Äsken kävi kiinteistövälittäjä luonani ja otti kämppäni myyntiin.Olen tämän asunnon ostanut 1999, joten aika kauan olen tässä asunut.
Tehtiin papereita tästä mun myyntiin tulevasta kämpästä ja hän selitti että veroseuraamukset hoitaa myyjä.
Mitä hemmetin veroseuraamuksia tästä nyt sitten voisi olla? Olen tässä asunut jo 8 vuotta ja laitan tästä tulevat rahat mieheni kanssa 1/2 ostettuun omakotitaloon..
Mut mitäs tämä välittäjä voisi tarkoittaa??
Tyhmä kysymys
5
615
Vastaukset
- santtu
mitään veroseuraamuksia tulla, koska olet itse asunut asunnossasi yli kaksi vuotta.
Valtiolle menee kaupan yhteydessä varainsiirtovero 1,6% (as. oy.), mutta sen maksaa ostaja. - c c
veroseuraamukset hoitaa myyjä.
>>tuo sanonta kuluu kiinteistövälittäjän sanoa,
siitä tulee myös maininta kauppakirjaan.
ei sinulla pitäisi tosiaan mennä mitään veroja. - paljastuu
Välittäjä sanoo noin kuoska se kuuluu rituaaleihin. Välittäjillä menee niin hyvin, että alalle on tullut jos jonkinlaista hiipparia. Muuta ei tarvita kuin vaivainen LKV-tutkinto, ja sekin vain liikkeen vastuuhenkilöllä. Sanoisin että välittäjä tekee helppoa rahaa. Paljonko annoit välittäjälle?
- Normaali lause
Tuohan on ihan normaali lause kaikissa asuntojen kauppakirjoissa. Se tarkoittaa, että ostaja maksaa varainsiirtoveron. Ei tarkoita muuta.
Jos välittäjä sanoi, että ostaja, niin sattui vaan ilmeisesti lipsahdus. Tarkista, että kauppakirjassa sitten on asia kirjattu oikein. - kirj täällä
Sovittiin välityspalkkioksi kiinteä 2500€, joka ei mielestäni ollut niin korkea kuin muilla( kyselin 3 eri välittäjältä)
Saas nähdä kuinka nopeasti saa asuntoni myytyä?Asun kuitenkin kasvukeskuksessa joten ei kait rivarikolmion myynnissä vaikeuksia ole?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p455080Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1131604Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "481279Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella101209- 131143
81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome171027Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy76989Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v3915Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah57789Junan alle
Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?27763