Minkälaista on sydänperäinen hengenahdistus?
Minulla ollut jo viikon sellaista, että ei saa ikäänkuin vedettyä henkeä tarpeeksi syvään ja varsinkin liikkuessa tuntuu, että koko rintakehä, pallea ja kurkku kramppaa ja henki ei kulje.
Tänään otettiin sydänfilmi (samoin lauantaina, kun sain paniikkikohtauksen tyylisen), mutta niissä ei mitään vikaa.
Tai no, tänään hoitaja, joka filmin otti kysyi ensin, onko sydämessä ollut aiemmin jotain häikkää.
Sanoin, että ei muuta kuin rytmihäiriöitä, jotka todettu harmittomiksi.
Ja kardiologi kuuli jonkin aivan pienen sivuäänen (kun viime vuonna olin vastaanotolla), mutta sanoi, että sekin hänen mielesään normaali ja johtuu vain jostain pyörrevirtauksista.
Hoitaja sanoi, että kun täällä näkyy jokin Q-aalto.
No, lääkäri ei sitten reagoinut tuohon mitenkään ja hoitaja sanoi lopulta, että ei se sittenkään ollut mikään sellainen "oikea". Hänestä vain näytti ensin siltä ja että ei kannata hermostua, mutta jäin sittenkin vain tuota hieman miettimään.
Näkyykö noissa filmeissä yleensäkin jotain tuon tyylistä ihan normaalisti?
Hengenahdistus ym.
5
1915
Vastaukset
- näkyy
kyllä Q-aaltoja ihan normaalistikin. Q-aalto on yksi osa QRS-kompleksia, eli sydämen kammioiden sähköisestä aktivaatiosta syntyvää kompleksia. Jos Q-aallot ovat kovin syvät (se on alaspäin suuntautuva aalto), ja muutkin kriteerit täyttyvät, ne voivat olla merkki jossakin elämän vaiheessa sairastetusta sydäninfarktista, joka on jättänyt sydämeen arven. Mutta Q-aalto sinänsä on siis ihan normaali ilmiö, joka näkyy terveenkin ihmisen EKG:ssä.
- käytännössä
Ihan "tavallista" hengenahdistusta,eli hengästyt, jos yrität kävellä yhtä kovaa kuin ennen tai kulkea rappuja ylös,et jaksakaan. Jaloista menee voima ja "puuskutat".
- hyperventiloiva?
Vaivani johtuukin siis todennäköisesti refluksitaudista, saatiin nyt selville.
- ...
ollut aivan samanlaista hengenahdistusta ja välillä sellaisia sydämen lisälyöntejä, ja joskus tuntuu että sydän hakkaa muuten vaan raskaasti. Paniikkikohtaukset on kanssa tuttuja...sydänfilmi on otettu useaan kertaan, eikä siinä ole näkynyt mitään vikaa. Voisiko johtua refluksitaudista? Suvussa on refluksitautia ja itsellänikin on samanlaisia oireita....
- ph-mittaus
... kirjoitti:
ollut aivan samanlaista hengenahdistusta ja välillä sellaisia sydämen lisälyöntejä, ja joskus tuntuu että sydän hakkaa muuten vaan raskaasti. Paniikkikohtaukset on kanssa tuttuja...sydänfilmi on otettu useaan kertaan, eikä siinä ole näkynyt mitään vikaa. Voisiko johtua refluksitaudista? Suvussa on refluksitautia ja itsellänikin on samanlaisia oireita....
Minulla refluksi,lisälyönnit ja paniikkitaipumusta,mikähän vaivojen syy-seuraus yhteys siintä ei tietoa ,mutta hengenahdistusta mullakin ainakin silloin kun pahoja happovaivoja ja niihin liityviä kovia röyhtäilyjä.
Ph-mittaus tehty,onko kenelle ja minkälaisia tuloksia,itselläni pisin haponnousu yli 2tuntia ja pystyasennossa ei muistaakseni juurikaan noussut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1721137
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän132857- 84793
- 51738
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?37551Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk55549Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä296538Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t215489- 49487
Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs45482