Lavan viereinen kipu

sini79

Moi!
Osaisko kukaan kertoa mistä johtuu jatkuva kipu oikealla lavan vieressä? Kipu on jatkuvaa, kestänyt jo n. vuoden, tuntuu kuin olisi jatkuva kova jännitys ja polttavaa tunnetta. Mulla on diagnosoitu ahdas-olkapääoireyhtymä oikealla ja oikealla myös pullistui välilevy kesällä, josta olen toipumassa. Eli vaivoja on ja ikää vasta 26 :( Tähän särkyyn ei oikein auta mikään enkä viittis taas lähteä lääkäriin kun siellä on tullu hypättyä.. sieltä saan vaan lisää lääkkeitä ja käskevät jumpata. Harrastan liikuntaa melko paljon, riippuen miten ehdin töiden yms. lomassa. Menenkö vaan suoraan fysioterapeutille vai oisko kellään kokemuksia samankaltasesta vaivasta ja neuvoja?! Yritän mieheni kanssa tulla raskaaksi joten vahvat lääkkeet saa unohtaa.

10

13550

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hoidettu

"Mulla on diagnosoitu ahdas-olkapääoireyhtymä oikealla"

Tokihan sulle on selitetty, että mistä tuo ahtaus johtuu? Sillehän on ihan selkeä selitys ja se lääkäreille koulussa opetetaan.

"Osaisko kukaan kertoa mistä johtuu jatkuva kipu oikealla lavan vieressä? Kipu on jatkuvaa, kestänyt jo n. vuoden, tuntuu kuin olisi jatkuva kova jännitys ja polttavaa tunnetta."

Yllä mainitut kaksi ongelmaa liittyvät toisiinsa hyvin läheisesti! Kai sen ovat lääkärit sulle kertoneet?

Jos eivät ole, niin tässä johtava kipututkija fysiatri JP Kouri kertoo. Mutta tuohan pitäisi tosiaan olla jokaisen lääkärin tiedossa, koska se on yleisin syy ja ihan perustietoa ja siten sulle luultavasti selitetty kaikkien lääkäreiden taholta joiden luona olet käynyt:
      http://www.youtube.com/watch?v=ExJsAuesz6I

Ja siihen auttaa tietenkin se, että ne selkärangan lukot avataan, jolloin se lavan seudun lihaskramppi laukeaa ja lapa asettuu oikeaan asentoonsa ja olkapään ahtaus katoaa. Mutta samalla pitäisi myös korjata se lantion asento, että se ranka pysyy liikkuvana eikä mene jumiin...

Ihan samoja ongelmia oli mullakin, mutta kyllä piti vuosia töitä tehdä että osaavan avun löysi. Kummallista kun eivät nuo lääkärit yleensä ymmärrä edes ihmisen perusanatomiaa...

Vai oliko tämä kaikki sulle jo lääkärin vastaanotolla moneen kertaan selitetty? Olisi ainakin pitänyt...

• sini79

Ihan uutta kaikki mitä kerroit, vaikka ihan kirurgisella erikoislääkärillä käynyt. Terveyskeskuslääkärit nyt ei tollasesta varmaan tiiä mitään... Pitäskö mun mennä ortopediselle vai mikäs se ala on joka näihin vaivoihin on erikoistunut? Vai meenkö suoraan fysioterapeutille? Niistä jääny vähän kammo kun edellisen käsittelyistä tulin entistä kipeemmäksi ja se löi lopulta hanskat tiskiin, ei siis osannu tehä enää mitään muuta auttaakseen...mistä niistäkään tietää kuka on osaava ja kuka ei. Maksa sit ittes kipeeksi :( Hoh hoijaa viime yönä heräsin taas kipuun ja oli pakko ottaa Panacod....

• hoidettu
        sini79 kirjoitti:

Ihan uutta kaikki mitä kerroit, vaikka ihan kirurgisella erikoislääkärillä käynyt. Terveyskeskuslääkärit nyt ei tollasesta varmaan tiiä mitään... Pitäskö mun mennä ortopediselle vai mikäs se ala on joka näihin vaivoihin on erikoistunut? Vai meenkö suoraan fysioterapeutille? Niistä jääny vähän kammo kun edellisen käsittelyistä tulin entistä kipeemmäksi ja se löi lopulta hanskat tiskiin, ei siis osannu tehä enää mitään muuta auttaakseen...mistä niistäkään tietää kuka on osaava ja kuka ei. Maksa sit ittes kipeeksi :( Hoh hoijaa viime yönä heräsin taas kipuun ja oli pakko ottaa Panacod....

Minä kävin myös ensin lääkärit, ortopedit, fysioterapeutit, jne. Ei ne mitään ymmärtäny. Sitten naprapaatilta aloin jo saamaan vähän apua. Parhaan avun sain sitten kuitenkin muualta. Tarinani:
        http://www.selkasivut.fi/selka/kipulista.html

• ajattelen
        sini79 kirjoitti:

luulen että särkysi johtuu puristukseen joutuneesta
        hermosta joko mekaaninen puristustila tai kudoksen
        hapenpuutteesta johtuen (ahtaus olkapäässä)
        Oletko kokeilluthermokipulääkkeitä esim Meurontin,
        Lyrica ym (itselläni auttaavat selvästi)
        ja on vielä myös lääkkeitä jotka helpottavat jat-
        kuvaa jännitystä lihaksissa.
        Jos hermo on vaurioitunut, niin jumpat eivät paljon
        taida auttaa, ainoa apu on leikkaus tai jatkuva lääkehoito.

• hoidettu
        ajattelen kirjoitti:

"Jos hermo on vaurioitunut, niin jumpat eivät paljon taida auttaa, ainoa apu on leikkaus tai jatkuva lääkehoito. "

Pitää myös erottaa kaksi asiaa:
        1) Lääkäri voi todeta hermovaurion, mutta olla väärässä.
        2) Vaurioitunut hermo VOI joissakin tapauksissa korjaantua, JOS se vaurion aiheuttaja ensin poistetaan. Näin kertoo useat tutkimukset.

Mutta muuten olen samaa mieltä, se on melko varmasti puristuksissa olevan hermon tai sitten ihan kiertyneen nikaman aiheuttama lihaskramppi joka ei laukea ennenkuin nikaman asento on korjattu.

Tai ajan kanssa venyttelyllä sen voi saada laukeamaan. Mutta takaisinhan se pian tulee...

Oli miten oli, niin osaava naprapaatti, osteopaatti jne voi auttaa.

Itse kävin vastaavan ongelman kanssa kymmeniä kertoja osaavalla naprapaatilla, joka avasi hyvin sen jumin. Mutta se tuli aina takaisin pian, koska ei osattu hoitaa lantiota. Jos lantio on vinossa ja kierteellä, niin se pinne saattaa tulla aina pian takaisin vaikka kuinka hyvin sen osais avata...

• se nykyään
        hoidettu kirjoitti:

"Jos hermo on vaurioitunut, niin jumpat eivät paljon taida auttaa, ainoa apu on leikkaus tai jatkuva lääkehoito. "

Pitää myös erottaa kaksi asiaa:
        1) Lääkäri voi todeta hermovaurion, mutta olla väärässä.
        2) Vaurioitunut hermo VOI joissakin tapauksissa korjaantua, JOS se vaurion aiheuttaja ensin poistetaan. Näin kertoo useat tutkimukset.

Mutta muuten olen samaa mieltä, se on melko varmasti puristuksissa olevan hermon tai sitten ihan kiertyneen nikaman aiheuttama lihaskramppi joka ei laukea ennenkuin nikaman asento on korjattu.

Tai ajan kanssa venyttelyllä sen voi saada laukeamaan. Mutta takaisinhan se pian tulee...

Oli miten oli, niin osaava naprapaatti, osteopaatti jne voi auttaa.

Itse kävin vastaavan ongelman kanssa kymmeniä kertoja osaavalla naprapaatilla, joka avasi hyvin sen jumin. Mutta se tuli aina takaisin pian, koska ei osattu hoitaa lantiota. Jos lantio on vinossa ja kierteellä, niin se pinne saattaa tulla aina pian takaisin vaikka kuinka hyvin sen osais avata...

menee...

"2) Vaurioitunut hermo VOI joissakin tapauksissa korjaantua, JOS se vaurion aiheuttaja ensin poistetaan. Näin kertoo useat tutkimukset."

Ja viimeistään kun saadaan kdi-proteiini käyttöön niin alkavat ihmiset parantua; ensin laitetaan paikat kohdilleen kuten selkäsivuilla neuvotaan ja sitten kdi parantaa vaurioituneet hermot...

pian monet tuki- ja liikuntaelinsairaudet ovat vain ohimeneviä juttuja

• sini79
        ajattelen kirjoitti:

No niin kaksi päivää sitten varmistui että olen todellakin raskaana, mikä ei tietty näiden niska-hartia-selkävaivojen kanssa sopisi yhtään. Mutta luontoäiti päätti näin. Jatkan edelliseen tahtiin liikuntaharrastuksiani ja lihasten vahvistusta ainakin niin kauan kuin lääkäri lupaa. Työterveysfysioterapeutille aika parin viikon päästä. Olen syönyt Triptyliä, Sirdaludia ja erinäisiä vahvojakin kipulääkkeitä. Olisi nro eräälle "niksauttajalle" mutta tuo raskaus nyt vähän jarruttaa menemään tällaselle "itseoppineelle". Kuitenkin olen kuullut, että tämä ihminen on saanut välievynpullistuman pois selän manipulaatiolla eräältä tutultani. Uskaltaisko mennä?!

• paremmaksi tuli
        sini79 kirjoitti:

No niin kaksi päivää sitten varmistui että olen todellakin raskaana, mikä ei tietty näiden niska-hartia-selkävaivojen kanssa sopisi yhtään. Mutta luontoäiti päätti näin. Jatkan edelliseen tahtiin liikuntaharrastuksiani ja lihasten vahvistusta ainakin niin kauan kuin lääkäri lupaa. Työterveysfysioterapeutille aika parin viikon päästä. Olen syönyt Triptyliä, Sirdaludia ja erinäisiä vahvojakin kipulääkkeitä. Olisi nro eräälle "niksauttajalle" mutta tuo raskaus nyt vähän jarruttaa menemään tällaselle "itseoppineelle". Kuitenkin olen kuullut, että tämä ihminen on saanut välievynpullistuman pois selän manipulaatiolla eräältä tutultani. Uskaltaisko mennä?!

Sikiö on turvatussa tilassa. Eräs tunnettu niksauttaja hoidetun videollakin käsitteli jopa vahvasti raskaana olevan naisen lantiota tietty eri tekniikalla kuin tavallisesti. Käsittelystä ei ollut haittaa lapselle.

• hoidettu
        sini79 kirjoitti:

"Kuitenkin olen kuullut, että tämä ihminen on saanut välievynpullistuman pois selän manipulaatiolla eräältä tutultani. Uskaltaisko mennä?! "

No kerro etukäteen kuka se on. Ehkä joku täällä tietää jotakin...

• Auttaisko nämä

Itselläni ei tuollaista oireyhtymää ole todettu. Mutta minulla oli monta vuotta vasemman lavan vieressä kipuja, poltetta, jomotusta ja tuntui kuin siellä ei olisi veri kiertänyt. kävin lääkärissä ja fysioterapeutilla ja hieronnassa, joista oli kyl apua, mut kipu ei silti lauennut kokonaan. N.puoli vuotta sitten kävin työter, fysioterapeutilla. Joka löysi lapani päältä kiristyneen lihaksen ja hermo puristuksen, ja sitä hieromalla kipu rupesi laukeamaan. todellinen kipu piste olikin jossain aivan muualla kuin luulin. Luulin että lavan alla on jokin hermo puristuksissa niin kuin kaikki muutkin. Lisäksi sain hermojumppa ohjeita jotka ovat uskomatonta kyllä, todella tehokkaita vaikka eivät vie kuin pari minuuttia päivässä. Lisäksi aloitin kuntonyrkkeilyn josta on todella ollut myös apua, lavan seutu saa tehokasta kiertoliike liikuntaa. myös sauvakävely on hyvä konsti saada kieroliikettä lavan seudulle.

Nikamalukoista vielä, että minulla menevät myös selkänikamat herkästi lukkoon. Oikealla hengittelytekniikalla ja liikkeillä olen oppinut avaamaan ne itse, nämäkin ohjeet sain fysioteraputilta. Tietysti pahat nikamalukot eivät aukea kuin ammattilaisen avulla.

Noh, nämä maalliset konstit ainakin auttoivat minua lavan seudun jumituksiin ja kipuihin. En tiädä onko vaivasi läheskään samanlainen, mutta, siinä ainakin muutama vinkki, voivat olla sinulle tuttujakin.Itse olen ainakin suuresti helppotunut kun tunnen että vasenkin lapani on taas olemassa!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      49
      1506
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1335
    3. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      86
      993
    4. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      16
      972
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      86
      936
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      187
      876
    7. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      831
    8. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      811
    9. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      87
      788
    10. Kaipaan seuraasi niin

monella eri tavalla ja tasolla. En tiedä mitä tapahtui, mutta niin vain kävi että ihastuin sinuun.
      Ikävä
      17
      740
    Aihe