Epäsäännöllinen syke

huolissaan :(

Mittasin vähän aikaa sitten verenpaineeni (normaalisti mittaan sen päiväsaikaan, mutta tänään en ehtinyt), ja verenpainemittari antoi ilmoituksen epäsäännöllisestä sykkeestä. Aikaisemmin mulle ei ole tuollaista tapahtunut. Pitääkö tuosta huolestua? Kertokaa mulle jos teillä on tietoa ja kokemusta, kun itse en noista asioista paljoa tiedä.

Verenpaineeni oli jotakuinkin samaa luokkaa kuin normaalistikin, samoin syke. Olen juonut tänään monta mukillista kahvia, vaikka normaalisti en juo kahvia juuri koskaan. Voiko kofeiini aihettaa tuon? Entä helteet, liian lyhyet yöunet tai pitkään jatkunut stressi?

Vointi on muuten suht OK. Ei ole rintakipuja, ei huimausta.

4

2471

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mainita:

Olen n. puolen vuoden ajan käyttänyt verenpainelääkettä nimeltä Kinzalmono (40 mg), ja se on tehonnut hyvin.

• voi hyvin

olla pelkkiä lisälyöntejä jotka aiheuttaa sen, että mittari luulee sykettä epäsäännölliseksi. Runsas kahvin juonti, stressi, unettomuus jne. altistavat lisälyönneille, jos niihin on taipumusta.

Toisaalta voi tietenkin olla joku eteisvärinä-rytmihäiriökin. Teepä niin, että tunnustelet itse sykkeesi. Sen voi tunnustella ranteesta, mutta kaulalta on helpompi. Laita pari sormea kaulan jommalle kummalle puolelle ja tunnustele pulssi, ja sitten seuraa sitä minuutin verran, huomaat, onko se tasainen. Jos se on ihan epäsäännöllinen, kannattaa käydä terveysasemalla otattamassa sydänfilmi että näkee, mikä rytmi se on.

• Joico

....mulla ainakin sisäänhengitettäessä syke tihentyy ja uloshengitettäessä hidastuu, onkos se ihan normaalia?

• normaalia on.
        Joico kirjoitti:

....mulla ainakin sisäänhengitettäessä syke tihentyy ja uloshengitettäessä hidastuu, onkos se ihan normaalia?

Vastasin jo kerran mut viesti tais kadota lähetysvaiheessa, toivottavasti ei tuu tuplana...Eli siis: syke nopeutuu sisäänhengityksen loppuvaiheessa, ja hidastuu uloshengityksen aikana. Se on täysin normaalia, sitä esiintyy jonkinasteisena lähes kaikilla. Selvimmin sen kuitenkin huomaa lapsilla, nuorilla aikuisilla ja erityisen selvästi hyväkuntoisilla urheilijoilla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      18
      4631
    2. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      498
      2437
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      142
      2001
    4. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      18
      1909
    5. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      81
      1586
    6. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      146
      1505
    7. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      12
      1186
    8. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      102
      984
    9. Nainen, vaikka olen ja asun yksin

Saan silti seksiä aina kun tahdon. :/
      Ikävä
      124
      842
    10. Olisitko maailmani?

Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik
      Ikävä
      40
      839
    Aihe