Opiskelen täällä Taikissa Kuviksen opettajaksi. Pitäs pikkuhiljaa alkaa löytämään gradun aihe. Monia ajatuksia minulla jo on, mutta olisi mukava kuulla teiltä hyviä graduaihe-ehdotuksia. Eli kertokaapa hyviä kuvataidekasvatuksen alueelle liittyviä tutkimusaiheita! Onko jokin asia mietityttänyt kuviksessa ym, johon haluaisitte saada vastauksen!?
Kuvataidekasvatus/GRADUN AIHEIDEOITA
6
1093
Vastaukset
- silmäneula
kävisi juttelemassa vaikka EMMAn museopedagogien kanssa? Siellä on todella pätevää nuorta väkeä ja yksi museon prioriteettialueista on juuri taidekasvatus. Saattaisit saada hyvänkin aiheen, ota yhteys vaikka Nana Salin´iin joko puhelimella tai e-maililla, EMMAn kotisivuilta saat yhteystiedot.
- olis...
- monikulttuurisen luokan taidekasvatus
- asberger, adhd jne. lapsen taidekasvatus
- uskonnon huomioiminen / huomiotta jättäminen
taidekasvatuksessa
Siinä muutama joihin itse olen törmännyt käytännön opetustyössä.- alan jättänyt
Ehkä eniten kiinnostaisi kuvien viihteellistymisvimman keskellä, miten kuvat rakentavat sukupuolista todellisuutta ja seksuaalista identiteettiä matalakulttuurista alkaen. Seksuaalisesti latautuneisiin kuviin törmää joka käänteessä, mutta luokkahuoneissa opettajan puhe pitäytyy edelleenkin varsin usein väriopissa ja kuvasommittelussa - kuvien sisällöistä arkaillaan puhua.
- eino52
http://eino52.suntuubi.com/?cat=11.klikkaa toi ja aiheena vois olla vaikkapa kuvataideharrastuksen tuoma rikkaus.ei materiaalinen.valoa elämääsi.
- lapsuuden
kuvataideharrastuksella on ollut? Nythän meillä on jo sukupolvi, joka on lapsena saanut käydä kuvataidekoulua. Kuinka moni heistä on päätynyt taidealalle? Kuinka monesta on tullut innokas gallerioissa kävijä?
- vinkki vinkkanen
Miten olisi taiteella kommunikointi kehitysvammaistenh lasten kanssa (maalaus tai taide kommunikointivälinennä).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Karhuryhmä
Kellään tarkempaa tietoa miksi ja missä karhuryhmä ollut? Perheväkivaltaa vai huumeperintää kenties taas?283436- 973206
- 763024
Raisionkaaren koira hyökkäys
Taas nähtiin että koiriin ei voi luottaa. Eilen illalla vapaana ollut koira hyökkäsi Raisionkaarella kolmen henkilön kim792991"Mielipide: Äärivasemmiston uhka on otettava vakavasti"
Demokratia näyttäisi olevan Halla-aholle enemmänkin välttämätön paha kuin tavoiteltava asia. Väkivallan ihannointi ja m532901Tapa jolla kohtelit minua viimeksi miellytti erityisesti
Osaat huomioida kauniisti ja katsot aina tilanteita yhteisen hyvän kannalta. Sitä arvostan erityisesti.862678- 352490
- 572351
Satuit vain olemaan
Ensimmäinen joka avasi minussa sen nähdyksi ja rakastetuksi tulemisen puolen. Pitäisi vain muistaa että et ole ainoa. Se432225- 882002