totuus pössyttelystä

ex-vaimo

Pössyttelijän ex-vaimona voin kertoa totuuden pössyttelijästä ja tajunnanlaajennuksesta.

Todellisuudessa pössyttely kaventaa huomattavasti pössyttelijän ajatuskapasiteettia sekä myös fyysistä toimintakykyä. Tunne laajentumisesta on vain pössyttelijän omassa päässä. Pössyttelijä ei viitsi kehittää elämäänsä vaan ja tylsämielisenä toistelemaan samoja kuvioita, samoja levyjä ja samoja laiskoja puuhia.

Pössyttelijä vakuuttelee itselleen sekä muille että aine on vaaraton ja itseasiassa hyödyksi pössyttelijälle. Mutta pössyttelijä on väsynyt, äkäinen, yskivä, omaa häiriintyneitä ja supistuneita ajatuskuvioita ja hänen verensokerinsa on pielessä. Helvetillinen itsekkkyys hallitsee pössyttelijän meininkiä.

Sitten ne istuvat koko lauma veteliä jätkiä eivätkä osaa ajatella muuta kuin blosseja. Kaikkien yleiskunto rapistuu ja osa tulee vainoharhaisiksi.

Katselin tuota jokusen vuoden ja kyllästyin totaalisesti moiseen itsebluffiin. Nyt minulla on mies joka on päihteetön, urheilullinen, aikaansaava. Meillä tapahtuu koko ajan mielenkiintoisia ja jännittäviä asioita, elämä maistuu!

Turha tulla mulle selittelemään mitään rastajuttuja myöskään. Mä olen ollut jamaikalla pitkään itse, ja se saari on paljon muuta kuin pössyttelyä. Siellä pössyttelijät on vielä pahempi surkimuksia kun täällä, ei niistä ole mihinkään. Seassa on suomalaisia leikkirastoja. Naurettavuuden huippu.

Kävin muuten katsomassa exääni. Siellä se hämärässä, sotkuisessa kämpässä nyhjytti ja mietti pääsiskö sairaseläkkeelle. Jutut oli ihan samat kuin 7 vuotta sitten, elämä on täysin ahdasta. Ja mikä komea, taitava uros se oli nuorena! Enää se ei yritä selittää mulle jotain pössyttelyn hienouksista. Tietää ettei upo muhun.

Mä en ole aina ollut näin kannabis-vastainen. Olen ollut täysin suopea ja "ihmiset saavat tehdä mitä tykkäävät"-linjoilla. Tavallaan olen edelleenkin, mutta ihmettelen miten aikuiset ihmiset viitsivät höpläyttää itseään moisella naurettavuudella.

No, ainakaan mun ei tarvitse enää yhtään pössyttelijää kestää. Päihteetön mies on parasta maailmassa!

36

5088

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • alkoholista

_Totuus_ alkoholista on, että kaikki jotka sitä juovat juovat aamusta iltaan?
      Kai se on tyypillistä yleistää aina yhden ihmisen perusteella asioita. Itse opiskelen, harrastan urheilua monta kertaa viikossa ja polttelen silloin tällöin.
      Kannabiksesta ei tule krapulaa ja voi vaikka seuraavana päivänä käydä lenkillä.
      Kohtuus kaikessa!

• ex-vaimo

En yleistänyt yhden henkilön perusteella. Mun elämässä oli kokonainen lauma pössyttelijäpossuja kuten mainitsin, ja niitä on muutenkin tavattu elämässä lukemattomia.

Olet onnekas jos saat sen pössyttelyn pysymään noissa rajoissa. Olet arvatenkin nuori opiskelijaheppu, ja pysyt vielä kohtuudessa. Olen tuntenut myös monta urheilevaa opiskelijanuorukaista yliopistolta jotka antavat elämässään lisää tilaa kannabikselle, vuosi vuodelta. Toivottavasti sinä teet toisin.

• GGGGGGG

Mantra on iskostunut syvälle tajuntaan. Entä jos ei käytä mitään. Siis ei yhtään mitään. Ei edes kahvia. Perustele nyt sitten miten tuo tajunnankampituksesi on parempaa kuin se, ettei tarvitse mitään.

• Ole onnellinen ja

anna muidenkin olla.
      Jos ex:äsi ei osannut hoitaa homma niin ei sitten. Oli liian addikti.
      Käyttikö vain pelkästään kannabista.
      En oikein jaksaisi uskoa. Eikähän tuolle tainnut keskiolutkin maistua. Joka on mielestäni suurin syyllinen. Veikkaisin.

Omalta kohdaltani tuo pössyttely meni kanssa överiksi. No se oli meistä molemmista hienoa. Eli tyttöystäväni kanssa sitä harrasteltiin.
      Olutta meni myös. Sitten tajuttiin, että oluessa se suurin vika on.

No lopetettiin oleuen juonti. Viekkarit oli alkuun hiukan kovat. Siis henkiset.
      No pössyteltiin enemmän jotta onnistuttiin olemaan oluesta erossa. Se onnistui.

No sitten meni puoli vuotta ja alkoi se pössyttelykin jurppia. seksi ei oikein napannut ja päivät meni hörhöillessä, kaikkea epämääräistä taiteellista. Sitten alkoi talousongelmat jo painaa päälle, kun ei leipätyö kiinnostanut. Oli mukavampi vain harrastaa kaikkea taiteellista.

Sitten alkoikin jo skitsottaa ja masentaa.
      No onneksi olimme lopettaneet oluen juomisen niin tajusimme, että on aika lopettaa pössyttelykin. No lopetimme sen ja elämä korjautuikin eika nopeasti.
      Nyt kestääkin silloin tällöin pössytellä. Noin kerran pari kuussa.
      Alkoholiakin otetaan silloin tällöin.

Olemme huomanneet, että tärkeintä on se ettei noita päihteilyjä harrasteta liikaa eikä erikseen. Siis niin, että toinen päihteilee ja toinen ei. Se on pahinta parisuhteelle.

Kohtuudella homma toimii.

• -randomi-

Niin. Elämä on.

Ihmisistä kun ei saada tehtyä sellaista oletusarvoa, minkä perusteella jokaisen päihdekäyttäytymistä pysyttäisiin arvioimaan. Olemme kaikki yksilöllisiä tässäkin suhteessa.

Itse uskon siihen, että tyytymättömyys elämään, ja kyvyttömyys kokea mielihyvää ajavat ihmisen varmiten päihdeongelmiin. Meistä kaikki kun eivät saa niitä kiksejä lenkkipoluilla tai punttisalilla. Voimme aina sanoa että näin kuuluisi olla ja elää, joku niin tekeekin ja on onnellinen, mutta toinen ei.

Esitit asiasi varsin yleistävästi, mutta et kuitenkaan mielestäsi muodostanut näkemystäsi yhden tapauksen pohjalta, vaan kaveriporukasta jossa useampi poltti. Vielä tälläkään pohjalla ei synny uskottavaa stereotypiaa, eikä sellaista uskottavaa stereotypiaa kuin kannabiksen pössyttelijä -voi kertakaikkiaan muodostaa millään keinolla. Tiedän itse esimerkiksi yhden miehen, joka oli samaan aikaan HC tupruttelija, ja rakensi perheelleen omakotitalon siinä samalla, ja vielä optimiajassa -likimain yksin.

Taustat ja mahdollisuudet sanelevat paljon tulevasta.

Toivotan onnea ja voimia sinulle sporttiseen ja raittiiseen elämääsi.

• ovat flekuja kuin madot

Itse polttelin nuorempana vuosia aamusta iltaan ja kaikki asiat meni puihin. Nykyään suurin osa tutuista on lopettanut, mutta päivittäis pössyttelyä jatkaneet ovat omissa maailmoissaan ja laitostuneen oloisia.

• jooo.....

itse polttelin vuosia päittäin ja paljon! kävin töissä ja eli muutenki suht normaalia elämää.. paitsi että olo oli kuin luolamiehellä, kaikkine paniikkihäiriöineen hikoiluineen. kyllä mä edelleenkin polttelen kännipäissäni. eli noin 12 kertaa vuodessa. mutta auta armias jos meet täysin selvään päähän vetään sauhut.. niin se on osaston kautta lepositeisiin!.. no ei nyt sentään;) mutta kuitenkin.

kyllä se päivittäinen hörhöily ennenpitkää loppuu, kun tajuaa että kuinka syvällä suossa sitä onkaan.
        eli taas joutuu painottaan kohtuukäyttöä. mikä tarkoittaa mulla kaljan ja pilven sekakäyttöä ;)

• asiaton väliheitto

"Turha tulla mulle selittelemään mitään rastajuttuja myöskään. Mä olen ollut jamaikalla pitkään itse, ja se saari on paljon muuta kuin pössyttelyä. Siellä pössyttelijät on vielä pahempi surkimuksia kun täällä, ei niistä ole mihinkään. Seassa on suomalaisia leikkirastoja. Naurettavuuden huippu."

Tää oli hyvä kohta tekstissä. Voin vain kuvitella miten monella lukiessaan juttusi ensimmäisiä kappaleita pää takoo "jamaikajamaikajamaika". Mutta sitten menikin jauhot suuhun.

• ei totuus

On meitä kannabiksen käyttäjiä, jotka ovat "urheilullisia ja aikaansaavia". Itse pelaan jääkiekkoa 3 kertaa viikossa ja muutenkin liikun paljon, tykkään käydä ravintoloissa syömässä, elokuvissa yms. En siis loju himassa sohvalla. Silloin tällöin poltan savut. Se siita totuudesta... Too much of anything is bad for you

• Yks vaan.

Ihan sama kuin alkoholistin vaimo kertoisi miehestä ja tämän juopporingistä otsikolla "totuus juomisesta".

"Kaikkien yleiskunto rapistuu ja osa tulee vainoharhaisiksi. "

Pilvi ei sitä yleiskuntoa heikennä, epäterveellinen ruokavalio ja liikunnan puute sen tekevät. Se on jokaisesti itsestään kiinni, haluaako kunnostaan pitää huolta.

Mä poltin tän kesän - oli rentoa, kivaa ja hauskaa. Nyt sitten taukoa, ehkä ensi kesään asti. Emme me kaikki pilven kuluttajat ole samasta muotista tehtyjä, flegmaattisia paikoilleen jämähtäneitä sohvaperunoita, kuten annat ymmärtää.

• sitten nähdään

Takaan, että ensi kesänä, jos pössyttelyä jatkat, menetät kaiken motivaatiosi, masennut ja istuskelet yksin verhot kiinni savuisessa ja Jamaikan hajuisessa yksiössäsi. Eikä mene pitkään, kun olet psykoosissa ja sinua viedään pakkopaidassa mielisairaalaan suljetulle osastolle. Tämä kohtalo on edessä kaikilla huumeiden käyttäjillä, sillä ei ole olemassa mietoja huumeita. On olemassa vain vaarallisia sekä erittäin vaarallisia huumeita!

• turmio tulee
        sitten nähdään kirjoitti:

Takaan, että ensi kesänä, jos pössyttelyä jatkat, menetät kaiken motivaatiosi, masennut ja istuskelet yksin verhot kiinni savuisessa ja Jamaikan hajuisessa yksiössäsi. Eikä mene pitkään, kun olet psykoosissa ja sinua viedään pakkopaidassa mielisairaalaan suljetulle osastolle. Tämä kohtalo on edessä kaikilla huumeiden käyttäjillä, sillä ei ole olemassa mietoja huumeita. On olemassa vain vaarallisia sekä erittäin vaarallisia huumeita!

ja jos ei psykoosiin viela kupsahda niin sitten se pilvi ei enaa yhtakkia riitakkaan ja on pakko alkaa vetaa pollea hihaan ja sitten syksyyn menessa haudataan ! Nain olen kuullut...

• sardiiiini

Selvä, mutta selitäs tämä:

Täälläkin on kyselty sitä, miksi tämä oletettu täysturmio ei ole toteutunut 20-30 vuodessa, vaikka pössyttely on saattanut olla vähän hevimpääkin? Ja kyselijät ovat siis olleet ihan normaalisti työelämässä, perheellisiä toimeentulevia veronmaksajia.

Uskosta ja urheilusta eivät osanneet vastata.

• 9786yu

Kuulemma pössyttely tuhoaa keuhkot, vie makuaistin, sokeuttaa toisia, rampauttaa toisia ja jotkut se vie koomaan.......

Paha, erittäin paha, paha, paha kannabis, paha!

• ex-vaimo

"Ihan sama kuin alkoholistin vaimo kertoisi miehestä ja tämän juopporingistä otsikolla "totuus juomisesta".

Kenenkään ei tarvitse kirjoittaa totuutta juomisesta, kun sen jo kaikki tietävät. Sen sijaan pössyttelystä suurin osa (varsinkin miehistä) puhuu melkein pyhään tapaan, mitään pahaa se ei ihmiselle tee ja di ööb is gud for ievriding. Tätä minä haluan korostaa.

Sitten että jotkut tahverot vielä järjestävät mielenosoituksia sen puolesta että kannabiksen tulisi olla laillista ja kaikkien ulottuvilla. Oon tässä elämässä aika monta miestä tavannut, ja ei se äijää mitenkään cooliksi tee että se hihittelee omiaan ja töllistelee tyhmännäköisenä. Vaikka sitä tekisi kuinka hallitusti ja harvoin.

• kysyin
        sardiiiini kirjoitti:

Selvä, mutta selitäs tämä:

Täälläkin on kyselty sitä, miksi tämä oletettu täysturmio ei ole toteutunut 20-30 vuodessa, vaikka pössyttely on saattanut olla vähän hevimpääkin? Ja kyselijät ovat siis olleet ihan normaalisti työelämässä, perheellisiä toimeentulevia veronmaksajia.

Uskosta ja urheilusta eivät osanneet vastata.

uskosta ja urheilusta tätä, mutten saanut vastausta kysymykselleni 7 vuotta takana enemmän ja vähemmän säännölistä pössyttelyä, eikä ole työn teossa, saamisessa tai opiskelussa ollut ongelmia.

• mun...
        9786yu kirjoitti:

Kuulemma pössyttely tuhoaa keuhkot, vie makuaistin, sokeuttaa toisia, rampauttaa toisia ja jotkut se vie koomaan.......

Paha, erittäin paha, paha, paha kannabis, paha!

kooma on? oon sitä jo vuosia odottanut, en tosin ole rampautunut, eikä keuhkojenkaan kanssa ole ongelmia...

• ......
        ex-vaimo kirjoitti:

"Ihan sama kuin alkoholistin vaimo kertoisi miehestä ja tämän juopporingistä otsikolla "totuus juomisesta".

Kenenkään ei tarvitse kirjoittaa totuutta juomisesta, kun sen jo kaikki tietävät. Sen sijaan pössyttelystä suurin osa (varsinkin miehistä) puhuu melkein pyhään tapaan, mitään pahaa se ei ihmiselle tee ja di ööb is gud for ievriding. Tätä minä haluan korostaa.

Sitten että jotkut tahverot vielä järjestävät mielenosoituksia sen puolesta että kannabiksen tulisi olla laillista ja kaikkien ulottuvilla. Oon tässä elämässä aika monta miestä tavannut, ja ei se äijää mitenkään cooliksi tee että se hihittelee omiaan ja töllistelee tyhmännäköisenä. Vaikka sitä tekisi kuinka hallitusti ja harvoin.

"Kenenkään ei tarvitse kirjoittaa totuutta juomisesta, kun sen jo kaikki tietävät."

Olet siis sitä mieltä että kaikista alkoholin käyttäjistä tulee ennemmin tai myöhemmin alkoholisteja?

"Sen sijaan pössyttelystä suurin osa (varsinkin miehistä) puhuu melkein pyhään tapaan, mitään pahaa se ei ihmiselle tee ja di ööb is gud for ievriding. Tätä minä haluan korostaa."

Yleensä nuoret jotka ovat "keksineet" uuden tavan päihtyä saattavat ylistääkkin.
        Montakos tällaista ylistävää miestä olet tavannut? 10? 20? Suomessa on melkoinen liuta (kymmeniä tuhansia) hampun käyttäjiä niin eikö ole "hieman" liioiteltua sanoa "suurin osa"? Täysin turhaa yleistystä muutamien ihmisten perusteella.

"Sitten että jotkut tahverot vielä järjestävät mielenosoituksia sen puolesta että kannabiksen tulisi olla laillista ja kaikkien ulottuvilla. Oon tässä elämässä aika monta miestä tavannut, ja ei se äijää mitenkään cooliksi tee että se hihittelee omiaan ja töllistelee tyhmännäköisenä. Vaikka sitä tekisi kuinka hallitusti ja harvoin."

Eivätpä sinunkaan argumentit kovin vakuuttavia ole kannabista vastaan.
        Sinulla ei tunnu olevan harmainta aavistusta siitä miksi kannabis ylipäätään halutaan lailliseksi. Tuskin sinua edes kiinnostaa. olet täällä vaan vauhkoamassa tunteella, kun sinulla on sattunut käymään huono tuuri päihdehakuisen ex-miehesi kanssa. Sinänsä ihan ymmärrettävää.

• Yks vaan.
        ex-vaimo kirjoitti:

"ja ei se äijää mitenkään cooliksi tee että se hihittelee omiaan ja töllistelee tyhmännäköisenä. Vaikka sitä tekisi kuinka hallitusti ja harvoin."

Miks sä tuut tänne mollaamaan palstan pössyttelijämiehiä? Mua ei ainakaan vois vähempää kiinnostaa sun negatiiviset mielipitees. :)

• ex-vaimo
        Yks vaan. kirjoitti:

"ja ei se äijää mitenkään cooliksi tee että se hihittelee omiaan ja töllistelee tyhmännäköisenä. Vaikka sitä tekisi kuinka hallitusti ja harvoin."

Miks sä tuut tänne mollaamaan palstan pössyttelijämiehiä? Mua ei ainakaan vois vähempää kiinnostaa sun negatiiviset mielipitees. :)

Ai miten niin mollaan palstan pössyttelijämiehiä? Mähän tuhahtelen niille paukkupäisille miehille, jotka olen elämässäni tavannut. Ne ovat melkoisen epäeroottisia, myös monen muun mielestä. Tuliko se sulle täytenä yllätyksenä vai?

Palstan otsikko on huumeet, ja huumeista olen täällä keskustelemassa. Se jos sun herkkä hipiäsi ei kestä kritiikkiä kannabista kohtaan, niin tarvitseeko sun sitten lukea näitä kirjoituksia?

• ......
        ex-vaimo kirjoitti:

Ai miten niin mollaan palstan pössyttelijämiehiä? Mähän tuhahtelen niille paukkupäisille miehille, jotka olen elämässäni tavannut. Ne ovat melkoisen epäeroottisia, myös monen muun mielestä. Tuliko se sulle täytenä yllätyksenä vai?

Palstan otsikko on huumeet, ja huumeista olen täällä keskustelemassa. Se jos sun herkkä hipiäsi ei kestä kritiikkiä kannabista kohtaan, niin tarvitseeko sun sitten lukea näitä kirjoituksia?

Täytyisikö miesten mielestäsi sitten olla kokoajan jotenkin eroottisia vai? :D

Ja ethän sää mitään kannabista kritisoi vaan niitä tuntemiasi ihmisiä jotka sitä polttavat!

• psyke_
        ex-vaimo kirjoitti:

>>Sen sijaan pössyttelystä suurin osa (varsinkin miehistä) puhuu melkein pyhään tapaan, mitään pahaa se ei ihmiselle tee ja di ööb is gud for ievriding. Tätä minä haluan korostaa>Sitten että jotkut tahverot vielä järjestävät mielenosoituksia sen puolesta että kannabiksen tulisi olla laillista ja kaikkien ulottuvilla.

• Yks vaan.
        ex-vaimo kirjoitti:

Liekö pinnan alla katkeruutta, jos exäsi rakasti Hamppu -naaraita enemmän kuin sinua?

• Yks vaan.
        ex-vaimo kirjoitti:

"Palstan otsikko on huumeet, ja huumeista olen täällä keskustelemassa."

Mä näen sun "keskustelevan" ylimielisenä ja katkerana exästäsi, joka ilmeisesti rakasti hamppu-naaraita enemmän kuin sinua?

• ex-vaimo
        psyke_ kirjoitti:

>>Sen sijaan pössyttelystä suurin osa (varsinkin miehistä) puhuu melkein pyhään tapaan, mitään pahaa se ei ihmiselle tee ja di ööb is gud for ievriding. Tätä minä haluan korostaa>Sitten että jotkut tahverot vielä järjestävät mielenosoituksia sen puolesta että kannabiksen tulisi olla laillista ja kaikkien ulottuvilla.

Tähän kirjoitukseen olin tyytyväinen. Kiitos. :)

• ex-vaimo

Kiitän vastaajia, ja pyydän anteeksi jos minun äkäisyydestäni saa sellaisen vaikutelman, että olen yksioikoinen, yleistävä ja asiaa tuntematon valittaja.

Äkäisyyteni juontaa pikemminkin siitä, että esimerkiksi vaikkapa Stadissa on pinnan alla aivan yleinen kannabis-hyväksyntä ja ihmiset levittävät toisilleen urbaania legendaa kannabiksen haitattomuudesta, eduista ja hyväksyttävyydestä. Ja olen äkäinen myös siksi, että menetin rakkaan puolisoni polttelulle, sillä se teki hänestä tylsämielisen tyhjäntoimittajan. Monen psyyke on polttelulle liian heiveröinen, vaikka se toisilla menettelisikin.

Aikansa kutakin, kokeilkoot ihmiset mitä vain kun aivojaan haluavat hämmennellä. Minä olen elämässäni päätynyt siihen lopputulokseen, että skarppina on kaikkein kivointa.

• sanoisi

En jaksa uskoa että tämä pössyttely olisi tylsämielisyyteen tyhjäntoimitukseen ainoa syy. Luultavammin takana on monen asian syy-seuraus-syy -kierre.
        Skarppina on hyvä olla mut kuka jaksaa olla aina skarppina?
        Ja yrtin haitattomuus _ei ole_ mikään myytti tai urbaani legenda, se on vaan saanut korostetun ylistyksen kieltolain seurauksena.
        Kannabiksen haitat ovat vähäiset mutta se ei tarkoita etteikö niitä olisi olemassa.
        Muista että urheileminenkin voi mennä liiallisuuksiin ja johtaa pahaan urheiluriippuvuuteen, jolloin se voi olla terveydelle (etenkin mielenterveydelle) hyvin haitallista.
        Ja kiitos alkuperäiselle kirjoittajalla asiallisista kommenteista asiaa kohtaan.

• meillä

on omat mantramme, toiset tykkäävät eri päihteistä kuin toiset, jotkut eivät tarvitse/halua mitään.

Itselleni polttelu sopii paremmin kuin alkoholi. Pyrin pitämään vapaa-ajan ja työn erillään, ei siis päivittäistä polttelua ole kun töissä on.

Alkoholin juomisen lopetin kokonaan, johtuen siitä aiheutuneista ongelmiasta.. Eikä kyllä viina muutenkaan minulle sopinut.

Kiitos sinulle asiallisesta keskustelusta.

• Pilaa elämän

Eikös se nyt ole selvä, että päihdeongelmainen, eli päihderiippuvainen, tulee jossain määrin pilaamaan elämänsä riippuvuutensa vuoksi?

Eikös se nyt ole selvä, että elämänsä tuhoaminen päihteellä on kannabiksella kaikkein hitain prosessi jo sen vuoksi, ettei se tapa ja sitä voi valmistaa suhteellisen halvalla itse, jolloin se ei myöskään vie helpolla perikatoon.

Kannabis ei ole todellakaan täysin haitaton aine, mutta melkeinpä millä mittarilla tahansa muut päihteet ja huumeet ovat haitallisempia.

Ps. Luulen, että exälläsi on muitakin ongelmia kuin kannabis, joita hän pakenee kannabiksen avulla, mutta itseasiassa saa siten vain yhden ongelman lisää.

• ex-vaimo

Mä olen itse kokeillut kannabista muutamaan otteeseen ottaakseni selvää siitä. Lopputulos oli aivan järkyttävä, paniikinomainen tunne. Mulle tuli samantien selväksi, että tämä EI oikeasti ole herkille ihmisille lainkaan turvallinen aine. Voitte sanoa, että mulle oli annettu liikaa.

Siihen sanon, että jos jostain voi hyvin helposti ottaa överit, se ei ole ihmiselle hyväksi.

• enkai
        ex-vaimo kirjoitti:

Mä olen itse kokeillut kannabista muutamaan otteeseen ottaakseni selvää siitä. Lopputulos oli aivan järkyttävä, paniikinomainen tunne. Mulle tuli samantien selväksi, että tämä EI oikeasti ole herkille ihmisille lainkaan turvallinen aine. Voitte sanoa, että mulle oli annettu liikaa.

Siihen sanon, että jos jostain voi hyvin helposti ottaa överit, se ei ole ihmiselle hyväksi.

mistään mitään tiedä, mutta kerrotko mulle millaiset on kannabis överit?? Verrattuna esim alkoholi övereihin tai heroiiniövereihin.

• ex-mies
        ex-vaimo kirjoitti:

Ilmeisesti puhut tuosta aika yleisestä tilanteesta, missä tottumaton ihminen on polttanut hieman turhan vahvat paukut, ja saanut siitä kiitoksena paniikkikohtaukseen verrattavan tilan aikaiseksi. Tämä ilmiö voi tapahtua kokeneellekin käyttäjälle esim. ennalta tuntemattoman hamppulajikkeen kanssa. Lisäksi, jos pohjalla on otettu muutama ryyppy alkoholia, riski ei-toivotuille tuntemuksille kasvaa kohisten.
        Kannabishan on päihde, ja mitä tahansa päihdettä on mahdollista väärinkäyttää, kannabistakin. Siinä missä on mahdollista juoda viinalla itsensä sammuksiin, voit myös pössyttelemällä saada itsesi tajunnan rajamaille pöntön reunalle oksentelemaan. Tuollainen tila on kaikkea muuta kuin mitä käyttäjät kannabiksella koittavat hakea.

Eikä siinä mitään, tuohan ei todellakaan ole jokaisen juttu. Teikeläisiä (kokeilleita joilla on negatiivisia kokemuksia) on paljon, ja ainoa varma tapa välttyä epämiellyttäviltä olotiloilta on -yksinkertaisesti olla käyttämättä sitä. Luulenkin että kannabiksen hehkuttajilla on tärkeimpänä päämääränä pyrkiä tuomaan julki, että joillekin sen vaikutukset ovat mieleisiä ja mahdollisesti myös siedettävän elämän mahdollistava asia.

• Juuso

Kyllä se niin on että jos elämällä ei oo muuta sisältöä ku blossen poltto niin eipä siitä voi syyttää muuta ku ittee.

Kannabis on kohtuu harmiton päihteenäkin JOS sitä osaa käyttää kohtuudella. Se voi vaan tuntua
      liiankin hyvältä ja harmittomalta alkuun ja polttelu saattaa karata hanskasta huomaamatta, jolloin elämä alkaa pyöriä liikaa hampun ympärillä ja pössypäätä ei muu enää kiinnosta.
      Jossain vaiheessa hampun vaikutus muuttuukin puuduttavaksi ja sitten saattaakin olla muiden huumeiden vuoro.

Hamppu ei ole itsessään hyvä eikä paha. Se on vaan kiinni ihmisestä joka sitä käyttää ja miten käyttää, mihin tarkoitukseen, kuinka usein. Jos ainut intressi elämässä on saada pää sekaisin hampulla tai vaikkapa alkoholilla niin kyllähän se pitäs jokaisen tajuta ettei siitä hyvää seuraa.

• epäkäyt

En ole tavannut yhtään usein pössyttelevää/kaljottelevaa/muita huumeita käyttävää
      jolla olisi elämä ja pää kunnossa.Pössytteliät on todella tylsiä.
      Surkeita otuksia ovat vahvempia huumeita käyttävät.
      Alkoholistit ovat yhtä säälittäviä kuin huumeitten käyttäjät.
      Vähissä määrin käytettynä sanoisin että pössyttely on parempi ja terveellisempi kuin juopottelu.Kokemuksesta.Ex-mies hakkas kännissä minua.
      Itse olen juonut, ja sitten pössyttelyä kokeilin vähän vain.Ja totesin että pössyttely ei olekkaan yhtä paska ku alkoholi.
      Nyt en käytä mitään vaan olen raitis.
      Mä osaan nauttia elämästä ilman päihteitä.Ja kyllä elämä maistuu!!!

• epäkäyt

Tajunnanlaajennuspuheet on narkkien paskapuhetta.
      Kuka on niin tyhmä ettei selvinpäin oo tarpeeks laaja.Kaikki päihteet supistaa tajuntaa ja tyhmentää.Mun tajunta on laajempi selvinpäin.
      Myös hauskempaa on selvänä.Voi niitä iloisia iltoja siskojen kanssa selvänä kun naurettiin ittemme kipeeks.Ja keskusteltiin syvällisiä.

• Endorfiinihumala

olet kokeillut eri päihteitä, kun puhut noin faktoina asioista. Itse olen kokenut kaikki huumeiden hyvät ja huonot puolet. Loppupeleissä ajoin itseni niiden kanssa helvettiin ja täysipäiväiseen narkomaniaan.

Kyllä monista huumeista tulee erilaisia "tajunnanlaajennus"-kokemuksia, joita ei selvinpäin pysty kokemaan. LSD:tä itse asiassa käytettiin ennen psykiatrisessa hoidossa, koska huomattiin, että sillä saadaan mielestä ongittua asioita, jotka ovat muuten torjuttuina.

Itse olen ollut muutaman vuoden täysin absolutismi, enkä todellakaan aio huumeita puolustella, enkä missään nimessä suosittele niiden kokeilemista. Mutta tosiasia on, että ne tarjoavat noita ns. tajunnanlaajennuskokemuksia.

>Kuka on niin tyhmä ettei selvinpäin oo tarpeeks laaja.>
        Tuo kommentti oli naiiviudessaan oikeasti aika typerä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      31
      6336
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      39
      4062
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      183
      3373
    4. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      13
      3044
    5. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      29
      2332
    6. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      12
      2317
    7. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      162