mekaanikoksi

valmetmieshenkeenjavereen

olen melko tietämätön, kutsunnoissa kävin viimekeväänä, ja kontiorantaan lykkäsivät ensi tammikuussa alkanee.

B-miehenä mennään mm. ihottuman takia.

Haluaisin vain kovasti mekaanikoksi kuljetuspuolelle ja mieluisasti joko traktori tai metsäkoneasentajaksi (jehuthan ovat periaatteessa metsäkoneita).

Ehdotin sitä siellä kutsunnoissa, mutta vain hymähtivät, ja sanoivat että se toive pitää esittää joskus myöhemmin paikan päällä.

Olen käynyt koulut, että kykenen jotenkuten mekaanikon töihin ja traktoreista/metsäkoneista jo aikaslailla kokemusta. Liekkö miten sitten niitä konemekaanikon paikkoja kuljetuspuolella, vai liekkö ollenkaan. Pääseeköhän sinne? Minne se toive siellä intissä pitää ilmoittaa, ja milloin.

Monet puhuneet ettei pääse varsinkaan sinne toivehommiin.

Mites kun tuo amk:kin alkaa, ja pitäisi päästä mahd. lyhyellä ajalla, jottei koulu kärsi. voiko päästä kuljetuspuolella 6kk?

Miten lie muuten tuon alokasajan pärjääminen, kun ihottuma on paha varsinkin kastuessaan... kait siellä voi kieltäytyä jos ei kertakaikkiaan terveys anna periksi?

ja pyytäisin asiallista kommenttia, lisäksi ihan perusteellinen kertomus miten siellä ne alokasajat ja muut menee...

2

3001

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Voit kertoa ongelmistasi ihottuman suhteen lääkärille heti palvelukseenastumistarkastuksessa, mutta jos saat esimerkiksi vapautuksen ulkopalvelusta se käytännössä vesittää kaikki mekaanikkohaaveet. Puolustusvoimien mekaanikko ei tee hommia pelkästään hallissa, vaan rymyää sekä yöpyy metsissä korjaten ja huoltaen metsissä olevia rakkineita.

Toiveet erikoistumisesta esitetään alokasajan lopulla, kuuden kuukauden palvelusaika on käytännössä mahdollista vain nurmiporille, jotka eivät pitempää koulutusaikaa tarvitsekaan.

Itse hakisin vapautusta rauhanajan palveluksesta, mitä armeija tekee miehellä, joka ei saa kastua?

• näin..

Meillä ainakin Vekaranjärvellä oli komppaniassa enemmänkin bemareita joille sit annettiin vaihtoehtoja mihin mennä.. Vaihtoehtoja mm. polkupyörämekaanikko, tarvikevarastoon tai autohalleille. itse saatiin vaikuttaa ja sopia muitten bemareitetn kanssa mihin mentiin.. Itse veikkaan että joudut kirjuriksi koska et saa kastua..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      31
      5926
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      39
      3892
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      183
      3333
    4. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      12
      2798
    5. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      29
      2252
    6. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      12
      2217
    7. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      162