Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Trimuph speedmaster vai japsi custom?

Ripe

Tervehdys!

Olen päättänyt hankkia m-pyörän cruisailuun, miksei myöskin pidemmille reissuille. Pitkän harkinnan jälkeen vaihtoehdoiksi on siivilöitynyt Speedmaster tai japsi custom (esim. Honda Shadow). Speedmaster on mielestäni tyylikkäämpi, mutta miten on luotettavuuden kanssa. Entäpä huollot.
Honda antaa 4 v. takuun, joka on houkutteleva ostopäätöstä tehtäessä.
Kommentoikaa kokeneemmat!

18

19332

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • valaisua

      Itse painiskelin saman ajatuksen kanssa v 2004 ja silloin päädyin japsiin. Vaihtoehtona oli mm. hondan 750 shadow mutta kun suoritusarvoja vertasi käytännössä oli ehdoton ykkönen kawasaki vn 800. Nyt kyseisestä merkistä on tullut vn 900
      parikin eri mallia ja jos japsiin käännyt suosittelen vilpittömästi "pikku väinöä".
      Tänä keväänä sitten toteutin unelmani ja vaidoin triumphiin,Bonneville america ja ei kaduta. On taatusti persoonallinen ja eroittuu edukseen japanin massa customeista. Mitä tulee luotettavuuteen se minutkin vei ensin japsiin ja vuosien varrella kartoitin käyttäjien kokemuksia trumpasta ,olin valmis siirtymään sellaisen onnelliseksi omistajaksi. Parhaimmat haastattelemani kuskit oli ajelleet yli 60 tonnia eikä luotettavuudessa ollut murheita. Jossain vaiheessa oli alihankkijalta lipsahtanut heikkolaatuinen erä jarrulevyjä jotka murheet korjattu takuun piikkiin. Itsellä takana n.8000 km ja olen kokoajan vakuuttuneempi onnistuneesta valinnasta. Pitkijäkin reissuja on mamman kanssa matkattu ja customille tyypillinen pitkän matkan rasitus on paljon pienempää mitä se oli kawalla. Tehot on makuasia mutta ei ole vääntö loppunut suurellakaan kuormalla vaikka on noustu jyrkkää ja pitkää nousua. Ohituskiihtyvyys ei tietysti ole rakettimaista mutta homma onnistuu huomattavasti nopeammin kuin henkilöautolla. Ajotyyliltäni olen rauhallinen nautiskelija jolle riittää soluminen muun liikenteen mukana,vaikkakin suosin ensisijaisesti pieniä kestopäällysteteitä. Siis triumphin luotettavuutta älä turhaan mieti vaan tee päätös ja osta omalle tyylillesi ja sinua viehättävä custom,älä kulje ympäristön talutusnuorassa.

    • waynes

      Jos aiot tosiaan harrastaa mopoilua niin osta silloin trumpa. Saat silloin nimittäin ongelmatilanteissa metsästää ja jäljittää osia ja tarvikkeita oikein ajan kanssa. Eikä se takuukaan paljon lohduta jos pyörä seisoo ja odottaa jotain osaa.

      Itse vaihdoin jaappanilaisiin takaisin kun kyllästyin odotteluun. Pyörä pitää olla ajamista varten eikä koristeena.

      • asenteeseen

        Paistaa jo kirjoittajan asenteesta ettei tuollaiselle kommentille anna kovin suurta arvoa.
        Mitä noita triumph bonneville sarjan pyörällä ajaneita on kuulostellut on kaikki,niin pyörä,huollot kuin tarviketoimituksetkin toimineet moitteetta. Varaosista eivät osanneet sanoa kun eivät ole tarvinneet kuin normaaleja kulutusosia. Aina joka asiassa mahtuu joukkoon poikkeuksia. Itse en ole kohdannut pettynyttä bonne miestä.


      • bonneville black

        Itse tilaan osat ja tilpehöörit suoraan göteborgista pohjoismaiden suurimalta triumph myyjältä. Heillä on kaikki osat hyllyssä ja kaiken lisäksi tulee nopeasti ja on halvempaa kuin suomessa.

        http://www.johansmc.se/nyatriumph.htm


    • lainattua

      Triumphin uusi nousu markkinoille herätti minunkin uteliaisuuteni tuon luotettavuuden suhteen. Aikoinaan tätä merkkiä kuin myös Harlikkaa vaivasi maine joka ei ollut luottettavuudeltaa japainin tasolla. Jututin päivätyönään mp-huoltoja tekevää hemmoa Triumphien nykyisestä toimintavarmuudesta,ja kysymyksessä oli liike joka ei myy kyseistä merkkiä,huoltaa kylläkin. Kertoi tehneensä jo aika määrän Triumphien huoltoja eikä ole ollut luotettavuuden kanssa harmeja,ja totesikin että maine Brittipyörien heikkoudesta elää vain sellaisten kavereiden suussa jotka ei niitä periaatteesta hyväksy. Varsinkin Bonneville sarjan mallit on osoittautuneet hyviksi hinta laatu suhteeltaan. Muissa malleissa on ollut jotain häiriöitä elektroniikan kanssa mutta ei siinä määrin että voisi huolestua. Yllätys oli kun hän kertoi Triumpheissa käytettävän Japanilaista osaa mm. sähköpuolella ja esim Bonnevillen kaasarit on made in japan.

      • harrikatkin

        käyttävät japsiosaa. Se onkin ainoa keino tehdä luotettavia pyöriä.


      • on ihana
        harrikatkin kirjoitti:

        käyttävät japsiosaa. Se onkin ainoa keino tehdä luotettavia pyöriä.

        Kehtaa istua kyydissäkin, oli se amerikakin upee,mutta päädyimme speedeen... mustaa ja kromia


      • Kokeiltu on..
        harrikatkin kirjoitti:

        käyttävät japsiosaa. Se onkin ainoa keino tehdä luotettavia pyöriä.

        Jos harrikka on luotettava, niin minä olen Jeesus. Mulla on ollut Yamaha, Honda, Ducati, HD ja nyt Speedmaster, niin kyllä tosta otoksesta itse nostan Ducatin ja Triumpan luotettavuuden ja luonteen takia yli muiden. HD oli koko ajan tallissa, V-maxissa kardaani kiukutteli ja Hondassa oli sähkö vikaa. Monsteriin ja Speedmasteriin ei ole tavinnut mitään ylimääräistä ehdä ja kumpikin toimii/on toiminut moitteettomasti. HD oli itselläni oikein ongelmalapsi ja pyöristä kaikkein kallein. Ja melkein kaikki tuntemani HD-miehet ropaavat pyöriään tämän tästä, tosin toiset oma-aloitteisesti ja toiset pakosta.


    • tapaus...

      2,5kk / 4000 km ollut speedmaster ajossa. Kulkee motarinopeuksissakin 120 kuin junan vessa, ei värise taikka täristä. Eka huolto pelasi ok HD-centerissä, huoltoon oli jonoa mutta niin on joka paikassa kesäaikaan, 800km huolto tosin oli kyseessä elikkä ei kerro paljoa mitään. Lisävarusteita/varaosia saa nopeasti kun tilaa isoimmista liikkeistä jotka tilaavat trumpan osia kerran viikossa, jos tilaa itse niin ehkä vähän nopeammin. Jos jotain isompaa kilahtaa niin sen näkee sitten. Takuut kattavat pelkästään valmistus/materiaali virheet jotka (toivottavasti) tulevat esiin jo 2v aikana...

      Hyvä pyörä on ollut, kääntää katseita ja eroaa massasta. Itsellä oli hakusessa pyörä jolla pystyy 190cm kuski ajamaan, tämä sopii ajoon hyvin, konekin on aika pirtsakka kun kääntää vaan kahvaa.

      • bonneville black

        Niinhän se on, että jos haluaa halvan ja neutraalin vehkeen, niin silloin ostaa japsiauton tai motskarin.

        Onneksi on ihmisiä jotka antavat fiiliksen ja tyylin vaikuttaa ostopäätökseen, silloin on helppo valita massasta erottuva peli.

        Mitä muuten tekee pyörällä joka kulkee 250? Siis kadulla tarkoitan.


    • voicefreak

      Mites ne Speedmasterin tai Bonnevillen äänet vakiona ? Vaatiiko putkien vaihdon, jos haluaa kunnon jytinää ?

      • twin

        Vakio putken äänet ovat kuin pierisi nyrkkiin.
        Trumpan omat lyhyet short cut on sopivat on omassa kiinni.
        Raaskin vastaavat rosteriputket ovat kivat kaupungissa mutta tutun kertomana tiellä ääni ottaa päähän.


    • SPEEDMASTER itselläkin

      Jos spede kiinnostaa niin täällä olis loistoyksilö tarjolla. Pistä yhteystietosi esille, niin voin pistää jonkun kuvan tulemaan speedmasterista!

      • luotettavuuteen,

        niin olen ajanut jo vuosia 1400 Intruderilla ja voin sanoa että luotettavuuden käsite täyttyy täysin tämän pyörän kohdalla. Luotettavuus ei ole makuasia, mutta kaikki muu on.


      • japsi vai speed..

        TERVEHDYS!

        Myöhäinen vastaus viestiisi, mutta vieläkö speedmaster on myynnissä?

        Risto R.


      • ...itselläkin
        japsi vai speed.. kirjoitti:

        TERVEHDYS!

        Myöhäinen vastaus viestiisi, mutta vieläkö speedmaster on myynnissä?

        Risto R.

        Jep. Pyörä on edelleen myynnissä. Triumph odottaa ensi kevättä lämpimässä tallissa, jos sitä ei joku ole ennen sitä vienyt uuteen kotiin.


    • brittiässä

      Luotettavuudesta senverran tiedän että tallissamme on neljä Trumppaa ja yksi Rocket eikä niiden kanssa ole ollut ongelmia tosin pojat ajavat vähäiseti muutaman tuhannen kesässä kuten monet muutkin tuntemani harrastajat merkistä riippumatta.Itse olen odottanut jo muutaman vuoden isompaa 1500cc.- customtyyppistä Trumppaa jonka olen kuullut olevan tulossa siihen asti ajelen Moto-Guzzi Classicilla johonka olen myöskin sangen tyytyväinen. Pyörillä olen ajellut 39vuotta ilman taukoa nykyään n.20tkm vuodessa.

    • Hondalla aloittanut

      Kyllä tämän päivän TRIUMPH moottoripyörät ovat EHDOTTOMAN LAADUKKAITA ja LUOTETTAVIA.Minulla kokemusta nyt kahdesta,joilla kilometrejä .40000.Ei häiriön häiriötä. Totuuden nimissä on sanottava, että osat 80% samoja kuin Japseissa,on se sitten hyvä tai huono asia, mene ja tiedä?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      83
      2172
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      49
      1886
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1828
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1558
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      71
      1550
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1462
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      22
      1379
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1342
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1294
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1291
    Aihe