Mitähän olen tehnyt väärin? Pikku raukkaparka nyykähtää kasaan ja kellastuu: http://img204.imageshack.us/img204/645/kaktusvt9.png
Olen pahoillani kuvan huonosta laadusta. Kaktus kääntyy ikkunasta pois päin, vaikka ollut kaukana valosta, täysin varjossa. Juomaa saanut n. 2 vkon välein samoin kuin muutkin, jotka voivat hyvin! Pelastaako häntä enää mikään? Osaako joku lajia tarkemmin sanoa?
Kaktus tekee kuolemaa
4
2490
Vastaukset
- kaktus...
pärjää kaukana ikkunasta? eikös kaikki kaktukset viihdy valoisassa, osa jopa paahteessa? eli jos syynä on se, että kaktuksesi kuolee pimeyteen? enpä ole ennen kuullut kasvista joka vapaaehtoisesti kääntyisi poispäin valosta, taitaa muuten vain olla kaatumassa kumoon? en saanut kuvalinkkiä auki, joten minusta ei taida olla paljon apua:) voisiko kasteluväli olla silti liian tiheä? tai ehkä kaktuksella vain on joku tauti? eiväthän kasvitkaan ikuisia ole, ikävä kyllä...
- kastelija
minun kaktukset on aurinkoisimmalla ikkunalla ja kastellut olen pari kertaa koko kesänä ja hyvin kasvavat.
Ennen kastelin liikaa ja tapoin niitä aika monta eli missään tapauksessa ei saa liian usein antaa vettä!!
- nainen 62
kaktukselle.rahapuulle ym,kasville ei saa kastella usein.minulla on 27v.lehtikaktus kastelen syksystä kevääseen ehkä 5 kertaa ja pidän idän puoleisella ikkunalla.Lämpimien tultua vien ulos ja tänäkin vuonna tähän mennessä
lähes 40 kukkaa ja nuppuja on toivottavasti ehtii kukkia ennen kylmiä - Marras (v.peukalo keskellä ...
Nyt vähän selvennyksenä siis alunperin kaikki kaktukseni olleet auringonpaisteessa. Tämä yksi raukka vaan kääntyi aina varjoon päin. Ei ollut kaatumisesta kyse; kun käänsin kaktuksen kumolleen aurinkoon päin niin hän taas vääntyi varjoon... Oma pikku "dark side" -kaktukseni??=) Olen kyllä ihan ymmälläni tosta... Ehkä sairastuminen johtuikin liiasta kastelusta...? Mutta kun mun logiikalla tukehtumaisillaan oleva kaktus nimenomaan hakeutuisi aurinkoon eikä valosta pois:( Ja kun ei se ole kamalasti vettä saanut, muutaman tipan silloin parin viikon välein... Kaipaavatko kaktukset talvilepoa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."432150Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.1801931- 1161352
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711160- 96972
Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli73909Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.78859Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki44845Ja tääkin vielä...
Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/1347931792- 54701