Grand Voyager ei käynnisty

Kummahomma

Mikähän mahtaa olla vikana kun ei lähde 2.5 CRD Voyager käyntiin.

Startti kyllä pyörii vimmatusti mutta ei edes lupaa. Akunkengätkin jo otin irti pari kertaa (resetointi) mutta ei auttanut. Kaikki sulakkeet ovat ehjiä ja tankki täynnä.Sellaisen seikan huomasin että soittimen oikeassa alakulmassa oleva ajonestolaitteen(?)punainen valo ei vilku kun laittaa ovet lukkoon. Kokemusteni mukaan immobilizer on yleensä tällaisten mystisten juttujen alku ja juuri.

Auto on ollut konstikas käynnistettävä lämpöisenä jo jonkin aikaa, lineeköhän nykyisen vian ensimmäinen merkki?

Hyvät neuvot ovat tarpeen, hinautanko heti suosiolla Autokeskukseen vai onko joitain helppoja kotikonsteja voita voisi vielä kokeilla? Ainakin toinen avain (viallinen avain) ja tankinkorkin avaaminen (alipaine) vielä kokeilematta. Maadoitustakin voisi tutkia jos vain tietäisi missä ne pisteet sijaitsevat.

Niin joo, Ameriikan ihme hyytyi parkkiluolaan... kiva hinata se sieltä.

11

5604

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kummahomma

      Autokeskuksellehan tässä päädyttiin. Selvisi että yksi suutin antaa vikakoodeja ja on vuotoa havaittavissa. Kun ei tule tarpeeksi painetta, systeemi katkaisee syötön ja kone sammuu.

      Wanha Mersu kävisi iloisesti rouskien kolmella pytyllä, mutta VM Motorin insinööri on katsonut parhaaksi pistää pillit pussiin jos kaikki eivät ole täysillä mukana.

      Korjaukseksi ehdottivat uutta suutinta, osalla hintaa reilut 500 EUR. Dieselkorjaamossa osaavat kuulemma myös korjata suuttimen tiivisteet ja venttiilin, tietenkin huomattavasti halvempaa, 100-200 EUR tarvittavista osista riippuen.

      Aika outo vika, onkohan 2.5 CRD suuttimissa ollut useinkin vikoja tai vuotoja?

      • Avittaa

        Walloissa Fuel Injector #5066820AA maksaa $398.64 = 300 EUR.

        http://www.trademotion.com/partlocator/index.cfm?action=searchCatalogOEM&siteid=214727

        Jos pää kestää, voi käydä itärajan takana ilman kyparää ja rynkkyä ja hakea osan Moskovasta hintaan 11823.30 RBL = 342 EUR.

        #http://www.usa-auto.ru/p132337C2006.html

        Taitaa kuitenkin olla parasta kun viet autosi osaavaan dieselkorjaamoon. Mikä tahansa Boschin systeemit tunteva diesel-huolto on parempi kuin merkkiliike. Yleensä suuttimen kunnostus on mahdollista ja saat varmasti autosi kuntoon ilman turhien osien vaihtoa.


      • Kummahomma
        Avittaa kirjoitti:

        Walloissa Fuel Injector #5066820AA maksaa $398.64 = 300 EUR.

        http://www.trademotion.com/partlocator/index.cfm?action=searchCatalogOEM&siteid=214727

        Jos pää kestää, voi käydä itärajan takana ilman kyparää ja rynkkyä ja hakea osan Moskovasta hintaan 11823.30 RBL = 342 EUR.

        #http://www.usa-auto.ru/p132337C2006.html

        Taitaa kuitenkin olla parasta kun viet autosi osaavaan dieselkorjaamoon. Mikä tahansa Boschin systeemit tunteva diesel-huolto on parempi kuin merkkiliike. Yleensä suuttimen kunnostus on mahdollista ja saat varmasti autosi kuntoon ilman turhien osien vaihtoa.

        Eipä ollut Autokeskuksella aikaa kuin vian paikallistamiseen. Olivat saaneet auton myös käyntiin kun mittaillivat ohivuotoja, joten ihan fataali vika ei ollut. Hain auton pois ja maksoin 170 EUR siitä tiedosta että yksi tietty suutin pitäisi vaihtaa, osa 592 eur ja 4 tuntia työtä => kuluja lähes 900 EUR kokonaisuudessaan.

        Ihan niin paljon en viitsinyt maksaa joten ajoin kylmä hiki valuen auton erääseen Diesel Pojkar nimiseen (nimi muutettu :-) huoltamoon. Siellä oli pelit ja vehkeet myös uusimpien diesel-suuttimien koeponnistamiseen/kalibroimiseen tjsp.

        Bosch tietenkään ei myönnä että suuttimia voi korjata ilman Boschin omaa sikakallista konetta mutta jossain joku vaan oli osannut moisen testilaitteiston valmistaa, kohtuuhintaankin kuulemma.

        Joka tapauksessa, suutimesta oli yksi tiivisterengas kulunut ja sen vaihtaminen riitti. Koko huolto sisältäen suuttimen irrotuksen, korjauksen osineen, koeponnistamisen ja takaisin asentamisen maksoi kaiken kaikkiaan 400 EUR. Aika paljon halvempaa kuin koko suutimen uusiminen.

        Eron huomasi heti kun käynnisti auton. Tyhjäkäynti on paljon tasaisempi ja kuumana käynnistys ei ole sellaista sahaamista kuin aiemmin. Eli jos joskus tulee suutinhuolto eteen, en varmasti vaihdata suuttimia vaan korjautan ne vaikka olisi kuinka "mahdotonta korjata" suuttimet :-)


      • voyager crd
        Kummahomma kirjoitti:

        Eipä ollut Autokeskuksella aikaa kuin vian paikallistamiseen. Olivat saaneet auton myös käyntiin kun mittaillivat ohivuotoja, joten ihan fataali vika ei ollut. Hain auton pois ja maksoin 170 EUR siitä tiedosta että yksi tietty suutin pitäisi vaihtaa, osa 592 eur ja 4 tuntia työtä => kuluja lähes 900 EUR kokonaisuudessaan.

        Ihan niin paljon en viitsinyt maksaa joten ajoin kylmä hiki valuen auton erääseen Diesel Pojkar nimiseen (nimi muutettu :-) huoltamoon. Siellä oli pelit ja vehkeet myös uusimpien diesel-suuttimien koeponnistamiseen/kalibroimiseen tjsp.

        Bosch tietenkään ei myönnä että suuttimia voi korjata ilman Boschin omaa sikakallista konetta mutta jossain joku vaan oli osannut moisen testilaitteiston valmistaa, kohtuuhintaankin kuulemma.

        Joka tapauksessa, suutimesta oli yksi tiivisterengas kulunut ja sen vaihtaminen riitti. Koko huolto sisältäen suuttimen irrotuksen, korjauksen osineen, koeponnistamisen ja takaisin asentamisen maksoi kaiken kaikkiaan 400 EUR. Aika paljon halvempaa kuin koko suutimen uusiminen.

        Eron huomasi heti kun käynnisti auton. Tyhjäkäynti on paljon tasaisempi ja kuumana käynnistys ei ole sellaista sahaamista kuin aiemmin. Eli jos joskus tulee suutinhuolto eteen, en varmasti vaihdata suuttimia vaan korjautan ne vaikka olisi kuinka "mahdotonta korjata" suuttimet :-)

        missäs tämä korjaamo olis? Meillä kans tuo crd temppuilee eikä käynnisty kunnolla.


      • Voyger temppuilee
        voyager crd kirjoitti:

        missäs tämä korjaamo olis? Meillä kans tuo crd temppuilee eikä käynnisty kunnolla.

        Ykkös suuttimen tiiviste myös korjattu. -02CDR. Käyntiin lähtee kylmänä mutta hetken ajon jälkeen ei millään. Tuliko auto kuntoon suuttimen korjauksen jälkeen ?


      • voyager Crd
        Voyger temppuilee kirjoitti:

        Ykkös suuttimen tiiviste myös korjattu. -02CDR. Käyntiin lähtee kylmänä mutta hetken ajon jälkeen ei millään. Tuliko auto kuntoon suuttimen korjauksen jälkeen ?

        me käytettiin Klaukkalan Dieselissä (Bosch)
        Lähtee kylmänä ja kuumana käyntiin.
        Kannattaa korjaa kaikki suuttimet,koska on vain ajan kysymys milloin muutkin hajoavat.
        Ei ole pelkästään Rysin tyyppi vika vaan kaikkien jossa tuo CommonRail on. Monen sadan ruiskutuspaineet rikkoo noita.Jopa vähän ajetuissa on mennyt.


      • Voy(A)ger
        voyager Crd kirjoitti:

        me käytettiin Klaukkalan Dieselissä (Bosch)
        Lähtee kylmänä ja kuumana käyntiin.
        Kannattaa korjaa kaikki suuttimet,koska on vain ajan kysymys milloin muutkin hajoavat.
        Ei ole pelkästään Rysin tyyppi vika vaan kaikkien jossa tuo CommonRail on. Monen sadan ruiskutuspaineet rikkoo noita.Jopa vähän ajetuissa on mennyt.

        Vaihdatitteko myös suuttimet vai pelkät tiivisteet ? Antoiko mitä vika koodia ODB:llä? Meidän autossa tulee vielä suuttimen tiivisteen vaihdon jälkeen P0340. Ja ei lähde lämpimänä käyntiin.


      • voyager Crd
        Voy(A)ger kirjoitti:

        Vaihdatitteko myös suuttimet vai pelkät tiivisteet ? Antoiko mitä vika koodia ODB:llä? Meidän autossa tulee vielä suuttimen tiivisteen vaihdon jälkeen P0340. Ja ei lähde lämpimänä käyntiin.

        mun mielestä pelkät tiivisteet vain tuli. Koodeista en tiedä.


    • ettei voyager

      ole amerikkaa nähnytkään. noita itävaltalaisten vaivoja kun koneetkin on italiasta.

    • Anonyymi

      mulla 2.8 2006 diiseli ei käynnisty akku lähes uusi ja virtaa on kun starttaa ei tapahdu mitään mikähän lienee onko joku sulake vai jokin muu

    • Anonyymi

      Paineet on kadonnut, jos ei syty reijässä!🍆🍆

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis

      Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu
      Maailman menoa
      385
      3253
    2. Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä

      Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä
      Jälleensyntyminen
      315
      1526
    3. En kadu sitä, että kohtasin hänet

      mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n
      Ikävä
      84
      1322
    4. Mitään järkeä?

      Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      108
      1311
    5. Noniin rakas

      Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1305
    6. Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..

      ...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n
      Ikävä
      59
      1255
    7. Lapuan sanomissa käy rytinä

      Pistivät sitten päätoimittajan pihalle
      Lapua
      48
      1155
    8. Helena Koivu : Ja kohta mennään taas

      Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      80
      1062
    9. Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."

      Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa
      Tv-sarjat
      26
      965
    10. Oot ihana

      Toivottavasti nähdään sattumalta jonain kesäpäivänä♥️🥺🫂
      Ikävä
      33
      857
    Aihe