Mazdalla on pohjassa ja muutenkin tehtaan jäljiltä ilmeisen olematon ruostesuojaus, liekö mitään. Maahantuoja ei myöskään suojaa autoja maahantuontivaiheessa kuten tekee esim. KIA ym.
Etenkin Mazda 6 on osoittanut todella nopeaa ruostumista, pohja on pian punaisena sitten se menee akselistoihin ja tukivarsiin saakka ja ties minne. Kun syöpyminen alkaa se ei enään pysähdy vaikka suojaisi, hidastuu toki mutta menee jossain koko ajan eteenpäin. Vanhempi 323 ruostui myös pohjasta. Katsastaja kertoi myös merkin heikkoudesta, samoin julkinen Ruotsin katsastuslaitoksen tutkimus puhuu myös Mazdaa vastaan ja kyllä ruosteenestoliikkeessäkin asia ja merkin heikkous tunnettiin erittäin hyvin. Minulla ainakin juuri tämän takia viimeinen Mazda ellei Suomen maahantuoja ryhdy tekemään autojen suojauksella jotain.
Mazdat ruostuu nopeaan
8
3326
Vastaukset
- Madzdaman.
Minulla on jo neljäs madza.Voin sanoa että yhtään autoa en ole joutunut korjaamaan ruosteentakia.Eikä yhdessäkään ole silminnähtävissä ruostetta.Vika on siinä että ihmiset luulee 6v.ruostumattomuustakuun tarkoittavan ettei auto ruostu,jos sitä ei suojaa.Lähes kaikki autot on tehty samalla periaatteella.Huonointa Madsassa on huoltokorjaamot.Ne ei vaivaudu sanomaan asiakkaalle pienistä kivenhakkaamista jäljistä,eikä ne vaivaudu sitä korjaamaan.Käytän madsani muualla huollossa.Saan paljon pareman ja halvemmalla.Saman vian takia kävin kolmekertaa eikä siitä tullut hevopaskaa.Vein ammattikorjaajalle Ensinmäisen vuoden käytin madsalla huol ja korjaamassa. Olen ajanut 110000 Suoranaista vkaa ei ole ollut Olen tyytyväinen autooni. 1999 Exsolive
- Ja Mazdat ovat
Huonoimmasta päästä. Ja ne takuukorjaukset, joita on tehty, on kosmetiikkaa, ei ongelman todellista ratkaisua.
- 626man
Ajoin tässä taannoin ulos työpaikkamme parkkitalosta erään Mazda 6:n perässä. Portin kohdalla pysähdyin ko. auton taakse. En voinut olla panematta merkille ruostunutta takasiltaa ja tukivarsia. En tiedä mitä vuosimallia ko. auto oli, mutta ajattelin että eipä ollut oma mazdani noin ruosteinen tuon ikäisenä. Minulla on vm. 95 626 eikä ole vieläkään ruosteesta juuri mitään havaintoa. Auto on kylläkin ruostesuojattu v. 98. Kuitenkin luulisi, että kehitys kulkee eteenpäin, mutta ei. Lisäksi olen ihmetellyt sitä miten uuden kuutosen bensan kulutus voi olla niin suuri. Kuutosen 1.8 l koneen kulutuslukemat ovat muistaakseni 5.9 maantie ja 11 kaupunki. Oman 1.8 l moottorilla varustetun autoni vastaavat lukemat ovat 5,7 ja 8,9. Huippunopeus ja kiihtyvyys molemmissa kuitenkin samaa luokkaa. Eli kehitys näissä kahdessa asiassa ei ole kehittynyt oikeaan suuntaan.
- Aatu
Kulutuksen kasvu selittyy autojen painon kasvulla. Varsinkin turvaosat ja myös lisävarusteet painavat ja massan kuljettamiseen kuluu polttoainetta varsinkin kaupunkiajossa (kiihdytyksiä paljon). Jos sen uudemman auton moottorin laittaisi vanhempaan autoon, todennäköisesti kulutus olisi alempi.
Katsokaapa autojen massoja, nykyään alkaa olla auto kuin auto 1300 kg. Toinen kulutusta nostava asia on autojen korkeuden kasvu. 2000-luvun autoista moni suunnitellaan entistä korkeammaksi, jolloin poikkipinta-ala kasvaa ja samalla ilmanvastus. Ja taas kulutus nousee.
- kokemus oli
päinvastainen. Ennen kuin ostin uuden M6:n viime talvena, kävin läpi firman Mazdat, jotka ovat vm. 2002-2006, niitä oli silloin vajaat 10 kpl. Katselin suurimman osan autoista ulkopuolelta niin tarkasti kuin se oli mahdollista ja lisäksi haastattelin osaa kuskeista. Ruosteesta ei tietoakaan, eikä kuskeistakaan kukaan maininnut siitä mitään. Uudemmat autot olivat firman ja vanhemmat yksityisomaisuutta ja jälkimmäisiin oli kyllä tehty ruostesuojauksia uutena. En olisi varmasti ostanut ao. autoa, jos epäilisin ruosteen olevan ongelma.
- vaihtaa.
Minulla ainakin oli kiire vaihtaa 4 vuotta vanha M6 pois. Pohja oli sen pahasti ruosteessa jo tuossa iässä.
- Ei tehtaan suojaa
vaihtaa. kirjoitti:
Minulla ainakin oli kiire vaihtaa 4 vuotta vanha M6 pois. Pohja oli sen pahasti ruosteessa jo tuossa iässä.
Kutosten pohjat on tosi herkkiä ruosteelle sieltä se alkaa. On herkkäuskoisuutta katsella esim. käytettyjen kutosten pintapeltejä, ei se ruoste niissä näykään kovin uutena mutta pohjassa ja rakenteissa se voi olla jo pitkällä. Tässä mielessä käytettyjen hinnat on aivan liian korkeat sillä aikapommihan niissä muhii.
- mutta.....
niin tekee joka auto. Auton ruostuminen ei lakkaa ennenkuin vaihdat peltiauton vaikkapa alumiiniseen. Vika on siinä, että rautaa on helppo ja halpa prässätä uuteen uskoon 5 vuoden välein... ja asiakkaat ostaa uuden peltilehmän.
Itsellä on 20 v vanha Mazda 626, joka ruostuu kilpaa jatkuvasti. Mittarissa on yli 350 000 km. Tarkoitus olisi laitta ½ miljoonaa... saa näkee miten moottori kestää. Jokunen venttiili naputtaa, mutta taisi karstat lentää, kun annoin vähän kierroksia...
"Se mikä ei leikkaa kiinni, vahvistaa... ?" :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta
Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee4151740Miksi jollain jää "talvi päälle"
Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli1761370- 1051368
Miksi koulut pakottavat
Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja1171285- 451036
- 63946
Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024
Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit0910Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!
Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s92881Se katse silloin
Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt32866Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?
Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!114859