Millä raskausviikolla olette kertoneet/aiotte kertoa raskaudesta töissä pomolle/työkavereille? Miten raskauteen on suhtauduttu? Saako neuvolassa käydä työaikana?
Töissä kertominen
8
7233
Vastaukset
- Nimetön
Mä kerroin pomolle heti kun tein positiivisen testin. Suhtautu todella hyvin, saa käydä neuvolassa työaikana. Ihan samalla tavalla kuin normi lääkärissäkin... Muille työkavereille kerron muutaman viikon kuluttua (nyt rv 9). Ihan rohkeesti vaan kertomaan... =)
- köpö
Mulla keskustelu meni näin...
M: Olen joutunut käymään lääkärissä ja tutkimuksissa koska olen raskaana.
P: me onkin tässä mietitty tota sun työsopimusta ja päätetty, että se loppuu tän kuun lopussa.
Että sillee.. Juu laiton irtisanominen. Soitin liittoon ja kerroin tapahtuneesta, mutta koska todistustaakka kyseiseen keskusteluun on mulla, niin mitään ei asialle voitu tehdä.
Kannattaa vähän turvata selustaa ennen kuin menee pomolle kertomaan... Niin ja niitä todistajia olla paikalla...
Henk.koht aijon tästä lähtien käydä keskustelun tyyliin... "olenko ollut hyvä työn tekijä? Mahtaako työnäkymät olla hyvät? Niin.. oon muuten raskaana." Ja paikalla täytyy olla ainakin kaks todistajaa.
Neuvolassa saa raskaana ollessa käydä työajalla näin kertoi mulle neuvolan täti.. - törkeetä
köpö kirjoitti:
P: me onkin tässä mietitty tota sun työsopimusta ja päätetty, että se loppuu tän kuun lopussa.
Että sillee.. Juu laiton irtisanominen. Soitin liittoon ja kerroin tapahtuneesta, mutta koska todistustaakka kyseiseen keskusteluun on mulla, niin mitään ei asialle voitu tehdä.
Kannattaa vähän turvata selustaa ennen kuin menee pomolle kertomaan... Niin ja niitä todistajia olla paikalla...
Henk.koht aijon tästä lähtien käydä keskustelun tyyliin... "olenko ollut hyvä työn tekijä? Mahtaako työnäkymät olla hyvät? Niin.. oon muuten raskaana." Ja paikalla täytyy olla ainakin kaks todistajaa.
Neuvolassa saa raskaana ollessa käydä työajalla näin kertoi mulle neuvolan täti..käytöstä pomoltasi! itse olen osa-aikatyössä baarissa ja kun huomaavat raskauden niin luulen että sanovat samalla tavalla,mutta uskon etten kovin kauaa sielä pystyisi edes olemaankaan. muuten olen tällä hetkellä liiton päivärahoilla.
- Toista odotteleva
köpö kirjoitti:
Neuvolassa saa raskaana ollessa käydä työajalla näin kertoi mulle neuvolan täti..Miten liitossa voitiin sanoa noin? Mihin liittoon kuulut?
Tiesitkö, että raskaana sinulla on normaalia korkeampi irtisanomissuoja???
Oikeuteen tyttö vaan! Ja uhkaile uhkaile uhkaile pomoa! Tosin tiedän, että raskaana sellainen ei paljon mielessä ole. Itse olin ollut töissä joku kuukauden kun raskauden huomasin. Jouduin heti kertomaan pahoinvoinnin takia, mutta siellä ollaan edelleen eikä olla ulos potkimassa =)
Jatkosta en tiedä sitten äippälomien jne jälkeen, koska mitään sopimusta mulla ei ole... Mut enpä tiedä haluanko kyseistä työtä edes jatkaa... Kyllähän mulla lain mukaan se työ siellä on... - sille pomolle on kertoa?
Toista odotteleva kirjoitti:
Miten liitossa voitiin sanoa noin? Mihin liittoon kuulut?
Tiesitkö, että raskaana sinulla on normaalia korkeampi irtisanomissuoja???
Oikeuteen tyttö vaan! Ja uhkaile uhkaile uhkaile pomoa! Tosin tiedän, että raskaana sellainen ei paljon mielessä ole. Itse olin ollut töissä joku kuukauden kun raskauden huomasin. Jouduin heti kertomaan pahoinvoinnin takia, mutta siellä ollaan edelleen eikä olla ulos potkimassa =)
Jatkosta en tiedä sitten äippälomien jne jälkeen, koska mitään sopimusta mulla ei ole... Mut enpä tiedä haluanko kyseistä työtä edes jatkaa... Kyllähän mulla lain mukaan se työ siellä on...Eikös raskaus ole yksityisasia??? Itse (rv 20, näkyy jo) kerroin toiselle pomolle (olen kahdessa työpisteessä) aika aikaisin (jo keväällä), koska tuli sellainen tilanne, että pomon oli hyvä tietää tulevaisuuden kannalta, liittyen työn jakoon. Toiselle en ole kertonut vieläkään, vaikka monet työkaveritkin tietävät, osa on jo huomannutkin. POmosta en tiedä, eikö ole huomannut ja onko kuullut muiltä työkavereilta asiasta, mutta eipähän tuo ole ainakaan mitään sanonut. Ajattelin kertoa tässä joskus kun sattuu sopivasti, tai kun hän huomaa. En todellakaan ole ajatellut, että asia kuuluisi alussa työnantajalle, kun kerran mitään syytä kertoa ei ole ollut. Eri asia olisi, jos raskaus vaikuttaisi johonkin. Sijainenhan minulle on hommattava kuitenkin, mutta se on heidän murheensa.
Tuosta työn jatkamisesta. Ajatelkaa vaan omaa napaanne, aina ei tarvitse olla kiltti ja ajatella muita! Itse olen onneksi vakituisessa virassa, joten ei ole tarvinnut asiaa murehtia.
- mom82
kerroin töissä pomolle vasta ensimmäisen ultran jälkeen eli jotain vko12. Sillon mulla oli määräaikaisen sopimus ja lupasi kirjoittaa jatkoa mun äitiysloman ajaksi, että saan töiden kautta paremmat rahat. Kun vauva oli 3kk menin kyseiseen paikkaan työhaastatteluunja sain vakituisen paikan.Töihin palasin, kun poika oli 10kk. Eli pomo suhtautui todella hyvin uutiseen kaikin puolin. Neuvolassa kävin kuitenkin työajan ulkopuolella.
- kertoa
Minä kerroin yhdelle esimiehelle viime viikolla (rv11) kun olin menossa ultraan. Lupasi olla kertomatta kenellekään muulle kun pyysin. Lähimmälle esimiehelle en ole vielä kertonut, parin viikon kuluttua olis kehityskeskustelu joten siinä olis ehkä hyvä sauma kertoa. Kaksi läheisintä työkaveria tietää jo, niille myös kerroin viime viikolla. Muut saa tietää vasta siinä vaiheessa kun alkaa näkyä :)
- töissä pomolle
Kesälomalta palatessa rv 8 koska mun pitää lähteä ekaan neuvolaan puoltoista tuntia ennen työajan loppumista. Aika on klo 14.00 ja työaika loppuu 14.15 ja matkaa on tunnin verran. Muut ajat neuvolassa voidaan järkätä klo 14.30-15.00 jälkeen. Ja ultriin ym. mennään synnytyssairaalaan ja siihen ajattelin valita sellasen joka on työpaikan ja kodin välillä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 951660
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla151531- 1361422
- 981420
- 761326
- 1181195
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n2651075- 691001
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o18965- 37947