Kolaripaikalta pakeneminen

kyssäri1

Millaiset rapsut saa jos pakenee kolaripaikalta ja on silminnäkijöitä ja rekisterinumero saadaan ylös? Mitä jos tekijä kiistää teon? Kuinka paljon painavat tekijän autosta löytyneet lommot?

12

8750

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rapsuja

Jos kolarissa ei tullut henkilövahinkoja, niin kolaripaikalta pakenemisesta ei saa sakkoja.

Jos ja kun vastapuoli kiistää, niin silminnäkijät (todistajat) tietty auttavat paljon, jos asia päättyy aikanaan käräjille ratkaistavaksi.

• Totta, mutta jos tilanteessa on joku autossa, aina voi valittaa niskaa tai olkapäätä ja ongelmat lisääntyy.

Ite olin hyvin pienessä kolarissa ja silloin kutsuin poliisin, kun olin yksin ja vastapuolessa 2. Poliisi ambulanssin. Oikein hävetti olla sairaalassa ja vielä käskivät makaamaan.  

No mitään minusta ei löytynyt, mutta seuraavana aamuna en päässyt sängystä ylös, piti pudottautua lattialle ja kontata hetki. Kaikki paikat olivat kankeita ja kipeitä.  Samaa kankeutta jatkui muutama päivä.  Toki joka päivä pääsin töihin, kyllä sitä pöydän vieressä jaksoi istua.
        Kuorma-auto ajoi , liukui perään kun jarrutin punaisilla. Autoon ei tullut paljoa, mutta kun tuli perään, puskuriin takaluukkuun ja perävaloihin, laskua tuli 4300 euroo. Niin jotain piti korjata myös kuskin penkissä, tai en tiedä vaikka olisivat se kokonaan uusineet.

oli 2016, alle 3000 km ajettu , tammikuussa rekisteröity auto

• tehdä mitä vaan..

Älä suotta jännitä moisia..

• ..............................

Jos rekisterinumero on ylhäällä ja todistaja löytyy niin eipä siinä muuta tarvita. Ainahan ne kiistää tekonsa mutta eipä sillä ole merkitystä oikeudessa. Omassa tilanteessa kolaroija väitti kääntyneensä jo edellisestä risteyksestä että eihän ole ollut edes paikalla vaikka kaksi ihmistä tunnisti auton ja toinen sai rek. numeron ylös :o Jos kyseessä on pelkkä peltikolari niin tuskin paikalta poistumisesta mitään tulee.

• meni

Jos teet asiasta rikosilmoituksen niin voit vaatia rangaistusta tekijälle ja silloin tulee myös sakot paikalta katoamisesta. nimimerkillä kokemusta on

• Saa karata
        meni kirjoitti:

Jos teet asiasta rikosilmoituksen niin voit vaatia rangaistusta tekijälle ja silloin tulee myös sakot paikalta katoamisesta. nimimerkillä kokemusta on

Jos kolarissa ei tule henkilövahinkoja niin paikalta poistumisessa ei ole mitään rangaistavaa.

Henkilövahingon sattuessa loukaantuneella on suurempi oikeus hoitoon, kuin mitä on syyllisellä oikeus vältellä kiinnijäämistään, silloin pakeniaa syytetään heitteillejätöstä.

• Itse kokenut
        Saa karata kirjoitti:

Jos kolarissa ei tule henkilövahinkoja niin paikalta poistumisessa ei ole mitään rangaistavaa.

Henkilövahingon sattuessa loukaantuneella on suurempi oikeus hoitoon, kuin mitä on syyllisellä oikeus vältellä kiinnijäämistään, silloin pakeniaa syytetään heitteillejätöstä.

On se kumma, ettei uskota edes itse asiaa
        kokenutta. Kerron oman tapaukseni ajalta,
        jolloin olin vielä vihreä kuski ja siis
        aina oikeassa.

Täräytin Leppävaarassa liikennevaloihin
        pysäyttäneiden perään. Olin siis syypää.
        Henkilövahinkoja ei tullut, mutta lommoja
        useaan edellä olleeseen autoon. Lähdin hädissäni
        ajamaan paikalta.

Seuraavana päivänä soitteli poliisi perään ja
        pyysi tulemaan juttusille. Lyhyen juttutuokion
        jälkeen sain lähteä. Perästä kuului: tuli
        yleisen syyttäjän kirjoittama sakkolappu,
        ei muuta.

• Anonyymi
        Itse kokenut kirjoitti:

On se kumma, ettei uskota edes itse asiaa
        kokenutta. Kerron oman tapaukseni ajalta,
        jolloin olin vielä vihreä kuski ja siis
        aina oikeassa.

Täräytin Leppävaarassa liikennevaloihin
        pysäyttäneiden perään. Olin siis syypää.
        Henkilövahinkoja ei tullut, mutta lommoja
        useaan edellä olleeseen autoon. Lähdin hädissäni
        ajamaan paikalta.

Seuraavana päivänä soitteli poliisi perään ja
        pyysi tulemaan juttusille. Lyhyen juttutuokion
        jälkeen sain lähteä. Perästä kuului: tuli
        yleisen syyttäjän kirjoittama sakkolappu,
        ei muuta.

Nyt vaan laki on toinen ja eu määrittelee tuon asian , itseään ei tarvitse ilmiantaa, se on muiden asia

• Anonyymi

Suomessahan uhri on aina syyllinen, joten jatka vaan kolarointejasi, ja paikalta poistumisiasi, Ei niihin kukaan puutu sen koommin. Voit toki vaatia uhrilta korvauksia autosi turmelemisesta, jos kanttisi vaan kestää.....

• Anonyymi

Asennevmma ei oikeuta invapaikan käyttöön.

• Yleisesti  kerrotaan että kolaripaikalta saa poistua , mutta kyllä eri seuduilla on eri käytäntö.  Vaikuttaa kyllä kenen autoa kolhii.  

Minulla eläkeläisellä on kyllä aikaa järjestää harmia pakenijalle ,  olen jo järjestänytkin kahdelle sellaisella jotka peruutti ruutuun ja se epäonnistui ja lähtivät pakoon. len ollut käräjillä parikyt kertaa, lähinnä maksamattomista asunnon vuokrista.Pari kertaa kun on tullut haaste käräjille, vastapuoli on sopinut asiat 1800 e. Sekään ei ole paljoa kun se kirpaisee vain kerrran.

Poistuvalle voi tulla kuulustelun lisäksi käynti käräjillä ja siitä seuraa oikeudenkäyntikuluja, palkan menetys kuluja yms.  Ainakin perheellisellä niistä tulee moninkertaisesti enemmän harmia kuin bonus menetyksestä jolla asia selviää hetkessä.

• Anonyymi

Yks heppu ajoi kännissä mun perään ja lähti karkuun kun älysi että poliisit on tulossa. Sai 10 päiväsakkoa liikenteen vaarantamisesta ja 6 päiväsakkoa paikalta poistumisesta. Vähemmällä selvisi kuin jos olisi jäänyt puhaltelemaan pilliin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen

KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      412
      4713
    2. Kuka on mystinen heppamies?

Nyt tänne vinkkejä siitä kuka on Martinan seurassa viihtyvä hevosmiljonääri. On tullut jo muutamia nimiä esiin keskustel
      Kotimaiset julkkisjuorut
      122
      1875
    3. Muutto ei ratkaise mitään.

Sielläkin on naapurit. 😉 Nähdään?
      Ikävä
      145
      1612
    4. Jäätävä epävarmuus

Mistä tää hirveä epävarmuus molemminpuolin johtuu? Pohjimmiltaan uskon, että molemmat tietää, että tunteita on. Vai onko
      Ikävä
      75
      1335
    5. Yksi iso yllätys luvassa The Summit Suomi -finaalijaksossa - Tiesitkö nämä Summit-loppukolmikosta?

The Summit Suomi on tarjoillut yllättäviä pudotuksia ja melkoisen määrän pelkkää kisaajien vaelluksen kuvaamista Norjass
      Tv-sarjat
      15
      1196
    6. Perjantaita!

Miltä kaivattusi tuoksuu? Tuli mieleen kun täällä usein mainitaan pahasta hajusta. 🤔
      Ikävä
      79
      1166
    7. Voi että! Sergey Hilman paljastaa Race Across the World -kuvauksista: "Tämä oli se paras jekku"

Tykätään! Aikamoinen pari tämä Sergey Hilman ja Sini Sabotage - herättävät varmasti vahvoja tunteita suuntaan sun toise
      Suomalaiset julkkikset
      15
      1101
    8. Ei tullut konkurssia, tuli 3 karhua

Olipas hyvä uutinen. Näin sitä vaan tunnetaan. Persut eivät onnistuneet tuhoamaan.. tätäkään
      Ähtäri
      67
      1046
    9. Ei sua mies varmaan kauheasti haittaa

Jos otan sut omakseni, tässä lähiaikoina ❤️
      Ikävä
      66
      1012
    10. Ainakin hän on elossa

ehdin jo huolestua.
      Ikävä
      38