Suomalaiset pois Afganistanista!

ja HETI

Afgaanit pystyvät tappamaan suomalaiset "rauhanturvaajat" välittömästi kun vain saavat sen päähänsä. Afgaanit (taliban) ovat olleet armollisia koska kunnioittavat suomalasia jotka torjuivat N-Liiton hyökkäyksen kuten Afgaanitkin. Mutta nyt on jo talibanillakin mitta täys ja suomalaiset tapetaan samoin kuin jenkitkin.

7

1166

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Huhhuhhuuhuu

      Talibaneista ei edes prosenttikaan tiedä mikä Suomi on tai mikä edes siniristilippu on. Olleet armollisia ja kunnioittaa... Joopa joo. Äläkä sekoita Afgaania ja Talebania, mene käymään siellä niin huomaat eron. Roger?

    • myrkkyhoitsu

      olisi yksi kaunis päivä päässeet uutisin teurastettuaan suomalaiset rauhanturvaajat! olisivat leikanneet moralla suomalaisen matin pään irti ja heiluttasivat sitä televisio kameroiden edessä, nams!

    • PeaceKeeper

      Ja miehet pysyy siellä... Jos ne otetaan sieltä afganistanista pois tässä vaiheessa niin se olisi sama ku koko YK poistuu maasta. Me suomalaiset tehdään hommat kerralla kuntoon. ELI EMME LÄHDE pois ennen kuin homma on hoidettu tässä tapauksessa ykta ei tarvita Afganistanissa... siihe menee kyllä viel sellaset 15-20 vuotta mutta ei sille voi mitään.

      • ;DD

        "Me suomalaiset tehdään hommat kerralla kuntoon. ELI EMME LÄHDE pois ennen kuin homma on hoidettu tässä tapauksessa ykta ei tarvita Afganistanissa"

        Jep, samaa mieltä :DDDDD


    • Msfh

      Tuota...joo... Aikamoista hömppää täällä välillä kirjotellaan, mutta nyt oli jo nii raakaa hölynpölyä että pakko kirjotella takasikki...

      Itse palvelen tällä hetkellä Afganistanissa Suomen ISAF-joukoissa ja ei meikäläisiä kovin helposti täällä tapeta. Tokihan riskit siihen on, mutta ei se noin vaan onnistu niinku eka kirjottaja mainitti.

      Kuten toka kirjoittaja mainitsi, niin ei paikalliset osaa erottaa kansalaisuuksia. Suurin osa luulee meitä jenkeiksi, eikä ne ees tiiä missä Suomi on. On niille joskus karttaakin näytetty mutta ei ne sieltä aina osaa ees omaa maata löytää...
      Eli ei me siellä töitä tehä Talebanien "armosta".

      Kyllä se niin menee että jos tulitaisteluun joudutaan, niin on meikäläisten tulivoima aikalailla ylivoimainen heihin verrattuna. On suojavarusteita, hyvät aseet, paljon ammuksia, pimeätoimintavälineet, vara-ase ja vielä löytyy tarkkuuskivääriä, haulikkoa ja kranaattipistoolia.
      Toki tulitaistelu on aina vaarallista vaikka on mitä varusteita. Paljon riippuu vihollisen välineistöstä, koulutuksesta ja ylläkön onnistumisesta tulitaistelun eteneminen. Mutta ainakin näin lähtökohtaisesti suomalainen rauhanturvaaja (tai minkä tahansa maan rauhanturvaaja) on vahvoilla.
      Mutta ei me mihinkään tulitaisteluun riennetä, vaan koulutuksessakin lähtökohtana on se että hippulat vinkuen karkuun jos tilanne vaikuttaa vähänkin vaaralliselta. Ja autoilla ajettaessa ollaan todella varovaisia. Maisemien katselut jäävät aika vähiin.

      Mutta ennenkuin ruvetaan liikaa arvostelemaan ja pelottelemaan rauhanturvaajan arkea, niin kannataa ees yrittää tutustua tähän rauhanturvaajan työhön. Voisi yrittää ottaa selvää mitä se on. Nyt ainakin paisto melko hyvin läpi, että liikaa luettu wikipediaa ja sieltäkin vain joka kolmas rivi...

      Itsellä on reilu puoli vuotta takana ja saman verran edessä. Turvallisin mielin täällä työskentelen mutta toki aina välillä pieni jännäpissa vaivaa...

      • cc-mies

        Kenellä Afganistanin osakkaista on homma hoidossa nyt tai vuoden päästä? Untako ryhdikäs ystävämme näkee? Se on paha vika näissä hommissa!


    • Suomalaiset täytyy pitää ehdottomasti Afganistanissa. Kun kerran leikkiin on lähdetty, niin leikki pitää myös kestää. Myös väkivallanteot ja mahdolliset tappiot. Suomen on länsimaisena sivistysvaltiona kannettava oma vastuu maailman parantamisesta. Olisi erittäin vaarallista luovuttaa kesken kaiken parin pommi-iskun takia. Koska sehän on "kapinallisten" tarkoitus. Pää on vaan pidettävä kylmänä. Ei tilanne vielä ole mitenkään hallitsematon.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      53
      1449
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1334
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      123
      1208
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1034
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      897
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      337
      831
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      724
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      646
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      643
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      602
    Aihe