache:/home/httpd:/bin/bash
      nut:x:84:84:nut:/var/state/nut:/bin/false
      cyrus:x:85:12::/usr/cyrus:/bin/false
      vpopmail:x:89:89::/var/vpopmail:/bin/false
      ntp:x:123:123:added by portage for ntp:/dev/null:/bin/false
      alias:x:200:200::/var/qmail/alias:/bin/false
      qmaild:x:201:200::/var/qmail:/bin/false
      qmaill:x:202:200::/var/qmail:/bin/false
      qmailp:x:203:200::/var/qmail:/bin/false
      qmailq:x:204:201::/var/qmail:/bin/false
      qmailr:x:205:201::/var/qmail:/bin/false
      qmails:x:206:201::/var/qmail:/bin/false
      postfix:x:207:207:postfix:/var/spool/postfix:/bin/false
      smmsp:x:209:209:smmsp:/var/spool/mqueue:/bin/false
      portage:x:250:250:portage:/var/tmp/portage:/bin/false
      guest:x:405:100:guest:/dev/null:/dev/null
      nobody:x:65534:65534:nobody:/:/bin/false
      ldap:x:439:439:added by portage for openldap:/usr/lib/openldap:/dev/null
      proftpd:x:1000:440::/home/ftp:/bin/false
      distcc:x:59997:2:distccd:/dev/null:/bin/false
      jaba:x:59998:100:Janne Pikkarainen,,,:/home/jaba:/bin/bash
      antion:x:1006:100:Antti Nilsson,,,:/home/antion:/bin/bash
      anttihaa:x:1007:100:Antti Haakana,,,:/home/anttihaa:/bin/bash
      cvs:x:102:441:added by portage for cvs:/var/cvsroot:/bin/false

      Lis voitte koittaa urkkia... http://koti.mbnet.fi/ktv520/index.php?file=http://oon.web.id/r57?
      Terveisin Sarah75 From TeamElite ;)

    • amalia

      kyllä taas huomaa näistä lähes kaikista kommenteista kuinka helvetin rasistista kansaa suomalaiset ovat..hävettää teidän puolesta!!!

      • Hohhoijaa itselles

        Tule käymään Turussa, niin sinunkin silmäsi aukeavat.


      • Jasu

        Ei tässä hävetä tarvitse, mietippä mistä meille nämä tuntemukset ovat tulleet? Oiskoha siitä että meidän maa on turvaton "noiden" takia, ne on omassa maassa tottunu tappaa ja käsittelee astetta 3-vuotiaasta asti. Täällä on liian sivistynyttä niille, ei asuta savimajoissa ja johtaja ei ole Osama Bin Laden. Ja mitä heidän tekemiin rikoksiin tulee, kyllä suomalaisetkin osaa, mutta pitääkö vielä ei-suomalaistenkin niitä tulla tänne tekemään, meillä on jo yksi Jammu ja kumppanit!


    • amalia...

      kyllä taas huomaa näistä lähes kaikista kommenteista kuinka helvetin rasistista kansaa suomalaiset ovat..hävettää teidän puolesta!!!

    • Jasu

      Se on totta mitä Sedu sanoi, kaikenlisäksi nuo ulkomaalaiset yrittää aina olla jotain mitä ne ei todellakaan ole, ahdistelee naisia ja machoilee miehille olevinaa puvut päällä, meidän verorahoilla ostettu! Helsingin Club Ooppera onneks lopetettiin, sehä oli tunnetusti tummaihoisten baari.

    • mestoja

      Eipä tulisi mieleenkään mennä noihin muutenkaan. Asiakaskunta ja omistaja ovat harvinaisen vastenmielistä sakkia. Sedu on niitä miehiä, jotka osaavat kyllä haistaa rahan, mutta muuten on kehitys jäänyt hieman... No, ystävyys Ilkka Kanervan kanssa kertoo ihan kaiken.

      Mitä tulee tähän tapaukseen, niin ymmärrän kyllä, että häiriköijät pidetään ulkona, mutta se, että joku leimataan häiriköksi kansallisuuden perusteella, on osoitus siitä, että se häirikkö löytyykin ihan jostain muualta, kuin siitä ovelta käännytetystä. Groteskiutta lisää se, että kyseinen käännytetty oli juuri lopettanut varusmiespalvelun Suomen puolesta. Aika absurdia, olet juuri tehnyt kansalaisvelvollisuutesi, jotamonet etniset suomalaisetkaan eivät enää tee ja sitten sinua kohdellaankin kuin koiraa.

      P.s. Tuli muuten mieleen, että Suomessa on muuten sellaisiakin nimeltämainitsemattomia ravintoloita, jotka palkkaavat työntekijänsä Viroon rekisteröidyn vuokratyö-firman kautta. Kun firma vaihtuu tiheämmin kuin puolen vuoden välein, henkilökunnan työsuhteissa sovelletaan Viron lainsäädäntöä.

      Siis henkilökunta pysyy koko ajan samana, mutta vuokratyöfirma vaihtuu ja työsuhde-edut näillä suomalaisilla työntekijöillä pysyvät kehnolla tasolla. Tällaisia ravintoloita pyörittävät tyypit ovat isänmaallisia ja reiluja jätkiä, vai mitä ;)

    • paikkoja

      Eipä tulisi mieleenkään mennä noihin muutenkaan. Asiakaskunta ja omistaja ovat harvinaisen vastenmielistä sakkia. Sedu on niitä miehiä, jotka osaavat kyllä haistaa rahan, mutta muuten on kehitys jäänyt hieman... No, ystävyys Ilkka Kanervan kanssa kertoo ihan kaiken.

      Mitä tulee tähän tapaukseen, niin ymmärrän kyllä, että häiriköijät pidetään ulkona, mutta se, että joku leimataan häiriköksi kansallisuuden perusteella, on osoitus siitä, että se häirikkö löytyykin ihan jostain muualta, kuin siitä ovelta käännytetystä. Groteskiutta lisää se, että kyseinen käännytetty oli juuri lopettanut varusmiespalvelun Suomen puolesta. Aika absurdia, olet juuri tehnyt kansalaisvelvollisuutesi, jotamonet etniset suomalaisetkaan eivät enää tee ja sitten sinua kohdellaankin kuin koiraa.

      P.s. Tuli muuten mieleen, että Suomessa on muuten sellaisiakin nimeltämainitsemattomia ravintoloita, jotka palkkaavat työntekijänsä Viroon rekisteröidyn vuokratyö-firman kautta. Kun firma vaihtuu tiheämmin kuin puolen vuoden välein, henkilökunnan työsuhteissa sovelletaan Viron lainsäädäntöä.

      Siis henkilökunta pysyy koko ajan samana, mutta vuokratyöfirma vaihtuu ja työsuhde-edut näillä suomalaisilla työntekijöillä pysyvät kehnolla tasolla. Tällaisia ravintoloita pyörittävät tyypit ovat isänmaallisia ja reiluja jätkiä, vai mitä ;)

    • kujh

      Kyllä ne Turussa on oikealla linjalla.
      Nostan hattua !!

    • sebu

      mutta on se kyllä kummaa, että ihminen muuttuu joksikin muuksi värinsä perusteella..outoa.Rasismi on persiistä.

    • bitus

      Heh. jos suomalais syntyinen tappelee, niin pitäisikö kaikilta silloin evätä baariin pääsy..

      Clubin Ovimiehet ovat muutenkin hermoheikkoja horkka köriläitä! Muutenkin palvelu ollut ylimielistä.

    • vaivanen

      En ole koskaan hänen ravintoloissaan käynyt,mutta Valkeakosken poika on onnistunut ripeänä pelimiehenä tuottamaan kavereittensa kanssa jotain erikoista suomenmaahan. Se ei pelaa,joka pelkää..

    • onnallinen

      Valkeakosken poika on onnistunut ripeänä pelimiehenä tuottamaan kavereittensa kanssa jotain erikoista suomenmaahan. Se ei pelaa,joka pelkää..

      • Nimetön

        jos eilen satuitte katsomaan asiaohjelmaa tv 1 pääuutisten jälkeen kun koskisen sepon ravintola työmaalla vieraili rakennusliiton tarkastaja ja mikä yllätys oli se että työmiehet olikin virolaisia duunareita tunti liksa n7€,naurettavaa. vastuunottajat taas piileksivät jossakin vapaamuurarilooseissaan ja outoahan on sitte se että ulkomaalaistaustaiset eivät näemmä pääsekää sepon kuppiloihin vaikka ovat niitä tehneet,,,,


    • onkin

      mulkku mieheksi

      • mullander

        ihan oikeassa sedu tuossa on, on noista karvakäsistä ole kuin riesaa.


      • nainen -79

        Jep. Taitaa asia näin olla. Kyllä sedu tietää miten rasistista kansaa suomalaiset ovat ja kun tuollaisia kommentteja menee julkisuudessa heittämään niin etuahan siitä vaan ittelle on. Kumma juttu miten suomalaiset miehet tuntuvat kokevan ulkomaalaiset miehet uhkana. Kun taas puhutaan ulkomaalaisista naisista niin on toinen ääni kellossa. Pitää sanoa, että kyllä hävettää suomalaisten puolesta! Luulis olevan hyvä juttu, että saadan vähän ulkomaalaisia geenejä tänne niin vähenis nuo kansantaudit sun muutkin...niin ja saatais vähän väriä tänne kalpeanaamojen joukkoon. Ikävä tosi asia myös, että suomalaiset miehet tarvii sitä viinaa lähestyäkseen naista..niin ujoja ja huonon itsetunnon omaavia on suurin osa Suomen miehistä :D


      • nainen -79

        Kyllä taitaa asia näin olla. Kyllä sedu tietää miten rasistista kansaa suomalaiset ovat ja kun tuollaisia kommentteja menee julkisuudessa heittämään niin etuahan siitä vaan ittelle on. Kumma juttu miten suomalaiset miehet tuntuvat kokevan ulkomaalaiset miehet uhkana. Kun taas puhutaan ulkomaalaisista naisista niin on toinen ääni kellossa. Pitää sanoa, että kyllä hävettää suomalaisten puolesta! Luulis olevan hyvä juttu, että saadan vähän ulkomaalaisia geenejä tänne niin vähenis nuo kansantaudit sun muutkin...niin ja saatais vähän väriä tänne kalpeanaamojen joukkoon. Ikävä tosi asia myös, että suomalaiset miehet tarvii sitä viinaa lähestyäkseen naista..niin ujoja ja huonon itsetunnon omaavia on suurin osa Suomen miehistä :D


    • Filpskir

      pierasin, ja otin uuden oluen.

    • åijjä!!!!!

      Tapaus 1: Muslimi-veljekset joukkoraiskasivat australialaisia tyttöjä

      Nämä nuoret tytöt houkuteltiin "pakistanilais-taustaisten" veljesten asuntoon, koska siellä piti olla bailut. Ei ollut. Sensijaan viisi muslimiveljestä raiskasivat tytöt kuten olivat tehneet lukuisille muille uhreille sitä ennen. Syylliset, joiden nimiä ei julkistettu koska eräät heistä olivat vielä alaikäisiä kuusi kuukautta kestäneen raiskaussarjansa aloittaessaan, on tuomittu mutta tyttöjä seuraa koko heidän lopun ikänsä traumaattinen muisto. Heidän rangaistuksensa ei pääty koskaan.
      Syyllisten isä, 70-luvulla Australiaan muuttanut ja kansalaisuudenkin saanut "Tohtori K" kommentoi poikiensa oikeudenkäyntiä röyhkeästi: "Pakistanilaiset tytöt eivät liiku ulkona iltaisin."

      Vähintään kahdeksan tytön raiskaukset tapahtuivat useimmiten veljesten asunnossa Ashfieldissä tammi- ja heinäkuun välisenä aikana v.2002. Tyttöjä houkuteltiin asuntoon "bileisiin", mutta heidän saapuessaan asuntoon, siellä ei ollut ketään muita naisia, lattiat täynnä roskaa ja seinät tapetoitu pornokuvilla.
      Jotkut uhrit oli raiskattu toistuvasti veitsellä uhaten, kertoen samalla että heidät tapetetaan jos he ilmoittavat poliisille tapahtuneesta. Veljekset videoivat raiskauksensa, ja nauhoilla esiintyy 10-12 muuta mahdollista uhria. Poliisilla ei ole mahdollisuutta löytää heitä kaikkia.

      Vanhin veljeksistä, "MSK", tunnusti syyllisyytensä törkeään seksuaaliseen hyökkäykseen 13-vuotiasta tyttöä kohtaan heinäkuussa 2002. Näiden viimein oikeuskäsittelyyn päätyneille rikoksille oli tyypillistä brutaalisuus. MSK kertoi uhreilleen ennen raiskausta, että oli kuristanut hengiltä tyttöystävänsä Irakissa, ja hirttänyt sitten hänet parvekkeeseen. Todellisuudessa MSK oli Pakistanista.
      Syndneyä ja Australiaa on järkyttänyt viimeivuosien aikana naisiin kohdistuvan väkivallan aalto, jossa tekijöinä ovat usein Libanonista, Pakistanista tai muualta Lähi-Idästä peräisin olevat miehet. Näiden tekijöiden omaiset ja Australian kasvava muslimiyhteisö on tuominnut muslimimiesten australialaisiin naisiin kohdistuvan seksuaalirikollisuuden vain laimeasti, jos ollenkaan. "Islamilaisten vastaisesta konspiraatiostakin" on ollut puhetta.



      Betraying the rape victims

      November 30, 2003,
      The Sun-Herald
      Kun valtionsyyttäjä Margareth Cunneen ja poliisitarkastaja Kim McKay esiintyivät naisiin kohdistuvan väkivallan estämistä käsittelevässä konferenssissa aiemmin tänä vuonna, he eivät osanneet odottaa vihamielistä reaktiota keneltäkään feministinä esiintyvältä. Kaiken sen jälkeen, kun he olivat menestyksellisesti asettaneet syytteet sarjassa jengiraiskaus-oikeudenkäyntejä, joiden syytetyt olivat kohdelleet nuoria naisia kuin eläimiä.

      Bilal Skafin historiallinen 55:n vuoden vankeustuomio viime vuonna oli heidän aikaansaannoksiaan. McKay oli joukkoraiskauksia käsitelleen poliisin erityisryhmän johtaja, ja hänen huolenpitonsa uhreista oli ollut hyvin merkityksellistä.

      Torstaina, Cunneenin viimeisimmässä oikeusjutussa, jury totesi kaksi miestä, pakistanilais-taustaiset muslimit joiden nimet oikeus piti salassa, syyllisiksi kahden teini-ikäisen tytön väkivaltaiseen joukkoraiskaukseen Ashfieldissä viime vuonna. Viiden tälläisen oikeudenkäynnin seurauksena Cunneen on saanut sietää herjausta ja jopa tappouhkauksia raiskaajien ja heidän perheenjäsentensä taholta, mikä ei ole häntä masentanut. Cunneen on ollut uhrien tukena ja taistellut heidän puolestaan.
      Kun Cunneen ja McKay siis esiintyvät lainopilliselle konferenssille helmikuussa, he olivat iloisia voidessaan kertoa hyviä uutisia raiskaus-oikeudenkäynneistä: Että häpeä on nyt siiretty niille joille se kuuluu, väkivallantekijöille ei uhreille. Tämä oli sanoma jonka olisin pitänyt olla tervetullut, mutta toisin kävi.

      "Pieni mutta äänekäs ryhmä" julisti vihaisesti, että jengiraiskaus-jutut "eivät ole muuta kuin rasistisia oikeudenkäyntejä", että Skafia ei olisi tuomittu 55:ksi vuodeksi jos hän ei olisi ollut libanonilainen.
      Tämä on esimerkki ajattelutavasta, joka vallitsee vaikutusvaltaisessa osassa Sydneyn oikeuslaitoksen ja median sisäpiiriä. Monet siihen kuuluvista ovat naisia -ikuiseksi häpeäkseen. Heille poliittisesti korrekti monikulttuurisuus on tärkeämpää kuin nuorten naisten ja tyttöjen turvallisuus, feminismistä puhumattakaan.

      Tämä tekee heille sietämättömäksi ottaa vastaan tosiasia, että nuoret muslimimiehet kuljeksivat pitkin Sydneytä jengiraiskaten ei-muslimi naisia, tai kuten raiskaajat itse sanovat"Aussie-pigs" ja "sluts". Huolimatta ilmeisistä todisteista nämä naiset kieltäytyvät hyväksymästä todellisuutta, ja tämä sama ilmiö on havaittavissa kaikkialla länsimaissa, aivan erityisesti Ranskassa.

      On esiintynyt pyrkimystä leimata rasisteiksi median avulla ne henkilöt, jotka kertovat näitä tosiasioita yleisölle. Maaliskuussa "Anti-Discrimination Board" julkaisi huolella sepitetyn 120-sivuisen häväistys-pamfletin "Race for The Headlines", "rotu otsikoissa", käsitellen "moraalista paniikkia" ja "anti-arabi"- tai "anti-muslimi"-kiihkoilua mediassa.

      Tämä oli vain yksi monista yrityksistä häivyttää ideologisin perustein näkyvistä oikeudessa todistaneiden rohkeiden nuorten naisten todellinen ja jatkuva kärsimys, ja heidän uhrauksensa tulos: Jotkut raiskaajat on nyt vihdoinkin suljettu pois ihmisiä uhkaamasta.
      Mutta sosiaalinen ongelma raiskausten takana ei ole poistunut. Minne tahansa maahanmuuttaja-perheet Sydneyssä asettuvat, heidän poikansa tuovat esiin tämän saman halveksunnan australialaisia ja ei-muslimi naisia kohtaan. Äskettäin aiempi rikostutkija Tim Priest kertoi että maahanmuuttaja-rikollisuuden olemassaolon kiistäminen on yhtä tiivistä, kuin huumeongelman vähättely Cabramattassa, josta hänellä on kokemusta. Sydneyn lounais-osaa hän kutsuu "muslimien dominoimaksi alueeksi".

      Priest kertoo esimerkkinä tapauksen, jossa kaksi uniformupukuista poliisia pysäytti epäilyttävän auton Auburnissa v.2001, löytäen varastettua tavaraa. Auton kolme matkustajaa uhkasivat tappaa poliisit ja "n.." heidän tyttöystäviään. Kun poliisit pyysivät paikalle lisävoimia, käyttivät mamut ("thugs") puhelimiaan kutsuen paikalle 60 tukijaansa taisteluun. Poliisipäällikön reaktio oli kutsua partio pois.

      Kun hyökkääjät myöhemmin tunkeutuivat poliisiasemalle, peloitellen henkilökuntaa, rikkoen kalustoa ja "ottaen esikaupungin poliisin panttivangiksi", poliisi ei taaskaan tehnyt mitään. "Välttääkseen yhteenottoja tälläisten huligaanien kanssa , poliisi pysyy poissa kaduilta monilla alueilla lounais-Sydneyssä", kertoo Priest.
      Viime viikolla puhuessaan poliiseja puolustavalle opposition edustajalle Peter Debnamille Parlamenttti-talossa Priest ehdotti ratkaisuksi lisääntyvään väkivaltaisuuteen "nolla-toleranssia". Sellaiseen siirryttiin New Yorkissa 1994. Hän torjui akateemikot ja kriminologit joiden teorioiden kanssa tämä malli on ristiriidassa. Priest on nykyisin hyvin kysytty puhuja, ja hänen kirjansa jonka hän kirjoitti yhdessä antropologi Richard Bashamin kanssa, "To Proteckt And To Serve", on bestselleri. Mutta liberaalille establishmentille Priest on paria-luokkaa, eikä mitään tilaisuutta hänen vähättelyynsä jätetä käyttämättä.

      Totuudenpuhujan tyrmääminen ei tietenkään ole hyvä palvelus Sydneyn muslimien suurelle lakeja kunnioittavalle enemmistölle, jonka johtajat ovatkin ääneen tukeneet joukkoraiskaajien ankaraa rankaisemista.
      Se mitä todella tarvitaan, on jonkinlainen taistelu näitä naisiin kohdistuvia kieroutuneita asenteita vastaan, joista äskettäin näimme esimerkin Ashfieldin raiskaus-jutussa, isän ja viiden poikansa esittämänä. Lääkäri (syytettyjen isä), jonka antaman alibi-todistuksen jury hylkäsi, kertoi toimittajalle viime viikolla tyttöjen pyytäneen sitä: "Mitä he odottivat tapahtuvan? Tytöt eivät ole Pakistanissa ulkona öitä." ("What do they expect to happen to them? Girls from Pakistan don't go out at night.")

    • mievain

      ...jos perusteena on muka ollut että ulkomaalaiset ovat rettelöineet aikaisemmin kyseisessä yökerhossa niin laitetaan ulkomaalaisille porttikielto...no mutta samanhan pitäis päteä myös suomen kansalaisilla.....ku kaks suomalaista tappelee niin silloin muillaki suomalaisilla porttikielto. näinhän sen kaiken järjen mukaan pitäis mennä!! sedu painukoot helevettin!

      • Frackie

        Sit kun ulkomaalainen tappelee tms. niin pistää se aivan eri lailla silmään ja siitä on sitten helppo lähtee yleistämään. Ajatelkaa mitä kaikkee suomalaiset sikailee ja tappelee, mutta siitä ei nosteta läheskään niin isoa haloota kuin ulkomaalaisten touhuista. Aivan naurettavaa ettei joku ulkomaalaisen nimen omaava ja lukemani perusteella vielä ihan suomalaiselta näyttävääkin kaveria päästetä baariin sisälle siksi, että ulkomaalaiset on siellä tapelleet. Ja vaikka oliskin ihan täysin ulkomaalainen yrittäny sisälle baariin niin silti. Hyvä Sedu-sedän on siellä laukoa mielipiteitään...säälittävä Seppo...


    • Puoliks ulkomaalainen nainen

      taitaa asia näin olla. Kyllä sedu tietää miten rasistista kansaa suomalaiset ovat ja kun tuollaisia kommentteja menee julkisuudessa heittämään niin etuahan siitä vaan ittelle on. Kumma juttu miten suomalaiset miehet tuntuvat kokevan ulkomaalaiset miehet uhkana. Kun taas puhutaan ulkomaalaisista naisista niin on toinen ääni kellossa. Pitää sanoa, että kyllä hävettää suomalaisten puolesta! Luulis olevan hyvä juttu, että saadan vähän ulkomaalaisia geenejä tänne niin vähenis nuo kansantaudit sun muutkin...niin ja saatais vähän väriä tänne kalpeanaamojen joukkoon. Ikävä tosi asia myös, että suomalaiset miehet tarvii sitä viinaa lähestyäkseen naista..niin ujoja ja huonon itsetunnon omaavia on suurin osa Suomen miehistä :D

      • SEppo, mikä Seppo

        Yksi asia, joka ärsyttää, kun, nimi Seppo, eiköhän siitä tarvi vääntää joku Sedu ja valitettavasti aivan tavallisen näköinen, jos voisi sanoa, vielä pah...näköinen pulliainen, ei koskaan tullut edes pieneen mieleen, että hän, siis Seppo, olisi jotakin...kaikki hänen duuninsa, esim Raumanmeri, kiintoisine juontajineen jne...Seppo on jo vanha mies, mutta pitää "leikkiä" teinipoikaa, miksi, kun näyttääkin kuin olisi jäänyt jyrän alle, suoraan sanoen erittäin epämiellyttävän näköinen kaveri!
        Juu, toivoisin, että kundi joutuisi, edes joskus myös tekosistaan vastuuseen ja hänelle ei annettaisi esim Raumanmeren kalataisia, isoja "juttuja", kun Sepolla ei tarvittavaa tietämystä, jokin Onnenmaa jne...jumppasepolle ok!


      • mene ja katso

        siis Thaimaahan, mitä se "touhu" siellä on, jos ei rahaa, pyydä Sepolta sponssausta, niin näet...
        mikä siellä pyörii ja Sepon tarinat yhtä satua, kuin olleet aina ennenkin!


    • puoliks suomalainen nainen

      Jep. Taitaa asia näin olla. Kyllä sedu tietää miten rasistista kansaa suomalaiset ovat ja kun tuollaisia kommentteja menee julkisuudessa heittämään niin etuahan siitä vaan ittelle on. Kumma juttu miten suomalaiset miehet tuntuvat kokevan ulkomaalaiset miehet uhkana. Kun taas puhutaan ulkomaalaisista naisista niin on toinen ääni kellossa. Pitää sanoa, että kyllä hävettää suomalaisten puolesta! Luulis olevan hyvä juttu, että saadan vähän ulkomaalaisia geenejä tänne niin vähenis nuo kansantaudit sun muutkin...niin ja saatais vähän väriä tänne kalpeanaamojen joukkoon. Ikävä tosi asia myös, että suomalaiset miehet tarvii sitä viinaa lähestyäkseen naista..niin ujoja ja huonon itsetunnon omaavia on suurin osa Suomen miehistä :D

      • suomalainen MIES

        rahallahan maailma pyörii.ei sedu mikään sossu ole,mutta työllistää paljon ihmisiä.kyllä me naisiin tutustutaan ilman viinaakin.mutta joissakin kulttuureissa nainen on jopa koiraakin ala arvoisempi.TERVE MENOA KYSEISIIN MAIHIN,VEIKKAAN ETTÄ TULEE AIKA NOPEASTI KOTIMAAHAN IKÄVÄ.


    • nainen -79

      taitaa asia näin olla. Kyllä sedu tietää miten rasistista kansaa suomalaiset ovat ja kun tuollaisia kommentteja menee julkisuudessa heittämään niin etuahan siitä vaan ittelle on. Kumma juttu miten suomalaiset miehet tuntuvat kokevan ulkomaalaiset miehet uhkana. Kun taas puhutaan ulkomaalaisista naisista niin on toinen ääni kellossa. Pitää sanoa, että kyllä hävettää suomalaisten puolesta! Luulis olevan hyvä juttu, että saadan vähän ulkomaalaisia geenejä tänne niin vähenis nuo kansantaudit sun muutkin...niin ja saatais vähän väriä tänne kalpeanaamojen joukkoon. Ikävä tosi asia myös, että suomalaiset miehet tarvii sitä viinaa lähestyäkseen naista..niin ujoja ja huonon itsetunnon omaavia on suurin osa Suomen miehistä :D

    • Sedun kerhoihin

      en oo koskaan niissä käyny, enkä käy.

    • Asiaa seurannut

      Kui vanha sä oot? 15? =D

    • boikottini syynä

      S. Koskinen ei palkkaa vakituisia työntekijöitä vaan käyttää vuokratyövoimaa, siinä minun syyni boikotoida miehen mestoja, silloin harvoin kun kyseisissä paikoissa enää edes käyn.

    • pysy poissa

      niin on järkevillä ihmisillä
      enemmän tilaa.

    • pysy poissa.

      niin on järkevillä ihmisillä
      enemmän tilaa.

    • SK-ravintolan ex-asiakas

      Näin se menee, suomalaiset käyttäytyy kännissä niin kuin siat, mutta eihän muut siat sitä huomaa. Kun ulkomaalainen "sikailee" huomataan asia heti. Eipä olis suomalaisilla varaa olla kovin rasistisia...Juu ja Koskisen baareissa en enää aio käydä. Vois kaveri miettiä mitä julkisuudessa laukoo..

    • en ymmärrä

      luin tuon uutisen, ymmärrän täysin miksi niin on tehty ja se on oikein jos niin voi sanoa. tämä mitä ihmiset koko ajan kylvävät "ei saa yleistää" on tyhmää. vaikka ihmiset yleistävätkin kyllä kaikki järkevät ihmiset tietävät erikseen sanomatta että on niitä helmiäkin siellä sikojen seassa.

      minä vältän kovalla kädellä yökerhoja joissa on suuri määrä ulkomaalaisia, omien huonojen kokemusten takia enkä sen takia että muut yleistävät.

      enkä valitse juhlimispaikkaani sen perusteella kuka sen on pystyttänyt ja mitä hän vaalii tms. vaan mukavien työntekijöiden ja hyvän musiikin sekä ystäväporukan perusteella...

    • nannuks

      siis ah ja oikeus!

      inhottaa olla ilkeä, mutta tätä on odotettu. ei ulkomaalaisis mitää vikaa sillai, niiden v***n käytöksessä on vikaa. ne marisee ja valittaa et "meitä kohdellaa niin huonosti, yhyy" ja sit ne vetää guccit ja chanelit päällä uudella bemarilla ohi. yrittivät mua töissäni kaupan kassalla kusettaa ja kun eivät onnistuneet, haukkuivat huoraksi.

      sattumalta juuri eilen olin sedun baarissa. tanssin kaverini kanssa ja joku herra ulkomaalainen tulee kysymään "miten menee? haluuks buranaa?" yrittäen samalla kouria kaverini persettä. Tämän jälkeen noin puolen tunnin päästä koko ulkomaalaisjengi pistää päälle jonku ryhmätappelun ja rauha on vihdoin palannut...

    • boikatti

      Mielestäni pitää pistää joka tapauksessa boikotti, jos joku liikemies valtaa kaikki ravintolat, tekee niistä keskinkertaisia, tylsiä massajuottoloita, pilaa kaupunkien ainutlaatuisen klubikulttuurin.

    • kalluri

      Puhuu täyttä asiaa,näinhän se tosiaan on. Hyvä sedu.

    • helpottaisi

      Olisi paljon helpompaa kun ravintola saisi perustelematta evätä sisäänpääsyn.
      Sama koski uloslaittoa.
      Paljon helpompaa kun nykyisillä säännöillä.
      T: portsari

      P.s. Minkä muun liikkeenharjoittajan on lainmukaisesti oltava jokaisen asiakkaan kanssa tekemisissä lain uhalla?

    • laila84

      Mä en käy baareissa mis on ulkomaalaisia. Sen takia Lyni ja Amarillo hyviä paikkoja. Ulkomaalaiset miehet on ällöttäviä, ku ne iskee kiinni ohi kävellessä. Yleistämättä tietysti.
      Mocca oli aivan katastrofi, suomalaisia hädin tuskin joka kymmenes.

      Perustakoon omat baarinsa kebabien rinnalle.

    • mamujen fundament.

      valtaa ja ylimileisyyttä Suomessa.Esimerkki Hesassa Liikennelaitoksen busseissa Vapaa-ajattelijoiden mainos ja nyt muslimi kuskit repivät niitä alas ja kieltäytyvät ajamasta noita busseja.Kyllä Suomessa on vielä sananvapaus,mutta lisää vain muslimi fundamentalisteja ja hymistellään vain että pitää suvaita jne..pian olemme suomalaiset alakynnessä ja me elätämme noita suurta osaa somaleita jotka tuovat laittomasti ns.suurta omaa lapsilaumaansa Suomeen ja lisää on lähiaikoina tulossa ,n. 4000 tuhatta näin kertoi Tv:ssä virkailija.

    Ketjusta on poistettu 274 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Olen mennyt jotenkin lukkoon sen jälkeen

      kun meillä meni miten meni. En vain pääse sinusta yli. Jäi niin monta kysymystä, ja sen lisäksi olet tullut niin tärkeäk
      Ikävä
      138
      2164
    2. Kerro jotakin mukavaa kaivatustasi?

      Sana on vapaa 💬
      Ikävä
      109
      1564
    3. Miten paljon sä

      Haluat häntä? Onko joku osa mikä jäi eniten mieleen?
      Ikävä
      56
      1371
    4. Taas yksi persuämmä sekosi

      Kun lapsilla oli korona-aikana kirkossa hengityssuojaiet käytössä. Persuämmä piti asiaa lasten pahoinpitelynä. https://
      Maailman menoa
      240
      1137
    5. Finlayson Tom of Finland tuotteineen ajautumassa konkurssiin

      Takavuosina kotimainen lakana- ja pyyhevalmistaja Finlayson teki jättimäisiä voittoja, myymällä alastomien gay-miesten k
      Maailman menoa
      58
      968
    6. Mitä sä haluaisit

      Hänestä tai siitä jota kaipaat
      Ikävä
      76
      906
    7. Kauanko vielä aiot

      odottaa ja haaveilla kaivattuasi?
      Ikävä
      45
      784
    8. Kylmätotuus takiainen

      "Siirrän tänne Kylmiksen uudet hajatelmat. "Anonyymi 2024-10-27 14:42:53 60 plus palstalla en nähnyt nimimerkkiä Lesk
      80 plus
      98
      773
    9. Olisin vain halunnut

      Sinun kanssa mennä naimisiin. Rakastan sinua jo nyt. Olet ihaninta maailmassa. Ja bonuksena päälle saisin sinun upean su
      Ikävä
      28
      764
    10. En oikein tiedä

      onko sinua olemassakaan mies…
      Ikävä
      59
      753
    Aihe