raivaussaha vesikasvien niittoon

sepi

Onko kellään kokemusta kuinka raivaussaha soveltuu vesikasvien niittoon? Muistelen,että honkong-tavaratalossa oli myynnissä erillisiä teriä nimenomaan kaislan niittoon

12

13875

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Järvessä

Yhtenä kesänä kokeilin jonseretia tuohon hommaan.
      Vesivastus oli liin kova ja rasitti konetta liikaa, kone lämpeni liikaa ja tuli pelko että hajoaa.
      Minun mielestä ei järkevä homma.

• kun on

käytössä raivaussaha johon voidaan liittää pensasleikkuri joka on tarkoitettu myös kaislan niittoon.

• sepi

Tiedätkö,onko Jonsered-raivassahaan saatavana näitä erilisiä leikkuuteriä vesikasveille.Katselin netistä efco 8250D-leikkuria joka on tehty vesikasvien leikkaamiseen,mutta hinta on 600e.Ei raaskisi ostaa erillistä leikkuria.

• ei taida
        sepi kirjoitti:

Tiedätkö,onko Jonsered-raivassahaan saatavana näitä erilisiä leikkuuteriä vesikasveille.Katselin netistä efco 8250D-leikkuria joka on tehty vesikasvien leikkaamiseen,mutta hinta on 600e.Ei raaskisi ostaa erillistä leikkuria.

olla mutta Hussella on kai sellanen raivuri jos on 2-osainen runko ja siihen voidaan kaislaleikkuri laittaa

• raivuri

Kulmavaihteen rattaat ja laakerit eivät tykkää vedestä, eivätkä ruosteesta liioin. Samoin akseliputkea pitkin nousee vesi ja uittaa lakerit ja akselin. Itse en sahaani tuolla tavalla pilaisi.

• konsti,

tavallinen hyvä viikate ja uikkarit, mahdollisesti vielä kumisaappaat. Parissa päivässä perkasin puolihehtaaria.

• sepi

Hyvä konsti tuokin ja sopii varmaan hiekkapohjaiseen rantaveteen,mutta kyseessä on mutapohja.Tahtoo upottaa kovasti.Ajattelin että raivussahaan liitettävällä pensasleikkurilla leikkaisin ja toinen soutaisi.Rannassa ei ole kiviä eikä oksia joten uskoisin sen onnistuvan ko.konstilla kunhan vain saan selville mikä laite kestää vettä eikä riko kulmavaihdetta.

• raivuri
        sepi kirjoitti:

Hyvä konsti tuokin ja sopii varmaan hiekkapohjaiseen rantaveteen,mutta kyseessä on mutapohja.Tahtoo upottaa kovasti.Ajattelin että raivussahaan liitettävällä pensasleikkurilla leikkaisin ja toinen soutaisi.Rannassa ei ole kiviä eikä oksia joten uskoisin sen onnistuvan ko.konstilla kunhan vain saan selville mikä laite kestää vettä eikä riko kulmavaihdetta.

Veneen perässä vedettävä niittoterä. http://www.lastera.net/

• kaislamiesvaan
        sepi kirjoitti:

Tuolliseen pensasleikkuri raivausahayhdistelmäkoneeseen olen päätynyt, tuossa;
        http://www.pihakone.fi/efco-ds2800h-kaislan-pensaiden-niittokone-p-23591.html
        asiallisen näköinen peli, mutta outo merkki hintaansa nähden, onko kellään kokemuksia?
        Tai vielä parempi olisi jos näitä härveleitä olisi 4-tahtikoneisina, sopisi paremmin veneestä niittoon.
        Laittakaa eri härveleistä linkkejä tänne, olen 2 viikon sisällä ostamassa omaa kaislakonetta!

• Eino Kaisla
        kaislamiesvaan kirjoitti:

Tuolliseen pensasleikkuri raivausahayhdistelmäkoneeseen olen päätynyt, tuossa;
        asiallisen näköinen peli, mutta outo merkki hintaansa nähden, onko kellään kokemuksia?
        Tai vielä parempi olisi jos näitä härveleitä olisi 4-tahtikoneisina, sopisi paremmin veneestä niittoon.
        Laittakaa eri härveleistä linkkejä tänne, olen 2 viikon sisällä ostamassa omaa kaislakonetta!

Jokos olet ostanut Efcon? Näkyy olevan hiukan halvennuksessa juuri nyt:
        http://www.pihakone.fi/efco-ds2800t-ruohoraivuri-eh48-kaislanniittopaa-p-23654.html
        Mikäli olet hankkinut jonkin koneen, niin voisitko kertoa kokemuksistasi? Nimin vastaavaa härveliä harkitseva

• Eino Kaisla
        Eino Kaisla kirjoitti:

Jokos olet ostanut Efcon? Näkyy olevan hiukan halvennuksessa juuri nyt:
        http://www.pihakone.fi/efco-ds2800t-ruohoraivuri-eh48-kaislanniittopaa-p-23654.html
        Mikäli olet hankkinut jonkin koneen, niin voisitko kertoa kokemuksistasi? Nimin vastaavaa härveliä harkitseva

No niin, vastaanpa sitten itselleni.
        Ostin härvelin joku aika sitten. Niitin yhden merenrantatontin kuivaa maata ja kumisaapassyvyyteen vedestä sekä järven rantaa kahluusaapassyvyyteen ja sen jälkeen veneestä. Kokemuksia:
        Toimiva peli. Ääni on kovempi kuin oikeassa raivaussahassa. Leikkuuterä on painavampi kuin normaali pyörijä, joten kädensijoja joutuu siirtämään. Alkuperäiset valjaat aika surkeat. Leikkuriterän kulmavaihde on syytä availla ja kunnon rasvalla täytellä ja muutenkin öljytä alapään osia käytön jälkeen -lienee tosin sanomattakin selväkin.

• Kaislat pois

Kyllä kaikenlaista viikatetta yms. viritystä on kokeiltu, mutta kyllä ehdottomasti paras on tuossa linkissä myynnissä oleva laite:

Laite toimii hienosti sekä maalla että vedessä ja kaataa tehokkaasti kaikki kasvit ja jopa pienet puuntaimetkin samalla. Minulla on ko. laite ja voin suositella sitä ehdottomasti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      140
      6653
    2. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      149
      5739
    3. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      123
      4891
    4. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      43
      4490
    5. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      52
      3892
    6. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      62
      3061
    7. Itkin oikeasti aamulla taas

Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.
      Ikävä
      52
      2966
    8. Minun rakkaani.

Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      24
      2402
    9. Where are you

Now 🫂☕️🩷
      Ikävä
      42
      2270
    10. Naiselle hyvää viikkoa

olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢
      Ikävä
      15
      2197
    Aihe