Turussa suoraselkäisiä

Ravintoloitsijoita

17

1694

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mutta järkeä vähän.

      • tuossa järjessä on?

        Ravintolat yleensä estävät pääsyn tietyltä ihmisryhmältä nimenomaan turvallisuuteen vedoten, vaikka jokaisesta ryhmästä löytyy paljon ihmisiä, jotka eivät ole millään tavalla turvallisuusriski. Pitäisikö ravintoloiden alkaa päästää sisään kaikki nyrkkiraudoilla varustautuneet, koska eiväthän kaikki heistäkään aloita tappeluita?

        Etelä-Koreassakin oli joissain paikoissa pääsy länsimaiselta kielletty, koska he aloittavat suhteettoman paljon hankaluuksia. Itse siellä vieraillessa ymmärsin kyllä tämän täysin, vaikkei tietysti mitään kovin positiivisia fiiliksiä hommasta jäänyt.


      • tuossa järjessä on? kirjoitti:

        Ravintolat yleensä estävät pääsyn tietyltä ihmisryhmältä nimenomaan turvallisuuteen vedoten, vaikka jokaisesta ryhmästä löytyy paljon ihmisiä, jotka eivät ole millään tavalla turvallisuusriski. Pitäisikö ravintoloiden alkaa päästää sisään kaikki nyrkkiraudoilla varustautuneet, koska eiväthän kaikki heistäkään aloita tappeluita?

        Etelä-Koreassakin oli joissain paikoissa pääsy länsimaiselta kielletty, koska he aloittavat suhteettoman paljon hankaluuksia. Itse siellä vieraillessa ymmärsin kyllä tämän täysin, vaikkei tietysti mitään kovin positiivisia fiiliksiä hommasta jäänyt.

        ja myös laitonta, rajoittaa sisäänpääsyä ravintolaan johonkin etniseen ryhmään kuulumisen perusteella. Nyrkkirautojen, tai muiden aseiden, kantaminen ei ole rinnasteinen tapaus. Aseiden tuominen ravintolaan voidaan kieltää, eikä se ole mitään syrjintää. Onhan esim. olemassa kielto viedä puukkoa yleisiin tlaisuuksiin, eikä kukaan sitäkään ole pitänyt syrjivänä, vaikka suurin osa puukon kantajista ei sitä käyttäisikään aseena.

        Etelä-Korean käytäntö on selvästi syrjivä, eikä siten hyväksyttävissä. Toisin sanoen, meidän ei pidä ottaa sieltä mallia. Paremmaksi malliksi tässä suhteessa sopisi esim. Yhdysvallat.


      • Henkseli
        Erasmus kirjoitti:

        ja myös laitonta, rajoittaa sisäänpääsyä ravintolaan johonkin etniseen ryhmään kuulumisen perusteella. Nyrkkirautojen, tai muiden aseiden, kantaminen ei ole rinnasteinen tapaus. Aseiden tuominen ravintolaan voidaan kieltää, eikä se ole mitään syrjintää. Onhan esim. olemassa kielto viedä puukkoa yleisiin tlaisuuksiin, eikä kukaan sitäkään ole pitänyt syrjivänä, vaikka suurin osa puukon kantajista ei sitä käyttäisikään aseena.

        Etelä-Korean käytäntö on selvästi syrjivä, eikä siten hyväksyttävissä. Toisin sanoen, meidän ei pidä ottaa sieltä mallia. Paremmaksi malliksi tässä suhteessa sopisi esim. Yhdysvallat.

        Miten suhtaudut siihen, että MC-jengiläisiä ei päästetä ravintolaan? Perustuu henkilön käyttämiin vaatteisiin.


      • Henkseli kirjoitti:

        Miten suhtaudut siihen, että MC-jengiläisiä ei päästetä ravintolaan? Perustuu henkilön käyttämiin vaatteisiin.

        että jos ravintolalla on tietyt vaatimukset pukeutumisen suhteen, niin MC-jengiläisten pääsy sisään voidaan evätä pukeutumisen perusteella. Mutta jos vaatimuksia ei ole, vaan kuka tahansa resupekka kelpaa asiakkaaksi, niin väärin minusta on moottoripyöräjengiläisiltäkään kieltää sisäänpääsyä.


      • Bandiitti
        Erasmus kirjoitti:

        että jos ravintolalla on tietyt vaatimukset pukeutumisen suhteen, niin MC-jengiläisten pääsy sisään voidaan evätä pukeutumisen perusteella. Mutta jos vaatimuksia ei ole, vaan kuka tahansa resupekka kelpaa asiakkaaksi, niin väärin minusta on moottoripyöräjengiläisiltäkään kieltää sisäänpääsyä.

        Näinhän kuitenkin Lahdessa on tehty ravintoloitsijoiden ja poliisin yhteisellä sopimuksella.

        Mielestäni ihan syystä. Tappelevat penteleet ja kantavat aseita. Ihan samalla tavalla käyttäytyvät mamutkin, mutta heitähän ei saa syyllistää.


      • Bandiitti kirjoitti:

        Näinhän kuitenkin Lahdessa on tehty ravintoloitsijoiden ja poliisin yhteisellä sopimuksella.

        Mielestäni ihan syystä. Tappelevat penteleet ja kantavat aseita. Ihan samalla tavalla käyttäytyvät mamutkin, mutta heitähän ei saa syyllistää.

        Mc-jengiläiset ovat sentään kutakuinkin yhtenäistä porukkaa, kun taas mamuissa on ihmisiä laidasta laitaan.


      • olikin...
        Erasmus kirjoitti:

        ja myös laitonta, rajoittaa sisäänpääsyä ravintolaan johonkin etniseen ryhmään kuulumisen perusteella. Nyrkkirautojen, tai muiden aseiden, kantaminen ei ole rinnasteinen tapaus. Aseiden tuominen ravintolaan voidaan kieltää, eikä se ole mitään syrjintää. Onhan esim. olemassa kielto viedä puukkoa yleisiin tlaisuuksiin, eikä kukaan sitäkään ole pitänyt syrjivänä, vaikka suurin osa puukon kantajista ei sitä käyttäisikään aseena.

        Etelä-Korean käytäntö on selvästi syrjivä, eikä siten hyväksyttävissä. Toisin sanoen, meidän ei pidä ottaa sieltä mallia. Paremmaksi malliksi tässä suhteessa sopisi esim. Yhdysvallat.

        että nyrkkirautoja kanniskelevat aloittavat muita todennäköisemmin tappeluita. No mutta parempi esimerkki: jengi 2-metrisiä kaljupäisiä leijonatatuoinnit omaavia steroidihirmuja vaatii päästä sisälle ulkomaalaisten suosimaan paikkaan/homodiskoon tjsp.

        Mielestäsi siis homma menee niin, että vaikka henkilön ulkonäöstä käy selväksi että tyyppi aloittaa melko todennäköisesti hankaluuksia päätyään sisälle, hänet pitäisi päästää?

        Hommassahan on loppupeleissä vastakkain tasa-arvoinen kohtelu ja väkivallan ennaltaehkäisy. Kysymys onkin, ylittääkö väkivallan ennaltaehkäisyllä saatu hyöty joidenkin ihmisten epätasa-arvoisen kohtelun. Mielestäni on kuitenkin melko naiivia ajatella, että epätasa-arvoinen kohtelu olisi aina väärin. Epätasa-arvoisen tulisi tosin aina olla raskas ja poikkeuksellinen toimenpide jolla pitäisi olla selkeä vaikutus väkivallan vähentymisen muodossa, mutta sen ehdoton kieltäminen haisee vain ja ainoastaan idealismilta, ei realismilta.


      • kuitenkin...
        Erasmus kirjoitti:

        Mc-jengiläiset ovat sentään kutakuinkin yhtenäistä porukkaa, kun taas mamuissa on ihmisiä laidasta laitaan.

        että sinäkin estäisit pääsyn joltain ihmisryhmältä, kun todennäköisyys sille, että he tekisivät rikoksiä baarin sisälle päästyään nousisi tarpeeksi korkeaksi?


      • tarkemmin...
        Erasmus kirjoitti:

        Mc-jengiläiset ovat sentään kutakuinkin yhtenäistä porukkaa, kun taas mamuissa on ihmisiä laidasta laitaan.

        Niinkö? Eivätkö mamut jengiydy ja noudata jengeissään omia sääntöjään?


      • tarkemmin... kirjoitti:

        Niinkö? Eivätkö mamut jengiydy ja noudata jengeissään omia sääntöjään?

        niin ylivoimaisesti suurin osa mamuista ei jengiydy.


      • olikin... kirjoitti:

        että nyrkkirautoja kanniskelevat aloittavat muita todennäköisemmin tappeluita. No mutta parempi esimerkki: jengi 2-metrisiä kaljupäisiä leijonatatuoinnit omaavia steroidihirmuja vaatii päästä sisälle ulkomaalaisten suosimaan paikkaan/homodiskoon tjsp.

        Mielestäsi siis homma menee niin, että vaikka henkilön ulkonäöstä käy selväksi että tyyppi aloittaa melko todennäköisesti hankaluuksia päätyään sisälle, hänet pitäisi päästää?

        Hommassahan on loppupeleissä vastakkain tasa-arvoinen kohtelu ja väkivallan ennaltaehkäisy. Kysymys onkin, ylittääkö väkivallan ennaltaehkäisyllä saatu hyöty joidenkin ihmisten epätasa-arvoisen kohtelun. Mielestäni on kuitenkin melko naiivia ajatella, että epätasa-arvoinen kohtelu olisi aina väärin. Epätasa-arvoisen tulisi tosin aina olla raskas ja poikkeuksellinen toimenpide jolla pitäisi olla selkeä vaikutus väkivallan vähentymisen muodossa, mutta sen ehdoton kieltäminen haisee vain ja ainoastaan idealismilta, ei realismilta.

        kyllä tässä asiassa olen kanssasi samoilla linjoilla.


      • asiakkaina
        Erasmus kirjoitti:

        ja myös laitonta, rajoittaa sisäänpääsyä ravintolaan johonkin etniseen ryhmään kuulumisen perusteella. Nyrkkirautojen, tai muiden aseiden, kantaminen ei ole rinnasteinen tapaus. Aseiden tuominen ravintolaan voidaan kieltää, eikä se ole mitään syrjintää. Onhan esim. olemassa kielto viedä puukkoa yleisiin tlaisuuksiin, eikä kukaan sitäkään ole pitänyt syrjivänä, vaikka suurin osa puukon kantajista ei sitä käyttäisikään aseena.

        Etelä-Korean käytäntö on selvästi syrjivä, eikä siten hyväksyttävissä. Toisin sanoen, meidän ei pidä ottaa sieltä mallia. Paremmaksi malliksi tässä suhteessa sopisi esim. Yhdysvallat.

        Se kertoo tarpeeksi paljon ja kaiken.


    • käynti

      Tämän päivän Satakunnan Kansassa kerrotaan alkaneesta oikeudenkäynnistä porilaisia vahtimestareita vastaan: he eivät olleet päästäneet romaaniseuruetta sisään koska joukossa oli häiriköiksi tiedettyjä ihmisiä.

      Yhteiskunnan pitäisi antaa avustusta perustaa oma romaniravintola. Sinne tietenkin olisi pääsy myös skineillä ja moottoripyöräkerholaisilla. Jos eivät pääsisi niin oikeuden päätöksellä pitäisi jokaisen saada 1000 € korvauksia.

    • Ällötyksiä

      Ainakin Turkulaiset naiset joutuvat kärsimään tummahipiäisten äijien törkeäatä käytöksestä ja perseen puristelusta. - Eivät nuo taida edes ostaa mitään baareista...

    • tiedän tämänkin

      minusta kaikilta muilta ihmisryhmiltä kuin nörteiltä ja hipeiltä pitäisi lailla kieltää pääsy kaikkiin baareihin ja ravintoloihin heidän hippejä ja nörttejä todennäköisemmän häiriökäyttäytymisen johdosta.

      siis ainoastaan hipeillä ja nörteillä ym. väkivallattomiksi osoittautuneilla ihmisryhmillä saisi ainoastaan olla pääsy ravintoloihin, kaikki muut ulos, myös keskiverto suomalaiset!

    • että "suuri osa" tummista ahdistelee naisia. Sen perusteella hän todella on valmis epäämään ravintolaan pääsyn kaikilta tummilta.

      Aika erikoista...! Miksei hän käskytä ovimiehiään esim. antamaan ikuisia porttareita yhdestäkin rikkeestä. Ei niitä yrittäjiä kovin pitkäksi aikaa riitä - ja loppujen luulisi jo uskovankin asian.

    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1064
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      794
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      261
      580
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      482
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      416
    Aihe