Kauanko terveellistä olla syömättä

jos

Kuinka kauan voi olla syömättä jos nälkä ei tunnu. Söin viímeksi 9h sitten eikä tunnu nälkää. Voiko esim. tapahtua jotain, että aivoverenkierto heikkenee tai muuta pahaa.

Sitte vielä semmonen juttu, että paljonko teessä on energiaa. Siis kupillisessa teetä ilman maitoa/sokeria/hunajaa...? tee pakkauksissa ei lue. Ainakaan meillä...

Kiitos jos joku vastaa :)

21

14918

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • takkutukka88

      Teessä ei ole yhtään kaloreita ainkaan vielä tähän päivään mennessä jos siihen ei lisää mitään ja tuo 9 tunnin tauko syömisestä ei vaikuta mitenkään... Ei ainakaan minulla ole koskaan vaikuttanut ja olen pienestä asti syöny enemmän tai vähemmän epäsäännöllisesti... Välillä ollu jopa pari päivää niin että on syönyt vain kerran ja muuten ei edes tule nälkä... Joten älä ole huolissasi :)

      • vastauksesta.

        Kiitos, olen aina pelännyt että aiheutan vielä itselleni jonku aivovaurion tai muun sellaisen :)

        Syön aina kouluruokailussa ison lautasellisen parikin leipäämutta kotona syön harvoin. Osaltaan siksi, että olen niin pihi, että ajattelen säästäväni jos en kuluta kotoa ruokia...ja syön koulussa ilmaisenruoan. Ja on se hyvääkin siellä :)

        Olenkin miettinyt että ekä siinä teessä ei sitten tosiaan ole yksinkertaisesti mitään. tai se on niin vähäistä, että turhe merkata sitä mihinkään.

        kiitos siis


      • ai ilmaistako?
        vastauksesta. kirjoitti:

        Kiitos, olen aina pelännyt että aiheutan vielä itselleni jonku aivovaurion tai muun sellaisen :)

        Syön aina kouluruokailussa ison lautasellisen parikin leipäämutta kotona syön harvoin. Osaltaan siksi, että olen niin pihi, että ajattelen säästäväni jos en kuluta kotoa ruokia...ja syön koulussa ilmaisenruoan. Ja on se hyvääkin siellä :)

        Olenkin miettinyt että ekä siinä teessä ei sitten tosiaan ole yksinkertaisesti mitään. tai se on niin vähäistä, että turhe merkata sitä mihinkään.

        kiitos siis

        ei kouluruoka ole suinkaan ilmaista! se maksetaan vanhempiesi veroilla tollo! :O


      • aloittaja
        ai ilmaistako? kirjoitti:

        ei kouluruoka ole suinkaan ilmaista! se maksetaan vanhempiesi veroilla tollo! :O

        Tarkoitin lähinnä sitä, että ei siitä tule mulle mitään lisäkustannuksia jos syö koulussa. Saman verran niitä veroja pitää silti maksaa... Tajsitko...? Ja kotona ei jaksa laittaa


    • tien....

      että ihminen voi paastota kaksikin viikkoa yhteen soittoon. siis ei muuta kuin vettä. uskovaiset harjoittaa sitä, usko tai älä, mut liian useesti sitä ei saa tehä ja syömisen aloittelu tehtäväkin sit varovasti-ei ahmimalla. joten päivän pari syömättömyys ei aiheuta mitään mihinkään. Oon kaks vuotta syöny miten sattuu, päiviä jolloin en syö mitään jne ja oon terve ku pukki. Käsittämätöntä ku ihmiset tääl moisia kyselee. Paastoa kehiin !!!

    • -.........-

      heinäkuun alussa. sen jälkeen vaan jugurttia ja joitaki hedelmiä. vähän alkaa jo kyllä viimesillä tunneilla töissä heikottaan. muuten olo on hyvä.

      • noh....

        Paljonko oot sitte laihtunu siitä heinäkuun alusta?!? Jos kokeilis itekki...


    • Fleece-karhu

      Olen normaalipainoinen ja terve, en siis enää moneen vuoteen ole sairastanut syömishäiriötä.

      Jokin aika sitten kävi kuitenkin niin, etten ehtinyt syödä noin kahteentoista tuntiin, vaikka tarkoitus oli. Ensin tuntui vain vähän "tavallisen heikolta", enkä osannut noteerata asiaa sen kummemmin. Yllättäen kuitenkin kroppani päätti että enough, ja pyörryin komiasti lyöden matkalla pääni. Seurauksena onneksi vain naarmu otsaan, hyvin hyvin lievä aivotärähdys sekä hemmetinmoinen nolostuminen. Olen kuitenkin lukenut ihmisistä, jotka ovat pyörtyneet nestehukan/alhaisen verensokerin vuoksi kohtalokkain seurauksiin. Pään kolauttamisen kanssa ei kannata leikkiä, seurauksena voi olla aivovamma, joka onkin sitten elinikäinen seuralainen.

    • juo vettä

      niin syömättä voi olla just niin kauan kun rasvavarastoja kehossa piisaa, eli useiden ihmisten kohdalla monta viikkoa. Ilman vettä ei kuitenkaan kovin montaa päivää elä, ei edes yhtä, jos istuu auringonpaisteessa.

    • on terveellistä

      olla n. 4 tuntia. Tai ehkä hieman vähemmän.

      Sinua ja teitä muita sairaita odottaa tulevaisuudessa erilaiset henkeä uhkaavat tilat, kuten sydänpysähdys. Myös itsemurha kuuluu yleisimpiin anorektikoiden kuolinsyihin.

      Eli ala elämään normaalisti, ja jätä teekaloreiden laskeminen, niin huomaat pian olevasi paljon onnellisempi!:)

      • Nimetön

        En ole anorektikko. Enhän. En ole ikinä ajatellut asiaa niin.
        Olen normaali(167/51) tykkään vain seurata kaloreita yms ja minulla ei ole suurta ruokahalua...


      • mitä..
        Nimetön kirjoitti:

        En ole anorektikko. Enhän. En ole ikinä ajatellut asiaa niin.
        Olen normaali(167/51) tykkään vain seurata kaloreita yms ja minulla ei ole suurta ruokahalua...

        juuri sanoit, on suunnilleen anorektikkojen motto.

        Älä ole hölmö ja pilaa elämääsi. Miksi ihailet näitä sairaita, rumia vartaloita? Sinä et saisi laihtua tuosta kiloakaan, ja 9 tuntia syömättä on silkkaa tyhmyyttä. Järki käteen nyt!


      • tottakai !
        mitä.. kirjoitti:

        juuri sanoit, on suunnilleen anorektikkojen motto.

        Älä ole hölmö ja pilaa elämääsi. Miksi ihailet näitä sairaita, rumia vartaloita? Sinä et saisi laihtua tuosta kiloakaan, ja 9 tuntia syömättä on silkkaa tyhmyyttä. Järki käteen nyt!

        Tottakai ihminen voi kevyestikkin olla syömättä 14 tuntiakin ! ESIM; kuinkas moni täällä herää öisin syömään???


      • Anonyymi
        mitä.. kirjoitti:

        juuri sanoit, on suunnilleen anorektikkojen motto.

        Älä ole hölmö ja pilaa elämääsi. Miksi ihailet näitä sairaita, rumia vartaloita? Sinä et saisi laihtua tuosta kiloakaan, ja 9 tuntia syömättä on silkkaa tyhmyyttä. Järki käteen nyt!

        Kyllähän esim joskus lomilla saatan itse nukahtaa klo3 ja herätä 14.00 ja viimeisen aterian söin 22.00 on siinä nyt pikkasen enemmän kuin 4h?????


    • Semmosta

      Siis herranjestas! Itse kun olen ollut hieman yli 40h syömättä, niin tulee pahoinvointi. 9h ei tapahdu mitään. 30h kohdalla tulee yleensä heikotus. Pisin aika, minkä olen ollut syömättä on hieman yli 60h

    • Pullukkakeiju

      ylipainoa oli reilusti ja vararavinto "riudutettiin" ulos kehosta n. 15kg 52 päivän paastolla, en siis syönyt tai juonut mitään ravintopitoista. Olin hieman alipainoinen kun 52 päivä tuli täyteen, ja saavuttaessani viimeisen paastopäivän rupesin syömään kahdesti päivässä. Ole varovainen, jos olet liian alipainoinen ja paastoat enemmän kuin kerran viikossa, kehosi alkaa käyttämään sydämen lihas- ja rasvavarastoja energianlähteenä, ja seurauksena on kuolema.

      • Anonyymi

        Tää viestiketju on vanha joo, mutta voitko kertoa lisää tosta paastoamisesta??:)


    • hfhfdhfdhfdhhdfhd

      Syöminen on monipiippuinen juttu. Paasto voi aiheuttaa maksavaurion. Sitä ei vaan ennakkoon omalla kohdallaan tiedä, kun jokainen on omanlaisensa ennalta testaamattomien geeniyhdistelmien kokoelma. Maksasairaudet ovat yleisiä. Rasvamaksaa on jo pikkulapsilla. Sen voi saada kännäämällä tai syömällä liikaa ja liikaa sokeria. Mutta sellaisen voi saada myös syömättömyydellä. Toki muitakin syitä on (luonaistuotteet, myrkyt, perimä, virukset).

      Sopiva ruokarytmi aikuisella ihmisellä on yksilöllistä. Tietyt terveelliset suolistobakteerit tykkäävät, että välillä olisi vähän pidempikin ruokatauko. Mutta toisaalta syömättömyys tuhoaa monia muun lajin hyviä suolistobakteereja. Suoliston terveellä ja monipuolisella bakteerikannalla on yhteyttä mm. diabeteksen, lihavuuden ja masennuksen torjuntaan. Suoliston monipuolinen bakteerikanta edellyttää monipuolista ja terveellistä ruokavaliota. Yksipuolisella ruokavaliolla ei pitkän päälle pärjää.

      Maksavaurioon liittyy myös heikentynyt sokerinsieto eli alkava diabetes. Olette varmaan ihmetelleen, miksi toisilla anoreetikoilla veren paastosokerit ovat hämmästyttävän korkeita. Syy voi olla siinä. Jos maksa on jo pettämässä, niin pitäisi syödä pieniä aterioita tiheästi. Maksasairaalla ihmisellä paasto aiheuttaa sen, että elimistö hajottaa omaa lihaskudosta sokeriksi. Eli lihakset kuihtuvat nopeasti pois. Kaikille paasto ei käy.

      Itse olen sairastanut hoitamattoman syömishäiriän teini-iässä. Keski-iässä itselläni alkoi veren paastosokerit nousta, vaikka olen koko ikäni ollut pieni ja liikkunutkin. Nykyään koetan pääosin syödä kohtuullisen tiheästi. Välillä koetan pitää vähän pidemmän tauon (muttei paastoa) suoliston bakteereiden vuoksi.

    • Anonyymi

      ei toi oo viel mitään, makaan sairaalassa atm (umpilisäkkeentulehduksen takia) odotan että pääsen leikkaukseen. en saa syödä mitään. en ole syönyt 36h

      • Anonyymi

        Eiköhän tiputuksessa ole annettu sokeriliuosta, niin ei tarvitse syödä. Ainakin minulla laittoivat sokeritipan kun jouduin kiertämään useamman polin ennen osastolle pääsyä ja koko ajan (15 h) odotin toimenpiteitä.


      • Anonyymi

        Eiköhän tiputuksen mukana ole mennyt sokeritippa, ettei tarvitse syödä. Minulla ainakin laittoivat sokeritipan kun odottelin toimenpidettä 15 h.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      229
      2021
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      77
      1770
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      69
      1516
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      106
      1209
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      63
      1130
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1085
    7. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1056
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      9
      1015
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      950
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      881
    Aihe