Grand Voyager ei käynnisty

Kummahomma

Mikähän mahtaa olla vikana kun ei lähde 2.5 CRD Voyager käyntiin.

Startti kyllä pyörii vimmatusti mutta ei edes lupaa. Akunkengätkin jo otin irti pari kertaa (resetointi) mutta ei auttanut. Kaikki sulakkeet ovat ehjiä ja tankki täynnä.Sellaisen seikan huomasin että soittimen oikeassa alakulmassa oleva ajonestolaitteen(?)punainen valo ei vilku kun laittaa ovet lukkoon. Kokemusteni mukaan immobilizer on yleensä tällaisten mystisten juttujen alku ja juuri.

Auto on ollut konstikas käynnistettävä lämpöisenä jo jonkin aikaa, lineeköhän nykyisen vian ensimmäinen merkki?

Hyvät neuvot ovat tarpeen, hinautanko heti suosiolla Autokeskukseen vai onko joitain helppoja kotikonsteja voita voisi vielä kokeilla? Ainakin toinen avain (viallinen avain) ja tankinkorkin avaaminen (alipaine) vielä kokeilematta. Maadoitustakin voisi tutkia jos vain tietäisi missä ne pisteet sijaitsevat.

Niin joo, Ameriikan ihme hyytyi parkkiluolaan... kiva hinata se sieltä.

11

5559

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kummahomma

      Autokeskuksellehan tässä päädyttiin. Selvisi että yksi suutin antaa vikakoodeja ja on vuotoa havaittavissa. Kun ei tule tarpeeksi painetta, systeemi katkaisee syötön ja kone sammuu.

      Wanha Mersu kävisi iloisesti rouskien kolmella pytyllä, mutta VM Motorin insinööri on katsonut parhaaksi pistää pillit pussiin jos kaikki eivät ole täysillä mukana.

      Korjaukseksi ehdottivat uutta suutinta, osalla hintaa reilut 500 EUR. Dieselkorjaamossa osaavat kuulemma myös korjata suuttimen tiivisteet ja venttiilin, tietenkin huomattavasti halvempaa, 100-200 EUR tarvittavista osista riippuen.

      Aika outo vika, onkohan 2.5 CRD suuttimissa ollut useinkin vikoja tai vuotoja?

      • Avittaa

        Walloissa Fuel Injector #5066820AA maksaa $398.64 = 300 EUR.

        http://www.trademotion.com/partlocator/index.cfm?action=searchCatalogOEM&siteid=214727

        Jos pää kestää, voi käydä itärajan takana ilman kyparää ja rynkkyä ja hakea osan Moskovasta hintaan 11823.30 RBL = 342 EUR.

        #http://www.usa-auto.ru/p132337C2006.html

        Taitaa kuitenkin olla parasta kun viet autosi osaavaan dieselkorjaamoon. Mikä tahansa Boschin systeemit tunteva diesel-huolto on parempi kuin merkkiliike. Yleensä suuttimen kunnostus on mahdollista ja saat varmasti autosi kuntoon ilman turhien osien vaihtoa.


      • Kummahomma
        Avittaa kirjoitti:

        Walloissa Fuel Injector #5066820AA maksaa $398.64 = 300 EUR.

        http://www.trademotion.com/partlocator/index.cfm?action=searchCatalogOEM&siteid=214727

        Jos pää kestää, voi käydä itärajan takana ilman kyparää ja rynkkyä ja hakea osan Moskovasta hintaan 11823.30 RBL = 342 EUR.

        #http://www.usa-auto.ru/p132337C2006.html

        Taitaa kuitenkin olla parasta kun viet autosi osaavaan dieselkorjaamoon. Mikä tahansa Boschin systeemit tunteva diesel-huolto on parempi kuin merkkiliike. Yleensä suuttimen kunnostus on mahdollista ja saat varmasti autosi kuntoon ilman turhien osien vaihtoa.

        Eipä ollut Autokeskuksella aikaa kuin vian paikallistamiseen. Olivat saaneet auton myös käyntiin kun mittaillivat ohivuotoja, joten ihan fataali vika ei ollut. Hain auton pois ja maksoin 170 EUR siitä tiedosta että yksi tietty suutin pitäisi vaihtaa, osa 592 eur ja 4 tuntia työtä => kuluja lähes 900 EUR kokonaisuudessaan.

        Ihan niin paljon en viitsinyt maksaa joten ajoin kylmä hiki valuen auton erääseen Diesel Pojkar nimiseen (nimi muutettu :-) huoltamoon. Siellä oli pelit ja vehkeet myös uusimpien diesel-suuttimien koeponnistamiseen/kalibroimiseen tjsp.

        Bosch tietenkään ei myönnä että suuttimia voi korjata ilman Boschin omaa sikakallista konetta mutta jossain joku vaan oli osannut moisen testilaitteiston valmistaa, kohtuuhintaankin kuulemma.

        Joka tapauksessa, suutimesta oli yksi tiivisterengas kulunut ja sen vaihtaminen riitti. Koko huolto sisältäen suuttimen irrotuksen, korjauksen osineen, koeponnistamisen ja takaisin asentamisen maksoi kaiken kaikkiaan 400 EUR. Aika paljon halvempaa kuin koko suutimen uusiminen.

        Eron huomasi heti kun käynnisti auton. Tyhjäkäynti on paljon tasaisempi ja kuumana käynnistys ei ole sellaista sahaamista kuin aiemmin. Eli jos joskus tulee suutinhuolto eteen, en varmasti vaihdata suuttimia vaan korjautan ne vaikka olisi kuinka "mahdotonta korjata" suuttimet :-)


      • voyager crd
        Kummahomma kirjoitti:

        Eipä ollut Autokeskuksella aikaa kuin vian paikallistamiseen. Olivat saaneet auton myös käyntiin kun mittaillivat ohivuotoja, joten ihan fataali vika ei ollut. Hain auton pois ja maksoin 170 EUR siitä tiedosta että yksi tietty suutin pitäisi vaihtaa, osa 592 eur ja 4 tuntia työtä => kuluja lähes 900 EUR kokonaisuudessaan.

        Ihan niin paljon en viitsinyt maksaa joten ajoin kylmä hiki valuen auton erääseen Diesel Pojkar nimiseen (nimi muutettu :-) huoltamoon. Siellä oli pelit ja vehkeet myös uusimpien diesel-suuttimien koeponnistamiseen/kalibroimiseen tjsp.

        Bosch tietenkään ei myönnä että suuttimia voi korjata ilman Boschin omaa sikakallista konetta mutta jossain joku vaan oli osannut moisen testilaitteiston valmistaa, kohtuuhintaankin kuulemma.

        Joka tapauksessa, suutimesta oli yksi tiivisterengas kulunut ja sen vaihtaminen riitti. Koko huolto sisältäen suuttimen irrotuksen, korjauksen osineen, koeponnistamisen ja takaisin asentamisen maksoi kaiken kaikkiaan 400 EUR. Aika paljon halvempaa kuin koko suutimen uusiminen.

        Eron huomasi heti kun käynnisti auton. Tyhjäkäynti on paljon tasaisempi ja kuumana käynnistys ei ole sellaista sahaamista kuin aiemmin. Eli jos joskus tulee suutinhuolto eteen, en varmasti vaihdata suuttimia vaan korjautan ne vaikka olisi kuinka "mahdotonta korjata" suuttimet :-)

        missäs tämä korjaamo olis? Meillä kans tuo crd temppuilee eikä käynnisty kunnolla.


      • Voyger temppuilee
        voyager crd kirjoitti:

        missäs tämä korjaamo olis? Meillä kans tuo crd temppuilee eikä käynnisty kunnolla.

        Ykkös suuttimen tiiviste myös korjattu. -02CDR. Käyntiin lähtee kylmänä mutta hetken ajon jälkeen ei millään. Tuliko auto kuntoon suuttimen korjauksen jälkeen ?


      • voyager Crd
        Voyger temppuilee kirjoitti:

        Ykkös suuttimen tiiviste myös korjattu. -02CDR. Käyntiin lähtee kylmänä mutta hetken ajon jälkeen ei millään. Tuliko auto kuntoon suuttimen korjauksen jälkeen ?

        me käytettiin Klaukkalan Dieselissä (Bosch)
        Lähtee kylmänä ja kuumana käyntiin.
        Kannattaa korjaa kaikki suuttimet,koska on vain ajan kysymys milloin muutkin hajoavat.
        Ei ole pelkästään Rysin tyyppi vika vaan kaikkien jossa tuo CommonRail on. Monen sadan ruiskutuspaineet rikkoo noita.Jopa vähän ajetuissa on mennyt.


      • Voy(A)ger
        voyager Crd kirjoitti:

        me käytettiin Klaukkalan Dieselissä (Bosch)
        Lähtee kylmänä ja kuumana käyntiin.
        Kannattaa korjaa kaikki suuttimet,koska on vain ajan kysymys milloin muutkin hajoavat.
        Ei ole pelkästään Rysin tyyppi vika vaan kaikkien jossa tuo CommonRail on. Monen sadan ruiskutuspaineet rikkoo noita.Jopa vähän ajetuissa on mennyt.

        Vaihdatitteko myös suuttimet vai pelkät tiivisteet ? Antoiko mitä vika koodia ODB:llä? Meidän autossa tulee vielä suuttimen tiivisteen vaihdon jälkeen P0340. Ja ei lähde lämpimänä käyntiin.


      • voyager Crd
        Voy(A)ger kirjoitti:

        Vaihdatitteko myös suuttimet vai pelkät tiivisteet ? Antoiko mitä vika koodia ODB:llä? Meidän autossa tulee vielä suuttimen tiivisteen vaihdon jälkeen P0340. Ja ei lähde lämpimänä käyntiin.

        mun mielestä pelkät tiivisteet vain tuli. Koodeista en tiedä.


    • ettei voyager

      ole amerikkaa nähnytkään. noita itävaltalaisten vaivoja kun koneetkin on italiasta.

    • Anonyymi

      mulla 2.8 2006 diiseli ei käynnisty akku lähes uusi ja virtaa on kun starttaa ei tapahdu mitään mikähän lienee onko joku sulake vai jokin muu

    • Anonyymi

      Paineet on kadonnut, jos ei syty reijässä!🍆🍆

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mihin kaivattusi

      Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      123
      3867
    2. En löydä sinua

      En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      23
      2932
    3. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

      Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      112
      2471
    4. Opettelen sun jokaisen virheen

      ja rakastan sua.
      Ikävä
      46
      2031
    5. Hajoaako persut kuten 2017?

      https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      245
      1650
    6. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

      IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      44
      1585
    7. Mihin se sysipska hävisi?

      Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      32
      1547
    8. Ne oli ne hymyt

      Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      20
      1376
    9. Mitä haluat oikeasti

      Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      28
      1370
    10. Mitä uskot sinun

      Ja kaivattusi välillä tulevan tapahtumaan lähiaikoina
      Ikävä
      95
      1201
    Aihe