moi. elikkäs haluaisin vaihtaa akvaarioni hiekkapohjan soraksi ja semmosta mietin että käykö sellainen sora millä talonmiehet hiekottaa talvella pihoja? liukeneeko siitä mitään siihen veteen? tietty pitää kunnolla pestä mutta pitääkö se keittää?
hiekasta soraan
7
406
Vastaukset
- Rihma
En laittais, varsinkin jos sulla on akvaariossa pohjalla viihtyviä pohjakaloja. Ne kun teloo itsensä teräviin kivenmurikoihin.
Suosittelisin mieluummin hankkimaan akvaariokaupasta saatavaa pyöreälaitaista jokisoraa. On paljon kauniimpaaki, siis jos on pakko hiekka vaihtaa soraksi..
Miksi haluat vaihtaa?- no siis
kun ostin kaverilta toisen akvaarion ja siinä ei tullut mukana pohja- aineita ja kun ei tota rahaa hirveesti oo niin aattelin et jos ois voinu laittaa sitä soraa. ja sit on tuo oma vanhempi akvaario niin aattelin et samalla siihen vaihtaisin ku ei oo enää piikkisilmiäkään ja jotenki tykkään enemmän sorapohjasta.mutta jos mä nyt sit päätänki laittaa sitä soraa niin riittääkö jos pesen kunnolla ja keitän pari kertaa?ja eihän siitä liukene mitään myrkkyjä..??
- 8-)
no siis kirjoitti:
kun ostin kaverilta toisen akvaarion ja siinä ei tullut mukana pohja- aineita ja kun ei tota rahaa hirveesti oo niin aattelin et jos ois voinu laittaa sitä soraa. ja sit on tuo oma vanhempi akvaario niin aattelin et samalla siihen vaihtaisin ku ei oo enää piikkisilmiäkään ja jotenki tykkään enemmän sorapohjasta.mutta jos mä nyt sit päätänki laittaa sitä soraa niin riittääkö jos pesen kunnolla ja keitän pari kertaa?ja eihän siitä liukene mitään myrkkyjä..??
Minä kyll pitäisin sen hiekkapohjan kiltisti siellä vanhassa ja ostaisin vaikka sitten sitä jokisoraa joka on akvaariokaloille turvallisempaa ja nyt kun toi hintakin tuli puheeksi niin siinä on omat riskinsä et jos aikoo olla akvaristi niin siihen menee rahaa! Sellainen sorapussi maksaa n.4-8 euroa ja niitäkin sitten muutama!
- Rihma
no siis kirjoitti:
Jos ei sitä rahaa ole niin käväiseppä jostakin hiekkarannalta hakemassa sitä rantahiekkaa, missä on isompia ja pienempiä kiviä, on aika komeeta ja ei maksa mitään. :)
Sorakin menee, ellei siitä tosiaan liukene mitään ja luovut kokonaan pohjakaloista. Kannattanee pestä kuumalla vedellä, eikä se keittäminenkään varmaan pahaa tee? - soraa....
no siis kirjoitti:
Eli sepeli pohja minullakin, aikoinaan hain sen hiekoitus laatikosta,siis se harmaa mikä täynnä hiekkaa (sepeliä=soraa).. Pesin tulikuumalla vedellä monta kertaa,liottelin ja pesin taas, noin viikon... Ei ole monnisten elämään vaikuttanut millään lailla, vaikka tottahan se on että hiekka niille parempaa.
- touhumurmeli
soraa.... kirjoitti:
Eli sepeli pohja minullakin, aikoinaan hain sen hiekoitus laatikosta,siis se harmaa mikä täynnä hiekkaa (sepeliä=soraa).. Pesin tulikuumalla vedellä monta kertaa,liottelin ja pesin taas, noin viikon... Ei ole monnisten elämään vaikuttanut millään lailla, vaikka tottahan se on että hiekka niille parempaa.
^ Onko sun monnisilla enää viiksiä jäljellä? Voi parkoja, sääliksi käy :( Mulla oli jokisoraa ja sekin jo kulutti viikset pois. Nyt kun vaihdoin hiekkaan niin ne menee nokka hiekassa onnellisina pitkin pohjaa ja tekee viivoja hiekkaan.
- älä itke..
touhumurmeli kirjoitti:
^ Onko sun monnisilla enää viiksiä jäljellä? Voi parkoja, sääliksi käy :( Mulla oli jokisoraa ja sekin jo kulutti viikset pois. Nyt kun vaihdoin hiekkaan niin ne menee nokka hiekassa onnellisina pitkin pohjaa ja tekee viivoja hiekkaan.
Sääli on sairaus. Ja kyllä on komeat viikset kaikilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista
Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni1096406Kuka on UMK-suosikkisi? UMK26 paljastuksia lauantai 28.2.
UMK26 tänä lauantaina! UMK26 tulee suorana Tampereelta ja nyt selviää, kuka pääsee edustamaan Suomea Euroviisuihin. M884021L/over ja Jani Volanen! Minkä arvosanan 4-10 annat roolityöstä?
Psykologinen trilleri L/over - ikuisesti minun on koukuttanut tv-katsojat ruudun ääreen. Kun Roosa (Krista Kosonen) tapa393355TTK:n jättänyt Vappu Pimiä rehellisenä MasterChef-kuvauksista: "Höh..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Viime vuonna Tanssii Tähtien Kanssa jäi taakse, ja nyt vuorossa on uusi a72750Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu6181340Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja55743- 63728
- 9719
Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?193718Osaako kukaan sanoa?
Mikä on syy siihen, että apulaisidiootti yrittää kaikin keinoin haitata kaikkea yrittämistä Ähtärissä? Nyttkin pilkkaa j47709