Volvon ruosteenesto

940

Vm.1995 oleva Volvo 940 pitäis ruostesuojata. Mikähän olis paras vaihtoehto, vai veisikö suoraan ammattiliikkeeseen, hintaa täällä meilläpäin tulisi 450 € koko auto. Ovet, alusta, konepelti yms.

2

870

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jos auto on

      1995... eli 12 v vanha, eikä sitä mahdollisesti vielä ole kertaakaan massattu, niin periaatteesa voi olla liian myöhäistä.

      Tarkoitan tällä sitä, että säästä kyseiset rahat vaikka moottorin, iskareihin, pyöräntuennan, jarrujen ja ohjausnivelten kunnostukseen. Volvo lienee aika hyvässä tehdasmassassa ja peltien ronkkiminen tässä vaiheessa saattaa vain kiihdyttää ruostumista. Joudut joka tapauksessa aloittamaan peltien paikkailun muutaman vuoden päästä, jos aiot pitää autoa edelleen.

      Volvo lienee sen verran vahva pelleistään, että sen liika massailu vain pahentaa asiaa. Ja jos ruosteita on jo näkyvissä, niin massaus ei enään tässä vcaiheessa auta niihin... ne pitää hioa puhtaiksi ja maalata... yms.

      Massaus on aika turhaa humpuukia ja rahan kanssa pelleilyä kaiken kaikkiaan. Kun massat vedetään kostean ruosteisen pellin päälle, niin ruoste alkaa vain muhimaan lujempaa sen alla! Ruosteeseen auttaa vain kunnon hionta (metalliin asti!) ja pohjamaalaus ja sen päälle massaus.

      • Säästä rahat

        tulevaisuuteen. Kotelosuojaöljyjä voi korkeintaan ruikkia.
        Massan alla voi muhia yllätys jos sitä massailee liikaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3879
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2759
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2144
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2091
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe