Moi - kyseisestä veneestä käyttökokemuksia? Millä koneella 115,135,150 hp? Honda? Kulutus?
Kannattaako hankkia vai valita joku muu - mikä ja miksi?
AMT 200 DC - kokemukset
4
1766
Vastaukset
- Epeliini1
Kaverilla on kyseinen vene, ensimmäistä kesää, 150 heppaisella moottorilla. Tuntuu laadukkaalta, kulkee hyvin ja pieni perhe pystyy sillä vähän retkeilemäänkin. Fiksusti suunniteltu käynti kannelta avotilaan, tilava avotila. Oikein kivan tuntuinen vene.
- Nimetön
tälle kesälle hankin amt 200 115 honda. Käyttökokemukset erittäin myönteiset ja tilankäytön suunnittelu mielestäni yamarinia parempi. esim kunnon portaat kannelle kulku keulakajuuttaan keskeltä eikä apukuskin jaloista. Vene tarvitsee mielestäni trimmilevyt lisävarusteista. !17"-rosteripotkuri toimii ko.koneen kanssa hyvin ja 115 honda on ollut riittävä trimmien kera.
- sähläys perässä.
Puhutaan laadukkaasta veneestä, mutta takapenkin kohdalta alkaa alue, jota ei ole suunniteltu, vaan lähinnä räimitty jotenkuten kasaan.
Veneessähän ei ole radiolle kunnollista paikkaa, mutta kuskin pulpetin kylkeen sen nyt sitten upotin. Mutta sitten kun piti vetää kajarin johdot vasemmalle puolelle, luotaimen anturin johto takaa eteen, jääkaapille sähkönsyöttö, ja radion muistille jatkuva virransyöttö, niin eipäs olekaan mitään valmiita reittejä mistä tällaisia määriä kaapelia voisi fiksusti pujotella. Joku haitariputki on sinne tehtaalla upotettu. Alkaa hallintalaitteen kohdalta, ja päättyy oikeaan takakulmaan jonnekin uretaanin sekaan. Tyhmät suomalaiset venetehtailijat kun ovat sitä mieltä että haitariputkessa johdot kulkevat paremmin kuin sileässä putkessa. Ja putken pää loppuu todellakin sellaiseen paikkaan, että pakko oli kairata uuteen veneeseen reikä, että pääsi siihen käsiksi. Ja koska haitariputkessa ei johdot kulje 90 asteen kulmia, niin kuitenkin joutui osan johdoista vetämään oikean sivun laatikoita pitkin, mikä tarkoitti taas lisää reikien tekoa.
Takapenkin takana on kaikki järkevät kaapelinvetoreitit onnistuttu sössimään tavalla tai toisella. Kotelot on laminoitu umpeen ja sinne tänne ruiskittu uretaania. Polttoainemittarin anturia varten on lattiaan tehty luukku, mutta taaskin kehnon suunnittelun ansiosta luukku ei ole anturin kohdalla. Akkukotelosta ei pääse mitenkään vetämään mitään johtoja veneen vasemmalle sivulle.
Tehtaan toimittama vesihiihtorautakaan ei istu kovin kauniisti moottorikaivoon, eikä sitä pysty kiinnittämään oikein kunnollisilla vastamuttereilla, koska kaikki takapään kotelot on tosiaankin laminoitu umpeen aivan miten sattuu.
Luoja varjele ettei koskaan tarvitsisi tähän veneeseen alkaa vaihtamaan ohjauskaapelia.- AMT 200
MITÄ IHMETTÄ ASENNAT VENEESEEN LUOTAINTA OISIT
OSTANU SAMANTIEN KALAVENEEN!
JA VIEL JOTAIN KRAMMARIA EIKS VENEET OO TEHTY AJAMISTA VARTEN JA POHJAN TUTKINTA JA SELLON KUUNTELU OO IHAN ERI JUTTUJA?
MULLA AMT 200 JA 225 HONDALLA HELVETIN HYVÄ
AJAA JA EI SIINÄ KYYDISSÄ PALJON SELLON SOITTOA
KUUNELLA SITÄ VARTEN ON KESÄMÖKKI!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi244636- 883724
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313483095- 542667
- 512599
- 2052597
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne322390- 1522328
- 311945
Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa
Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok1081529