Ajan autolla melko harvoin ja autokoulustakin on aikaa jo vuosia, joten jotkut asiat ei ole kovin hyvin hanskassa. Kyyditessäni kaveriani hän kommentoi kytkimen käyttöäni liikennevaloissa. En oikein ymmärtänyt mitä tein väärin, joten ehkä joku osaisi valaista asiaa? Esim. liikennevaloissa pysähtyneenä ollessa pidän aina kytkintä ja jarrua pohjassa. Miten tässä pitäisi oikeaoppisesti tehdä?
Kytkimestä kysymys
5
2251
Vastaukset
- myöskinautoilija
Jos ei paljon ole ajanut niin sillä tavalla kannattaakin tehdä. Mutta paljon ajaneet laittaa vaihteen vapaalle ja pitää vain jarrulla autoa paikoillaan. Valon vaihtuessa laittavat vasta 1 silmään ja lähtevät.
Jos ei ole tottunut ajamaan niin varmemmin pääsee liikkeelle kun pitää kytkintä valmiiksi pohjassa ja sit vaan nostaa ja kaasua kun lähtee. Tosin tällä tavalla kytkin kuluu kun sitä pitää kauan pohjassa.- kuullut että
kytkin kuluu vain silloin kun se on ns."tuntumassa"
- Kiki
Voit pitää vaihdetta vappaala, ja kytkintä ylhäällä, tai vaihetta päällä ja kytkintä alhaala, se on vaan niin että jso kytkin on esim 5 min alhaalla, voipi jalka vähän puutua, ei siinä muuta haittaa oo, paitti tietenkin jos kytkivaijeri katkeaa, ja oot ihan toisessa kiinni, etkä paina jarrua, voi tulla lommoja.
Ei se siitä hevon v*ttuakaan kulu vaikka aina pitäis pohjassa, kuhan on pitkät ajat alhaa,,a tai ylhäällä, ei siinä välimaastossa, kytkintä ei esim käytetä jarruna ylämäessä- ffsfjffff
painelaakeri kuluu kyllä
- Kiki
ffsfjffff kirjoitti:
painelaakeri kuluu kyllä
Kyllähän se kuluu jos joku pari tuntii on yhteen menoon pohjassa, toki...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1731651
Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä
Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa3361226- 621135
Tappio Rydmanille
Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html191915- 44868
- 49760
- 68757
Sometähti villisika-Seppo on kuollut
Suomussalmella lemmikkieläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-2023244534690- 119654
J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp79620