Jotta henkilöautot saataisiin pois kaupunkien keskustoista olisi hyvä laittaa joukkoliikenne ilmaiseksi kunnallisveroa korottamalla. Näin kateus hoitaisi loput. Naapuri säästää kun kulkee linja-autolla töihin ja harrastuksiin ja minä omalla autolla maksaen hänenkin matkansa suurempina veroina.
Kaupunkien joukkoliikenne
5
822
Vastaukset
- The Rat
Autonkäyttäjillä tuon pitäisi jopa laskea kuluja (onhan "todistettu" usein, kuinka kallis oma auto on verrattuna julkisen liikenteeseen). Minkä lisäksi, suurin osa nykyään joukkoliikennettä käyttäviä on opiskelijoita, vanhuksia, työttömiä, jne (okei, ehkä ihan vähän kärjistetty), jotka eivät muutenkaan pahemmin veroja maksa, joten prossan-parin korotus kunnallisverossa ei tunnu missään.
Pitää muistaa että Helsinkikin tukee kunnallista jo noin puolella. Vain puolet lisää niin ollaan hyvällä alulla.. Ja vielä vähän, että saadaan liikenne vastaamaan kasvaviin käyttäjämääriin... JA vielä vähän että saadaan se oikeasti toimimaan...
Ja sitten tajutaan se suurin moka: mentiin ja perkele yksityistettiin tuo lafka.
Olisi taloudellinen itsemurha tehdä tuosta nyt ilmaista, tai sitten sitä pitäisi valvoa niin tarkasti, että täyttä hyötyä ei saataisi millään. :( - mikihiki
Kaikki kunnassasi eivät varmana asu kivenheiton päässä bussi pysäkiltä. Miksi heidän täytyisi maksaa sinun matkasi?
- xsx
Enkä mä halua rahoittaa esim. moottoriteitä, kun mulla ei ole autoa, ainoastaan skootteri. En koskaan pääse ajamaan niitä teitä, joita veroeuroissani rahoitan. En kyllä haluaisi rahoittaa päiväkotejakaan, kun mun lapset on jo isoja, enkä haluis maksaa sairaaloista, kun en ole koskaan kipeä, viinan hintaa vois korottaa 100 prosentilla, kun mä en juo ja oopperan vois lopettaa, kun en ikinä sinne mene. Samoin vois lopettaa urheilukenttien ja hallien rakentamisen, ei kiinnosta mua...
On se niin väärin, niin väärin... - telkkarit kiinni
xsx kirjoitti:
Enkä mä halua rahoittaa esim. moottoriteitä, kun mulla ei ole autoa, ainoastaan skootteri. En koskaan pääse ajamaan niitä teitä, joita veroeuroissani rahoitan. En kyllä haluaisi rahoittaa päiväkotejakaan, kun mun lapset on jo isoja, enkä haluis maksaa sairaaloista, kun en ole koskaan kipeä, viinan hintaa vois korottaa 100 prosentilla, kun mä en juo ja oopperan vois lopettaa, kun en ikinä sinne mene. Samoin vois lopettaa urheilukenttien ja hallien rakentamisen, ei kiinnosta mua...
On se niin väärin, niin väärin...Myös minä haluaisin television tukemisen lopetettavaksi. Se on syntiäkin ihan oikeasti.
Maarianhaminassa saa mennä bussissa ilmaiseksi. Ulkomailla on joissain paikoissa sellainen keskustavyöhyke, jonka sisällä bussit on maksuttomia.
Hollannissa on sellaisia parkkipaikkoja, joiden hintaan kuuluu kuljetus keskustaan töihin ja takaisin. Meillä toimisi isoissa kaupungeissa sellainen systeemi, että automarketin läheisyydessä olisi tosi isot parkkikset ja niille ajettaisi autot aamulla ja siitä mentäisi busseilla töihin ja sitten iltapäivällä takaisin kauppaan ja sieltä kotiin. Bussilipun voisi kytkeä kauppojen bonusjärjestelmiin, niin että bussista ja parkista ei maksettaisi näennäisesti mitään summaa. - mitahhh?
telkkarit kiinni kirjoitti:
Myös minä haluaisin television tukemisen lopetettavaksi. Se on syntiäkin ihan oikeasti.
Maarianhaminassa saa mennä bussissa ilmaiseksi. Ulkomailla on joissain paikoissa sellainen keskustavyöhyke, jonka sisällä bussit on maksuttomia.
Hollannissa on sellaisia parkkipaikkoja, joiden hintaan kuuluu kuljetus keskustaan töihin ja takaisin. Meillä toimisi isoissa kaupungeissa sellainen systeemi, että automarketin läheisyydessä olisi tosi isot parkkikset ja niille ajettaisi autot aamulla ja siitä mentäisi busseilla töihin ja sitten iltapäivällä takaisin kauppaan ja sieltä kotiin. Bussilipun voisi kytkeä kauppojen bonusjärjestelmiin, niin että bussista ja parkista ei maksettaisi näennäisesti mitään summaa.TV:n katsominen on syntiä huhahehohohohooo....
Jos lestadius eläisi tänä päivänä, hän sanoisi että netti on syntiä.
Siinähän kärvistelet kiirastulella.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse734527Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1053769Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1423463Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.371970Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575691921Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.891219- 1181035
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.127944- 55925
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä25837