Ystävättäreni kadehtivat minua

BlackWoman

jostakin kumman syystä. Olen kaikkien kanssa toimeen tuleva, hauska ja miehet kyllä iskevät minuun silmänsä. Olen palveluammatissa ja kaikennäköistä juttua siinä kuulee.
En ole kuitenkaan ns.helppo nakki, enkä tarkoituksella heitä huulta, taikka flirttaile. Minun persoonani on vaan sellainen, että huuli lentää ja heitän läppää myös miesten kanssa tarkoittamatta sillä sen enempää.
Tämäkös se saa työkaverit ja ystävänikin vihreiksi kateudesta...Ihme juttu.

32

4882

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihme juttu?

      Eikö tuo nyt ole itsestään selvää? Tosin se, että sitä pitää mainostaa, on kyllä vähän lapsellista.

      • BlackWoman

        minusta ainakin. Kun se kateus näkyy ja kuuluu. Myös se, että suljetaan porukasta pois sen takia, että satun nyt olemaan miesten mieleen. Kaikki kun eivät sitä ole(sehän ei ole taas minun vikani).
        Olisivat aidosti iloisia puolestani, eivätkä wittuuntuneuta kateudesta.


      • mene itseesi
        BlackWoman kirjoitti:

        minusta ainakin. Kun se kateus näkyy ja kuuluu. Myös se, että suljetaan porukasta pois sen takia, että satun nyt olemaan miesten mieleen. Kaikki kun eivät sitä ole(sehän ei ole taas minun vikani).
        Olisivat aidosti iloisia puolestani, eivätkä wittuuntuneuta kateudesta.

        Ei sun puolesta voi olla iloinen..

        Iloinen voi olla ihmisen puolesta, joka on "hyvä".
        Sinä ajattelet itseäsi muita ylempänä ja siinä on se syy, miksi naiset ovat pahansuopia.. Olet juuri ratkaisevasti itseäsi täynnä. En tiedä, ymmärrätkö..
        Minäkin olen sellainen, johon helposti ihastutaan, mutta en ole itse kiinnostunut siitä ja olen aika hiljainen. Huomaan, että minulle joskus ollaan katkeria kun saisin niin helposti, mutta kun en oikeasti ole kiinnostunut siitä, en änkäydy esille heti kun jollain toisella on mies jne. En jaksa edes jutella miehille, mutta silti niitä hyrrää ympärillä. Sinä teet sen itse ja tarkoituksella ja vielä ajattelet noin ilkeästi.


      • ihmettelenihmettelen
        BlackWoman kirjoitti:

        minusta ainakin. Kun se kateus näkyy ja kuuluu. Myös se, että suljetaan porukasta pois sen takia, että satun nyt olemaan miesten mieleen. Kaikki kun eivät sitä ole(sehän ei ole taas minun vikani).
        Olisivat aidosti iloisia puolestani, eivätkä wittuuntuneuta kateudesta.

        Hei,

        Älä välitä näistä viesteistä, joita olet saanut.
        Ei he ymmrrä. Voivat itse olla katellisia.


        Niin, mä ymmärrän sua hyvin. Mulla on aivan sama tilanne omassa kaveripiirissä ja töissäkin on olen havainnut tätä piirrettä.. Huh. Kuinka ahdistavaa...

        Todella surullista. Tarvii miettiä, jos vaihtaisin työpaikkaa jossain vaiheessa.
        Pääsisin eroon katellisista tyypeistä.

        Tai sitten jättäisin katelliset kaverit pois pikkuhiljaa. Aattelin, että en kerro heille enää niin paljon etc. Ajattelin myös etsiä uusia ystäviä.

        Että niin.


      • kadulla tuulee
        ihmettelenihmettelen kirjoitti:

        Hei,

        Älä välitä näistä viesteistä, joita olet saanut.
        Ei he ymmrrä. Voivat itse olla katellisia.


        Niin, mä ymmärrän sua hyvin. Mulla on aivan sama tilanne omassa kaveripiirissä ja töissäkin on olen havainnut tätä piirrettä.. Huh. Kuinka ahdistavaa...

        Todella surullista. Tarvii miettiä, jos vaihtaisin työpaikkaa jossain vaiheessa.
        Pääsisin eroon katellisista tyypeistä.

        Tai sitten jättäisin katelliset kaverit pois pikkuhiljaa. Aattelin, että en kerro heille enää niin paljon etc. Ajattelin myös etsiä uusia ystäviä.

        Että niin.

        ämmät pönkittää ihtiään luoduilla kuvitelmilla.
        sekös meitä äijiä naurattaa.
        ämmät kadehtii aina toisia ämmiä.
        kääntävät asiat nurin ihtiään varten.


      • hmph..
        BlackWoman kirjoitti:

        minusta ainakin. Kun se kateus näkyy ja kuuluu. Myös se, että suljetaan porukasta pois sen takia, että satun nyt olemaan miesten mieleen. Kaikki kun eivät sitä ole(sehän ei ole taas minun vikani).
        Olisivat aidosti iloisia puolestani, eivätkä wittuuntuneuta kateudesta.

        Sä olet pelkkä itserakas friikki joka on nostanut itsensä jalustalle ja muiden yläpuoellle.Oikea pikku prinsessa.Hyi helvetti.Kato peiliin.


    • ainakin

      fakta on se, että jos sinulla on kykyjä ja lisäksi olet kaunis, on erittäin vaikea löytää kannustavia (nais)ystäviä. Tämäkin palsta sen osoittaa. Useimmilla naisilla tavoitteena on lannistaa "parempi" ihminen sen sijaan että yrittäisivät tehdä jotain omalle elämälleen. Malli tulee jostain edellisiltä sukupolvilta eikä sitä kyetä näkemään tai kyseenalaistamaan.

      • naiselta, kuten

        esimerkiksi Sinulta, pitäisi silti kysyä: Oletko itse kenties sellainen kannustava vai sittenkin latistava "ystävä"?

        Moni osaa kaivata kannustusta ja ihailua ihan itselleen. Itse toki pyritään vetämään tuolia muiden naisten jalkojen alta, selvähän se.


    • Ukkeli....

      Naisten keskinäiset välit ovat sellaiset, ettei meillä miehillä ole mitään huolta vaikka yliopistot naisistuu ja tasa-arvolait jylläävät, tämä on ja pysyy miesten maailmana. Se ei ole miesten ansiota vaan naisten.

      Hehe heh joskus tuntuu, että te naiset ryssitte keskinäiset välinne ja omatkin juttunne vain sen vuoksi kun kilpailette ken miellyttää miehiä enemmän. Mikä ihana maailma, mikä ihana maailma (meille miehille). Juuri tuosta miesten miellyttämisestä tässäkin aloituksessa oli kyse.

      Merkillepantavaa on se, että jos miesporukassa on yksi joka on tosi hyvän näköinen ja saa kaikki naiset niin tämä ei tuo miesten keskinäisiin väleihin säröjä. Miesrintama pitää. Miehet eivät myöskään väen vängällä kaiva verta toistensa nenistä ja särötä kaverisuhteita retostelemalla ja juoruamalla ystävien ihmisuhdeasioista. Voi voi tytöt eikö teillä tosiaan ole muuta juteltavaa kuin ne ihmissuhteet? Hankkikaa elämä.

      • -n- ...

        No on meitä muunlaisiakin, sääli sulle että olet törmännyt vain vittumaisiin naisiin.
        En ole lainkaan kateellinen ystävilleni, vaan ylpeä heistä. (esim. ulkonäkö ja saavutukset/ura).
        Joten hauku sä siellä vaan, harmi että olet todella hakoteillä. Ja btw, te miehet vaan panette toistenne naisia toisen selän takana, niin hyviä ystäviä olette!! Hienoa! Good for you!


    • hanna1234566

      olen itse kateelline ystävälleni joka on kaltaisesi. se ei ole kivaa kun toinen vaan elää täysillä ja pitää hauskaa eikä ota minun viihtyvyyttäni huomioon. olen itse ujompi, mielestäni kaverin pitäisi "auttaa" ottamalla kaikki keskusteluun mukaan esim minutkin. itse kun keskustelen puhun kaikkien kanssa tasapuolisesti enkä omi ketään miestä ellen nyt ole suunnattoman kiinnostunut. ja jos joku ujompi ei pääe keskusteluun mukaan saatan ottaa hänet siihen. mutta hienoa että osaat olla sosiaalinen!

      • 8+14

        Vois olla hyvä kertoa ystävällesi noista kertomistasi ajatuksista.
        Pieni avoimuus asiassa, ei varmaankaan ole pahitteeksi.
        ettei sentään ajatuksenlukija aina tarvitse olla.

        Yleensä palaute on panettelua, jolloin aina ei edes viitsi yrittää tsempata esim kyseisessä asiassa. joskus joku asia on pienestä kiinni. Voisi, mutta .....
        Ja sanotaan, että metsä vastaa niinkuin sinne huudetaan.


    • kenet löydän

      näinkin oudosta paikasta §;-)

      Ihan hyvän aiheen oot ottanu esille ja se on poikinut aiheeseen liittyvii kommentteja.

      Tai sitte vaan aihe on nyt ajankohtainen, sillä rumasti lopetin suhteeni erääseen naiseen viikko takaperin. Oon yrittänyt miettii että alanko tulemaan ihan tsekoksi ja epäilemään häntä huijariksikin, sillä tapasin hänet netistä tai hän otti yhteyttä samalta paikkakunnalta. Se saattaa olla totta, mutta ainakin meillä ei synkannut ystävyysasiat millään muotoa, häneltä puuttui ainakin vastavuoroisuus kokonaan. Mulla on karseen hyväksikäytetty olo ainaskin ja mieli vedetty pohjamutiin. joo no voisin jatkaa aiheesta joskus privassa...

      Mutta siis ältsyn asiallinen aihe ja se on poikinut paljon miesten ja naisten kemia asiaakin.

      eli mun ajatuksii:

      Eli saattaa toki olla mahdollista, että jonkun ystävän miehen edessä esim joku nainen heittäytyy ihan liiallisen ystävälliseks ja unohtaa rajansa. Saattaa tietty olla myöskin, että ystävän mies on aika rajaton tyyppi ja päättää kokeilla onneaan. Eli saattaa itse antaa vääränlaisii vinkei tahi vastapuoli ymmärtää asiat väärin.

      Mut se mikä on totinen tosi, nii naiset kyllä kokevat ystävänsä aika omituisin tavoin välillä uhkaksi omalle parisuhteellekin jopa kilpailijaksi jolle täytyy näyttää olevansa ovelampi taisteluissa. Mää tykkään ehdottomasti sellaisist ystävist kenen kans ei tarvitse käydä valtataisteluu millään muotoo vaan ystävät niinko tukee toisiansa elämän kolhuissa. En mä tunne tarvetta kisailla ystävän kans vaan oon enempi sellainen ketä nauttii yhteisyydestä. En oo kateelline jos toinen on vaik kauniimpi tai suositumpi vaan ihan iloine häne puolest, siks toiseks semmoises vanavedes tämmöne luuseriki niinko näyttäis onnistuva paljo paremmi §;-)

      Mut siis tää nettiystäväni oli toisenlainen hän oli "kilpailija, manipuloija" hän ei halunnut ystävyyttä vaan peliä. Ei mulle mitään huonoja fiiliksii jääny tai vähä. Hän veti mua peliinsä kun vierasta sikaa.

      Meil on töissä nykyään siis melkoinen harmonia ihmissuhteissa, kenenkään ei tarvi pelailla ketään vastaan, nekin jotka vielä joskus ennen pelasivat he ovat oikeesti nyt niitä jotka eniten uskovat hyvään yhteisyyteen. Musta on taikaa kun sellainen eripurainen porukka muuttui yhteen hiileen puhaltavaksi ja toisiaan arvostavaksi. Ja se mikä on hienointa, nii kun nyt itse oon ollut allapäin ja hiljaisempi, nii justiinsa nämä keiden kanssa ennen eniten otin yhteen yrittävät korottaa mun mielialaani nyt.

      Kyllähän meillä asiat vielä saattavat riidellä, mutta ihmiset neuvottelevat. Ja ihaninta on se, että jokainen saa olla just sellainen kun on ja ilmaista mielipiteitään. Meillä on hyvä "avioliitto" Ja jos joku joskus on pessimisti tai negatiivinen, niin aiheesta saatetaan jutella ääneen ja ihminen ketä mielensä pahoittanut on purkaa sen muille. Ja simpsala bim puhumalla huolet menneet on...

      Eli meillä kyllä sää saisit aukoo päätäs iha mielimääri ja me tykättäis sunst §;-)

      • 14+11

        >>Musta on taikaa kun sellainen eripurainen porukka muuttui yhteen hiileen puhaltavaksi ja toisiaan arvostavaksi>>

        Monesti eripurainen joukko muuttuu yhteen hiileen puhaltavaksi kun heillä on yhteinen vihollinen. Porukka on ennen sitä eri puraista, mutta anna olla kun joku erilainen tulee joukkooon. Se alistetaan ja joukolla ollaan yhtä vastaan.
        Siitä se yhteen hiileen puhaltamisen taustastrategia on.


    • Crystallia

      Mä en tosiaan ole mallinmitoissa, mutta miehet kiinnittää muhun silti huomiota. Mulla on tosin miesystävä, joten jätkät ajattelee mua ehkä hyvänä kaverina ja he kertovat mulle asioita omasta elämästään joita ei ehkä muille kerrottaisi. Mä olin koulussa todella pidetty, mulla oli kymmeniä kavereita ja tuttavia ja jotkut ehkä osoitteli mua selän takana, mutta mitä sitten? Jos joku tuntee kateutta, tuntekoot keskenään.

    • juttu täällä

      Ihmiset kadehtivat päin naamaa. Ensin he yrittävät ystävystyä/päästä sänkyyn, mutta kun torjutuksi tulevat, paska alkaa. Esimerkkejä: kaljut työttömät juopot haukkuivat minut pystyyn, vaikkeivat tunne minua sen koommin. He itse tuskin saavat ikinä ketään muijaa rumalla ulkonäöllään ja ilkeällä luonteellaan sekä työttömyydellään. Keski-ikäiset ämmät alkoivat puhumaan pahasti pitkistä hiuksista keskenään ja niiden hoidosta vähän sen jälkeen kun astuin huoneeseen sisään. Itse olivat lyllertäviä riipputissisiä läskejä tuhottuine tukkineen. Nuoret teinit alkoivat arvostelemaan supisemalla minua ja ystävääni kahvilassa, jossa söimme leivokset. Sanoivat että käymme varmaan useinkin täällä syömässä kun on tommoset mahat. Ihan normaali painoinen olen ja ystäväni lievästi pyöreä, mutta sievä kasvoiltaan. Työkaverit etsimällä etsii jotain huomautettavaa naurettavista asioista ja heti, jos yksikin virhe tapahtuu. Kenellepä tekevälle ei joskus sattuisi.
      Vaikuttaa siltä, että pitkät vaaleat hyvinvoivat hiukset on suuri kateuden kohde, sekä suuret rinnat ja herttainen luonne. Pian alan tykittämään kaikki herjat tuplaten takaisin ja se ei ole kaunista kuunneltavaa. Silloin sanon ihan kaiken mitä sylki suuhun tuo. Laitetaan sitten riita pystyyn jos ihmiset sitä haluaa.

      • ikävää

        Itse olen kaunis, naisellinen, nuori, iloinen ja herttainen nainen. Ja sitä ei voida sietää. Jokaikisessä työpaikassa jossa olen ollut, olen saanut vähintään yhden raivoajan niskaani. Tyypin, joka etsii valitettavaa ja huomautettavaa ja tulee niistä suhteettoman pienistäkin jutuista kohtuuttomasti raivoamaan. Muutoinkin vaistoan ympärilläni vihamielistä asennoitumista ja energiaa, koskaan eikä missään minua ei ole hyväksytty osaksi porukkaa.
        Olen menettänyt tai irtisanonut kaverisuhteitakin kateuden takia. Pikkuhiljaa ilman mitään syytä olen huomannut asteittaista vihamielisen asennoitumisen kasvua niihin mittasuhteisiin, etten enää kestä olla kyseisen henkilön seurassa, tai sitten hyväkin pitkäaikainen ystävä yht´äkkiä tällaisen asteittaisen asennemuutoksen jälkeen lopettaa täysin yhteydenpidon. En ole leuhka, itsekeskeinen enkä mielestäni loukannutkaan heitä millään tavalla. Tuon asteittaisen vihamielisyyden kasvun olen tulkinnut kateudeksi.
        Kaikkein traagisinta on, ettei minua omasta mielestäni nyt niin kannattaisi edes kadehtia. En ole rikas, huippukoulutettu, mitenkään menestyvä eikä minulla ole miesystävää eikä laajaa kaveripiiriä. Ilmeisesti kateuden aiheeksi kuitenkin riittää se, että olen kaunis, pitkähiuksinen, naisellinen ja ystävällinen ja miellyttävä luonne, ns. alfanaaras joka on miesten mieleen.


      • Mä234

        Kateus on kyllä kummallista ja saa niin paljon vääryyttä aikaan. Kateuden kohde saa kuulla mitä ihmeellisimpiä naljailuja, vähättelyä, porukasta eristämistä jne..ja loppujen lopuksi vielä kaiken paskan jälkeen asiat hoidetaan niin kierosti, että asetelma saadaan näyttämään siltä , että kaikki on varmasti ollut kateuden kohteen syytä ja hän on ansainnut kaiken saamansa paskan kohtelun! Ja jos vihjaistaan jotain kateuteen liittyvääkään, niin se kyllä kielletään ihan viimeiseen asti ja keksitään kaikkia muita syitä! Ala- arvoista käytöstä, sanoisinko. Ja loppujen lopuksi tuhoaa myös kadehtijan itsensä..

        Neuvolksi kadehtijoille: Keskittykää omaan elämäänne, ja kaikkeen hyvään mitä siinä on! Jokaisella on varmasti jotain,mitä kellään muulla ei ole ja jokainen on ainutlaatuinen juuri sellaisena kun on. Vaikka joku olisi teidän silmissänne syntynytkin onnellisempien tähtien alla, niin hyväksykää sekin..Kaikki on elämää ja äkkiä tämä on jokaisen kohdalta ohi. Ehkä sitten seuraavassa elämässä onkin teidän vuoronne nauttia siitä, mitä koette kateuden kohteella olevan..


      • Cindy...
        Mä234 kirjoitti:

        Kateus on kyllä kummallista ja saa niin paljon vääryyttä aikaan. Kateuden kohde saa kuulla mitä ihmeellisimpiä naljailuja, vähättelyä, porukasta eristämistä jne..ja loppujen lopuksi vielä kaiken paskan jälkeen asiat hoidetaan niin kierosti, että asetelma saadaan näyttämään siltä , että kaikki on varmasti ollut kateuden kohteen syytä ja hän on ansainnut kaiken saamansa paskan kohtelun! Ja jos vihjaistaan jotain kateuteen liittyvääkään, niin se kyllä kielletään ihan viimeiseen asti ja keksitään kaikkia muita syitä! Ala- arvoista käytöstä, sanoisinko. Ja loppujen lopuksi tuhoaa myös kadehtijan itsensä..

        Neuvolksi kadehtijoille: Keskittykää omaan elämäänne, ja kaikkeen hyvään mitä siinä on! Jokaisella on varmasti jotain,mitä kellään muulla ei ole ja jokainen on ainutlaatuinen juuri sellaisena kun on. Vaikka joku olisi teidän silmissänne syntynytkin onnellisempien tähtien alla, niin hyväksykää sekin..Kaikki on elämää ja äkkiä tämä on jokaisen kohdalta ohi. Ehkä sitten seuraavassa elämässä onkin teidän vuoronne nauttia siitä, mitä koette kateuden kohteella olevan..

        Ei naisen tarvitse omistaa mitään, ei olla mitään, ei luulla mitään. Ainoastaan se, että hän on sattunut syntymään keskimääräistä paremman näköiseksi saa aikaan uskomatonta vihaa ihmisissä. Ymmärrän kyllä, että naiset ,jotka jatkuvasti tuovat kauneuttaan esiin ja pitävät itseään kauneutensa vuoksi " parempina" ihmisinä, herättävät vihaa. Mutta entäpä jos nainen vain on kaunis, mutta ei tee siitä mitään numeoa; miksi häntä siitäkin huolimatta tulee rangaista? Onko ihminen itse päättänyt ulkonäkönsä, vai?

        Monet kauniit ihmiset ovat sitäpäitsi paljon mukavampia, koska he ovat hyväksyneet itsensä, eikä jatkuvasti tarvitse olla katkera ja näyttää muille erinäisin keinoin. Lieneekö sekin sitten joillekin liikaa, kun muut oikein etsimällä yrittävät etsiä virheitä, jotta voisivat puhua pahaa..


      • --
        Cindy... kirjoitti:

        Ei naisen tarvitse omistaa mitään, ei olla mitään, ei luulla mitään. Ainoastaan se, että hän on sattunut syntymään keskimääräistä paremman näköiseksi saa aikaan uskomatonta vihaa ihmisissä. Ymmärrän kyllä, että naiset ,jotka jatkuvasti tuovat kauneuttaan esiin ja pitävät itseään kauneutensa vuoksi " parempina" ihmisinä, herättävät vihaa. Mutta entäpä jos nainen vain on kaunis, mutta ei tee siitä mitään numeoa; miksi häntä siitäkin huolimatta tulee rangaista? Onko ihminen itse päättänyt ulkonäkönsä, vai?

        Monet kauniit ihmiset ovat sitäpäitsi paljon mukavampia, koska he ovat hyväksyneet itsensä, eikä jatkuvasti tarvitse olla katkera ja näyttää muille erinäisin keinoin. Lieneekö sekin sitten joillekin liikaa, kun muut oikein etsimällä yrittävät etsiä virheitä, jotta voisivat puhua pahaa..

        Surullista on ettei kateus lopu, vaikka oltaisiin jo keski-iässä ja viimeisestä tapaamisesta melkein 20 vuotta. Aina vain kalkatus jatkuu, kohde ei ota kantaa.


      • Priscilla123

        Minulla taas on tumma, pitkä, paksu tukka, isot silmät, mustat pitkät silmäripset ja tummat kulmat. Olen pitkä ja vartaloni on tiimalasin muotoinen ja kauniiksi kehuttu. Siksipä minua luullaan aina ulkomaalaiseksi, esim. latinoksi, vaikka olen täysin suomalainen. Ei siis riitä, että saan kateelliset kyräilijät niskaani, mutta saan myös rasistit niskaani. Kaikkein pahin ihmisryhmä on keski-iän ylittäneet kapakkaruusut, jotka huutelevat, että "siinä toiki huora, painuis takas siihen maahan josta on tullutkin!"

        Olen kaikille tasapuolisesti ystävällinen, en käytä paljoakaan meikkiä (en sitä oikeastaan tarvitse) ja pukeudun säädyllisesti. Ennen otin itseeni kateellisten nälvinnät, nykyään vain nauran ja säälin heitä.


      • Dummy mikä dummy
        ikävää kirjoitti:

        Itse olen kaunis, naisellinen, nuori, iloinen ja herttainen nainen. Ja sitä ei voida sietää. Jokaikisessä työpaikassa jossa olen ollut, olen saanut vähintään yhden raivoajan niskaani. Tyypin, joka etsii valitettavaa ja huomautettavaa ja tulee niistä suhteettoman pienistäkin jutuista kohtuuttomasti raivoamaan. Muutoinkin vaistoan ympärilläni vihamielistä asennoitumista ja energiaa, koskaan eikä missään minua ei ole hyväksytty osaksi porukkaa.
        Olen menettänyt tai irtisanonut kaverisuhteitakin kateuden takia. Pikkuhiljaa ilman mitään syytä olen huomannut asteittaista vihamielisen asennoitumisen kasvua niihin mittasuhteisiin, etten enää kestä olla kyseisen henkilön seurassa, tai sitten hyväkin pitkäaikainen ystävä yht´äkkiä tällaisen asteittaisen asennemuutoksen jälkeen lopettaa täysin yhteydenpidon. En ole leuhka, itsekeskeinen enkä mielestäni loukannutkaan heitä millään tavalla. Tuon asteittaisen vihamielisyyden kasvun olen tulkinnut kateudeksi.
        Kaikkein traagisinta on, ettei minua omasta mielestäni nyt niin kannattaisi edes kadehtia. En ole rikas, huippukoulutettu, mitenkään menestyvä eikä minulla ole miesystävää eikä laajaa kaveripiiriä. Ilmeisesti kateuden aiheeksi kuitenkin riittää se, että olen kaunis, pitkähiuksinen, naisellinen ja ystävällinen ja miellyttävä luonne, ns. alfanaaras joka on miesten mieleen.

        Vai alfanaaras, salli mun nauraa. Luoja antoi sitten ulkonäköä, mutta unohti antaa järjen hiventäkään.


      • Boooooring

        Ja mistähän revit tuon herttaisen luonteen? Alat tykittämään herjat takaisin... tosi herttaista.


      • alfanarttu
        ikävää kirjoitti:

        Itse olen kaunis, naisellinen, nuori, iloinen ja herttainen nainen. Ja sitä ei voida sietää. Jokaikisessä työpaikassa jossa olen ollut, olen saanut vähintään yhden raivoajan niskaani. Tyypin, joka etsii valitettavaa ja huomautettavaa ja tulee niistä suhteettoman pienistäkin jutuista kohtuuttomasti raivoamaan. Muutoinkin vaistoan ympärilläni vihamielistä asennoitumista ja energiaa, koskaan eikä missään minua ei ole hyväksytty osaksi porukkaa.
        Olen menettänyt tai irtisanonut kaverisuhteitakin kateuden takia. Pikkuhiljaa ilman mitään syytä olen huomannut asteittaista vihamielisen asennoitumisen kasvua niihin mittasuhteisiin, etten enää kestä olla kyseisen henkilön seurassa, tai sitten hyväkin pitkäaikainen ystävä yht´äkkiä tällaisen asteittaisen asennemuutoksen jälkeen lopettaa täysin yhteydenpidon. En ole leuhka, itsekeskeinen enkä mielestäni loukannutkaan heitä millään tavalla. Tuon asteittaisen vihamielisyyden kasvun olen tulkinnut kateudeksi.
        Kaikkein traagisinta on, ettei minua omasta mielestäni nyt niin kannattaisi edes kadehtia. En ole rikas, huippukoulutettu, mitenkään menestyvä eikä minulla ole miesystävää eikä laajaa kaveripiiriä. Ilmeisesti kateuden aiheeksi kuitenkin riittää se, että olen kaunis, pitkähiuksinen, naisellinen ja ystävällinen ja miellyttävä luonne, ns. alfanaaras joka on miesten mieleen.

        Ehkä se ongelma ei ole siinä, että olet kaunis ja kiva, vaan siinä että kuljet ynpäriinsä aatellen "tässä tulee alfanaaras" ;D


    • TarkkaMarkku

      "Olen kaikkien kanssa toimeen tuleva, hauska"
      "Ystävättäreni kadehtivat minua"

      Tulet siis kaikkien kanssa toimeen, mutta samaan hengen vetoon toteavat ystäviesikin suhtautuvan sinuun negatiivisesti...

      Olotilallesi on nimi. Se on "pronoidi" eli henkilö, joka perusteettomasti kuvittelee kaikkien ihmisten pitävän itsestään.

    • ;)

      Mutta kun ne miehet ei ymmärrä että se on aloittajalta vai läppää...
      Ne ottaa sen tosissaan ja vallankin niitten vaimot.

      • Sivusta seurannut

        NAISET OVAT KATEELLISIA KAUNIILLE NAISELLE

        Olen sivusta seurannut, miten eräs kaunis työkaverini savustettiin valheilla ja perättömillä juoruilla ulos talosta. Onneksi saatiin lähtemään, seuraava paikka olisi ollut mielisairaala. Olen hoitoalalla. Meillä oli töissä kuvan kaunis sairaanhoitaja. Miespotilaat ihastelivat häntä. Hän oli aina iloinen, ahkera, ei puhunut pahaa toisista, ei kehunut itseä, ystävällinen ja herttainen. Ihastuipa eräs nuori kirurgikin korviaan myöten. Harrasti myös kilpatanssia, joka tietenkin näkyi kropassa. Pukeutui kauniisti ja osteli paljon vaatteita. Asui myös avoliitossa kauniilla ja hienolla alueella lentokapteenin kanssa. Usein vapaapäivinä pääsi lentokapteeni miehensä mukaan shoppilemaan Euroopan kaupungeihin. Tuli töihin ihanissa vaatteissa ja koruissa. Jo alkoi juoruja liikkumaan jne. Hänen sanomisiaan vääristeltiin, niin että hän leuhottaa matkoillaan ja sillä mitä lentokapteeni miiehensä on ostellut. Alettiin etsimään virheitä ja vikoja hänen työskentelystään. Jopa ihan pukuhuoneesta oli varastettu hänen kenkänsäkin. Lopulta juorut menivät ihan esimiehen korviin joka uskoi kaiken. Väitettiin jopa, että hän käy töissä esittelemässä itseään. Kuulin kun osastonhoitaja huusi hänelle pää punaisena, että tänne on tultu potilaita varten, eikä itseä varten. Potilaista pitää pitää yhtä hyvää huolta kuin itsestään. Pikku hiljaa tämä kaunis ja aina iloinen ja suloinen hoitaja alkoi olla yhä ahdistuneemman ja ahdistuneemman näköinen ja oloinen. Sitten eräänä aamuna hän ei enää tullutkaan töihin. Ei ollut aikaisempia poissa oloja. Osastonhoitaja yritti soittaa ja puhisi vihaisena, että ilmoittamatta jää töistäkin pois. Järkyttävää tällainen! En ole kuullut hänestä sen jälkeen. Toivottavasti vaihtoi työpaikkaa. En tiedä, onko totta, mutta eräs näistä pahanpuhujista kertoi, että olisi tavannut hänet jossakin ravintolassa ja olisi ollut muka räkäkännissä ja olisi eronnut lentokapteeni miehestään. taisi olla tämän kiusaajan toive ajattelua. Tällaista kateus voi aiheuttaa!


      • Itse kokenut
        Sivusta seurannut kirjoitti:

        NAISET OVAT KATEELLISIA KAUNIILLE NAISELLE

        Olen sivusta seurannut, miten eräs kaunis työkaverini savustettiin valheilla ja perättömillä juoruilla ulos talosta. Onneksi saatiin lähtemään, seuraava paikka olisi ollut mielisairaala. Olen hoitoalalla. Meillä oli töissä kuvan kaunis sairaanhoitaja. Miespotilaat ihastelivat häntä. Hän oli aina iloinen, ahkera, ei puhunut pahaa toisista, ei kehunut itseä, ystävällinen ja herttainen. Ihastuipa eräs nuori kirurgikin korviaan myöten. Harrasti myös kilpatanssia, joka tietenkin näkyi kropassa. Pukeutui kauniisti ja osteli paljon vaatteita. Asui myös avoliitossa kauniilla ja hienolla alueella lentokapteenin kanssa. Usein vapaapäivinä pääsi lentokapteeni miehensä mukaan shoppilemaan Euroopan kaupungeihin. Tuli töihin ihanissa vaatteissa ja koruissa. Jo alkoi juoruja liikkumaan jne. Hänen sanomisiaan vääristeltiin, niin että hän leuhottaa matkoillaan ja sillä mitä lentokapteeni miiehensä on ostellut. Alettiin etsimään virheitä ja vikoja hänen työskentelystään. Jopa ihan pukuhuoneesta oli varastettu hänen kenkänsäkin. Lopulta juorut menivät ihan esimiehen korviin joka uskoi kaiken. Väitettiin jopa, että hän käy töissä esittelemässä itseään. Kuulin kun osastonhoitaja huusi hänelle pää punaisena, että tänne on tultu potilaita varten, eikä itseä varten. Potilaista pitää pitää yhtä hyvää huolta kuin itsestään. Pikku hiljaa tämä kaunis ja aina iloinen ja suloinen hoitaja alkoi olla yhä ahdistuneemman ja ahdistuneemman näköinen ja oloinen. Sitten eräänä aamuna hän ei enää tullutkaan töihin. Ei ollut aikaisempia poissa oloja. Osastonhoitaja yritti soittaa ja puhisi vihaisena, että ilmoittamatta jää töistäkin pois. Järkyttävää tällainen! En ole kuullut hänestä sen jälkeen. Toivottavasti vaihtoi työpaikkaa. En tiedä, onko totta, mutta eräs näistä pahanpuhujista kertoi, että olisi tavannut hänet jossakin ravintolassa ja olisi ollut muka räkäkännissä ja olisi eronnut lentokapteeni miehestään. taisi olla tämän kiusaajan toive ajattelua. Tällaista kateus voi aiheuttaa!

        Minulle kävi aivan samoin ja luonteen piirteet ja muukin sopii hyvin minuun, mutta työskentelen kaupan alalla. Asiakkaat tulivat aina minun luokse ja pitivät minusta, koska olin ystävällinen ja palvelin heitä, lisäksi muutenkin pätevä ja, kun tämä huomattiin niin koeaikana minut savustettiin ulos toteamalla etten ollut sopiva. Naiset ovat helvetin ilkeitä toisilleen. Jos satut olemaan vielä nätti ja pätevä niin näytetään ovea. Nyt kun ajattelen asiaa jälkeenpäin niin hyvä, että pääsin pois sieltä, seuraava paikka olisi ollut mielisairaala.


    • Lähden pois

      Tuntuu, että tämä kateus, negatiivinen suhtautuminen asioihin ja ahdasmielisyys on suomalaisessa kulttuurissa todella syvällä...

      terv. Pariisiin, Köpikseen tai Wieniin joskus vielä muuttava

    • Koettuon

      Sama täällä. Se miesten huomiohan niitä rumia nyppii eniten. Se on se juttu. Kilpailu miehistä on kovaa.

    • aloitus ei ole nimimerkkini tai minun

    • Ewaz30

      Kyllähän aina on ollut kateellisia naisia. Heti jos joku mies kiinnittää enemmän toiseen huomiota se näytetään niin selvästi. Pitäisi vain ymmärtää ettei kaikki vain ole niin vetovoimaisia. On oltava muutakin nätti naama. Itsekkään en kiinnitä aina huomiota komeaan mieheen, jos siinä ei ole jotakin särmää ja tempparementtia. Tominee toisinkin päin.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1920
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1509
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      130
      1307
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1298
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1210
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      270
      1009
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      962
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      107
      925
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      110
      890
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      47
      733
    Aihe