T. Kansa ja Kristian Meurman

Luin netistä joitakin Kristian Meurmanin- fanien kirjoituksia. Eräässä kommentissa joku toteaa näin :
"Tapani Kansan jälkeen ei ole ollut erinomaisella äänellä varustettua oman tiensä kulkijaa kevyessä musiikissa. Kristian tuntuu tässä merkityksessä lupaavalta Kansan manttelin perijältä."

Mitä mieltä Tapsan fanit ym. ovat voiko Krtistian Meurmania EDES verrata T.Kansaan ?
Minun mielestäni on kyllä pojulla melkoisesti tekemistä ja kehittyttävää, ennen kuin voidaan hänen nimensä samassa lauseessa edes mainita T.Kansan kanssa.

Näyte :
http://www.youtube.com/watch?v=SYrNG8Uc6Qw

15

1212

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • No, eihän tuo lauluäänessä, eikä lavakarismassa pärjää Tapsalle alkuunkaan, mutt ihan hienosti laulaa tuon LAPIN KESÄN tuossa kyllä. Mun mielestä se on jopa parempi tulkinta, kun se Vesa-Matti Loirin versio tuosta samasta biisistä ( Vesku ylitulkitsee usein vähän liikaa ).

Siinä mielessä voi kyllä Tapsaan verrata ,että toi Kristian Meurman oli ainakin mun mielestä ehdottomasti monipuolisin niistä tämän vuoden Idols-finalisteista.
      Meurmanhan biisivalikoimahan tossa skabassa oli aina Queenista tuohon Lapin kesään, kun taas esim. Idols-voittaja eli Ari Koivunen lauloi melkein yksinomaan vaan heviä.
      Meurman uskalsi ottaa sentään vähän riskiäkin ( ei kovin moni laulais tuollaisessa poplaulaja- kisassa Lapin kesää ) ja siitä mä nostan sille hattua kyllä.

• riski ollut

Ei mun mielestä ole riski tuollaista laulaa, varsinkaan kun yleisö saa äänestää.Vanhemmat ihmiset heti kiinnostuu. Silloin minäkin tykkäsin Meurmanista, mutta enää en koska näyttää keskittyvän vähän liikaa kaikenmaailman asioiden kommentoimiseen.Meni mielenkiinto.Tapsasta ei todellakaan voi samassa lauseessa puhua, onhan siinä nyt miehellä kuitenkin mahtava ääni ja upea esiintyjä. Mutta kannattais myös kuunnella Vesku Loirin Inari tai Ivalo - levyjä niin kyllähän siinä on taiteilija, joka tekee mitä haluaa eikä turhia kommentoi muita.

• just joo.

Uransa alussahan tuo Kristian vasta onkin! Mitä ihmeen järkeä on esittää tuollaisia mollaavia mielipiteitä ja vertailla vuosikymmeniä (tosin mun mielestäni samaa jollottavaa) ja vajaan vuoden julkisuudessa ollutta nuorta mutta lahjakasta artistia keskenään. Todella typerä aloitus. On muuten upea tuo Kristianin Lapin kesä, sai kertakaikkisesti mukaansa silloin kun sen esitti siinä Idolsissa ja ostin myös levyn. Ei tosiaankaan heitä voi eikä tartte verrata, monestakin syystä, ja ehdottomasti Meurmanin eduksi.

• Gilla*

En minäkään tuollaista vertailemista kannata yleensäkään keidenkään artistien välillä. Kaikkihan he ovat yksilöllisiä laulajia ja persoonia.
        Kristian on ihan hyvä laulaja ja sykähdyttävästi lauloi tuon Lapin kesän tuossa videolla, mutta Tapsa on...... Tapsa on Tapsa ! ( en viitsi kirjoittaa tähän kohtaan muuta, kun en halua loukata Kristian Meurmanin faneja )

• OK.

Onhan tuo Kristian Meurman ja Tapani Kansa nyt aikalailla erityylisiä laulajia kuitenkin, joten en lähtisi heitä vertailemaan( Meurmanin äänestä en edes erityisemmin pidä ), mutta tuo " Lapin kesä " on lauluna upea (hienot sanatkin siinä). Onkohan Tapsa sitä koskaan laulanut ? Minä en ainakaan ole kuullut. Siinä olisikin taas yksi biisi, jonka toivoisin Tapsan levyttävän. Olisi varmasti komean kuuloista.

• toivottavasti

kansalla olis sen verran fiksuutta että ei menis ja raiskais niin hienoa biisiä, kuin lapinkesä on!

• Zori

Tuosta Kristian Meurmanin Lapin kesä tulkinnasta sanoisin sen, että alku oli hyvin kauniisti ja tunteella laulettu, mutta loppu meni mielestäni turhan paljon huutamiseksi. Tuli vähän Vesku Loiri jo mieleen.

• jestas sua

Miten niin huutamiseks? Sehän siinä just oli pointti että se oli sovitettu tuollatavalla eli omaperäisesti. Loppua kohti tunnelma ja tulkinta vaan huipentui ja viimeinen "mä rukoilen, mä pyydän...palatkaa" oli herkkyydessään piste iin päälle, täys kymppi. Et nyt tainnut ihan ymmärtää tulkinnan tarkoitusta, ei siinä mitään Loiri kakkosta etsittykään vaan ihan omaa ja persoonallista esitystä.

• *Milla

Siinä mielessä ovat kyllä samanlaisia, että molemmat ovat NIIN täynnä itseään.

• pinsio

on kyllä mielestäni positiivinen poikkeus näistä uusista idoleista taikka muista pinnalle nousseista artisteista moneen vuoteen, siis miesartisteista. Tosin täytyy heti myöntää, etten ole häneltä muita kappaleita kuullutkaan, mutta tämä Lapin Kesä on mielestäni hieno, loppua kohti huipentuva teos, ja ainakin minua se miellyttää kovastikin.
      En minä ainakaan mitään uutta Tapsaa edes kaipaakaan, vaan juuri tällaista omaperäistä, montaa erilaista musiikkilajia/-tyyliä esittävää kaveria. Toivottavasti hänestä kuullaan pitkään.
      Tapsan lauluja esittäviä ns. bilebändejä kyllä onneksi riittää. Mm. Jean S ja nyt viime Tapsan Tahtien Jameissa ns. bileartistina arvostamani Tony Montana esitti heti alkuun ainakin kolme Tapsan esittämää ajatonta ja harmitonta iskelmää (Hafanana, Laulumme Soi ja olisko ollut Veikko Nieminen), jotka sopivat hyvin ko yön ohjelmaan. Nimittäin ihmiset ilakoivat ja bilettivät ko musiikin tahdissa satamäärin. Voin uskoa, kun Tapsa itse laulaa ko kappaleet, suosio on vähintään yhtä kova. Eihän aina tartte olla niin vakavaa ja tosikkomeininkiä. Kokeilkaa vaan rohkeasti!

• Jean S. orkesterin joku niistä muusikoista sanoi , yhdessä haastattelussa , että haluaisivat esiintyä joskus Tapani Kansan kanssa yhdessä.
        Mä en tiennytkään, että Tony Montana laulaa taas. Sehän lopetti jossain vaiheessa keikkailun, mutta on ilmeisesti aloittanut sen uudelleen. Ihan hyvä juttu ! :)

• Justiinax kirjoitti:

Jean S. orkesterin joku niistä muusikoista sanoi , yhdessä haastattelussa , että haluaisivat esiintyä joskus Tapani Kansan kanssa yhdessä.
        Mä en tiennytkään, että Tony Montana laulaa taas. Sehän lopetti jossain vaiheessa keikkailun, mutta on ilmeisesti aloittanut sen uudelleen. Ihan hyvä juttu ! :)

Tony piti 4 vuotta taukoa keikkailusta, tauon aikana tuli avioero ja aloitti uudelleen keikkailun 2 vuotta sitten vuonna 2005. Nykyisin on palomiehenä Nummelassa, jokin aika sitten esiintyi Helsingissä.

Tonylla sellainen ääni jonka tunnistaa aika monta Tony Montana levyä minulla on.

Tapani Kansan lisäksi Tony Montana kuuluu minun suosikkeihin.

• joku vaan
        uralin kirjoitti:

Tony piti 4 vuotta taukoa keikkailusta, tauon aikana tuli avioero ja aloitti uudelleen keikkailun 2 vuotta sitten vuonna 2005. Nykyisin on palomiehenä Nummelassa, jokin aika sitten esiintyi Helsingissä.

Tonylla sellainen ääni jonka tunnistaa aika monta Tony Montana levyä minulla on.

Tapani Kansan lisäksi Tony Montana kuuluu minun suosikkeihin.

Tony Montanaa en ole koskaan livenä kuullut, enkä nähnyt, enkä tiedä oikein muutenkaan hänen laulujaan, mutta kuin sellaisen laulun, jossa hän laulaa isästään. Se on koskettava ja herkän kaunis.

• pinsio
        joku vaan kirjoitti:

Tony Montanaa en ole koskaan livenä kuullut, enkä nähnyt, enkä tiedä oikein muutenkaan hänen laulujaan, mutta kuin sellaisen laulun, jossa hän laulaa isästään. Se on koskettava ja herkän kaunis.

tuskin taitaa mitään omia kappaleita edes olla, mutta on mielestäni erittäin hyvä tällainen bilelaulaja, ja vetää hienosti suomi-iskelmää ja saa kansan liikkeelle (siis pienellä koolla). Tunnetuimpia levytyksiä ainakin mulle on Kuoppamäen upea Paljon Sanomatta Jää.

• pinsio kirjoitti:

tuskin taitaa mitään omia kappaleita edes olla, mutta on mielestäni erittäin hyvä tällainen bilelaulaja, ja vetää hienosti suomi-iskelmää ja saa kansan liikkeelle (siis pienellä koolla). Tunnetuimpia levytyksiä ainakin mulle on Kuoppamäen upea Paljon Sanomatta Jää.

Tony Montana oli joka kesä vuosina 1993-1999 tv:n tanssiohjelmissa opin sieltä tuntemaan. Cover biisejä erityisesti tunnettuja hittibiisejä levyttänyt paljon joka levyllä on ainakin 3-4 cover biisiä.

esimerkitsi Sammy Babitsinin -pienen pojan nukkeshow, Markku Aron -pois sun vien, Kisun -kun paljon antaa. Soittajapoika levyllä on kaikki covereita mm. se jokin sinulla on, evakkoreki,teryleeniä, mustat silmät...

Viimeisin hitti jota radioasemat usein soittivat vuonna 2001 on -ikävä mun on sua
        Tuosta laulusta en tiedä onko cover, mutta kaunis tanssikappale ei kovin hidas, laulun tiedoissa lukee: sävelen tehnyt G.Särs Sanat J.Pitkänen

Tony ei taida olla ainakaan minun tietääksein levyttänyt yhtään Tapani Kansan laulua! En yhtään ihmettelisi, jos vaikka seuraavalle levylle Tony laulaisi jonkun Tapsan laulun vaikka esimerkitsi. -Tulkaa tytöt takaisin.

Tony on laulanut levylle Markku Aron Dannyn, Kisun, Sammy Babitsinin laulamia lauluja niin miksei myös kohta Tapani Kansan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      218
      1831
    2. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1738
    3. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      53
      1122
    4. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      16
      956
    5. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      14
      927
    6. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      74
      910
    7. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      45
      790
    8. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      84
      781
    9. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      69
      762
    10. Oli pakko saada sut suuttumaan

Muuten et olis jättäny rauhaan. Miks miehet häiritsee intiimeil wa viesteillä vaik kieltää niit tekemästä
      Ikävä
      18
      752
    Aihe