Pieneläkeläiset heitteillä

25%ruisleipään/pv.

jää eläkkeestä.Terveellisessä ruokavaliossakaan ei siis pysty olemaan.Onko halvempaa hoitaa ravinnonpuutteessa olevat vuodeosastolla?

7

356

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • puhut

      vuokran jälkeen,kun jää eläkkeestä 200 e ei riitä elämiseen.

    • Lipponen!!

      Leipäjonojen rakentaja Lipponen demu hännysteliöineen painoi eläkeläisten ostovoiman tosi alas. Nyt vääryys porvarien korjattava.

      • laman aikaan

        Suomen kansantalous romahti Esko Ahon hallituksen aikana, jota pohjusti aikaisempi Holkerin oikeistoenemmistöinen hallitus.

        Ahon hallituksen jälkeiset hallituket ovat olleet oikeistoenemmistöisiä.

        On turha syyttää demareita oikeistoenemmistöisten hallitusten tekemisistä.

        Esko Ahon hallituksen aikana Suomen työttömyysluvut nousivat pilviin, lainojen korot oli jopa asuntolainoilla 20 %. Moni pien- ja keskisuuri yritys teki konkurssin. Inflaatio laukkasi huimana.

        Oikeistoenemmistöiset hallitukset nostivat pankit allikosta (nyt pankeillä menee lujaa) ja jättivät tavalliset ihmiset ylisuurten korkojen aiheuttamaan velkavankeuteen tai kahden asunnon loukkuun. Näitä Ahon hallituksen aikaisia velkoja monet vielä makselevat ja leipäjonoissa liikkuvat.

        Leipäjonot tai Suomalainen, hävettävän alhainen, sosiaaliturva eivät ole demareiden tekemiä - kyllä ne ovat oikeistoenemmistöisten hallitusten aikaansaannoksia.


      • polkivat!
        laman aikaan kirjoitti:

        Suomen kansantalous romahti Esko Ahon hallituksen aikana, jota pohjusti aikaisempi Holkerin oikeistoenemmistöinen hallitus.

        Ahon hallituksen jälkeiset hallituket ovat olleet oikeistoenemmistöisiä.

        On turha syyttää demareita oikeistoenemmistöisten hallitusten tekemisistä.

        Esko Ahon hallituksen aikana Suomen työttömyysluvut nousivat pilviin, lainojen korot oli jopa asuntolainoilla 20 %. Moni pien- ja keskisuuri yritys teki konkurssin. Inflaatio laukkasi huimana.

        Oikeistoenemmistöiset hallitukset nostivat pankit allikosta (nyt pankeillä menee lujaa) ja jättivät tavalliset ihmiset ylisuurten korkojen aiheuttamaan velkavankeuteen tai kahden asunnon loukkuun. Näitä Ahon hallituksen aikaisia velkoja monet vielä makselevat ja leipäjonoissa liikkuvat.

        Leipäjonot tai Suomalainen, hävettävän alhainen, sosiaaliturva eivät ole demareiden tekemiä - kyllä ne ovat oikeistoenemmistöisten hallitusten aikaansaannoksia.

        Demarit olivat vallassa viimeksi. Rahaa olisi ollut nostaa työttömyyskorvauksia. Sailakselta kysyttiin, miksei nosteta, kun rahaakin olisi. Ei ole hallitusohjelmassa.
        Kalliomäki koilotti telkassa, että veroalet ainoastaan ansiotulovähenykseen. Eläkeläiset maksakoon vaan korotettavia palvelumaksuja.
        Demu politikala leipäjonot räjähti käsiin. Lipilip pituutta riittää..


      • Haukut "väärää puuta...
        polkivat! kirjoitti:

        Demarit olivat vallassa viimeksi. Rahaa olisi ollut nostaa työttömyyskorvauksia. Sailakselta kysyttiin, miksei nosteta, kun rahaakin olisi. Ei ole hallitusohjelmassa.
        Kalliomäki koilotti telkassa, että veroalet ainoastaan ansiotulovähenykseen. Eläkeläiset maksakoon vaan korotettavia palvelumaksuja.
        Demu politikala leipäjonot räjähti käsiin. Lipilip pituutta riittää..

        Jäätteenmäki Anneli, hallituksen kokoonpano oli:
        keskusta 8 ministeriä, demarit 8 ministeriä, RKP 2 ministeriä.
        - demarit eivät olleet vallassa oikeistoenemmistöisessä hallituksessa

        Vanhasen I hallitus jatkoi Jäätteenmäen hallituksen jälkeen seuraavalla kokoonpanolla:
        Keskustalla 8 ministerinpaikkaa, demareilla 8 ministerinpaikkaa ja Ruotsalaisella kansanpuolueella 2 ministerinpaikkaa.
        - demarit eivät olleet ennemmistönä eivätkä vallassa Vanhasen I hallituksessa (oikeistoenemmistö)

        Vanhanen II hallitus jatkaa puhtaana oikeistoenemmistöisenä hallituksena (nykyinen hallitus).
        Keskustalla on 8 ministeriä, Kokoomuksella on 8 ministeriä, RKP:llä on 2 ja vihreillä 2 ministeriä. Ministerimäärää korotettiin.

        MILLOIN VIIMEKSI demarit olivat vallassa (enemmistönä) hallituksessa, eduskunnassa, valiokunnissa vai missä? Voisitko kertoa?

        Miksei työllistämismäärärahoja jätettiin hakematta. Nyt hallitus käyttää hakemattomia määrärahoja syynä leikatessaan työllistämisrahoja ja heikentäessään työllisyysturvaa?

        Kalliomäki oli valtiovarainministerinä hallituksessa, jossa oli oikeistoenemmistö. Hallitusohjelma oli kompromissi, josta olivat oikeistopuolueet enemmistönä päättämässä. Tätä ohjelmaa hallituspuolueet noudattivat - tai hallitus olisi hajonnut.

        Jos Suomen oikeistohallitus alkaa toteuttaa Kokoomuksen johdolla samanlaista ohjelmaa kuin Ruotsin kokoomus - jos ja kun hallitus saa veronkorotuksensa ja sosiaaliturvan leikkauksensa, (myös tyttömyysturva) toteutettua, meille tulee vielä ikävä ministeri Kalliomäen aikoja.

        Energiaveron korotukset vaikuttavat elinkustannuksiin, asumiseen, liikkumiseen, lähes kaikkeen...

        Hallituksen kaavailemat sijoitustuottojen verovapaudet ovat suoraa tulonsiirtoa köyhiltä rikkaille.

        Hallituksen 1. ja kiireellisin tehtävä oli näköjään päivähoidon 0-maksuluokan poistaminen. Saatiinkohan se sosiaaliturvan heikennys estettyä lopullisesti vai toistaiseksi? Siirsikö hallitus 0-maksuluokan poiston salassa valmisteltavien listalle?

        Eläkeläisille on luvattu hallituskauden lopulla mitätön 20 euron korotus (./. verot) peruskansaneläkkeisiin.

        Miten nykyisen hallituksen 5 %:n tuloveron alennus (hallitusohjelman mukainen) huomioidaan eläkkeissä?

        Soveltaako nykyinen hallitus taitettua indeksiä eläkkeiden indeksikorotukia laskiessaan? Tuolloin on varmaa, että eläkkeiden jälkeenjääneisyys tule jatkumaan entistä suurempana.


      • KUKA NE MAKSAA ?
        Haukut "väärää puuta... kirjoitti:

        Jäätteenmäki Anneli, hallituksen kokoonpano oli:
        keskusta 8 ministeriä, demarit 8 ministeriä, RKP 2 ministeriä.
        - demarit eivät olleet vallassa oikeistoenemmistöisessä hallituksessa

        Vanhasen I hallitus jatkoi Jäätteenmäen hallituksen jälkeen seuraavalla kokoonpanolla:
        Keskustalla 8 ministerinpaikkaa, demareilla 8 ministerinpaikkaa ja Ruotsalaisella kansanpuolueella 2 ministerinpaikkaa.
        - demarit eivät olleet ennemmistönä eivätkä vallassa Vanhasen I hallituksessa (oikeistoenemmistö)

        Vanhanen II hallitus jatkaa puhtaana oikeistoenemmistöisenä hallituksena (nykyinen hallitus).
        Keskustalla on 8 ministeriä, Kokoomuksella on 8 ministeriä, RKP:llä on 2 ja vihreillä 2 ministeriä. Ministerimäärää korotettiin.

        MILLOIN VIIMEKSI demarit olivat vallassa (enemmistönä) hallituksessa, eduskunnassa, valiokunnissa vai missä? Voisitko kertoa?

        Miksei työllistämismäärärahoja jätettiin hakematta. Nyt hallitus käyttää hakemattomia määrärahoja syynä leikatessaan työllistämisrahoja ja heikentäessään työllisyysturvaa?

        Kalliomäki oli valtiovarainministerinä hallituksessa, jossa oli oikeistoenemmistö. Hallitusohjelma oli kompromissi, josta olivat oikeistopuolueet enemmistönä päättämässä. Tätä ohjelmaa hallituspuolueet noudattivat - tai hallitus olisi hajonnut.

        Jos Suomen oikeistohallitus alkaa toteuttaa Kokoomuksen johdolla samanlaista ohjelmaa kuin Ruotsin kokoomus - jos ja kun hallitus saa veronkorotuksensa ja sosiaaliturvan leikkauksensa, (myös tyttömyysturva) toteutettua, meille tulee vielä ikävä ministeri Kalliomäen aikoja.

        Energiaveron korotukset vaikuttavat elinkustannuksiin, asumiseen, liikkumiseen, lähes kaikkeen...

        Hallituksen kaavailemat sijoitustuottojen verovapaudet ovat suoraa tulonsiirtoa köyhiltä rikkaille.

        Hallituksen 1. ja kiireellisin tehtävä oli näköjään päivähoidon 0-maksuluokan poistaminen. Saatiinkohan se sosiaaliturvan heikennys estettyä lopullisesti vai toistaiseksi? Siirsikö hallitus 0-maksuluokan poiston salassa valmisteltavien listalle?

        Eläkeläisille on luvattu hallituskauden lopulla mitätön 20 euron korotus (./. verot) peruskansaneläkkeisiin.

        Miten nykyisen hallituksen 5 %:n tuloveron alennus (hallitusohjelman mukainen) huomioidaan eläkkeissä?

        Soveltaako nykyinen hallitus taitettua indeksiä eläkkeiden indeksikorotukia laskiessaan? Tuolloin on varmaa, että eläkkeiden jälkeenjääneisyys tule jatkumaan entistä suurempana.

        Uudenmaan taajamissa keskipäivällä ruokakauppojen
        pysäköintialueilla tuttu näky, eivät siis ole töissä. Kuka maksaa tämän huviautoilun, suomalaiset yliverotetut pitkää päivää tekevät työläisetkö? Suomi on todellinen verohelvetti kaikille muille paitsi yhteiskunnan eläteille.Päättäjien pitäisi näihin aikaisempien hallitusten munauksiin puuttua kiireesti, annetaan vain välttämätön ei ylimääräistä.


    • Eläkemaksut

      Olen täysin järkyttynyt KUKA kumma vakuutusmatemaatikko laskee,

      >kun annetaan suomalaiselle työntekijälle mahdollisimman pieni eläke NIIN tuo säästöä kansantalouteen.pieleen laskettu TÄYSIN.

      KAIKKEA SITÄ.

      Eläkeläiset juuri niin kuin kirjoitit on heitetty aliravitsemuksen piiriin > johtaa terveyden
      menetykseen = lisää yhteiskunnan kunstannuksia!

      Toiseksi ei ole otettu huomioon, että EI ole
      kansantaloudellisesti HYVÄKSI antaa mahdollisimman pieni eläke ELI tehdä eläkeläisistä, työtapaturman uhreista, työeläkeläisistä

      >TÄYSIN TUOTTAMATON OSA< = SUURI MENO ERÄ
      >nykyisen vakuutusmatematiikon laskuoppi on
      väärä.

      Eläkkeet on nostettetava niin korkealle, että tämä suurikäluokkakin kun jää eläkkeelle,
      niin heistä muodostuu KULUTTAVA ELÄKELÄINEN!

      Silloinhan on aikaa kulutukseen!

      ELI ALIN ELÄKE PITÄISI OLLA 1000,00 euroa/kk.

      Näin eläkäläinen pystyy ostamaan terveellistä ruokaa ja kuluttamaan muutenkin, sillä onhan
      eläkeläisillä useimmilla jo omat kodit ja
      velat maksettu - näin jää rahaa ELÄMISEEN = KULUTUKSEEN.

      Pienelle eläkkeelle kun kansalaisia olan takaa survotaan, NIIN siitä muodostuu suuri meno
      erä valtiolle, ja jokainen kai ymmärtää miksi?

      MISSÄ ON JÄRKI ?

      Mikä on se taka-ajatus pitää eläkkeet pienenä?
      Mikä tuottavuus siitä tulee?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      110
      1050
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      102
      928
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      96
      787
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      85
      703
    5. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      655
    6. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      16
      590
    7. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      34
      506
    8. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      495
    9. Kuinka paljon hänestä tykkäät?

      Vai tykkäätkö ollenkaan? 🤣
      Ikävä
      43
      492
    10. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      46
      486
    Aihe