Mikä sopii ruskean kanssa?

ruskeakassi

Ostin itselleni tummanruskean käsilaukun ja ruskeat kokokengät.

Mutta mikä väri sopii ruskean kanssa? Ja miten voi vaihdella vähän, aina ei miellytä kävellä korkkareilla.

Mitä muuta voi yhdistellä ruskeaan laukkuun? sopisiko ruskea leveä vyö joka laitetaan tunikan päälle?

Kaipaan vähän neuvoja kun olen tällainen maalaistollo :D

7

9593

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sopii tosi moni!

      Hei! Ruskean kanssa sopii minun mielestäni tosi moni väri! Ainoat huonot yhdistelmät ovat ruskea musta ja ruskea harmaa, tosin nekin ovat silloin tällöin muodissa.

      Ruskeaan laukkuun sopii kengiksi ainakin kaikki muut ruskeat nahat, valkoinen ja kaikki sen sävyt (kerma, luonnonvalkoinen..). Eikä kenkien tarvitse olla nahkaa, nahkalaukun kanssa voi pitää myös kangaskenkiä. Ruskea vyö on mainio.

      Ruskean kanssa sopivat esim. punainen, viininpunainen, oranssi, keltainen, sininen, vaaleansininen, tummansininen, vihreä, turkoosi... siis suunnilleen kaikki värit! :)

      Lisäksi kannat laukkuasi varmaan olalla; ei ole hirveä rikos käyttää samaan aikaan jotain "epäsopivia" kenkiä, koska laukku ja kengät eivät ole vierekkäin. Tietenkin on kiva nähdä ihmisiä jotka ovat miettineet asuansa kokonaisuutena, mutta tällaisista asioista ei kannata ottaa stressiä! Jos talvella haluat käyttää ruskeata laukkuasi ja ainoat keliin sopivat kengät ovat mustat, niin siitä vaan.

      • alkup_*

        Kiitos sinulle! Tuo auttoi todella paljon :)


      • ..vinkki

        myös vaaleanpunainen on hyvä väri ruskean kanssa.


      • minäkin :)
        ..vinkki kirjoitti:

        myös vaaleanpunainen on hyvä väri ruskean kanssa.

        yrittäisin vähän neuvoa. Itse asiassa miltei kaikkien värien kanssa sopivat kaikki värit - mutteivät kaikki sävyt. Riippuu siis ruskean sävystä, minkä sävyinen punainen, sininen tai keltainen käy. Vaaleat maasävyt käyvät miltei järjestään niin kuin joku jo sanoikin, kosa ovat niin lähellä toisiaan. Sävyjen yhteensopivuutta miettiessä voi apuna käyttää vaikkapa värianalyysin karttoja mm. tätä: http://www.abccosmetics.com/img/color_analysis.jpg
        Vaikka nuo ovatkin siihen tarkoitukseen, että löytäisi omaan ihon- ja luonnolliseen silmien ja hiustenväriin sopivat sävyt, voi niitä mielestäni käyttää myös suuntaa antavina karttoina siitä, mitkä sävyt käyvät keskenään yhteen. Toivottavasti oli jotain apua!


      • mielipide1

        Sanon vaan tuossa nopeasti että minun mielestäni musta ja ruskea on kyllä aika kiva yhdistelmä :) Se tosin riipuu myös vaatteen muodosta ja minkä sävyinen ruskea on. (jos esim hiukset ovat mustat, niin kampauskin muuttaa vähän hakukriteeriä). Tämä on tosin kylläkin mielipide kysymys.


      • Miettikääs

        Ei kai musta ja ruskea voi kovin sopimaton väriyhdistelmä olla. Jos tiellä vastaan kävelee kissa, jonka turkin pohjaväri on ruskea ja siinä on mustia raitoja, niin ei siinä ensimmäisenä tule mieleen ajatella, että onpa kauhea väriyhdistelmä, ei sovi sitten yhtään. :) Samaten jos raveissa on ruskealla hevosella musta harja, niin ei sekään pistä silmään. Luonnossa ei epäsopivia väriyhdistelmiä yleensä näe.


    • värioppi.hallussa

      Sininen ja turkoosi sopivat parhaiten.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      2112
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      172
      1639
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      155
      1557
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1358
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      50
      1332
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      287
      1182
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      135
      1069
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1033
    9. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1032
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      54
      892
    Aihe