Grand Voyager ei käynnisty

Kummahomma

Mikähän mahtaa olla vikana kun ei lähde 2.5 CRD Voyager käyntiin.

Startti kyllä pyörii vimmatusti mutta ei edes lupaa. Akunkengätkin jo otin irti pari kertaa (resetointi) mutta ei auttanut. Kaikki sulakkeet ovat ehjiä ja tankki täynnä.Sellaisen seikan huomasin että soittimen oikeassa alakulmassa oleva ajonestolaitteen(?)punainen valo ei vilku kun laittaa ovet lukkoon. Kokemusteni mukaan immobilizer on yleensä tällaisten mystisten juttujen alku ja juuri.

Auto on ollut konstikas käynnistettävä lämpöisenä jo jonkin aikaa, lineeköhän nykyisen vian ensimmäinen merkki?

Hyvät neuvot ovat tarpeen, hinautanko heti suosiolla Autokeskukseen vai onko joitain helppoja kotikonsteja voita voisi vielä kokeilla? Ainakin toinen avain (viallinen avain) ja tankinkorkin avaaminen (alipaine) vielä kokeilematta. Maadoitustakin voisi tutkia jos vain tietäisi missä ne pisteet sijaitsevat.

Niin joo, Ameriikan ihme hyytyi parkkiluolaan... kiva hinata se sieltä.

11

5740

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kummahomma

      Autokeskuksellehan tässä päädyttiin. Selvisi että yksi suutin antaa vikakoodeja ja on vuotoa havaittavissa. Kun ei tule tarpeeksi painetta, systeemi katkaisee syötön ja kone sammuu.

      Wanha Mersu kävisi iloisesti rouskien kolmella pytyllä, mutta VM Motorin insinööri on katsonut parhaaksi pistää pillit pussiin jos kaikki eivät ole täysillä mukana.

      Korjaukseksi ehdottivat uutta suutinta, osalla hintaa reilut 500 EUR. Dieselkorjaamossa osaavat kuulemma myös korjata suuttimen tiivisteet ja venttiilin, tietenkin huomattavasti halvempaa, 100-200 EUR tarvittavista osista riippuen.

      Aika outo vika, onkohan 2.5 CRD suuttimissa ollut useinkin vikoja tai vuotoja?

      • Avittaa

        Walloissa Fuel Injector #5066820AA maksaa $398.64 = 300 EUR.

        http://www.trademotion.com/partlocator/index.cfm?action=searchCatalogOEM&siteid=214727

        Jos pää kestää, voi käydä itärajan takana ilman kyparää ja rynkkyä ja hakea osan Moskovasta hintaan 11823.30 RBL = 342 EUR.

        #http://www.usa-auto.ru/p132337C2006.html

        Taitaa kuitenkin olla parasta kun viet autosi osaavaan dieselkorjaamoon. Mikä tahansa Boschin systeemit tunteva diesel-huolto on parempi kuin merkkiliike. Yleensä suuttimen kunnostus on mahdollista ja saat varmasti autosi kuntoon ilman turhien osien vaihtoa.


      • Kummahomma
        Avittaa kirjoitti:

        Walloissa Fuel Injector #5066820AA maksaa $398.64 = 300 EUR.

        http://www.trademotion.com/partlocator/index.cfm?action=searchCatalogOEM&siteid=214727

        Jos pää kestää, voi käydä itärajan takana ilman kyparää ja rynkkyä ja hakea osan Moskovasta hintaan 11823.30 RBL = 342 EUR.

        #http://www.usa-auto.ru/p132337C2006.html

        Taitaa kuitenkin olla parasta kun viet autosi osaavaan dieselkorjaamoon. Mikä tahansa Boschin systeemit tunteva diesel-huolto on parempi kuin merkkiliike. Yleensä suuttimen kunnostus on mahdollista ja saat varmasti autosi kuntoon ilman turhien osien vaihtoa.

        Eipä ollut Autokeskuksella aikaa kuin vian paikallistamiseen. Olivat saaneet auton myös käyntiin kun mittaillivat ohivuotoja, joten ihan fataali vika ei ollut. Hain auton pois ja maksoin 170 EUR siitä tiedosta että yksi tietty suutin pitäisi vaihtaa, osa 592 eur ja 4 tuntia työtä => kuluja lähes 900 EUR kokonaisuudessaan.

        Ihan niin paljon en viitsinyt maksaa joten ajoin kylmä hiki valuen auton erääseen Diesel Pojkar nimiseen (nimi muutettu :-) huoltamoon. Siellä oli pelit ja vehkeet myös uusimpien diesel-suuttimien koeponnistamiseen/kalibroimiseen tjsp.

        Bosch tietenkään ei myönnä että suuttimia voi korjata ilman Boschin omaa sikakallista konetta mutta jossain joku vaan oli osannut moisen testilaitteiston valmistaa, kohtuuhintaankin kuulemma.

        Joka tapauksessa, suutimesta oli yksi tiivisterengas kulunut ja sen vaihtaminen riitti. Koko huolto sisältäen suuttimen irrotuksen, korjauksen osineen, koeponnistamisen ja takaisin asentamisen maksoi kaiken kaikkiaan 400 EUR. Aika paljon halvempaa kuin koko suutimen uusiminen.

        Eron huomasi heti kun käynnisti auton. Tyhjäkäynti on paljon tasaisempi ja kuumana käynnistys ei ole sellaista sahaamista kuin aiemmin. Eli jos joskus tulee suutinhuolto eteen, en varmasti vaihdata suuttimia vaan korjautan ne vaikka olisi kuinka "mahdotonta korjata" suuttimet :-)


      • voyager crd
        Kummahomma kirjoitti:

        Eipä ollut Autokeskuksella aikaa kuin vian paikallistamiseen. Olivat saaneet auton myös käyntiin kun mittaillivat ohivuotoja, joten ihan fataali vika ei ollut. Hain auton pois ja maksoin 170 EUR siitä tiedosta että yksi tietty suutin pitäisi vaihtaa, osa 592 eur ja 4 tuntia työtä => kuluja lähes 900 EUR kokonaisuudessaan.

        Ihan niin paljon en viitsinyt maksaa joten ajoin kylmä hiki valuen auton erääseen Diesel Pojkar nimiseen (nimi muutettu :-) huoltamoon. Siellä oli pelit ja vehkeet myös uusimpien diesel-suuttimien koeponnistamiseen/kalibroimiseen tjsp.

        Bosch tietenkään ei myönnä että suuttimia voi korjata ilman Boschin omaa sikakallista konetta mutta jossain joku vaan oli osannut moisen testilaitteiston valmistaa, kohtuuhintaankin kuulemma.

        Joka tapauksessa, suutimesta oli yksi tiivisterengas kulunut ja sen vaihtaminen riitti. Koko huolto sisältäen suuttimen irrotuksen, korjauksen osineen, koeponnistamisen ja takaisin asentamisen maksoi kaiken kaikkiaan 400 EUR. Aika paljon halvempaa kuin koko suutimen uusiminen.

        Eron huomasi heti kun käynnisti auton. Tyhjäkäynti on paljon tasaisempi ja kuumana käynnistys ei ole sellaista sahaamista kuin aiemmin. Eli jos joskus tulee suutinhuolto eteen, en varmasti vaihdata suuttimia vaan korjautan ne vaikka olisi kuinka "mahdotonta korjata" suuttimet :-)

        missäs tämä korjaamo olis? Meillä kans tuo crd temppuilee eikä käynnisty kunnolla.


      • Voyger temppuilee
        voyager crd kirjoitti:

        missäs tämä korjaamo olis? Meillä kans tuo crd temppuilee eikä käynnisty kunnolla.

        Ykkös suuttimen tiiviste myös korjattu. -02CDR. Käyntiin lähtee kylmänä mutta hetken ajon jälkeen ei millään. Tuliko auto kuntoon suuttimen korjauksen jälkeen ?


      • voyager Crd
        Voyger temppuilee kirjoitti:

        Ykkös suuttimen tiiviste myös korjattu. -02CDR. Käyntiin lähtee kylmänä mutta hetken ajon jälkeen ei millään. Tuliko auto kuntoon suuttimen korjauksen jälkeen ?

        me käytettiin Klaukkalan Dieselissä (Bosch)
        Lähtee kylmänä ja kuumana käyntiin.
        Kannattaa korjaa kaikki suuttimet,koska on vain ajan kysymys milloin muutkin hajoavat.
        Ei ole pelkästään Rysin tyyppi vika vaan kaikkien jossa tuo CommonRail on. Monen sadan ruiskutuspaineet rikkoo noita.Jopa vähän ajetuissa on mennyt.


      • Voy(A)ger
        voyager Crd kirjoitti:

        me käytettiin Klaukkalan Dieselissä (Bosch)
        Lähtee kylmänä ja kuumana käyntiin.
        Kannattaa korjaa kaikki suuttimet,koska on vain ajan kysymys milloin muutkin hajoavat.
        Ei ole pelkästään Rysin tyyppi vika vaan kaikkien jossa tuo CommonRail on. Monen sadan ruiskutuspaineet rikkoo noita.Jopa vähän ajetuissa on mennyt.

        Vaihdatitteko myös suuttimet vai pelkät tiivisteet ? Antoiko mitä vika koodia ODB:llä? Meidän autossa tulee vielä suuttimen tiivisteen vaihdon jälkeen P0340. Ja ei lähde lämpimänä käyntiin.


      • voyager Crd
        Voy(A)ger kirjoitti:

        Vaihdatitteko myös suuttimet vai pelkät tiivisteet ? Antoiko mitä vika koodia ODB:llä? Meidän autossa tulee vielä suuttimen tiivisteen vaihdon jälkeen P0340. Ja ei lähde lämpimänä käyntiin.

        mun mielestä pelkät tiivisteet vain tuli. Koodeista en tiedä.


    • ettei voyager

      ole amerikkaa nähnytkään. noita itävaltalaisten vaivoja kun koneetkin on italiasta.

    • Anonyymi

      mulla 2.8 2006 diiseli ei käynnisty akku lähes uusi ja virtaa on kun starttaa ei tapahdu mitään mikähän lienee onko joku sulake vai jokin muu

    • Anonyymi

      Paineet on kadonnut, jos ei syty reijässä!🍆🍆

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kannattaako suomalaisen duunarin enää äänestää vasemmistopuolueita

      sillä eivät ne tunnu kovasti ajavan suomi-duunarin etuja. Jos katsotaan Vasemmistoliittoa, niin sehän on ihan feministi
      Maailman menoa
      245
      6112
    2. Jaaha, sitä on vasemmistoryhmä käynyt häiriköimässä Purran kodin vieressä

      On näköjään iso lakana levitetty puiden väliin, jossa lukee mm. "Haista vi*** Riikka Purra". Tunkekaa leikkaukset pers..
      Maailman menoa
      133
      5931
    3. Professori: Maahanmuuttajien rikollisuutta hyssytellään - hävytöntä

      Kriminologi Jukka Savolaisen mukaan ikä ja vaikeat olosuhteet eivät riitä selitykseksi. – Tutkitun tiedon valossa sanoi
      Maailman menoa
      243
      4996
    4. Päivi Räsänen vs. Abbas Bahmanpour

      (Bahmanpour on imaami Helsingissä) Syyttäjä siis jahtaa edelleen Räsästä tämän H-puheista, joissa hän on ilmeisesti vaa
      Maailman menoa
      32
      4489
    5. Demokratian uhka: Perussuomalaiset ja polarisoiva "me ja muut" -ajattelu

      Laurence Rees varoittaa, kuinka demokratian heikkeneminen ja autoritaaristen liikkeiden nousu voidaan liittää "me ja muu
      Maailman menoa
      28
      4332
    6. Mistä kummasta voi johtua se, että vasemmistolaiset usein häpeää itseään

      voiko se johtua esim. köyhyydestä? Ja tästä on siis ihan suomalainen tutkimus olemassa. "Suomalainen tutkimus osoittaa
      Maailman menoa
      63
      4212
    7. Sanna-kulttilaiset hehkuttaa edelleen Marinia, vaikka esim. Sote oli susi jo syntyessään

      mutta kulttilaiset eivät ole järjen jättiläisiä, ja sanoihin Lasse Lehtinenkin, että Suomessa on pohjoismaiden tyhmimmät
      Maailman menoa
      68
      4127
    8. Marin teki sen mihin muut eivät pystyneet, vei susi-Soten maaliin

      ja sitten hävittyjen vaalien jälkeen lähtikin vastuuta pakoon...... "Professori: sote-uudistus on täysi susi. Sosiaali
      Maailman menoa
      32
      3678
    9. Palkansaajan oikeus nauttia työuransa hedelmistä

      Työeläkejärjestelmä on verrattavissa pyramidihuijaukseen, jossa alemmat tasot, eli nykyiset palkansaajat, toimivat maksa
      Maailman menoa
      58
      2579
    10. En koskaan tule sinulle tätä kertomaan

      Kun kirjoitin sinulle viimeisintä viestiä, huomasin kyynelten valuvan poskiani pitkin.
      Ikävä
      56
      1975
    Aihe