Lausuntoautomaatti toiminnassa taas....

Kari Tapio- merkkinen lausuntoautomaatti näyttää taas tänään louskuttavan tekareitaan kummankin Iltapäivälehden sivuilla. Tällä kertaa Kari Tapion puitavaksi on artistikollegoista joutunut Ville Valo, joka on päättänyt lopettaa ryyppäämisen ja on nyt katkaisuhoidossa.
Eilen kun tuo juttu julkisuuteen tuli, niin ei kummonenkaan meedio tarvinnut olla, kun arvasi, että Kari Tapio on tämän päivän lehdissä sitä asiaa ruotimassa.
Ärsyttää vielä K.Tapion tyyli vääntää alkoholismista joku laulajien ammattitauti ja tekosyy ryyppäämiselle.
Vähemmistöhän kuitenkin laulajista mitään juoppoja on. Kyllä suurinosa sen alkoholin käytön hallitsee ja sitä vaan kohtuudella nauttii.
Topi Sorsakoski ja ja Samuli Edelmankin sanoivat Iltasanomissa , että ei se juoppous mikään artistien ammattikunnan vitsaus ole, vaan ihan samalallailla on niitä ylilyöntejä viinan kanssa on kaikissa muissakin ammatikunnissa.

24

3273

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Raitis tuottaja (AA)

      Kyllä pienen Suomenmaan laulajia kautta historian on vaivannut alkoholismi.Ei kaikkia,mutta näkyvästi useita.Alkoholismi on usein tunneherkkien ja luovien taiteellisten ihmisten sairaus,joten sopii laulajiin hyvin.Jos kukaan muistaa upea äänisen Jussi Björlingin,,mikä ääni,mikä tyyli,,mutta alkoholismi vei miehen.Entäs Olat,Jampat,jne.Alholismi tappaa ammattiin katsomatta.

    • ja vähän lisää

      Olen ammattini vuoksi joutunut yli kolmen vuosikymmenen ajan kohtaamaan näitä tähän alkoholin aiheuttamaan "ammattitautiin" sairastuneita. Aika harvassa ovat ne, jotka rehellisesti ovat myöntäneet olevansa tämän taudin orjia, joten siinä suhteessa nostan Karille hattua tästä tunnustuksesta. Menetin lähiomaiseni aikoinaan tälle alkoholismille ja hänkin tnuunusti ongelmansa vain vähän ennen kuolemaansa - silloin, kun oli jo liian myöhäistä. Ihan hienoa mielestäni on kannustaa Ville Valoa raittiuden tielle. Ja kukapa siinä paremmin osaisi rohkaista, kuin se, jolle asia on tuttu omakohtaisen kokemuksen kautta.
      Vaan eipä Karin kommentteja ole pakko lukea, jos ei hänestä pidä. Jokaisella saa olla oma mielipiteensä, sille kun ei toinen mitään mahda.
      Yhtä lailla Karia kuin muitakin artisteja kuuntelen ja ihailen heitä heidän musiikkinsa vuoksi, en ongelmiensa tai mielipiteidensä. Laulu se on monen kohdalla puhunut puolestaan.

      • oikeassa

        Kirjoitat asiaa. Vaikka Justiinax aina tarttuukin Karin haastatteluihin kuin hyeena, sallittakoon kärjistetty vertaus mutta alkaa pikkuhiljaa kypsyttämään kun Karin haastattelut on sille punainen vaate, niin todellakin alkoholismista pitääkin puhua mutta sitä ei saa käyttää keppihevosena ja puolusteluna sille että olis muka tavallaan "lupa juopotella kun mulla nyt on tällainen vika". On toki hyvä että myöntää ongelmansa mutta siitä ongelman tunnustamisesta itselleen yleensä lähdetään paranemisen tielle ja toivottavasti todellakin Ville kuuluu tähän joukkoon. Pidän kovasti Villen persoonasta ja musiikista kuten toki Karinkin.


      • raitistunut nappula mikko
        oikeassa kirjoitti:

        Kirjoitat asiaa. Vaikka Justiinax aina tarttuukin Karin haastatteluihin kuin hyeena, sallittakoon kärjistetty vertaus mutta alkaa pikkuhiljaa kypsyttämään kun Karin haastattelut on sille punainen vaate, niin todellakin alkoholismista pitääkin puhua mutta sitä ei saa käyttää keppihevosena ja puolusteluna sille että olis muka tavallaan "lupa juopotella kun mulla nyt on tällainen vika". On toki hyvä että myöntää ongelmansa mutta siitä ongelman tunnustamisesta itselleen yleensä lähdetään paranemisen tielle ja toivottavasti todellakin Ville kuuluu tähän joukkoon. Pidän kovasti Villen persoonasta ja musiikista kuten toki Karinkin.

        Alkoholisti ei useimmiten näe omaa juomistaan eikä siten myöskään oman juomisensa aiheuttamia terveysriskejä.Kieltäminen on raskas osa sairaudesta. Kieltäminen on puolustuskeino, jonka alkoholisti on rakentanut suojaamaan ryyppäämistään, joka on muodostunut hänelle tärkeämmäksi kuin mikään muu. Kieltäminen tapahtuu sekä tietoisella, että tiedostamattomalla tasolla, niin älyllisesti kuin tunnepohjaisestikin. Onkohan Justinapsilla ongelma ?


    • nytsentään

      Minusta kun oli niin mukavata lukea(yleensäkin piristyn ihan kun näen Karin kuvan tai jutun lehdessä)artistista, joka kannustaa toista kuin että osoittaisi sormella ja tuomitsisi. Ja vähänkös sitä viime aikoina on ollut esiintymässä näitä "taiteilijoita", jotka ovat hoippuen lähteneet tai lähetetty lavalta pois tuon alkoholin vaikutuksen alaisina,(vrt. Lasse Hoikka, Pate Mustajärvi...)joita voisi syyttää epäasiallisesta käytöksestä ja ohjata myös hoitoon.
      Ja saahan Karilla, hyvänen aika sentään, olla mielipiteensä asioista niinkuin muillakin! Yhtä lailla ihailen häntä edelleen ja kuuntelen hänen laulujaan. Ja joka ei tykkää, sulkekoon korvansa - onhan maailmassa muutakin musiikkia. Lintujen lauluakin...

      • Anonyymi

        Pekasta en vanno, mutta Justiina on viimeinen rouva, jonka epäilisin kaapilla käyneen!


    • wanharouwa

      Kari Tapiolta kysellään kaikenlaisia asioita siksi, että hänen tiedetään vastaavan kaunistelematta kipeisiinkin kysymyksiin. Kari ei ole milloinkaan pyrkinyt nostamaan itseään jalustalle vaan hän on mitä on, tavallinen ihminen, joka käy elämänmittaista taistelua alkoholismia vastaan ja jolle on suotu mahtava laulun lahja.
      Tupsukalta ei kysellä ja sekös Sinua harmittaa. Mutta älä ole milläsikään, vielä se tulee Tupsukankin aika. Kunhan jonkun artisitin palikat menevät sekaisin ja siitä väännetään juttua lehteen, niin ehkäpä silloin olisi jo Tupsukan vuoro kertoa kokemuksiaan "lataamosta".

      • jesh!

        HYVÄ "Wanharouwa" ! :-D

        Siinä oli asiaa ja vielä nasevasti ilmaistuna ! :-D
        Kymmenen pistettä ja papukaijamerkki !:-)


      • No niinpä taas.... en mä nyt kyllä tarkoittanut ihan sitäkään ,että jonkun artistin täytyis tässä nyt sitten "kilahtaa", jotta saisi Tapsan haastatteluja lehdistä lukea.
        Mä tarkotin , sitä vaan että pitääkö sen Kari Tapion ihan joka asiaan olla kommenttejaan antamassa ? Onhan sillä toki kokemusta tuosta , että millasta on alkoholiongelmien kanssa taistella,eli siinä se on kyll varmaan asiantuntija, mutt kun se on myös esittänyt julkisuudessa jotain valtakunnansurijaa milloin kenenkin sairastuttua tai kuoltua.


      • sivustaseurannu
        Justiinax kirjoitti:

        No niinpä taas.... en mä nyt kyllä tarkoittanut ihan sitäkään ,että jonkun artistin täytyis tässä nyt sitten "kilahtaa", jotta saisi Tapsan haastatteluja lehdistä lukea.
        Mä tarkotin , sitä vaan että pitääkö sen Kari Tapion ihan joka asiaan olla kommenttejaan antamassa ? Onhan sillä toki kokemusta tuosta , että millasta on alkoholiongelmien kanssa taistella,eli siinä se on kyll varmaan asiantuntija, mutt kun se on myös esittänyt julkisuudessa jotain valtakunnansurijaa milloin kenenkin sairastuttua tai kuoltua.

        Kari ei ole koskaan esittänyt valtakunnan surjiaa. Kari Tapio on pitkän uran tehneenä tavannut monia artisteja ja tehnyt heidän kanssaan yhteistyötä. Häneltä on varmasti KYSYTTY kommenttia esim. Kikan ja Kirkan kuoltua. Kikan kanssa hän teki duetonkin. Ja Reiskan sairastuttua hän oli lehdissä tottakai esillä, koska Reiska on hänen hyvä ystävänsä.


      • Kari fani
        Justiinax kirjoitti:

        No niinpä taas.... en mä nyt kyllä tarkoittanut ihan sitäkään ,että jonkun artistin täytyis tässä nyt sitten "kilahtaa", jotta saisi Tapsan haastatteluja lehdistä lukea.
        Mä tarkotin , sitä vaan että pitääkö sen Kari Tapion ihan joka asiaan olla kommenttejaan antamassa ? Onhan sillä toki kokemusta tuosta , että millasta on alkoholiongelmien kanssa taistella,eli siinä se on kyll varmaan asiantuntija, mutt kun se on myös esittänyt julkisuudessa jotain valtakunnansurijaa milloin kenenkin sairastuttua tai kuoltua.

        Kuule sulle vaan tiedoksi että Kari ei itseään noille lehdille tyrkytä vaan kyllä ne on LEHDESTÄ JOTKA OTTAVAT KARIIN PÄIN YHTEYTTÄ!!!!!


      • Kari fani kirjoitti:

        Kuule sulle vaan tiedoksi että Kari ei itseään noille lehdille tyrkytä vaan kyllä ne on LEHDESTÄ JOTKA OTTAVAT KARIIN PÄIN YHTEYTTÄ!!!!!

        En ymmärrä miksi tämän palstan sheriffinä toimii henkilö, jolla ei ole mitään positiivista sanottavaa Kari Tapiosta. Eikö olisi kaikkien kannalta viisaampaa justiina, että siirtyisit jollekkin toiselle palstalle. Juttusi kun ovat typeriä ja suurimmaksi osaksi omia kummallisia mielipiteitäsi.


      • klapi kirjoitti:

        En ymmärrä miksi tämän palstan sheriffinä toimii henkilö, jolla ei ole mitään positiivista sanottavaa Kari Tapiosta. Eikö olisi kaikkien kannalta viisaampaa justiina, että siirtyisit jollekkin toiselle palstalle. Juttusi kun ovat typeriä ja suurimmaksi osaksi omia kummallisia mielipiteitäsi.

        Nyt sulla on kyllä menny puurot ja vellit pahemman kerran sekaisin. Mä en sentään tietääkseni ole tämän palstan sheriffi.
        Ja sitäpaitsi kenenkäs mielipiteitä mä sitten kirjottelisin, jos en omiani ?


      • on ihan oikeesti

        hemmetinmoinen jeesustelija, aitous kaukana!!!


      • Justiinax kirjoitti:

        Nyt sulla on kyllä menny puurot ja vellit pahemman kerran sekaisin. Mä en sentään tietääkseni ole tämän palstan sheriffi.
        Ja sitäpaitsi kenenkäs mielipiteitä mä sitten kirjottelisin, jos en omiani ?

        Olet tosiaan oikeassa. Muistimpa taas väärin. Sheriffi syytöksiä pyydän anteeksi, muuten pysyn lausunnossani.


      • Rikoskonstaapeli
        Justiinax kirjoitti:

        Nyt sulla on kyllä menny puurot ja vellit pahemman kerran sekaisin. Mä en sentään tietääkseni ole tämän palstan sheriffi.
        Ja sitäpaitsi kenenkäs mielipiteitä mä sitten kirjottelisin, jos en omiani ?

        Justiinasta mitään valvojaa tullakkaan näille palstoille. Korkeintaan ikäryhmien 3v- 7v. palstoille uudeksi Eila-mummuksi.


    • MMJKLMS

      ITSE OLEN DIGANNUT KARI TAPIOTA JOS JONKIN AIKAA

    • Hotellin baarimestari

      "Topi Sorsakoski ja ja Samuli Edelmankin sanoivat Iltasanomissa , että ei se juoppous mikään artistien ammattikunnan vitsaus ole, vaan ihan samalallailla on niitä ylilyöntejä viinan kanssa on kaikissa muissakin ammatikunnissa."

      ------------------------------------------------

      Kummallakin sanojalla kuitenkin on alkoholin kanssa enemmän kuin vaikeuksia.

      Justiina, älä yritä päteä, kun sinä et oikeasti tiedä muusikoiden ja artistien dokaamisesta yhtään mitään. Etkä kyllä tiedä artistien elämästä muutenkaan mitään. Olet tietävinäsi?

      Totuus on kuitenkin niin, että yli puolet muusikoista ja artisteista dokaa keikkansa jälkeen, jotkut myös keikan aikana ja jopa ennen keikkaa.

      17 vuotta touhua seuranneena tiedän miten viina virtaa.

      • En mä ole väittänytkään, että artistien elämästä niin kauheesti mitään tietäisin, mut ei se kyllä kovin ammattimaisesta asenteesta kerro niiden artistien kohdalla, joiden töissä ollenssaankin täytyy ryypätä.


      • Lakkapullo
        Justiinax kirjoitti:

        En mä ole väittänytkään, että artistien elämästä niin kauheesti mitään tietäisin, mut ei se kyllä kovin ammattimaisesta asenteesta kerro niiden artistien kohdalla, joiden töissä ollenssaankin täytyy ryypätä.

        Se vaan on niin. Se kuuluu ammattiin. Jotkut puhuvat ammatin varjopuolista, mutta hörppivät artistit eivät pidä juomista kovinkaan varjopuolisena. Tietenkin julkisuudessa ovat asiasta erimieltä.

        Minun puolestani juokoon, se ei ole keneltäkään pois.

        Suuressa maailmassa esiintyjien juominen ei ole mitenkään ongelma, mutta meidän holhous-systeemimmme ja vähintäänkin ääliöminen viinakulttuurimme syyllistää alkoholinkäyttäjät, joivat he sitten kerran vuodessa tai useammin.


      • Anonyymi
        Lakkapullo kirjoitti:

        Se vaan on niin. Se kuuluu ammattiin. Jotkut puhuvat ammatin varjopuolista, mutta hörppivät artistit eivät pidä juomista kovinkaan varjopuolisena. Tietenkin julkisuudessa ovat asiasta erimieltä.

        Minun puolestani juokoon, se ei ole keneltäkään pois.

        Suuressa maailmassa esiintyjien juominen ei ole mitenkään ongelma, mutta meidän holhous-systeemimmme ja vähintäänkin ääliöminen viinakulttuurimme syyllistää alkoholinkäyttäjät, joivat he sitten kerran vuodessa tai useammin.

        Irvin oli sahtimiehiä, Kyröskosken suurlavalle tuli sammiosta letku, joka alipaineella toimitti tapin tekemää sahtia artistille.

        Tappi ei laskuttanut erikseen artistin sahrista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Irvin oli sahtimiehiä, Kyröskosken suurlavalle tuli sammiosta letku, joka alipaineella toimitti tapin tekemää sahtia artistille.

        Tappi ei laskuttanut erikseen artistin sahrista.

        Tappi on testannut letkun toimivuuden monesti, kun oli aktiivi.


    • Anonyymi

      Ennen juoppotaiteilijat väänsi elimistään viihdettä kansalle - nykyään tuote-edustajat vääntää kuvastaan otteita ääliöille.

      • Anonyymi

        Oho, tämä loukkas oppi-tuntijoita, ei se mitään.

        Sahdin vähyys on suurin syy luovuuden ehtymiselle kotimaisessa populaarimusiikissa.


    Ketjusta on poistettu 19 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      2451
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1968
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1948
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      88
      1759
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1520
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1200
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe