ihanaa maksamakkaraa

Kolmas raskaus

Loistava oli tämänpäiväinen uutinen,jossa elintarviketurvallisuusvirasto on antanut uuden suosituksen, jonka mukaan maksamakkaraa saakin syödä raskauden aikana, noin 30 g päivässä! Se on ollut älytön himon kohde mulla, kun tyttäreni ei leivän päälle muuta huoli, ja sitä meillä sen takia on aina silloin tällöin jääkaapissa. Heti kun olin lukenut uutisen, menin ja tein maksamakkaraleivän, ja oli se taivaallista... Maksalaatikkoa ei edelleenkään saa syödä, että sitä on sitten odotettava vielä jokunen kk. Mutta hyvä näinkin! :)

3

476

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • emmili

onhan se kiva uutinen tietenkin! Itsekin rakastan maksaa. Nyt voi silloin tällöin syödä maksamakkaraleivän ilman huolta ja huonoa omaatuntoa. Oikeastaan olen kyllä tehnyt niin tähänkin asti: olen ehkä neljä kertaa raskauden aikana syönyt leivän, jonka päällä maksaa. Sen enempää en kyllä rupea nyt tästä eteenpäin syömään. Tutkimukset ovat aina tutkimuksia - pian tulee varmaan taas tutkimus, joka kumoaa tämän! ;) Eli kohtuu kaikessa. Mutta pari pikku leipää nyt ei varmaan vahingoita ketään.

• käsiposkella

olen syönyt raskausaikana maksamakkaraa ihan hyvällä omallatunnolla :). Tavallisessa hk:n maksiksessa kun on n. viidennes maksaa. Siitä voi siten laskea, paljonko maksaa tulee vaikkapa parin leivän päälle kun yhdestä pötköstä riittää melkosen moneen voileipään. Ja paljonko se maksamäärä sitten sisältäisi A-vitamiinia. Veikkaampa, että määrä on vähäinen.

Eli ilman tätä 'liennytystäkin' olen uskaltanut maksista syödä mutta onhan se hyvä että asiantuntijat vihdoinkin hokasivat näin yksinkertaisen asian :D

• RV 23 menossa

Mulla on menossa rv 23, ja olen pari kertaa raskauden aikana syönyt maksamakkaravoileipää. En ole voinut vastustaa niitä, ja terkkakin sanoi, että jos joskus tekee mieli maksamakkaraa, niin voi sitä vähän syödä. Mieheni tykkään maksamakkarasta kanssa ja hänelle olen sitä ostanut, ja on sitten vähän itsellekin maistunut... :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin

Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee
      Maailman menoa
      63
      2142
    2. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      5
      1795
    3. Miten kestätte tyhmiä?

Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa
      Sinkut
      236
      1288
    4. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      960
    5. Lahkojen uudestikasteille ei pitä mennä

Sananl. 22:3 Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.
      Kaste
      87
      935
    6. Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontajana?

Susanna Laine vetää Farmi Suomi -realityä. Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille juontohommista? Suosikkijuontaja teki
      Tv-sarjat
      21
      865
    7. Miksi naisen pitäisi maksaa 50/50

Vuokrasta miehelle? Eikö se ole miehelle lahja, ja aarre, jos nainen suostuu muuttamaan kanssasi asumaan?
      Ikävä
      112
      772
    8. Onko se liikaa pyydetty

Voisitko sinä mies kerätä rohkeutta ja ottaa yhteyttä? Minä en jaksa tätä enää. On niin ikävä sinua. Minä niin haluaisin
      Ikävä
      39
      730
    9. Kaatopaikka Inhassa

Kuka omistaa kyseisen kaatopaikan? Näkymä tielle kammottava!
      Ähtäri
      19
      706
    10. Jos joku kertoisi ihastuneensa sinuun

mutta sinua ei voisi vähempää kiinnostaa, niin vastaisitko silti ystävällisesti?
      Sinkut
      93
      689
    Aihe