Suomalaiset on vastuuttomia!

Pankkitoimihenkilö I

Moi..moi.. taas nyt vähän viiniä alla, onsk huomenna vaapaa..

Ihmisten lainakäyttäytyminen on tässä valtakunnassa ollut pitkään soisella pohjalla siis päin vittua. Muoviraha on yleistynyt, käyttöluotot yhä suositumpia ja "kaikki-mulle-heti-nyt"-mentaliteetti kuten mulle viiniä nyt:) juurtunut suomalaisiin.
Johtuu luultavasti kasvatuksesta, meidät on kasvatettu juomaan:) no joo.

Asuntolainat on luku sinänsä. Niitä myönnetään aivan liian kehnoin perustein. Minun märissä unissa joita aina juovuksissa näen ei lainoja ilman kunnollisia säästöjä, tuloja ja takaajia ei olisi mitään asiaa tulla asuntoasioisat juttelemaan.
Ostettavaa asuntoa ei pitäisi hyväksyä takuuksi; se menee alta jokatapauksessa tai sitten se juodaan alta.

Helsingissä on jopa pula vuokra-asunnoista kun ihmiset shoppailee kämppiä niin ahkerasti. Ja sitten tietty velkaneuvonnassa kasvaa jonot kun korot vähän nousee. Sanoohan jo järkikin ettei juoma ja raha käyttäytyminen ole mallillaan tässä valtakunnassa.
Rumasti, mutta yksinkertaisellekin selvästi sanottuna, persaukisille annetaan nykyään lainoja mitä, sekä määränsä että ehtojensa puolesta, ei kuuluisi kenellekään. Itsekin tosin niitä virheitä aina krapuloissani teen tai silloin olen joutunut ottamaan käynnistys juoman:) Mutta minkä sille voi?

Entäs kulutusluotot, turhuuksiin, kuten ulkomaanmatkoihin ja juomiseen johon minä jouduin kerran lainaan ottamaan, voi jokainen miettiä lainan tarpeellisuutta. EI MITÄÄN JÄRKEÄ
Joka ikisellä täysjärkisellä ihmisellä on sen verran säästöjä että pystyy vaihtamaan vuokra-asunnon toiseen tai korjaamaan omistusasuntonsa vesivahingot ottamatta mitään lainaa ellei sitten ole.

Kommentit, joita täällä saa lukea kun yritän saarnata vastuullisemman lainakäyttäytymisen puolesta, on aika mielenkiintoisia. Puolet keskittyy puhtaaseen v----uiluun ja väittävät minua juopoksi, ja suuri osa lopuista ei ota ideoitani kuuleviin korviinsakaan. Harva nyt haluaa elintasosta tinkiä, mutta unohtaa samalla ylläpitävänsä sitä lainarahalla. Uskokaan jo en ole juoppo enkä epätoivoinen!

11

1635

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niin hauska

Mielenkiinnolla odotan, että mitä kirjoitat kahden pullon jälkeen...
      Vieläkö olet silloin asiapentti- vai oliko se nyt asiapirkkolinjalla?

• uhrisi

Joo, totta kirjotat; suomalaiset on tosi vastuuttomia ja siis kun mä oon aina luullut, että kyllä pankkineidit meistä huolehtii...
        Luulenpa, että saatoit olla juuri sinä krapuloissasi, kun menit mulle antamaan 100.000,- euron lainan ilman mitään vakuuksia ja takauksia...
        Ihmetellyt olen sitten kovasti, kun ei lyhennykset tahdo onnistua. Kun kilttinä tyttönä otin lainan vastaan, kun vastuuntuntoinen pankkineiti myönsi... Äh, kyllä nyt harmittaa etten huomannut krapulaasi...

• Pankkitoimihenkilö I
        uhrisi kirjoitti:

Joo, totta kirjotat; suomalaiset on tosi vastuuttomia ja siis kun mä oon aina luullut, että kyllä pankkineidit meistä huolehtii...
        Luulenpa, että saatoit olla juuri sinä krapuloissasi, kun menit mulle antamaan 100.000,- euron lainan ilman mitään vakuuksia ja takauksia...
        Ihmetellyt olen sitten kovasti, kun ei lyhennykset tahdo onnistua. Kun kilttinä tyttönä otin lainan vastaan, kun vastuuntuntoinen pankkineiti myönsi... Äh, kyllä nyt harmittaa etten huomannut krapulaasi...

Älkää höpöttäkö joutavia. Kyllä jokainen lainan ottaja itse vastaa lainoistaan.
        Jos pankinhenkilö myöntää lainan vaikka krapuloissa tai tai kännissä kuten minä nyt:) ylisuuren lainan.
        Niin se on kuitenkin lainanottajan ongelma, siltä ne rahat kuitenkin otetaan tavalla tai toisella, ennemmin tai myöhemmin:)

Joten turha itkeä jos rahat ei riitä vain lainan ottaja tietää oman todellisen maksukykynsä, idiootti!

taas on pullo tyhjä pakko lähtee baariin kun panettaakin hitto kun löytäisi jonkun ulosottomiehen:)

• ........
        Pankkitoimihenkilö I kirjoitti:

Älkää höpöttäkö joutavia. Kyllä jokainen lainan ottaja itse vastaa lainoistaan.
        Jos pankinhenkilö myöntää lainan vaikka krapuloissa tai tai kännissä kuten minä nyt:) ylisuuren lainan.
        Niin se on kuitenkin lainanottajan ongelma, siltä ne rahat kuitenkin otetaan tavalla tai toisella, ennemmin tai myöhemmin:)

Joten turha itkeä jos rahat ei riitä vain lainan ottaja tietää oman todellisen maksukykynsä, idiootti!

taas on pullo tyhjä pakko lähtee baariin kun panettaakin hitto kun löytäisi jonkun ulosottomiehen:)

mutta pankkihenkilöt on poikkeus ja ne on tosi vastuuntuntoisia... niin totta kai mä luotan niihin pankkineiteihin, ne kyllä tietää parhaiten... mutta pahus niitten krapula ja kännipäivät ... nehän on sitten silloin ihan kuin me mattimeikäläiset... ja nyt vasta kerroit...

• Tallettaja

Rakas pankkitoimihenkilö.Haluaisin antaa sinulle ison panon,pankkinaiset ovat tosi seksikkäitä jakkupuvuissaan,ja polven yli olevissa hameissaan

• Pankkitoimihenkilö I

Ootsä ulosottomies? Mä niin tykkään kun ulosottomies panee ja sit sanoo et mä ulosmittaan sun asunnon, saatanan ylivelkaantunut idiootti! Ulosottomiehet on niin ihania:) Mä kuolaan niitä. hih.hih

• Tallettaja
        Pankkitoimihenkilö I kirjoitti:

Ootsä ulosottomies? Mä niin tykkään kun ulosottomies panee ja sit sanoo et mä ulosmittaan sun asunnon, saatanan ylivelkaantunut idiootti! Ulosottomiehet on niin ihania:) Mä kuolaan niitä. hih.hih

minä....ulosmittaan jopa sen seksikkään jakkupuvun ja kaiken sen alta...saanks sulta ison oton myös.....?

• Pankkitoimihenkilö I

Joku kopioi taas minun vanhoja tekstejä, värittäen niitä omilla jutuillaan.
      Mutta aivan erinomainen pointti, asunnon voi myös juoda pois.
      Mistä muuten päättelette että olisin nainen?

• Tallettaja

Teksteistäsi päätellen,aina kaipailet miestä.Tai sitten olet homo.

• Pankkitoimihenkilö I

Älähän sinä syyttele minua viestin kopioinnista! Itse sinä niitä viestejä kopioit!

• Pankkitoimihenkilö I

Mistä muuten päättelette että en olisin nainen?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      94
      4233
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3213
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2340
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1358
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      949
    6. 136
      936
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      894
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      832
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      786
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      770
    Aihe