Onko kellään tietoa, miltä etäisyydeltä se auton kuvaa.?
Eli ajoin letkassa toisena, kamera välähti ekan auton kohdalla, mielestäni ehdin jarruttaa; kohdallani ei välähtänyt........eli olenko kuvattu, vai vain se eka auto?
Väläys oli todella raju, oikein sattui silmiin; oli jo vähän hämärää........ei voi jäädä huomaamatta...
Nopeuskameroista.......
22
4793
Vastaukset
- dsadas
ne anturit ovat kuitenkin noin 10 metriä tolpasta, joten luultavasti otti kuvan siitä edellä menevästä.
Muutaman kerran on sattunut niin, että olen ottanut edelläni rajoituksen mukaan ajanutta kiinni ohittaakseni "heittämällä", vaikka tolppapiipparini onkin varoitellut, niin kamera on välähtänyt sille edelläni ajaneelle. Siinä vaiheessa olen ollut aivan lähietäisyydellä edelläni ajavaan ja siitä salaman välähdyksestä ei voi erehtyä. Eräänkin kerran pöntön yläosa hädintuskin näkyi korkeahkon peräkärryn yli, mutta niin vaan välähti senkin vetäjälle, joka ei takuulla ajanut yhtään ylinopeutta.
Oliskohan niin, että ne eivät ihan sataprosenttisen varmoja olekaan, ja esim. letkassa saattaa itse aiheuttaa sakot jollekin toiselle? Silloin minäkin olisin aiheuttanut muutamille ja oikeastaan muuta syytä en keksi niissä tapauksissa, joita on kohdalleni sattunut.- sattu n.2 h sitten.
Oli vaan sellainen tilanne, että peräkärryä perässävetävä ha ohitti minut n. muutama sata metriä ennen tolppaa.........ja lähti menojaan mun edestä pois........mutta kuitenkin siinä välähti; ja kun en nyt sitten tiedä, välähtikö sse sille ekalle vai mulle, vai molemmille; mulla on nimittäin vieläkin silmät kipeät siitä valosta!!!!!!!!.........ja tuo edellämenevä auto ei reagoinut mitenkään esim. hidastamalla....................eli välähtääkö se asianomaisen silmille vai perässäajavan silmille...........perhana sentään...........ei tartte ens yönä nukkumattia silitellä !!!!!!!!........ kun en mistään netistä löytänyt niitä etäisyyksiä, mihin ne on suunnattu, vai onko nekin tolppakohtaisesti säädetty!??????????..........meen kyllä huomenna tutkimaan sen tolpan erittäin läheltä mittanauhan kanssa..........sehän tässä sapettaakin, kun on niin tuttu paikka, anoppilan portin pielessä.........s;;;;;;,toivottavasti ottivat vain sen ekan auton................ilmoitan tänne kyllä, jos lappua rupee pukkaamaan..........muutaman viikon päästä !!!!!!!!kiitos kuitenkin selvennyksistä.........
- kuvattu????????
Onko sulla se piippari sellainen, ettei sitä pysty nää ´peilaamaan ´.......katsoin just netistä 159e antenni35e ??????--missä se on sulla, onko piilossa jossain? ...........jos nyt selvisin säikähdyksellä, niin menee hankintaan, ehdottomasti.........kiitos jos vielä vastaat !!
kuvattu???????? kirjoitti:
Onko sulla se piippari sellainen, ettei sitä pysty nää ´peilaamaan ´.......katsoin just netistä 159e antenni35e ??????--missä se on sulla, onko piilossa jossain? ...........jos nyt selvisin säikähdyksellä, niin menee hankintaan, ehdottomasti.........kiitos jos vielä vastaat !!
Minulla on ihan näkyvillä, ei se laiton ole. Poliisitkin sen nähneet moneen kertaan, eivätkä mitään ole kyselleet. Tutkanpaljastin on sitten aivan eri juttu.
Tolppavaroitin: http://www.activegps.fi/- kuvassa??
Kairakettu kirjoitti:
Minulla on ihan näkyvillä, ei se laiton ole. Poliisitkin sen nähneet moneen kertaan, eivätkä mitään ole kyselleet. Tutkanpaljastin on sitten aivan eri juttu.
Tolppavaroitin: http://www.activegps.fi/Kiitos linkistä;tuota samaa linkkiä jo ehdoinkin lueskella........pääasia, ettei se oo laiton, ettei sit tarvi sitä ruveta pelkäämään ja piilottelemaan.
Minä kun yleensä olen sellainen ´miliisi-mangneetti ´........kiitos vaan.........mutta se tosiaan vieläkin vaivaa, eli välähtääkö se valo kuvatun auton kuskin silmille vai takana tulevan silmille.......täytyy mennä huomenna tosiaan vähän tutkimaan sitä tolpan läheisyyttä, jos sen anturin jostain sieltä hoksais, niin selvenis mulle vähän tää ongelma !----unta ei vaan tuu, sapettaa niin pirusti........ kuvassa?? kirjoitti:
Kiitos linkistä;tuota samaa linkkiä jo ehdoinkin lueskella........pääasia, ettei se oo laiton, ettei sit tarvi sitä ruveta pelkäämään ja piilottelemaan.
Minä kun yleensä olen sellainen ´miliisi-mangneetti ´........kiitos vaan.........mutta se tosiaan vieläkin vaivaa, eli välähtääkö se valo kuvatun auton kuskin silmille vai takana tulevan silmille.......täytyy mennä huomenna tosiaan vähän tutkimaan sitä tolpan läheisyyttä, jos sen anturin jostain sieltä hoksais, niin selvenis mulle vähän tää ongelma !----unta ei vaan tuu, sapettaa niin pirusti...........tuolta voi löytyä jotain aiheeseen liittyvää luettavaa: http://www.skannerilehti.net/cgi-bin/cgiwrap/skalehti/sauna/YaBB.pl?board=turtek
Jos se edelläsi ollut auto oli selvästi tolpan etupuolella salaman välähtäessä, niin luulisin, että siitä se kuvan nappasi. Se nopeusanturi on muistaakseni n. 80 m ennen tolppaa, mutta kuva otetaan aika paljon lähempää. Tuolta linkistä vois selvitä kuvanottoetäisyys, jos jaksaa selailla ja jos se siellä on (muistaakseni ainakin joskus oli).- kuvattu?????
Kairakettu kirjoitti:
...tuolta voi löytyä jotain aiheeseen liittyvää luettavaa: http://www.skannerilehti.net/cgi-bin/cgiwrap/skalehti/sauna/YaBB.pl?board=turtek
Jos se edelläsi ollut auto oli selvästi tolpan etupuolella salaman välähtäessä, niin luulisin, että siitä se kuvan nappasi. Se nopeusanturi on muistaakseni n. 80 m ennen tolppaa, mutta kuva otetaan aika paljon lähempää. Tuolta linkistä vois selvitä kuvanottoetäisyys, jos jaksaa selailla ja jos se siellä on (muistaakseni ainakin joskus oli).Juu.memenpäs sinne unilääkkeeksi lueskelemaan, jos vähän rauhoittuisin.......ja huomenna meen päiväsaikaan tosiaan tutkimaan sitä asvaltin pintaa..........kiitos kuitenkin sulle neuvoista !--pannaan laitteet piippaamaan !!!!!!!!!!
- dsfsdf
Kairakettu kirjoitti:
...tuolta voi löytyä jotain aiheeseen liittyvää luettavaa: http://www.skannerilehti.net/cgi-bin/cgiwrap/skalehti/sauna/YaBB.pl?board=turtek
Jos se edelläsi ollut auto oli selvästi tolpan etupuolella salaman välähtäessä, niin luulisin, että siitä se kuvan nappasi. Se nopeusanturi on muistaakseni n. 80 m ennen tolppaa, mutta kuva otetaan aika paljon lähempää. Tuolta linkistä vois selvitä kuvanottoetäisyys, jos jaksaa selailla ja jos se siellä on (muistaakseni ainakin joskus oli).20:en metrin korkeintaan. Tai ainakin näin meillä päin.
- Kizza
Kairakettu kirjoitti:
Jos se edelläsi ollut auto oli selvästi tolpan etupuolella salaman välähtäessä, niin luulisin, että siitä se kuvan nappasi. Se nopeusanturi on muistaakseni n. 80 m ennen tolppaa, mutta kuva otetaan aika paljon lähempää. Tuolta linkistä vois selvitä kuvanottoetäisyys, jos jaksaa selailla ja jos se siellä on (muistaakseni ainakin joskus oli).Se anturi on n. 15 m ennen tolppaa, ja kuva otetaan heti samantien kun molemmat induktiosilmukat on ylitetty. Ei siis ole erillistä mittauspistettä aikaisemmin.
http://www.blacksnake.info/pontot.htm
Ja ActiveGPS on loistava peli, ja täysin laillinen kuten poliisitkin totesi A-studion jutussa. - Törppöihin kyllästynyt
Kuules nyt poju, nykyiset tolpat mittaavat nopeuden iduktiosilmukalla tien pinnasta. Mitähän välimatkaa olisi, alle kymmenen metriä. Tapahtumasarja etenee jotakuinkin sähkön etenemisnopeudella, joten tolppaa ei perässä ajava takuulla laukaise.
Jospa nyt sitten poistuisit "piippareinesi" satuilemasta vähän kasvamaan ja viisastumaan, jookos? - on näkyvissä
Kizza kirjoitti:
Se anturi on n. 15 m ennen tolppaa, ja kuva otetaan heti samantien kun molemmat induktiosilmukat on ylitetty. Ei siis ole erillistä mittauspistettä aikaisemmin.
Ja ActiveGPS on loistava peli, ja täysin laillinen kuten poliisitkin totesi A-studion jutussa.Näkeehän sen anturin paikan asvaltissa ihan paljaalla silmälläkin.
Aiotko muuten tulla vielä Aamulehden keskusteluun jatkamaan valeht... keskustelua? Törppöihin kyllästynyt kirjoitti:
Kuules nyt poju, nykyiset tolpat mittaavat nopeuden iduktiosilmukalla tien pinnasta. Mitähän välimatkaa olisi, alle kymmenen metriä. Tapahtumasarja etenee jotakuinkin sähkön etenemisnopeudella, joten tolppaa ei perässä ajava takuulla laukaise.
Jospa nyt sitten poistuisit "piippareinesi" satuilemasta vähän kasvamaan ja viisastumaan, jookos?Joku sen kameran laukaisun on kuitenkin kertomani mukaisesti aiheuttanut ja se ei varmasti ole ollut ainakaan edelläni ajaneen auton aiheuttama nopeuden vuoksi. En tiedä sitten, että olisiko siihen kuvaan ollut tarkoitus tulla minun autoni, mutta edelläni ollut auto olisi peittänyt rekkarini, koska olin jokaisessa tapauksessa just lähtemässä ohitukseen ja aika läheltä edelläni ajaneen takaa vastaantulevien tiheyden vuoksi. Aika lähellä tolppaa oli edelläni ajaneen keula kuitenkin, joten voihan se olla niinkin, että siitä autosta ei näy kuvassa kuin osa, tuulilasi ja katto esimerkiksi.
Enkä minä mitään tuollaisia satuile, siihen olen jo liian vanha yli 30 v ja yli 3 milj. km autoilleena.dsfsdf kirjoitti:
20:en metrin korkeintaan. Tai ainakin näin meillä päin.
Joku muistikuva minulla vain olikin siltä ajalta, kun ne aikoinaan tuonne Oulun eteläpuolelle nelostielle tulivat. Jotain juttua oli silloin niistä, mutta en tiedä oliko vain jonkun jotain mutua, tai tahallista harhautusta. En ole vaivautunut selvittämään asiaa tarkemmin, koska ne tolpat eivät minua häiritse.
Kizza kirjoitti:
Se anturi on n. 15 m ennen tolppaa, ja kuva otetaan heti samantien kun molemmat induktiosilmukat on ylitetty. Ei siis ole erillistä mittauspistettä aikaisemmin.
Ja ActiveGPS on loistava peli, ja täysin laillinen kuten poliisitkin totesi A-studion jutussa.Ajoin tänään tiellä, jonne on aika vasta pystytetty tolpat ja ne anturien paikat näkyi aika selvästi, kun päällystettä ei ole uusittu ja nyt niihin tuli kiinnitettyä huomiota. On ne kyllä aika lähellä sitä tolppaa, eli ei millään kyllä siellä onnistuisi takana ajava auto ajamaan antureiden yli niin, että edellä ajavan kilpi tulisi kuvaan, tai sitten autojen pitäisi olla limittäin.
Ne kertomani kameratolppien välähdykset olivat kuitenkin niillä vanhoilla tolppa-alueilla ja en tiedä sitten syytä, miksi välähtivät ennen kuin edelläni rajoitusnopeutta ajaneet olivat tolppia ehtineet ohittaa. Joku hämärä muistikuva minulla edelleen on siitä, että ne anturit olisivat siellä kauempana ja kamera laukeaisi viiveellä (ei siis erillisiä toisia antureita?). Jotain tuollaista silloin muistelen lukeneeni, mutta tiedä sitten onko se niin. Ne välähdyksetkin olivat ihan todellisia, eikä kuviteltuja ja samoin myös edelläni ajaneiden nopeus oli aivan rajoitusten mukaista. Voisin jopa kertoa enemmänkin yhdestä ohittamastani ajokista, jolle kamera välähti, kuten sen, kenelle auto kuuluu, millä asialla liikkuu jne. Aika harvoin tulee sitä tuolla tienpäällä nähtyä ja siitä on tiedot luettavissa auton ja kärryn teippauksista. Hyvällä asialla se liikkuu, eikä ajanut ylinopeutta, mutta niin vaan välähti, syy saattoi ehkä olla minun, mutta jos anturit ovat sielläkin yhtä lähellä tolppaa, niin sitten ei ja silloin ei kai voi olla muuta syytä kuin se, että siellä on ollut joku nopeussäätö pielessä.
No, nuo nykyiset siis ovat ainakin aivan lähellä tolppaa ja päivänvalon aikaan niihinhän hyvän näkökyvyn omaava ehtii jarruttaa hyvin havaitessaan tolpan sisällä jotain. Tyhjän pöntön ainakin erottaa hyvin ja silloin on turha löysäillä, vaikka piippari hälyttäiskin. Joissain on CD-levyjä hämäämässä, mutta kyllä senkin salamalaitteesta erottaa aika hyvin ja usein se ei ole sattunut edes keskelle sitä alempaa ikkunaa.
- Kallonkutistaja
Paljonkos sinulla oli etäisyyttä siihen edella ajaneeseen?
- kuvattu???
Etäisyyttä en osaa sanoa, ehkä 20m?-Se eka auto oli juuri ohittanut minut n.200m aikaisemmin....ja takanani oli vielä 2 kyttäämässä ohitusta....vaikea sanoa. En sitten tiedä, paljonko pitää olla yli, että välähtää, tuskin se 81km/ h vielä ( 80-alue) välähtää?????en siinä huomannut katsoa mittariani----jos lappu tulee, niin täytyy kait ruveta lottoomaan; niin harvassa ne kamerat tolla tiellä on .........
- Kallonkutistaja
kuvattu??? kirjoitti:
Etäisyyttä en osaa sanoa, ehkä 20m?-Se eka auto oli juuri ohittanut minut n.200m aikaisemmin....ja takanani oli vielä 2 kyttäämässä ohitusta....vaikea sanoa. En sitten tiedä, paljonko pitää olla yli, että välähtää, tuskin se 81km/ h vielä ( 80-alue) välähtää?????en siinä huomannut katsoa mittariani----jos lappu tulee, niin täytyy kait ruveta lottoomaan; niin harvassa ne kamerat tolla tiellä on .........
Jos etäisyyttä on ollut tuonkin verran niin tuskin jää epäilyksen aihetta kuvatusta. Jos näit välähdyksen, mutta edellä menevä ei ollut vielä ohittanut tolppaa, niin melko varmasti se välähti edellä menevälle.
- kuvattu ???
Kallonkutistaja kirjoitti:
Jos etäisyyttä on ollut tuonkin verran niin tuskin jää epäilyksen aihetta kuvatusta. Jos näit välähdyksen, mutta edellä menevä ei ollut vielä ohittanut tolppaa, niin melko varmasti se välähti edellä menevälle.
Siinäpäs se onkin; kun se välähti mun silmille; eka auto oli just kokolailla tolpan kohdalla silloin. Eli mulla on tunne, ettei se sen ekan kuskin silmille osunu...........??????????
- Kallonkutistaja
kuvattu ??? kirjoitti:
Siinäpäs se onkin; kun se välähti mun silmille; eka auto oli just kokolailla tolpan kohdalla silloin. Eli mulla on tunne, ettei se sen ekan kuskin silmille osunu...........??????????
Ajoit ylinopeutta, salama välähti ja jarrutit liian myöhään. Kuullostaa loogiselta?
- kuvattu ?????
Kallonkutistaja kirjoitti:
Ajoit ylinopeutta, salama välähti ja jarrutit liian myöhään. Kuullostaa loogiselta?
Niin kait sitte, nyt lähden kattomaan sitä paikkaa, missä se silmukka sitten oikein on ; muutakuin anoppilan pihatien portin pielessä !!---argghh !!!!--
heitän tänne palstalle sitten, jos lappu tulee!!!! --eiköhän sen luulisi kuukauden sisällä sitten tulevan ???..
Kiitos kaikille myötäeläneille; jurppii niin pirusti- noh-se on sitten kolmas ylinopeussakko 34 vuoden aikana !!---mutta jokainenhan on liikaa ja turhaa !!!!!!!! - dasdasdas
kuvattu??? kirjoitti:
vaikka ajaisit 95 mittarin mukaan. 20 ylityksistä taitavat napata. Vaikka sinusta olisi kuvan ottanutkin, niin ei se sakon saaminen ole varmaan. Ajoin kerran 30:ä ylinopeutta kameraan ohituksen jälkimainingeissa ja välähti, mutta eipä ole sakkoa kuulunut.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita
Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko2743415Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.1041730Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is2211351- 741326
- 631186
Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra1991097Odotettu tulos Taivalvaaran hiihtokeskuksen osalta
"MCS Finland Oy on ilmoittanut Taivalkosken kunnalle 30.4.2026, että se irtisanoo Taivalkosken kunnan ja MCS Finland Oy:521049- 63991
Maalaisliiton nuorilta paljon puhuva idea
Taas vongataan lisää tukea... kehdosta hautaan! Maalaisliiton nuoret aka Keskustanuoret haluaa Suomeen valtiollisen dei18863- 42847