Nettiavaukseni kumppanuudesta togo-naisten ja togo-miesten välillä poistettiin. Taitaa olla tabu - ja niitä siinä ainoassa oikaeassa kristillisyydessä piisaa.
Mutta palataan asiaan: Minun muistoni on että esimerkiksi minun mammu (muummu=isoäiti) teki selväksi että romaanit eivät ole tasa-arvoisia ja he ovat yhtä kaukana taivaasta kuin hellunta-seurakuntalaiset tai linnakundit.
Onko maailma muuttunut. Miten liike suhtautuu kun seurapenkissä istuu kihlapari jossa nainen etelä-pohjanmaalta ja mies togosta.
Älä poista taätä asiaa sheriffi. Täämä teema ei ole mitätön tämän ajan ihmisille.
Rasistiset VeeÄllät??
4
664
Vastaukset
- Toinen kummajainen
Tarvitseekohan samastaaiheesta kovin monta avausta olla? Hyvä alku oli jo nimimerkillä 'Kummajainen':
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000490&posting=22000000028327691
Afrikassa on muuten muitakin maita kuin Togo, miksei niiden kansalaisista jauheta lainkaan?- Hyvä kysymys
Rasismi ja vl?? Siinäåä pala purtavaksi. Kyllä se toisenlaisten ajattelijoiden ja kulkijoiden tuomitseminen oli arkisinta arkea minun vl-kodissani.
Kun vierailin kotonani, huomasin että ei ainakaan vanhempioeni maailma ole muuttunut. Vasemmistolaiset, muut kuin vl-uskovaiset, tummaihoiset jne. ovat sellaista sakkkaa jota osoitellaan kotikeskusteluissa ainakin ihan surutta.
Valitettavasti olen kokenut muuallakin vl-porukat rasisteiksi.
Juuri togolaisesta suomalaisen kihla- tai aviokumppanina ei ole havaintoa, taitaa harvassa olla sellaisia muillakin, mutta aika monista kansallisuuksista vl:lla on puoliso löytynyt. Enkä usko lainkaan, että avioliitossa vl:lla olisi sen kummempia vaikeuksia kuin ei-vl:kaan erilaisesta kulttuurista olevan puolison kanssa. Enkä usko vaikeuksien olevan suhteessa ihonväriin, vaan yleensäkin toisenlaiseen kulttuuriin, jossa on aina oppimista.
Aina ei mummojenkaan puheet ole niin kovin viisaita. Ei ainakaan näissä taivaaseenpääsy- ja tasa-arvoasioissa.- Togon ystävä
"Aina ei mummojenkaan puheet ole niin kovin viisaita. Ei ainakaan näissä taivaaseenpääsy- ja tasa-arvoasioissa".
Totta. Mummot ja varsinkin puhujapapat ovat sortuneet ihmeellisyyksiin puheissaan. Muistanpa muutaman vuoden takaa radioidusta suviseurasaarnasta jossa puhujapappa sanoi että "meidän nuoretkin tietätävät ehkäisysta. mutta he haluavat taivaaseen..." Siis tuo pahasti vikaan mennyt vanha mies selitti että taivasosuuden voisi unohtaa jos naiset noudattaisivat ihmiskunnan aina noudattamaa syntyvyyden säännöstelyä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin
Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee632112Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."51765Miten kestätte tyhmiä?
Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa2331250En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin71940Lahkojen uudestikasteille ei pitä mennä
Sananl. 22:3 Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.87925Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontajana?
Susanna Laine vetää Farmi Suomi -realityä. Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille juontohommista? Suosikkijuontaja teki20842Miksi naisen pitäisi maksaa 50/50
Vuokrasta miehelle? Eikö se ole miehelle lahja, ja aarre, jos nainen suostuu muuttamaan kanssasi asumaan?111751Onko se liikaa pyydetty
Voisitko sinä mies kerätä rohkeutta ja ottaa yhteyttä? Minä en jaksa tätä enää. On niin ikävä sinua. Minä niin haluaisin38688- 19686
Jos joku kertoisi ihastuneensa sinuun
mutta sinua ei voisi vähempää kiinnostaa, niin vastaisitko silti ystävällisesti?93679