Onko kokemusta? Minulle lääkäri määräsi syvään masennukseen Citalopram orion 10mg mielialalääkettä.. Oliko aluksi pahat sivuvaikutukset?
Citalopram orion...
4
742
Vastaukset
- ja annoksesi on
todella alhainen, jos sinulla on vakava depressio niin annosta sitten varmastikin nostetaan.
Citalopram on yksi parhaiten siedetyistä SSRI-lääkkeistä, mutta kaikki on hyvin yksilöllistä, itse sen sitten näet millainen olo tulee.
Positiiv.vaikutuksethan tulevat esille sitten n.4-6 viikon kuluttua.- lääkkeesi on
Cipramilin edullisempi rinnakkaisversio. Cipramil ei kuulu enää peruskorvattaviin, Sepram sen sijaan kuuluu ja on tismalleen sama lääke, kas kun ei psykiatrisi sinulle sitä kirjoittanut..
- .......
lääkkeesi on kirjoitti:
Cipramilin edullisempi rinnakkaisversio. Cipramil ei kuulu enää peruskorvattaviin, Sepram sen sijaan kuuluu ja on tismalleen sama lääke, kas kun ei psykiatrisi sinulle sitä kirjoittanut..
Mulle sanottiin, että pitäs vaikuttaa viikon käytön jälkeen jo... Löi mulle sitä Cipralexiä kahden viikon paketin. Meen kyllä tarkkailukäynnille tossa parin päivän päästä. Ja siis ihan normaalilääkäri mulle ton anto. En oo vielä päässy mielenterveyskeskukseen, mutta parin viikon päätä on aika, enkä tiä miten kestän siihen asti. Diapamia sain sairaalasta, jossa olin pari päivää sitten ambulanssin viemänä...
- ........
...onko samaa ainetta, mutta samaan tarkoitukseen ja samat vaikutukset. Sain tänään lääkäriltä Cipralexia 10mg masennukseen.
Joo, tarkistin just. Mun tossa on Essitalopraamia ja sun vastaavassa Sitalopraamia. Mun toi lääkitys on ilmeisesti kans ahdistukseen, joka on mun pääasiallinen vaiva. Tai oikeestaan ne on molemmat, ahdistus ja masennu... Mutta samantapasta kamaa noi kai on. Ekan pillerin jälkeen oli lievää huonovointisuutta noin 2-3 tunnin päästä sen otosta ja se kesti pari tuntia kai.
Tossa viä noi osotteet, joista noista luin:
Citalopram-Ratiopharm (en oo muuten sit satavarma, et onko ihan samaa)
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=far01387
ja Cipralex
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=far01408
Luin samalla eteenpäin ja jonkin verran erilaiset haittavaikutuskirjot noissa kyllä on...
Niin ja en sit tiä mitä se mun samaan aikaan ottama Diapam (otin myös ekaa kertaa) 5mg teki... Saakohan noita ottaa yhdenaikasesti. Pitää kai kysyä jostain, vaikkei lääkäri kyllä sanonu siitä mitään.
Toivottavasti oli edes jotain apua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Petteri Orpo on satusetä
Väittää että työllisyys on Suomessa samalla tasolla kuin hallituksen aloittaessa kesällä 2023. Fakta on, että työllisi833382Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj983135SDP pelastaa uppoavan Suomen
2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis1783076- 1522593
Orpo ja Purra, käykää hakemassa oppia Espanjasta
Espanja on näyttänyt kuinka kova työttömyys nujerretaan ja saadaan maan talous palautettua nousu-uralle. Ei ole häpeä kä562428Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee
Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis2092246Jääkiekon MM:t pitää siirtää MTV:ltä Ylelle
Persuille ikäviä uutisia taas. . Valtioneuvoston asetuksen mukaan MM-kisat kuuluvat kansallisesti merkittäviin tapahtumi602217Ruotsi laskee jälleen bensaveroa, Riikka irvailee tumput suorana
Euron bensa oli persujen vaalilupaus, mutta kohta alkaa olla kolmosella alkavia litrahintoja. Meanwhile in Sverige: "142075Tsemii Pete ja Linda! Tässä tärkeät kellonajat Euroviisut-viikon ohjelmista tv:ssä!
Euroviisut järjestetään Wienissä Itävallassa 12.-16. toukokuuta. Tsemii Pete ja Linda kisaan! Vetäkää Suomelle voitto Li411800Raiskaukset loppumaan?
Onko kenelläkään tiedossaan tuloksellisia keinoja saada väkisinmakaaminen loppumaan tai edes vähenemään? Lainsäädännön4061773