masennusta on kai ollut aina,mutta nyt se on jo pahemman laatuista ja hallitsee elämäni liikaa..
ystäviä on ehkä yksi,joka ei aina jaksa kuunnella ongelmiani,miesystävä löytyy,joka sanoo ymmärtävänsä masennusta,mutta ei todellisuudessa tajua lainkaan.
ennen jaksoin pitää kodin siistinä,nyt en enää jaksa enkä näe siihen tarvetta,kun kukapa täällä nurkkiani kyttäisi..yksin kun aina olen! ennen valvoin yöt,tällä hetkellä saan nukuttua,mutta nukun myös päivälläkin kun ei vaan mikään huvita,mielessä liikkuu usein,miksi jatkaa tätä elämää,kun ei vaan jaksa...
olen työtön nuori nainen (26) ja työkkäri painostaa johonkin työharjotteluun tai työhön,en vaan kertakaikkiaan osaa ajatella itseäni missään,pelottaa ja ahdistaa..ja vielä karenssi masentaa lisää!! kaupassa tai ylipäätänsä missään on vaikeaa yksin käydä!ongelmia yllinkyllin mutta apua ei ollenkaan! onko edes mahdollista päästä sairas eläkkeelle tai johonkin että ei tarvitsisi miettiä työtä tai muutakaan karenssin pelossa,haluisin vaan elää onnellisena,mutta tuskin niin käy koskaan.. en ole käynyt muualla kuin lääkärillä ja sieltä sain vaan lääkkeitä,siinä minun koko hoito ja enempää en jaksaiskaan hakea hoitoa tähän olooni,itkettää..haluan vain olla kotona...josko täälltä jotain lievitystä ongelmiini...?
ei jaksaisi enään!
4
445
Vastaukset
- sairaalaan sisään,
jollet mielenterveys toimistosta aikaa saa,apuahan sinun täytyy saada.Eläkkeelle eivät päästä millään keinoa.Kun saat itsesi kuntoon voit ajatella työnhakua.Yhteiskunta pakottaa kuitenkin johonkin töihin,ja silloin vaihtoehdot ovat vähissä.Hae vaan apua,ei se niin vaikeaa ole.
- kokenut
ei yhteiskunnan elätiksi. se ei oloasi paranna.
tunne itsesi tärkeäksi. hae apua. oikea lääkitys ja terapia ja terveet elintavat. siitä se pienikin ponnistaa. Minä masennuslääkkeiden käyttäjänä ollut viimeiset kolme vuotta ja nyt kesän aikana lopettanut kokonaan. Lähes kaikki vieroitus oireetläpi käyneenä, mutta silti positiivisin mielin taistelemassa paremman tulevaisuuden puolesta,,,,ilman pillereitä.
- mielenterveystoimistoon
Ota yhteyttä. ja koita saada sieltä aika mahd.pian.
Puhu siellä sitten avoimesti tilanteestasi.
Ehdottomasti ei kannata jäädä yksin tuon tilanteen kanssa.
Olen itse saanut mielenterveystoimistosta sekä asiantuntevan lääkärin apua että keskusteluapua masennuksen ja työuupumuksen kanssa. ja sairaslomaa, koska voimani olivat lopussa. Mitä kerrot tilanteestasi kuulostaa hyvin tutulta.
sinun ei tarvitse jäädä loppuelämäksesi sairaslomalle. mutta nyt tässä tilanteessa tarvitset apua.- edelliseen
ja kun sitten jaksat, ota siellä mielenterveystoimistossa puheeksi, millaisia erilaisia vaihtoehtoja on masennuksesta toipuvalle. esim. erilaisia kursseja, joissa on samassa tilanteessa olevia ihmisiä.
mutta ensimmäiseksi varaa aika paikkakuntasi mielenterveystoimistoon. nykyään on paljon masennusta ja työuupumusta ihmisillä, asiassa ei ole mitään hävettävää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja1462479Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b1462352Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot96994- 64871
- 60733
Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka273691Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies85670Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a18667Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait202648Hyvä meininki
TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap21637