Hobby Hallista ostettu pölynimuri (takuu voimassa) lopetti toimintansa ja eikun soittamaan asiakaspalveluun toimintaohjeita, kuinka hoitavat asian kuntoon.
Asiakaspalvelun äänite kertoo, että Hobby Hall on alkanut perimään asiakaspalveluun jonottamisestakin maksua 30 senttiä/min paikallispuhelumaksut ja että palvelu on ruuhkainen. Jonotin 30 minuuttia, jonka jälkeen usko loppui.
Sen jälkeen laitoin sähköpostipalautekanavan kautta pyyntöä, josko kertoisivat toimintaohjeita. 3 päivää on mennyt eikä mitään ole kuulunut.
En tiedä, onko takuuasioissa asiakaspalveluun yhteydenottoa yrittävän jonottamisesta maksun periminen laillista, mutta ainakaan se ei ole hyvää asiakaspalvelua.
Ainakaan minä en ole aiemmin törmännyt aiemmin yritykseen, joka perii jonottamisesta maksua.
Hobby Hallin asiakaspalvelu
12
7118
Vastaukset
- rahasampo
Yritysten palvelunumeroihin soittaessa on jonotuskin maksullinen. Laskuri aloittaa siitä, kun puheluusi on "automaatti vastannut" tai olet tehnyt ensimmäisen valinnan.
Puhelusta ei laskuta Hobby Hall vaan puhelinoperaattori.
Kommentti itse asiaasi eli pölynimurin toimintaohjeisiin. Löysin heidän nettisivuiltaan toimintaohjeen alle minuutissa. Etsi sieltä, uusavuton, kun kerran surffailet netissä.- pölykoira
Laita toki linkki rikkoontuneen pölynimurin toimintaohjeisiin kun kerran sellaisen löysit.
Otan nöyränä tiedon vastaan. - Niinpä niin
Minäkään en löytänyt viallisen pölynimurin toimintaohjeita. Alle 30 sekunnisa löytyi kyllä alla olevat ohjeet maksulliseen jonotuspalveluun....
"Olen ostanut tuotteen Hobby Hallista. Miten minun tulee toimia, jos tuotteeseen tulee vikaa?
Soita asiakaspalveluumme numeroon 0106 7722. Asiakaspalvelijamme neuvoo tuotteen takuuseen ja huoltoon liittyvissä asioissa."
...jonka osalta paikallispuhelumaksun lisäksi velottava osa...
"Puhelu asiakaspalveluumme maksaa kotimaan lankaverkosta soitettuna 8,21 snt/puh 1,47 snt/min ja matkapuhelinliittymästä soitettuna 29,13 snt/min operaattorin normaalit puhelumaksut."
...29.13 snt/min menee kylläkin Hobby Hallin omaan taskuun. Niinpä niin kirjoitti:
Minäkään en löytänyt viallisen pölynimurin toimintaohjeita. Alle 30 sekunnisa löytyi kyllä alla olevat ohjeet maksulliseen jonotuspalveluun....
"Olen ostanut tuotteen Hobby Hallista. Miten minun tulee toimia, jos tuotteeseen tulee vikaa?
Soita asiakaspalveluumme numeroon 0106 7722. Asiakaspalvelijamme neuvoo tuotteen takuuseen ja huoltoon liittyvissä asioissa."
...jonka osalta paikallispuhelumaksun lisäksi velottava osa...
"Puhelu asiakaspalveluumme maksaa kotimaan lankaverkosta soitettuna 8,21 snt/puh 1,47 snt/min ja matkapuhelinliittymästä soitettuna 29,13 snt/min operaattorin normaalit puhelumaksut."
...29.13 snt/min menee kylläkin Hobby Hallin omaan taskuun.Kyseessä on Elisan yritysnumero. Siihen soitto matkapuhelimesta maksaa 29,13 c/min ei mitään. Tuossa on virhe. Puhelun vastaanottaja ei saa rahasta senttiäkään (tosin vastaanottaja toki saa muita etuja siitä, että ylipäätänsä valitsee yritysnumeron, mm. alennuksia puheluhintoihin).
Tuosta menee ensin ALV 22 %, eli nettohinta on 23,88 c/min. Siitä matkapuhelinoperaattori ottaa n. 16 c/min ja loput jäävät Elisalle.
Jos soittaja soittaa lankapuhelimesta, Hobby Hall joutuu maksamaan puhelun kaukopuheluosuuden.
http://www.elisa.fi/tuotteet/index.cfm?t=2&o=1020.00&did=5090
Miksi et ota yhteyttä maahantuojaan, vai onko Hobby Hallin maahantuoma?
Lisämaksullinen numero takuuasioissa on kuluttajansuojalain vastainen. Tuoss muuten on virhe hinnassa. Se on pelkkä 29,13 c/min. Taas yksi syy täydelliseen hyintaremonttiin yritysnumeropuolella. Edes niitä käyttävät eivät tiedä mitä ne maksavat. Jos valitat asiasta luultavasti vetoavat siihen, että eivät saa ko. rahasta mitään vaan se enee operaattoreille. Kuitenkin eduskunnan oikeusasiamies on todennut, että tällainen yritysnumero on katsottava maksulliseksi palveluksi. Oikeusasiamiehen päätös tosin ei suoraan mitenkään sido yksitysitä yritystä (oikeusasiamiehellä ei ole oikeuksia valvoa niitä), antaa toi kuitenkin suunnan tulkinnalle.- Perskules Saakutirallas
On ihan sama kuka sen puhelumaksun saa, lisämaksullinen mikä lisämkasullinen. Tuon puheluhinnan vois vaatia maksettavaksi niin kuin myös KAIKKI takuukorjauksesta aiheutuneet kulut kutn postitus, pakkaus ym. ja myös matka postiin jos tuotetta ei haeta ja tuoda kotiin.
Tuolla lisää asiasta:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=500000000000003&conference=4000000000000030&posting=22000000028121666 - Pölykoira
Perskules Saakutirallas kirjoitti:
On ihan sama kuka sen puhelumaksun saa, lisämaksullinen mikä lisämkasullinen. Tuon puheluhinnan vois vaatia maksettavaksi niin kuin myös KAIKKI takuukorjauksesta aiheutuneet kulut kutn postitus, pakkaus ym. ja myös matka postiin jos tuotetta ei haeta ja tuoda kotiin.
Tuolla lisää asiasta:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=500000000000003&conference=4000000000000030&posting=22000000028121666Kiitos vinkeistä.
Minullakin on ollut vahva sellainen käsitys, että myyjäliike on vastuussa asiakkaalle ja maahantuoja sitten myyjäliikkeelle. Asiakkaalle ei pitäisi vastuuttaa kuluja tuotteen korjaamisesta mikäli takuu on voimassa.
Nyt on sitten kulunut 4 päivää reklamaatiostani eikä myyjäliikkestä (Hobby Hall) ole kuulunut mitään.
- Merimei
Hobby hallin nettisivuilla on ensin klikattava Asiakaspalvelua, josss varmaan olet jo käynytkin, kun sait sen puhelinnumeron. Sen jälkeen avautuvan sivun vasemmassa reunassa on otsikkopalkki, josta löydät Takuu ja huolto -otsikon (noin 7. rivi alhaalta). Niiltä sivuilta sitten löytyy enemmän tietoa ja myös ladattava takuuhuoltoilmoitus.
- tervettä järkeä
Puhelumaksujen osalta Okaro on oikeassa ja alkuperäisen viestin kirjoittaja siltä osin haukkuu väärää puuta. Toki yritys (Hobbu Hall) voi vaikuttaa siihen, miten puhelinasiansa järjestää.
Toimintaohjeet: hmmm? Voiko asia olla näin järkytttävän hankala? Vie se pölynimuri merkkihuoltoon ja pyydä laskuttaa korjauksesta Hobby Hallia, joka vastaa takuusta. Ota mukaan kuitti. Huolto kyllä kertoo, jos se ei ole takuukorjaus. Vaikeaa?
Tieto muuten löytyy Hobby Hallin sivuilta, kun osaa soveltaa lukemaansa. - Pölykoira
tervettä järkeä kirjoitti:
Puhelumaksujen osalta Okaro on oikeassa ja alkuperäisen viestin kirjoittaja siltä osin haukkuu väärää puuta. Toki yritys (Hobbu Hall) voi vaikuttaa siihen, miten puhelinasiansa järjestää.
Toimintaohjeet: hmmm? Voiko asia olla näin järkytttävän hankala? Vie se pölynimuri merkkihuoltoon ja pyydä laskuttaa korjauksesta Hobby Hallia, joka vastaa takuusta. Ota mukaan kuitti. Huolto kyllä kertoo, jos se ei ole takuukorjaus. Vaikeaa?
Tieto muuten löytyy Hobby Hallin sivuilta, kun osaa soveltaa lukemaansa.Lähin merkkihuolto on 200 kilometrin päässä.
Järkyttävän typerää on lähteä sitä sinne kiikuttamaan.
Äly hoi! - Tiina-Aila
tervettä järkeä kirjoitti:
Puhelumaksujen osalta Okaro on oikeassa ja alkuperäisen viestin kirjoittaja siltä osin haukkuu väärää puuta. Toki yritys (Hobbu Hall) voi vaikuttaa siihen, miten puhelinasiansa järjestää.
Toimintaohjeet: hmmm? Voiko asia olla näin järkytttävän hankala? Vie se pölynimuri merkkihuoltoon ja pyydä laskuttaa korjauksesta Hobby Hallia, joka vastaa takuusta. Ota mukaan kuitti. Huolto kyllä kertoo, jos se ei ole takuukorjaus. Vaikeaa?
Tieto muuten löytyy Hobby Hallin sivuilta, kun osaa soveltaa lukemaansa.Olisikohan sinulla itselläsi jokin oppimäärä suorittamatta?
Nuoleskelet sen verran taidokkasti.
- jokke
juu ottaisin kuluttaja asiamieheen yhteyttä tuosta asiasta.saat ainakin joko uuden tai purkaa kaupan.ei kenenkään tartte sooloilla typerien robojen kanssa.tää menee englantilaisten tapaan nyt nuo kaikki touhu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 722766
- 632674
- 681792
- 241627
- 201560
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91490- 151402
- 481257
- 381233
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91219